Regel 1, del 3 - seriøst

Status
Stengt for ytterligere svar.

DrFeelGod

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Oki, da skal en gammel bjørn som er våknet fra vinterdvale også delta i debatten.

Jeg var med da V1 startet og labbet rundt sammen med Fizz, Grim, Poke og Brann i Core (vel det var jeg som kicket Brann ut av Core den gang, og det ble jo et remaskrik uten like;) ), slik at dere vet mitt "politiske ståsted". Den gang da hadde Core dimplomatisk forbindelse med Glitter med følge og hadde mange fornuftige samtaler med henne, så jeg tror/håper ikke at hun har endret seg som person, selv om hun ikke akkurat er bestevenn med Brann/Grim i spillet.

Regelen om 1 person = 1 spiller er i mine øyne feil og vil på sikt ødelegge spillet.

Jeg spilte dag og natt, med kone, 3 små barn, fast jobb og oppussing og jeg klarte å spille til juli, men så var det slutt. Det å kunne ha et sosialt liv ved siden av ble en umulighet, alt handlet om synkronisering av angrep, dodging og om hvem som kunne være kontovakt hvis jeg MÅTTE unna PC'en. Selv om jeg anskaffet trådløst Internett slik at jeg kunne spille overalt så måtte jeg bort fra PC'en i perioder. Skal du virkelig lykkes i TW så må du være online 24/7.

Kontovakt var en dårlig løsning siden kontovokterne hadde dårlig tid de også, og ikke kunne vedlikeholde kontoen min som jeg ville: glemte å sende angrep, glemte å dodge eller skyflet ikke ressurser. For å holde ut litt lenger så tenkte jeg og noen venner å dele en konto for å kunne spille når vi hadde lyst og anledning, men jeg fant ingen som ville være med, de var møkk lei av TW allerede.

Dette er mine tanker om emnet, og jeg henstiller alle som tenker å svare på dette om å komme med fornuftige argumenter og at MOD fjerner skittkasting slik at dette blir en fornuftig tråd. De andre trådene mener jeg er litt... emosjonelle og umodne.

Å låse diskusjonen gjør ikke stemningen noe bedre, det er viktig at alle parter (inkl. admin) får komme med sine innspill, men la oss holde oss på et nivå som muliggjør en enighet.

Til slutt vil jeg bruke et av mine trumfkort når jeg ikke får viljen min: :p
"De smarte skifter mening, fehoder aldri!"
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
All hail!

Jeg tok tidligere i dag å prøvde å oppsummere punktene fra første tråden, og her er de:

-"Spiller" har blitt byttet ut med "person".

-Dual krever kommunikasjon mellom to personer. Kommunikasjon aspektet ved spillet er da også en av hovedgrunnene til at TW er så populært.

-Dual brukes som et alternativ for folk som ellers ville sluttet. Altså vil det bli færre aktive spiller, som er det motsatte av et av målene ved denne regel-endringen.

-En regel som påvirker og endrer spillet i vesentlig grad kommer inn midt i flere verdener. Forandring av en regel midt inne i et spill ødelegger bare spillet.

-Flere spillere blir nå "sparket ut" av spillet.

-Etter at man har fått en klarering på den tidligere regelen blir den nå endret, etter at folk har tilpasset seg.

-Norge er nå det ENESTE landet hvor det ikke er lov å spille dual på TW.

-Denne regelendringen fører til at noen vil få mindre tid til RL.

-Kanskje ikke relevant, men av en eller annen grunn ble denne regelendringen ikke diskutert blant moderatorene.

-Det er uansett kun én spiller som kan være inne på en konto på ethvert tidspunkt.

-TW er bygd på vennskap, og hva er vel en bedre måte at det vennskapet blir uttrykt på enn at to personer deler en konto?

-Hvis regelendringen er ment for eventuelle speed-servere, hvorfor ikke lage en egen regel kun for speed?

-TW er et veldig langvarig spill, og sånn sett er det helt klart en fordel å kunne få litt avveksling

-I motsetning til kontovakt, som man ofte vil trenge dersom man får mange angrep på seg, så er det klart bedre å ha en lokalkjennskap på en konto.

Noe jeg misset?
 

DeletedUser

Guest
Det som er problemet til Brann/Poke me er at poke me ikke kan lage en konto kun for å sitte brann-kontoen. Dette fordi reglene sier at en ikke kan spille en konto kun for å hjelpe en annens konto. Noe som vil bli tilfellet ved en slik ordning. Om jeg er enig i reglen eller ikke skal jeg ikke si noe om. Men det med forutsetninger for å kunne spille spillet er jo uansett variabelt for de fleste av oss. Hva med de som jobber om dagen fra 06-14? Eller 08-16? Skal det være en regel om at de ikke kan angripes om natta da de ikke har muligheten til å forsvare seg eller spille i like stor grad om natta som f.eks. jeg kan gjøre? Ja, jeg vet de kan sette KV om natta, men alle har ikke muligheten til det. For i bunn og grunn så handler dette om hvilke forutsetninger og muligheter man har til å spille dette spillet. Og la oss si denne regelen blir gjennomført. Hva hindrer det da evt. 2 søsken under samme tak å spille samme konto?

Poenget mitt er som følger; Å endre spillets regler etter spillet har gått sin gang over så lang tid er jeg ingen tilhenger av. Spes. siden det ble diskutert og avklart lovligheten av dette på åpent forum kort tid tilbake. Dersom det foretaes regelendringer er jeg tilhenger av at disse vil gjelde fra neste verden dersom regelendringen ikke kommer for å hindre en stor utnytting av spillet på global basis. Noe jeg ikke kan se er tilfellet når det gjelder tilfellet her. Det handler helt enkelt om forutsetninger til å kunne spille spillet. Og der har vi helt enkelt ulike muligheter hver og en av oss. Sånn er det enkelt og greit. Og har ingen tro på at det å lansere nye regler for å få en mere "rettferdig" spillverden kommer å virke i særlig grad. Da vil man om man setter det veldig på spissen få en verden der en kan spille fra 16:30-18:00 så fra 18:00-21:00.
 

DrFeelGod

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
All hail!

-En regel som påvirker og endrer spillet i vesentlig grad kommer inn midt i flere verdener. Forandring av en regel midt inne i et spill ødelegger bare spillet.

-Flere spillere blir nå "sparket ut" av spillet.

-Etter at man har fått en klarering på den tidligere regelen blir den nå endret, etter at folk har tilpasset seg.

-Denne regelendringen fører til at noen vil få mindre tid til RL.

-Det er uansett kun én spiller som kan være inne på en konto på ethvert tidspunkt.

-Hvis regelendringen er ment for eventuelle speed-servere, hvorfor ikke lage en egen regel kun for speed?

-TW er et veldig langvarig spill, og sånn sett er det helt klart en fordel å kunne få litt avveksling

-I motsetning til kontovakt, som man ofte vil trenge dersom man får mange angrep på seg, så er det klart bedre å ha en lokalkjennskap på en konto.


Jeg tror at mange vil få vesentlig bedre tid RL, siden de ikke gidder å fortsette.
Dette er et langtekkelig spill, hakket lenger enn "Monopol med myke regler" og jeg vil heller oppfordre admin til å sette inn mer krefter på å beholde spillere i spillet enn å få faset ut personene etter hvert som batteriene lades ut.

Når det gjelder Speed-verden, så er dette et eget kapittel og der bør reglene være tilpasset speed. Å sammenligne Slo-mo-versjonen og speed blir feil.
 
Sist redigert:

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Altså, dere overdramatiserer det i forhold til antall spillere dette gjelder tror jeg.

Eneste gode argumentet som jeg ser er at det å kaste denne regelen inn nå, blir litt feil da dette har vært diskutert før og det kom til og med en konklusjon om at dette var lovlig.

Så blir noen få som blir kastet ut av TW uten at det egentlig vil ha noen innvirknig på serveren, og skjønner at disse føler seg litt snytt.

MEN, er admin som bestemmer dette til syvende og sist og oss vanlig dødelige får bare jenke oss etter hva admin bestemmer.

Får la diskusjonen stå da. Med nei Drfeelgood, gidder ikke å slette som en villmann her også. Så hold argumentene svært saklige. Har begynt veldig fint denne tråden.
 

DrFeelGod

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Opprinnelig skrevet av Hansemann
Så blir noen få som blir kastet ut av TW uten at det egentlig vil ha noen innvirknig på serveren, og skjønner at disse føler seg litt snytt.

This one was quite difficult ;-)
Those players that eventually will be thrown out of the server will feel disappointed over the new rule, but I don't think it will influence the game in any way.
 

Navaji

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
I asked the www.tribalwars.net admins what admins where allowed to do, and not to do, this is the answer:

Calis88 Mar 10,2009 14:54
Hello Navaji,

Admins just make sure that the game is running smoothly. They are not allowed to use their powers to give anyone an unfair advantage with the game.

Sincerely,

Calis88/Sean
Tribal Wars Support


Hvis denne regelen kommer ikke
gi Bol og IB og fordel i v1, jeg vet ikke hva den vil gjøre.

Fordi at det ser ut nå, v1 er store spørsmålet. Its ok for meg hvis v2 og v3 medlemmer wont være tillatt å spille dual fordi disse verdenene er ganske ny.

Men v1 er den første, og den eldste, jeg håper at regelen skal være for v2 og v3 bare.
 

Navaji

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
This one was quite difficult ;-)
Those players that eventually will be thrown out of the server will feel disappointed over the new rule, but I don't think it will influence the game in any way.

Det er en patetisk uttalelse fra en moderator!

Hvis det vilikke ha noen innflytelse, hva vil det da ha?

Det gir ingen mening, hva det grunn til å regelen hvis den ikke gjøre annerledes?
 

DeletedUser

Guest
Egentlig burde den bare gjelde for v4 og utover hvis det først skal gjelde for noe i det hele tatt, syns dette blir helt feil. Jeg finner det også merkelig at Bunnymon bare plutselig helt av seg selv kommer på dette, når vi sjelden (aldri?) ser noe til henne ellers...
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Hehe takk :) Fiksa min fantastisk dårlige setningsoppbygning også ser jeg ;)

Ikke rart Navaji sleit med google translator på den.

Poenget er, Navaji, at det er en generell regel som omhandler alle. Så at du mener det er flere spillere fra WC og den alliansen som har dual kontoer enn BOL, IB kontoer er egentlig uvesentlig slik jeg ser det.
 

DeletedUser

Guest
Poenget er jo at spillet skal bli meir rettferdigt. Regelendringen som kom no gjer jo sitt til at det blir det.

Er jo ikkje alle som har muligheten å spille dual, eller vil dele kontoen sin. Men synd for dei som gjer dette da regelen kom noko langt uti runda.
 

Navaji

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Im glad someone translated it to me.

Hehe takk :) Fiksa min fantastisk dårlige setningsoppbygning også ser jeg ;)

Ikke rart Navaji sleit med google translator på den.

Poenget er, Navaji, at det er en generell regel som omhandler alle. Så at du mener det er flere spillere fra WC og den alliansen som har dual kontoer enn BOL, IB kontoer er egentlig uvesentlig slik jeg ser det.

Nei, det er ikke, det er ganske forskjellig faktisk.

Core / WC er mindre medlemmer deretter Bol / IB, ikke sant?

Men der de har en større% av spillerne bruker dual kontoer deretter Bol / IB har, ikke sant?

Det betyr også at Core / WC vil ha mindre sjanse for forsvarer dem selv og for eksempel Bol / IB har.
 

DrFeelGod

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Altså, dere overdramatiserer det i forhold til antall spillere dette gjelder tror jeg.

Eneste gode argumentet som jeg ser er at det å kaste denne regelen inn nå, blir litt feil da dette har vært diskutert før og det kom til og med en konklusjon om at dette var lovlig.

Så blir noen få som blir kastet ut av TW uten at det egentlig vil ha noen innvirknig på serveren, og skjønner at disse føler seg litt snytt.

MEN, er admin som bestemmer dette til syvende og sist og oss vanlig dødelige får bare jenke oss etter hva admin bestemmer.

Får la diskusjonen stå da. Med nei Drfeelgood, gidder ikke å slette som en villmann her også. Så hold argumentene svært saklige. Har begynt veldig fint denne tråden.


Selvfølgelig er det Admin som bestemmer, det er derfor de er... Admin. Men å være Admin uten å høre på massene vil være negativt.

Hvis det hadde vært en ukultur som ødelegger hele spillet, så hadde jeg skjønt at Admin måtte gripe inn midt i spillet. Men nå har jeg vært med såpass lenge at jeg vet at uansett hva Poke/Brann gjør, så er det en del som ikke liker det, kategorisk. De har skapt litt tumulter siden V1 startet for å si det sånn og jeg har også noen ganger hatt Brann i vrangstrupen, men jeg klarer å skille spiller og person.

Jeg var med på å sitte Brann da det røy inn 2000 angrep mot han i fordums dager og vet litt om hva som skjer med personen og spilleren.

Å dele en spiller vil gjøre spillet mye mer dynamisk i mine øyne, du er mer uthvilt og det blir vanskeligere å kjøre utmattelsesangrep på spilleren, siden noen kjenner oppsettet så vil både angrep og forsvar gå mye lettere. Personene vil være tettere enn i en stamme, siden det er "livsverket sitt" de utvider og forsvarer.

Å skifte en regel midt i spillet, når forrige regel var lovlig og dette ikke påvirker spillet i stor grad, annet enn at det blir vanskeligere å ta rotta på Brann, bør vente til neste verden. Om det blir en ny verden med 1 person = 1 spiller-regelen så tror jeg ikke at alle spillerne flytter over til den verdenen på grunn av regelen. :)
 

DrFeelGod

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Poenget er jo at spillet skal bli meir rettferdigt. Regelendringen som kom no gjer jo sitt til at det blir det.

Er jo ikkje alle som har muligheten å spille dual, eller vil dele kontoen sin. Men synd for dei som gjer dette da regelen kom noko langt uti runda.

Spillet er rettferdig, men om du ikke liker å tape slag, da må du besøke www.tribalhugs.net.

Alle kan (kanskje ikke lovlig nå lenger) spille dual.
1. Finn en person du stoler på
2. Opprett en konto der du og den andre personen vet brukernavn og passordet
3. Ha god kommunikasjon og finn ut innbyrdes når det passer å spille

Med TCP/IP kan du få deg en god venn i en annen tidssone, så slipper begge natterangling.

OK. Denne ble litt flåsete, men alle kan faktisk spille Dual. Alle.
 

DeletedUser

Guest
Poenget er jo at spillet skal bli meir rettferdigt. Regelendringen som kom no gjer jo sitt til at det blir det.

Er jo ikkje alle som har muligheten å spille dual, eller vil dele kontoen sin. Men synd for dei som gjer dette da regelen kom noko langt uti runda.

Om du ser på mitt første innlegg så vil du se at jeg påpeker at vi alle har forskjellige muligheter til å spille dette spillet. Å gå fra det til å lage regler som skal omfavne flest mulig er ikke ønskelig på noenslags måte. I hvert fall fra mitt ståsted. Her, som i virkligheten, har vi uansett forskjellige muligheter. Og så lenge vi ikke bryter regler så skal det være tillatt å bruke de mulighetene man har. Her er det, uansett hva dere måtte mene, ikke snakk om at noen drar veksel på å utnytte systemet i nevneverdig stor grad. I så fall kan man påstå at jeg utnytter systemet siden jeg kan sitte oppe 16-18 timer i døgnet, og ergo burde det ha vært nattbonus på v1. Eller enda bedre, forbudt å angripe på natta.
 

Navaji

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Om du ser på mitt første innlegg så vil du se at jeg påpeker at vi alle har forskjellige muligheter til å spille dette spillet. Å gå fra det til å lage regler som skal omfavne flest mulig er ikke ønskelig på noenslags måte. I hvert fall fra mitt ståsted. Her, som i virkligheten, har vi uansett forskjellige muligheter. Og så lenge vi ikke bryter regler så skal det være tillatt å bruke de mulighetene man har. Her er det, uansett hva dere måtte mene, ikke snakk om at noen drar veksel på å utnytte systemet i nevneverdig stor grad. I så fall kan man påstå at jeg utnytter systemet siden jeg kan sitte oppe 16-18 timer i døgnet, og ergo burde det ha vært nattbonus på v1. Eller enda bedre, forbudt å angripe på natta.


De har faktisk en Speed serveren www.staemme.ch hver tredje eller fjerde uke hvor du kun kan spille mellom 17.00 og 22.00. De kaller det Speed server for arbeidsgruppen mann, eller noe sånt.
 

DeletedUser

Guest
Spillet er rettferdig, men om du ikke liker å tape slag, da må du besøke www.tribalhugs.net.

Alle kan (kanskje ikke lovlig nå lenger) spille dual.
1. Finn en person du stoler på
2. Opprett en konto der du og den andre personen vet brukernavn og passordet
3. Ha god kommunikasjon og finn ut innbyrdes når det passer å spille

Med TCP/IP kan du få deg en god venn i en annen tidssone, så slipper begge natterangling.

OK. Denne ble litt flåsete, men alle kan faktisk spille Dual. Alle.

Las du det eg skreiv eller uttalte eg meg utydeligt??

1: Eg har ikkje mulighet å spille dual, da eg ikkje har nokon venn eg kan tenke meg å plage med å hjelpe meg, ei oppgi alle byene sine på V1 til fordel for meg.
2: Synd at regelen kom uti runda da den endrer mykje for dei som har spilt dual.
3: Liker reglene bedre no, men det er jo mi meining.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp