Regel 1, del 3 - seriøst

Status
Stengt for ytterligere svar.

Navaji

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Las du det eg skreiv eller uttalte eg meg utydeligt??

1: Eg har ikkje mulighet å spille dual, da eg ikkje har nokon venn eg kan tenke meg å plage med å hjelpe meg, ei oppgi alle byene sine på V1 til fordel for meg.
2: Synd at regelen kom uti runda da den endrer mykje for dei som har spilt dual.
3: Liker reglene bedre no, men det er jo mi meining.

Is this Ny norsk, cause there is two types of norwegian, and the Google Trans. gave me a weird trans. ? :S
 

DeletedUser

Guest
It is. I'll translate it for you, just wait a sec :) (Will edit)

edit:
Did you read what I wrote or was my message clear??

1: It is not an option for me to play dual, because I have no friend I would want to make help me, nor give all his villages on v1 to me (I didn't understand this one, so it's probably wrong).
2: It's bad that the rule came in the middle of the round since it changes a lot for those that have been dualing.
3. I prefer the rules now, but that's only my opinion.

I guess I could have translated better, but someone called me in the middle of the translating so I kinda had to finish this fast.
 
Sist redigert av en moderator:

Navaji

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
It is. I'll translate it for you, just wait a sec :) (Will edit)

edit:
Did you read what I wrote or was my message clear??

1: It is not an option for me to play dual, because I have no friend I would want to make help me, nor give all his villages on v1 to me (I didn't understand this one, so it's probably wrong).


Jeg visste ikke hvem som helst da jeg begynte her også, men da Vabfs eller 3cession sendt meg, (vi der i samme stamme på w7) og han hjalp meg med ressurser til jeg hadde 20 kB, så jeg måtte forlate spillet fordi vi der flytting til et nytt hus som ikke har internett, så jeg ga ham min. Etter to måneder var jeg tilbake på nettet, og vi endte opp dual spiller.

Kanskje du ville ha hatt noen hvis du brukte mindre tid på å spille TW og være mer utenfor huset på Arcade eller kjøpesenteret.

Og hvis du hadde en dual-spiller ville du vært ute og ha det gøy.


2: It's bad that the rule came in the middle of the round since it changes a lot for those that have been dualing.

Godt å høre at du er enig med oss.

3. I prefer the rules now, but that's only my opinion.
Ja, det er din mening, og jeg respekterer det. [/ B]


......?
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Han har venner, han vil bare ikke plage dem med accounten hans. Var ihvertfall sånn jeg forstod det.
 
Reaksjonspoeng
3
Jeg vl uttrykke meg kort og enkelt:

Selve regelen har jeg ingenting imot. det er det at den kom i midten av et spill og at det ikke har vært en større "avstemning" eller noe for å få det til.

Jeg reagerer på at adminen kan forandre et spill fullstendig ved å trykke på en knapp.
 

DeletedUser

Guest
OK, jeg tok meg tid til å sette meg inn i reglene i går, og jobber nå med et forslag til endringer og presiseringer av reglene basert på .net og sunnfornuft. Har valgt å prøve å legge inn straffen for evnt. regelbrudd i reglene slik at man opplever minst mulig forskjellsbehandling på de forskjellige serverene.

Ok, dere vet sikkert hvor dere finner .net reglene, og har valgt å legge fra meg begrepet spiller og bruke begrepet personer, for å skape mindre forvirring. Begrepet bruker er også erstattet med spill-konto.

Her er oversettelsen/forslaget som igjen viser problemt med dual spilling i forhold til de andre reglene:

§1) 1 konto per spiller/person
Hver spiller/person har bare lov til å ha en konto per. verden, men det er lov å sitte andres kontoer ved bruk av kontovakt systemet (maks 60 dager). Permanent sitting av spillere som har sluttet er forbudt (les §3). Å Dele passordet til din konto med andre personer er forbudt.

Eksempler:
- Det er lov for flere personer å spille på samme datamaskin, men det er ikke lov å logge inn på andre personer sine kontoer. §2 må følges hele veien.
- Flere personer har lov å spille en konto sammen, --- men det er ikke lov å dele passordet med andre personer????
- Du har ikke lov å logge inn med passord på andre sin konto. For å våkte andre kontoer må kontovakt-funksjonen benyttes. Det er absolutt ingen unntak til denne regelen.
- Det er strengt forbudt å logge inn på andre sin konto uten samtykke. Vennligst benytt passord som ikke kan gjettes. Vi vil ikke gjennoppbygge kontoer eller tap som har kommet etter at passordet ble gjettet. Misslykkede forsøk på å bryte seg inn på andres kontoer blir logget og straffes med 24 timers ban.
- Det er forbudt å redigere nettleseren slik at flere personer kan være logget på en bruker på samme tidspunkt.

Som dere ser kommer problemet (understreket) i den regelen som er blitt fjernet. Ser man på dette punktet matcher det absolutt ikke med noen av de andre punktene hvor man grer ut lenge om hvor fælt det er å dele passordet sitt med noen og alle konsekvensene dette får. Man kan ikke nekte folk å dele passordet sitt i flere punkter - også si at du får lov å dele det med 5 stk om du vil likevel? Jeg synes det blir rart.

Derfor må enten reglene om at passordet ikke kan deles med andre personer fjernes, eller dette punktet fjernes.
 
Sist redigert av en moderator:

Navaji

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
§1) 1 konto per spiller/person
Hver spiller/person har bare lov til å ha en konto per. verden, men det er lov å sitte andres kontoer ved bruk av kontovakt systemet (maks 60 dager). Permanent sitting av spillere som har sluttet er forbudt (les §3). Å Dele passordet til din konto med andre personer er forbudt.

Eksempler:
- Det er lov for flere personer å spille på samme datamaskin, men det er ikke lov å logge inn på andre personer sine kontoer. §2 må følges hele veien.
- Flere personer har lov å spille en konto sammen, --- men det er ikke lov å dele passordet med andre personer????
- Du har ikke lov å logge inn med passord på andre sin konto. For å våkte andre kontoer må kontovakt-funksjonen benyttes. Det er absolutt ingen unntak til denne regelen.
- Det er strengt forbudt å logge inn på andre sin konto uten samtykke. Vennligst benytt passord som ikke kan gjettes. Vi vil ikke gjennoppbygge kontoer eller tap som har kommet etter at passordet ble gjettet. Misslykkede forsøk på å bryte seg inn på andres kontoer blir logget og straffes med 24 timers ban.
- Det er forbudt å redigere nettleseren slik at flere personer kan være logget på en bruker på samme tidspunkt.

Hvorfor gjorde du lar Poke Me og Brann spille dual sammen om det de regler sa at det var ulovlig?
 

DeletedUser

Guest
OK, jeg tok meg tid til å sette meg inn i reglene i går, og jobber nå med et forslag til endringer og presiseringer av reglene basert på .net og sunnfornuft. Har valgt å prøve å legge inn straffen for evnt. regelbrudd i reglene slik at man opplever minst mulig forskjellsbehandling på de forskjellige serverene.

Ok, dere vet sikkert hvor dere finner .net reglene, og har valgt å legge fra meg begrepet spiller og bruke begrepet personer, m

Her er oversettelsen/forslaget som igjen viser problemt med dual spilling i forhold til de andre reglene:



Som dere ser kommer problemet (understreket) i den regelen som er blitt fjernet. Ser man på dette punktet matcher det absolutt ikke med noen av de andre punktene hvor man grer ut lenge om hvor fælt det er å dele passordet sitt med noen og alle konsekvensene dette får. Man kan ikke nekte folk å dele passordet sitt i flere punkter - også si at du får lov å dele det med 5 stk om du vil likevel? Jeg synes det blir rart.

Derfor må enten reglene om at passordet ikke kan deles med andre personer fjernes, eller dette punktet fjernes.

Vel greit at regelverket er uklart og dere ønsker å endre det. Men skal dere endre et regelverk hadde det vært fint om dere gjør regelverket gjeldene for nye verdener.
Slik som det er nå blir vi straffet for noe vi gjorde mens det var lovlig. Altså har denne regelen en tilbakevirkendekraft.

Kanskje denne regelen gjør det lettere for admin, men jeg tror også dere kommer til å miste mye tillit hvis dere endrer regelverket mitt i spillet.
Det blir iallfall ganske håpløst å spille hvis regelverket blir endret slik at man plutselig blir kastet ut av sin konto over natta.
Jeg er enig at regelverket må gjøres noe med, men dette er ikke veien å gå. Dere bør heller klargjøre regelverket enn å gjøre ting ulovlig mitti et spill etter min mening.
 
Sist redigert av en moderator:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Hvordan kan dere endre reglene så drastisk så langt ut i ett spill spør nå jeg, alle forholdt seg til de samme reglene i lang tid og hadde lite å si på de.


Syns dette er veldig trist for TW at dere kan gå inn og endre de grunnreglene som er på V1, kan forstå hvis dere utstyrer en helt ny verden med andre regler, men endre reglene nå på V1 hvor spillerne har spilt i veldig lang tid, brukt masse tid og kjøpt Premium poeng, virker veldig merkelig og jeg vil gjerne ha en skikkelig god begrunnelse for dette??????? Mer enn den du har gitt allerede Glitter.
 

DeletedUser

Guest
I og med at det ikke er jeg som har forandret reglen, bare forsøkt å sette meg inn hvorfor det er gjort, så kan jeg ikke gi deg en begrunnelse ut over at det ikke finnes noen gode argument for å beholde denne muligheten. Jeg har uansett sagt mitt, og gidder ikek bli syndebukk for noe jeg ikke står bak i noens propaganda kampanje. Dere får ikke flere svar, eller forsøk på forklaringer fra meg. :)
 
Reaksjonspoeng
3
Jeg vil legge til at hvilken forsikrelse har vi for at Glitter ikke gjør dette for sin egen skyld? Bortsette fra hennes ord?
Riktignok var det ikke henne som forandret regelen, men hun var vel en del av det regner jeg med?

Er det rart folk reagerer?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
I og med at det ikke er jeg som har forandret reglen, bare forsøkt å sette meg inn hvorfor det er gjort, så kan jeg ikke gi deg en begrunnelse ut over at det ikke finnes noen gode argument for å beholde denne muligheten. Jeg har uansett sagt mitt, og gidder ikek bli syndebukk for noe jeg ikke står bak i noens propaganda kampanje. Dere får ikke flere svar, eller forsøk på forklaringer fra meg. :)


var ikke ment som det... men trodde du visste hvorfor denne regelen er kommet nå så seint i spillet bare.... Fint om den/de som har gjort denne regel endringer kommer med en redegjørelse for hvorfor de velger å gjøre dette.
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor gjorde du lar Poke Me og Brann spille dual sammen om det de regler sa at det var ulovlig?

Because a while a go,Hunter made clear that the definition was as follows; a player was one account. Henceforth, two players playing one account was legal, i.e. within the rules.
 

DeletedUser

Guest
I og med at det ikke er jeg som har forandret reglen, bare forsøkt å sette meg inn hvorfor det er gjort, så kan jeg ikke gi deg en begrunnelse ut over at det ikke finnes noen gode argument for å beholde denne muligheten. Jeg har uansett sagt mitt, og gidder ikek bli syndebukk for noe jeg ikke står bak i noens propaganda kampanje. Dere får ikke flere svar, eller forsøk på forklaringer fra meg. :)

sorry for at jeg trudde det var deg da:cool:
Men synes det er leit at det ender sån for poke me og brann2006 og mange fler...
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Om den nye regelen skal stå så blir systemet i MINE øyne bare latterlig.
Er ingen som kan se om jeg deler min konto med noen andre under stamme tak.
For om jeg gir meg mitt passord, og dem logger inn, så bryter jo jeg regelen. Det er det INGEN som kan tracke. Samt alle de andre metodene, som proxy og annet IP tulleri, som jeg vet er brukt tidligere. Jeg personlig, hater juksing og kommer aldri til å bruke noe lignende. Har blitt tilbudt "opplæring'" av den mulige graden det går an om hvordan det er mulige å lure systemet igjennom proxy og lignende, men har takket nei. For jeg ser ingen fordeler ved det og ønsker ikke vinne et spill igjennom juks. Blir som å spille poker, der du ser alle kortene til dine motstandere, UMULIG å tape da. Som faktisk er gjort tidligere med henvisning til:
Side 1
Side 2
Side 3


Og hansi, overdrivelse? Jeg vil overhode ikke kalle det det, med tanke på hvor mange dette faktisk gjelder. Jeg vet om et tresifret tall av spillere som har spilt igjennom passord på andres brukere.

Og for å være ærlig så har jeg ikke sett andre argumenter for denne regelen enn:
"Det vil gjøre spillet mer rettferdig".
og
"Det vil bedre spillermengden på tw.no"

Jeg selv, ofc, syntes de to argumentene er elendige.
La oss begynne med "Det vil gjøre spillet mer rettferdig".
Syntes dere virkelig det er fair å begynne å endre spillereglene sånn MIDT i verdnene? Nei, geeez, da får de heller gjelde for nyere verdner, så kan vi se forskjellen, om det bringer flere spillere eller ei. :rolleyes:

Som ja, er argument nr.2 "Det vil bedre spillermengden på tw.no.
Er ikke helt for den heller. Ikke i det hele tatt faktisk. For om ikke jeg hadde fått en dual med POKE ME, hadde jeg aldri vært i v1 nå, da hadde jeg sletta kontoen får flere måneder siden. .........Og der er jeg langt ifra alene, er jeg ganske sikker på. Jeg kom meg opp ditt alene, og har holdt meg der alene over en herrens lang periode, som i seg selv er et bevis på at ein ikke trenger å ha dual eller annet for å være der. Jeg var til tider meget lite aktiv, men også til tider veldig aktiv. Såklart.... Men når alt kommer til alt så har jeg, som forhåpentligvis flertallet av dere andre som sitter og vimser rundt på dette forumet, også et liv. Et liv å ta vare på, gjøre noe med og sist men ikke minst leve. Så det var enten slutt eller dual for meg da, og er det enda..., for jeg har ikke tid til å sitte flere herrens timer for å spille dette til tiders overdramatiserte lame spillet. (Ja, du hørte hva jeg sa, jeg syntes det er det til tider, eller, ganske ofte :rolleyes:)

Om det faktisk er noen som har noen andre alternativ til GODE, jeg gjentar, GODE, argumenter PRO denne regelen, så gjerne bring dem på bordet, for jeg har enda ikke sett noe til dem og jeg forventer i grunn at det ligger flere bedre og hardt slående argumenter bak en slik regelendring enn de som allerede er nevnt og revet i filler.

En avsteming blant allmennheten kunne ha avgjort det, men jeg føler at den kan ha en tedens til å bli en kamp om stemme, der de som ønsker folk i spillet eller ikke, kjemper enn bitter kamp imot hverandre. Et slikt spill gir jeg blanke#¤%!"#¤!" i. Jeg har enda ikke sendt noen brev ut, annet en å ha sagt MIN mening, som jeg står fult ut for, her på forumet.
Hva andre gjør, er opp til dem. Jeg skal ikke stoppe dem, men jeg syntes begge sider av saken, bør respektere utfallet anyhow, uten noe skittent spill.
Skulle i grunn ønsket at denne regelen kunne endres tilbake igjennom en annen måte uten å få all maktkampen på banen, men det er vel den eneste måten per dags dato ledelsen godtar som faktor, og da får vi godta det, og gjøre vårt ut av det vi har.

Folk har sin egen stemme, stem for det DU syntes, ikke hva din leder, eller andre tullinger ifra mars sier du skal stemme.

Og ja, få opp en avsteming asap, og få sendt ut en IN GAME melding til ALLE. Alle tribalwars.no spillere. For dette gjelder alle. Her skal det ikke skofte på kommunikasjonen ihvertfall.

I den meldingen ønsker jeg at det står noe som:
"Den nylige regelendringen av Regel 1 kom og mottok harde argumenter ifra begge sider av saken. Vi i Tribalwars Teamet ønsker ikke å føre noen bak lyset eller noe som helst blablabla, og ønsker dermed at DU ytrer din mening igjennom å gå innpå denne linken hyperkobling til avstemningen og avgi din stemme angående saken.

Ellers ha en videre god dag
Med vennlig hilsen
Tribalwars Teamet"



Og med det sier jeg Tusen takk for meg, og lykke til med valget.

*Geeez, følelsen av å være politiker som forfremmer sin og sitt partis saker i sin siste tale er skremmende ekkel*





Your one and only
Brann2006 :)
 
Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp