Besvart Premium overføring

DeletedUser

Guest
Hei hører nå at vi ikke får overført pp poeng via ticket lengre stemmer detta ? vil gjerne vite om det er trykt og kjøpe seg et par k pp idag.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Jeg har i alle fall ikke hørt noe om dette, men det er bare dakapo som kan gjøre dette og dermed også bare hun som kan svare med 100% sikkerhet.
 

DeletedUser

Guest
Kan du purre og få dakapo tell og svare fortest mulig ?
 

DeletedUser

Guest
DA burde det vel bli sendt ut en pm og informere om dette før dere lurer penger fra spillerne? vis ikke er det regelrett svindel
 

Juz Blaze

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Det som burde skje er at man skal ha muligheten til å overføre, ved å ha en ekstra side som informerer og ber om en bekreftelse på at man sier fra seg rettighetene til angreretten på det kjøpet man overfører pp fra.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Når du kjøper premiumpoeng står det vel ingen steder at du kan overføre dem til andre kontoer i det hele tatt, så å kalle det svindel blir for drøyt.

Du kjøper premium på den kontoen du skal bruke dem - Enkelt og greit.

Vi er alle vant til mer fleksibilitet på dette området, men når Dakapo har fått stoppordre her er det ikke noe vi kan gjøre med det.
 

DeletedUser

Guest
men samtidig så e det kjent at man kan det, og da e det fortsatt å villede og ikkje informere om at dette "ekstratilbudet" forsvinner

tribalhugz
 

DeletedUser

Guest
Når du kjøper premiumpoeng står det vel ingen steder at du kan overføre dem til andre kontoer i det hele tatt, så å kalle det svindel blir for drøyt.

Nå har vi hatt en funksjon siden start vel hvor vi kan overføre så jo jeg kaller det svindel vis dere ikke informerer om dette.

Du kjøper premium på den kontoen du skal bruke dem - Enkelt og greit.

Da får dere sette ned prisen på premium poeng da.
 

DeletedUser

Guest
Innogames kommer med massevis av nye funksjoner som gjør at man kan kjøpe seg til fordeler hele tiden. Nå skal han plutselig sperre for overføring av permiumpoeng også. Vet Innogames egentlig hva han driver med? Å gjøre kjøperne missfornøyde på alle mulige måter er iallefall ikke hvordan jeg ville markedsført meg.
Latterlig.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Jeg har det samme, derfor jeg bruker paysafecard ;) Det får du kjøpt hos narvesen.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
stemmer, for det har ingen zip code (det er 4 siffer du trenger for å bekrefte kjøpet, vil jeg tro)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Når du kjøper premiumpoeng står det vel ingen steder at du kan overføre dem til andre kontoer i det hele tatt, så å kalle det svindel blir for drøyt.

Du kjøper premium på den kontoen du skal bruke dem - Enkelt og greit.

Vi er alle vant til mer fleksibilitet på dette området, men når Dakapo har fått stoppordre her er det ikke noe vi kan gjøre med det.

Jeg har litt problemer med å godta denne forklaringen, Remi.
For det første, premiumpoeng er ikke bare premiumpoeng. De er ikke et vilkårlig tall som plutselig en dag dukket opp på skjermen med en fin velkomstmelding om at du har hatt flaks, og ettersom du har et kult bynavn så skal du få, tja, 600PP? Det er faktisk snakk om ekte penger som er kjøpt og betalt på kredittkort eller visakort.

Det har alltid vært mulig å overføre PP til hvilken som helst konto du selv ønsker, og spillere med meg inkludert er blitt vandt med denne praksisen at jeg ikke tenker så mye over det. Det at det plutselig en vakker dag sier stopp, så hadde jeg forventet at en PM eller annonsering ble offentliggjort siden dette er snakk om ekte penger som spillere har brukt for å få seg fordeler.

Det holder ikke med å si "beklager, men vi har fått stoppordre". Det er en så tynnslitt forklaring at det er rart at forumet godtar slike unnskyldninger/forklaringer.

Jeg er selv i denne posisjonen, da jeg spiller på v13. Jeg kjøpte 600PP for et par dager siden, sendte PM til Dakapo om at jeg ville overføre PP. Jeg så ingenting i veien for dette da dette er noe jeg har gjort et par ganger. Jeg hoppet så over til å spille dual og satte min gamle konto på slett. Da det etter noen dager ikke hadde kommet noen PP fra min gamle bruker, tok jeg kontakt og fikk vite at de ikke kunne overføre. Takk skal dere ha.

Så, jeg har et dilemma; Som den fattige studenten jeg er, tilsvarer 600PP litt i unerkant av 100 kr. 100kr er mat for én dag, noe som betyr faktisk ganske mye da du lever på grensa hver eneste uke og tar regelmessig kontroll på alle innkjøp. Jeg står mellom å logge inn på kontoen igjen/altså å oppheve slettingen og begynne å spille der til angrefristen er over, eller at jeg glemmer hele greia og ser at mine 600PP går tapt og rett i lomma på Innogames. Ja, jeg risikerer å bli utestengt, men når valget står mellom et virtuelt spill eller en verdig som tidligere var mine penger, så blir valget lett.

mvh
Scar
 
Sist redigert:

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Jeg er enig i at den nye praksisen på dette er veldig lite smidig, men man skal også være klar over at grensene har blitt tøyd litt hver eneste gang premiumpoeng har blitt flyttet på etter at noen har sendt en ticket. Dette var nødvendigvis ikke en praksis som kunne vare evig.
Angrefristen er etter min mening altfor lang, men dette ble innført av innogames / betalingsformidleren etter stort misbruk så her er det noen som har ødelagt for alle.

På punktet om at dette allikevel burde blitt annonsert, er jeg 100% enig.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg er enig i at den nye praksisen på dette er veldig lite smidig, men man skal også være klar over at grensene har blitt tøyd litt hver eneste gang premiumpoeng har blitt flyttet på etter at noen har sendt en ticket. Dette var nødvendigvis ikke en praksis som kunne vare evig.

Virkelig? Dette var jeg jammen ikke klar over. Hadde jeg vært klar over at dette var en praksis som ikke ville vare evig, så hadde jeg kanskje skrevet ticket å forhørt meg før jeg tok det for gitt. Mulig det hadde gjort seg med en annonsering av dette i tillegg. Huh?

Angrefristen er etter min mening altfor lang, men dette ble innført av innogames / betalingsformidleren etter stort misbruk så her er det noen som har ødelagt for alle.

Det burde ikke komme som noen overraskelse. Hvis Innogames ser på denne fristen som hensiktsmessig, så burde dem muligens høyne aldersgrensen på dette spillet, for det må da være grenser på hvor lenge en skal gå rundt å "angre" seg. Nå husker jeg ikke helt hvor lang angrefisten er, så om noen kan hinte til det hadde det vært flott. Jeg mener ikke å fornærme noen med dette innlegget, og hvis jeg gjør er det beklagelig.

På punktet om at dette allikevel burde blitt annonsert, er jeg 100% enig.

Da burde det vel være god grunn til å kunne forvente at dette blir luftet i team-chaten? Det er snakk om virkelige verdier her, vårt kjære Team. Det er med andre ord ingenting å trikse eller gjemme under en stol.

mvh
Scar
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Scarborough, det er ingen som prøver å gjemme noe som helst under en stol.
Endringen ble jeg kun for noen dager siden informert om, og en beskjed om dette vil komme når alle detaljer er på plass (det vil si når jeg/vi er ferdige med å diskutere endringen).
 
Topp