Besvart Regler

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Stusset litt over denne:
-Det er helt ok for flere personer å ha tilgang til den samme kontoen, men det krever at ingen eier eller har tilgang til en annen konto på samme verden
-Det er ikke lov å logge inn på noen andre sine kontoer, ikke engang familiemedlemmer. Skal du ha tilgang til en annen konto så må kontovakt brukes. Det er absolutt ingen unntak fra denne regelen!

Det virker som det er litt begrepsforvirring i det nye regelverket. Først står det at det er helt OK for flere personer å ha tilgang til den samme kontoen. Deretter kommer en linje om at det ikke er lov til å logge inn på noen andres konto, og at det ikke finnes unntak. Hvis jeg spiller dual, da logger jeg meg vell strengt talt inn på noen andres konto? At det ikke er lov til å bryte seg inn i andres kontoer er ikke nødvendig å stadfeste i et regelverk da det vil stride med norsk lov. Jeg regner med man er underlagt norsk lov når man spiller TW.

Dessuten er det dårlig form å endre hva en paragraf inneholder. Paragrafnummerene bør ALDRI endres, hvis en regel opphører bør det stå "Paragraf opphørt ved forrige regelendring", hvis du trenger et nytt punkt etter et annet kan §1.2 eller eventuelt §1b brukes.

Hva mener dere?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg tror jeg er forelsket.

Det er nok relativt greit å skjønne hva regelen sikter til hvis man har holdt på en stund, selv om de rent teknisk sett motsier hverandre. For nye spillere kan det være forvirrende. Det andre punktet ( ånden, om ikke teksten ) tror jeg faller inn under det første, så kunne vel like greit fjernes.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
" -Det er helt ok for flere personer å ha tilgang til den samme kontoen, men det krever at ingen eier eller har tilgang til en annen konto på samme verden"

"men det krever at ingen eier eller har tilgang til en annen konto på samme verden"

Så hvis man ikke spiller alene i verdenen kan man ikke spille dual?

"Flere personer kan ha tilgang til samme konto, men ingen har lov til å eie eller ha tilgang til to kontoer på samme verden." <- var vell kanskje det dere mente?
 

DeletedUser

Guest
"
At det ikke er lov til å bryte seg inn i andres kontoer er ikke nødvendig å stadfeste i et regelverk da det vil stride med norsk lov. Jeg regner med man er underlagt norsk lov når man spiller TW."

Slik jeg forstår det påstår du at dette er overflødig. Dette er feil. Vi trenger å ha slike regler slik at admins selv kan overholde reglene. Hvis noen bryter seg inn på andres kontoer vil ikke admin si fra seg muligheten til å rette på feilen selv. Hadde vi ikke presisert dette, ville ansvaret ligget på domstolene i Norge, noe som er generelt helt urealistisk at de skulle håndtert. Ja, det er andres eiendom, men som admins kan vi lettere, raskere og mer effektivt rette i slike ting enn det domstolene klarer. Sakene er såpass ubetylige at en reell anmeldelse mest trolig uansett vil bli henlagt av politiet.

Mvh
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Hvis jeg spiller dual, da logger jeg meg vell strengt talt inn på noen andres konto? At det ikke er lov til å bryte seg inn i andres kontoer er ikke nødvendig å stadfeste i et regelverk da det vil stride med norsk lov. Jeg regner med man er underlagt norsk lov når man spiller TW.
Jeg ser poenget ditt med tråden, og sier meg vel delvis enig i hva du sier.

Ut av interesse, tror du at du kan utdype den siterte delen av ditt innlegg? Så langt jeg vet følger Tribal Wars tysk lov.

For å sitere deler av dokumentet "Generelle forretningsbetingelser", som ble godtatt ved registrering:

§ 16 Verneting og lovvalg

16.1 Loven i forbundsrepublikken Tyskland skal gjelde, med unntak av FNs kjøpsrettskonvensjon (CISG) og med unntak av lovkonflikter.

16.2 For tvister med brukere gjelder lovens verneting, med mindre de har et generelt verneting i Forbundsrepublikken Tyskland. Ved tvister med brukere som ikke har generelt verneting i Forbundsrepublikken Tyskland, er første instans verneting i Hamburg. Ved tvister som oppstår fra transaksjoner med næringsdrivende, juridiske personer etter offentlig rett eller offentlig særformue, gjelder i alle tilfeller kompetansen til ovennevnte domstol.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
kverulering på høyt nivå , ser ikkje problemet med å forstå det som e sitert her.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
"

Slik jeg forstår det påstår du at dette er overflødig. Dette er feil. Vi trenger å ha slike regler slik at admins selv kan overholde reglene. Hvis noen bryter seg inn på andres kontoer vil ikke admin si fra seg muligheten til å rette på feilen selv. Hadde vi ikke presisert dette, ville ansvaret ligget på domstolene i Norge, noe som er generelt helt urealistisk at de skulle håndtert. Ja, det er andres eiendom, men som admins kan vi lettere, raskere og mer effektivt rette i slike ting enn det domstolene klarer. Sakene er såpass ubetylige at en reell anmeldelse mest trolig uansett vil bli henlagt av politiet.

Mvh

Skriv i regelen at man må følge norsk lov da? Og dere mister ikke rett til å gi tilbake kontoer til rettmessig eier selv uten denne paragrafen. At det ligger på domstolene i Norge kan du jo vise meg lovhjemmel på. Du trenger ikke en domstolsavgjørelse for å gi ekte eier kontoen tilbake, uavhengig om det er en regel om det eller ikke.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Jeg ser poenget ditt med tråden, og sier meg vel delvis enig i hva du sier.

Ut av interesse, tror du at du kan utdype den siterte delen av ditt innlegg? Så langt jeg vet følger Tribal Wars tysk lov.

For å sitere deler av dokumentet "Generelle forretningsbetingelser", som ble godtatt ved registrering:

Sitatene du never er irrelevant da disse omfatter sivilrett, og ikke strafferett. Innogames kan selvsagt ikke oppheve norsk straffelov med sine brukerbetingelser.

Jeg mener at paragrafen om at man ikke har lov til å bryte seg inn i andres kontoer ikke er nødvendig. Hovedsaklig fordi det strider mot norsk og tysk lov (selv om tysk strafferett ikke er gyldig i Norge).
 

DeletedUser

Guest
forum norsk

forum reglene står det at vi følger norsk. mulig en mis fra meg her
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg mener at paragrafen om at man ikke har lov til å bryte seg inn i andres kontoer ikke er nødvendig. Hovedsaklig fordi det strider mot norsk og tysk lov (selv om tysk strafferett ikke er gyldig i Norge).

Du har nok rett i at det er unødvendig å ha med, men det er flere ting i reglene som egentlig ikke er nødvendig å ha der som likevel må være der pga erfaring med setningen "men det står ikke i reglene". Det betyr at selv om det står noen unødvendige ting i reglene, så blir det værende.
 
Topp