Fikset Respons på forslag og diverse

DeletedUser

Guest
Så... Da var det den tiden på året. I skrivende stund er det....

  • 28 forslag som ikke har blitt offisielt besvart, eller mangler prefix.
  • Tre måneders baklogg med ubesvarte forslag.
  • Ingen forslag hvor dette "innførte" forslaget har blitt gjennomført (Tror jeg?)
  • Generelt sett... laber... respons fra teamet på forumet.

Dette er minst femte gangen det blir rettet fokus på mangelfull respons på forumet (#1, #2, #3 og #4). Merk at dette kun er det jeg har en vag oversikt over, uten å ha sjekket opp veldig grundig. Antakeligvis er dette (som om dette ikke er ille nok i seg selv) bare toppen av isberget.

Per denne tråden, som det både tok en evighet (noen måneder) å sette opp og mangler noen måte å reagere på når retningslinjene ikke blir fulgt, så veit vi at det er Dakapo og Antonine som har ansvaret for Forslag og Diskusjon forumet. Da er det klart hvem det er som trenger å skjerpe seg.

I tillegg til dette så er teamets kunnskaper innenfor skript o.l. lettere mangelfull, og det er nesten utelukket opp til oss spillere å holde orden på det. Dette i seg selv er et problem, og jeg kan se for meg at det er problematisk i enkelte situasjoner ved IG-moderering. For å si det mildt.

Mine forslag
  • Teamet går gjennom bakloggen med forslag på forumet i løpet av kort tid. Maks en uke.
  • Det settes en konkret konsekvens dersom det ikke følges opp bra nok med å reagere på forslag. For eksempel at ansvarlige moderatorer får sparken - det har skjed så mange ganger nå at det er på sin plass.
  • Det utlyses, helst IG men minst på forsiden, en moderatorstilling som kun går ut på å håndtere skript og lignende. En åpenbar kvalifikasjon er da at denne personen kan JavaScript, og helst et programmeringsspråk eller tre til.
  • Teamet tar seg sammen når det gjelder å være aktive på forumet, og ikke bare som den store stygge ulven, men også som faktisk personer. Har de ikke aktivitet til det trenger vi nye forummoderatorer. Vi har i skrivende stund fire forummoderatorer (jeg ser nesten aldri noen av dem på forumet), to seniormoderatorer (som er sporadisk aktive) og en CM. Alle med forumrettigheter. Det er for dårlig. For lite tid? Gi noen sparken og finn nye moderatorer.
  • Siden som lister opp teammedlemmer oppdateres, så nå at den er utdatert. For eksempel så er Jeeeeeeright nå seniormod, ikke forummod. Eventuelt begge deler.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Flott noen tar ansvar og sier ifra!

Grimlock skrev:
Mine forslag
Teamet går gjennom bakloggen med forslag på forumet i løpet av kort tid. Maks en uke.
Det settes en konkret konsekvens dersom det ikke følges opp bra nok med å reagere på forslag. For eksempel at ansvarlige moderatorer får sparken - det har skjed så mange ganger nå at det er på sin plass.
Det utlyses, helst IG men minst på forsiden, en moderatorstilling som kun går ut på å håndtere skript og lignende. En åpenbar kvalifikasjon er da at denne personen kan JavaScript, og helst et programmeringsspråk eller tre til.
Teamet tar seg sammen når det gjelder å være aktive på forumet, og ikke bare som den store stygge ulven, men også som faktisk personer. Har de ikke aktivitet til det trenger vi nye forummoderatorer. Vi har i skrivende stund fire forummoderatorer (jeg ser nesten aldri noen av dem på forumet), to seniormoderatorer (som er sporadisk aktive) og en CM. Alle med forumrettigheter. Det er for dårlig. For lite tid? Gi noen sparken og finn nye moderatorer.
Siden som lister opp teammedlemmer oppdateres, så nå at den er utdatert. For eksempel så er Jeeeeeeright nå seniormod, ikke forummod. Eventuelt begge deler.
Alle forslagene støttes 100 %.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Vel, Anto har en eksamensoppgåve som skal leveres i kommende uke. Jeg er ganske sikker på at du vil se full aktivitet fra henne så snart den er levert :). Angående de andre så har jeg ikke noe godt svar egentlig, eneste som er meg bekjent er at 2 stk er på reis. Så spørs det litt i hvor stor grad man bør forvente respons også, tror ikke man bør forvente og få svar på alt mellom himmel og jord.

Grim, du kunne ikke tenkt og blitt moderator igjen? Med din viten og ditt nivå med erfaring, så vil nok forumet bare se frodige dager fremover :). Anyways - støtter tråden. At man er borte i små perioder er greit nok, men det bør være en begrunnelse for det. Kunne rigga til en egen twitter konto for TW.no teamet der de ga ut litt smått mtp informasjon. Selveste Blizzard tar jo i bruk Twitter på denne måten :).

Men ja - som sagt. Bra skrevet, og støtter poengene dine.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Ja, forslagsforumet har fått lide i det siste.
Det kommer av to ting; plattformen for der vi legger inn forslag/ideer har hatt et problem (eller kontoen min har hatt et problem) og det er umulig for meg å endre på prefixer etter at forumet ble oppdatert til en ny versjon. Har likevel fått Antonine til å gjøre det når et forslag var blitt sendt videre, men pga problemene som har vært i det siste så har alt stoppet opp.

- 28 forslag som ikke har blitt offisielt besvart, eller mangler prefix.
Det blir tatt fortløpende.

- Tre måneders baklogg med ubesvarte forslag.
Er det meninga at vi skal svare på alle?

Ikke helt riktig. Jeg begynte på noen, men så stoppet det opp (pga problemene).

- Generelt sett... laber... respons fra teamet på forumet.
Igjen, er det meningen at vi skal svare på alle forslag selv om jeg/Antonine ikke føler at det er noe å svare på (altså ingen uklarheter i forslaget)? Om det er et forslag jeg ikke forstår eller ikke ser helt nytten i, så skriver jeg.
 

DeletedUser

Guest
Først, la meg bare påpeke at disse diskusjonene nedenfor ikke direkte omhandler de konkrete forslagene som er hovedpoeng i tråden. Dersom man ikke gidder er det derfor ikke nødvendig å finlese dette innlegget :razz:

Vel, Anto har en eksamensoppgåve som skal leveres i kommende uke. Jeg er ganske sikker på at du vil se full aktivitet fra henne så snart den er levert :). Angående de andre så har jeg ikke noe godt svar egentlig, eneste som er meg bekjent er at 2 stk er på reis. Så spørs det litt i hvor stor grad man bør forvente respons også, tror ikke man bør forvente og få svar på alt mellom himmel og jord.

Grim, du kunne ikke tenkt og blitt moderator igjen? Med din viten og ditt nivå med erfaring, så vil nok forumet bare se frodige dager fremover :). Anyways - støtter tråden. At man er borte i små perioder er greit nok, men det bør være en begrunnelse for det. Kunne rigga til en egen twitter konto for TW.no teamet der de ga ut litt smått mtp informasjon. Selveste Blizzard tar jo i bruk Twitter på denne måten :).

Men ja - som sagt. Bra skrevet, og støtter poengene dine.

Når det gjelder respons så er en prefix en form for respons. Det er tydeligvis greit å fikse det, da det dukket opp en prefix på denne tråden veldig raskt. Riktignok en prefix som var feil, da det forslaget ikke er en funksjon som allerede eksisterer.

Når det gjelder eksamen, hvis man blir satt ut av eksamen i tre måneder så tror jeg kanskje man burde vurdere å slutte på andre ting :razz:

Meg som moderator sier du? Nei takk. Jeg har mine grunner til å ikke søke meg dit, men noen ville sikkert tatt seg nær av det hvis jeg nevnte et par av dem :hmm:

Likte tanken om en twitter konto eller lignende, selv om jeg kanskje ville foretrekke bedre informasjon på generell basis.

Ja, forslagsforumet har fått lide i det siste.
Det kommer av to ting; plattformen for der vi legger inn forslag/ideer har hatt et problem (eller kontoen min har hatt et problem) og det er umulig for meg å endre på prefixer etter at forumet ble oppdatert til en ny versjon. Har likevel fått Antonine til å gjøre det når et forslag var blitt sendt videre, men pga problemene som har vært i det siste så har alt stoppet opp.

Forslagsforumet har fått lide igjen. Når det gjelder prefix'er så antar jeg det er lett å jobbe rundt, med to seniormoderatorer som stiller opp.

Forventer du at vi skal tro at du har hatt problemer med å logge inn på InnoGames sitt forslagsforum i tre måneder uten at det har blitt fikset? Det slår meg som ganske håpløst fra InnoGames sin side. Og strengt tatt noe som kunne vært fikset veldig greit hvis man først satte seg ned å så på det.

Jeg føler også det virker som om du ror kraftig her. Det er god trening, visstnok.

Det blir tatt fortløpende.

...fortløpende når du visstnok ikke får videresendt forslag, eller sånn... aldri? Hva slags svar er det?

Er det meninga at vi skal svare på alle?

En respons i form av enten prefix, og gjerne en kjapp begrunnelse for prefix'n? Ja.

Ikke helt riktig. Jeg begynte på noen, men så stoppet det opp (pga problemene).

Hmm. Sant, men ikke helt riktig. Du kopierte det inn når det var forslag som allerede lå inne på InnoGames. Mens andre som ble videresendt, tydeligvis før disse, ahem, problemene (Eks #1, eks #2, eks #3) dukket opp, da de tross alt har blitt videresendt InnoGames.

Så dette forslaget har åpenbart ikke blitt gjennomført i noen særlig grad.

Igjen, er det meningen at vi skal svare på alle forslag selv om jeg/Antonine ikke føler at det er noe å svare på (altså ingen uklarheter i forslaget)? Om det er et forslag jeg ikke forstår eller ikke ser helt nytten i, så skriver jeg.

Gi en respons på alle forslag, som besvart ovenfor? Ja.

Men nå misforsto du dette poenget. Hvis du skummer over forslagene som tråden bygger opp om så blir det kanskje tydeligere. Her er det relevante forslaget;

  • Teamet tar seg sammen når det gjelder å være aktive på forumet, og ikke bare som den store stygge ulven, men også som faktisk personer. Har de ikke aktivitet til det trenger vi nye forummoderatorer. Vi har i skrivende stund fire forummoderatorer (jeg ser nesten aldri noen av dem på forumet), to seniormoderatorer (som er sporadisk aktive) og en CM. Alle med forumrettigheter. Det er for dårlig. For lite tid? Gi noen sparken og finn nye moderatorer.

Men jeg liker at du ikke kommenterer på selve forslagene, da det i dine egne ord må være forslag du både forstår og ser nytten i. Det er det koselig å implisitt høre :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Forventer du at vi skal tro at du har hatt problemer med å logge inn på InnoGames sitt forslagsforum i tre måneder uten at det har blitt fikset? Det slår meg som ganske håpløst fra InnoGames sin side. Og strengt tatt noe som kunne vært fikset veldig greit hvis man først satte seg ned å så på det.

Om du tror på det eller ikke er ikke noe jeg ofrer så mange tanker.
Jeg har ikke hatt problemer med å logge inn. Jeg har hatt problemer med alt annet (søking, lage nye forslag osv). Ikke alt blir fikset samme sekundet som problemet oppdages da det ikke er et kritisk problem, men det er i orden igjen nå.


...fortløpende når du visstnok ikke får videresendt forslag, eller sånn... aldri? Hva slags svar er det?

Fortløpende betyr at det blir gjort så snart jeg får tid til å sende alt som skal sendes videre. Eller at jeg evt tar det i puljer og begynner med det eldste og jobber meg framover.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Som vanlig antar jeg du er enig i alt jeg svarte deg på, som du nå ikke kommenterte på :razz:

Jaja, så praktisk at de problemene du har hatt er fikset nå da. Dagen etter at det kom et forslag som knyttet seg til dette. God timing, det må sies :)

Ser du har startet, så det er jo bra. Fortsett med det. Så får du ta forslagene i denne tråden her når du kommer til dem :D
 

DeletedUser

Guest
Jeg så at denne tråden fikk prefix'n [Videresendt Inno] for noen dager siden. Så da føler jeg det er på sin plass å peke ut den utsøkte ironien at det ikke har kommet noe innlegg her med hva som faktisk ble videresendt InnoGames. Ironisk da fordi denne tråden til dels peker ut at dette ikke har blitt gjort skikkelig, og burde forbedres :hmm:

Uansett. Jeg stusset egentlig også litt over den prefix'n, da jeg er usikker på nøyaktig hva det er som ble videresendt InnoGames. Tråden her inneholder tross alt en del forskjellige forslag.

Mine forslag
  • Teamet går gjennom bakloggen med forslag på forumet i løpet av kort tid. Maks en uke.

Dette har i stor grad blitt gjort. Det mangler nok fortsatt litt småtteri i form av å skrive inn nøyaktig hva som ble videresendt InnoGames og lignende, men regner med at det kommer snarlig. Veldig bra! Fortsett sånn!

  • Det settes en konkret konsekvens dersom det ikke følges opp bra nok med å reagere på forslag. For eksempel at ansvarlige moderatorer får sparken - det har skjed så mange ganger nå at det er på sin plass.

Her er det en total mangel på en respons. Med mindre dette er det som ble videresendt InnoGames? Jeg antar at det å sparke en CM er relevant der, men dersom en moderator ikke gjør jobben kan jeg ikke se annet enn at dette kan løses av det aktuelle teamet sin CM. Her forventer jeg også at vi vanlige brukere skal kunne se at det blir konsekvenser av at folk ikke gjør jobben sin.

  • Det utlyses, helst IG men minst på forsiden, en moderatorstilling som kun går ut på å håndtere skript og lignende. En åpenbar kvalifikasjon er da at denne personen kan JavaScript, og helst et programmeringsspråk eller tre til.

Igjen, dette ser jeg heller ikke at det er noen grunn til at InnoGames må ta seg av. Hva man formelt sett velger å kalle stillingen til en slik moderator (forummod? IG mod? Eller bare ny gruppe, no biggie) er ikke veldig relevant. Men så vidt jeg veit er det CM (eventuelt i samarbeid med resten av teamet) som finner nye moderatorer.

  • Teamet tar seg sammen når det gjelder å være aktive på forumet, og ikke bare som den store stygge ulven, men også som faktisk personer. Har de ikke aktivitet til det trenger vi nye forummoderatorer. Vi har i skrivende stund fire forummoderatorer (jeg ser nesten aldri noen av dem på forumet), to seniormoderatorer (som er sporadisk aktive) og en CM. Alle med forumrettigheter. Det er for dårlig. For lite tid? Gi noen sparken og finn nye moderatorer.

Jeg er usikker på om det at Torquemada kom inn som moderator er relatert til dette. Han er nå uansett en moderator som også er aktiv på resten av forumet, så dette har uansett blitt forbedret. Jeeeeeeright er jo også noe aktiv! (clapping)

For å utbrodere litt, så er motivasjonen her at TW teamet - og spesifikt forummoderatorene - IMNSHO burde være en del av forumsamfunnet. Ikke noen som bare sitter øverst og styrer og steller - da ber man om konflikter.

  • Siden som lister opp teammedlemmer oppdateres, så nå at den er utdatert. For eksempel så er Jeeeeeeright nå seniormod, ikke forummod. Eventuelt begge deler.

Fikset! Så at Torquemada også dukket opp i løpet av de siste par dagene, bra!
 

DeletedUser

Guest
Fortreffelig! Da gleder jeg meg til å se tydelige forbedringer i nærmeste framtid :)
 

DeletedUser

Guest
Tenkte jeg skulle høre om statusrapport på dette. Det er nå godt over en måned siden disse forslagene ble "fikset".

Mine forslag
  • Teamet går gjennom bakloggen med forslag på forumet i løpet av kort tid. Maks en uke.

Fikset! Yay!

  • Det settes en konkret konsekvens dersom det ikke følges opp bra nok med å reagere på forslag. For eksempel at ansvarlige moderatorer får sparken - det har skjed så mange ganger nå at det er på sin plass.

Her har jeg ikke hørt noe, men det er jo ikke sikkert. Hadde vært fint med en bekreftelse/avkreftelse på at dette har blitt gjennomført.

  • Det utlyses, helst IG men minst på forsiden, en moderatorstilling som kun går ut på å håndtere skript og lignende. En åpenbar kvalifikasjon er da at denne personen kan JavaScript, og helst et programmeringsspråk eller tre til.

Dette har ikke skjedd.

  • Teamet tar seg sammen når det gjelder å være aktive på forumet, og ikke bare som den store stygge ulven, men også som faktisk personer. Har de ikke aktivitet til det trenger vi nye forummoderatorer. Vi har i skrivende stund fire forummoderatorer (jeg ser nesten aldri noen av dem på forumet), to seniormoderatorer (som er sporadisk aktive) og en CM. Alle med forumrettigheter. Det er for dårlig. For lite tid? Gi noen sparken og finn nye moderatorer.

Dette har heller ikke skjedd i noen merkbar grad. Torquemada, som er en ny moderator, gjør en strålende innsats på dette punktet, som en samlet innsats fra teamet er ikke merkbar.

  • Siden som lister opp teammedlemmer oppdateres, så nå at den er utdatert. For eksempel så er Jeeeeeeright nå seniormod, ikke forummod. Eventuelt begge deler.

Fikset! Whoop whoop!

Så... Er vel 5 uker eller mer siden disse forslagene ble fikset, men kun to av fire er i boks, med et femte punkt uvisst. Begynner å lure på om det er behov for en ny prefix; Skal fikses sånn en gang i framtiden, kanskje.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Her har jeg ikke hørt noe, men det er jo ikke sikkert. Hadde vært fint med en bekreftelse/avkreftelse på at dette har blitt gjennomført.

Du er ikke i teamet, og vil derfor ikke høre noe.. men ja det er og har alltid vært konsekvenser, med mindre det finnes gode grunner.


Videre skal det nevnes at jeg har snakket med Innogames angående dette med script, og det de kunne fortelle meg er at det ikke er vår oppgave å sørge for at de fungerer etter hver oppdatering. Det er skaperen av scriptet sitt ansvar å sørge for at det er oppdatert, med andre ord; lager du et script og det slutter å fungere, er det egentlig du som skal fikse det.

At vi i fremtiden likevel kanskje blir å "opprette" en sånn stilling for den rette personen, er meget godt mulig.
 

DeletedUser

Guest
Du er ikke i teamet, og vil derfor ikke høre noe.. men ja det er og har alltid vært konsekvenser, med mindre det finnes gode grunner.

Med tanke på hvor mange ganger de samme personene har feilet på det punktet så tror jeg ordet bullshit passer bra her.

Videre skal det nevnes at jeg har snakket med Innogames angående dette med script, og det de kunne fortelle meg er at det ikke er vår oppgave å sørge for at de fungerer etter hver oppdatering. Det er skaperen av scriptet sitt ansvar å sørge for at det er oppdatert, med andre ord; lager du et script og det slutter å fungere, er det egentlig du som skal fikse det.

At vi i fremtiden likevel kanskje blir å "opprette" en sånn stilling for den rette personen, er meget godt mulig.

Det er kun en av grunnen til en moderator som er kompetent innenfor dette området. For å ta på toppen av hodet...

  • Ved godkjenning av skript er det greit at noen kan se hva skriptet faktisk gjør.
  • Ved IG moderering av skript som potensielt gjør ulovlige handlinger.
  • Ved diskusjoner som handler om koding, forslag som gjelder endringer i selve spillet, og lignende på hva som er mulig.

Sånn som jeg tar på toppen av hodet, mens jeg faktisk er småsvimmel. Prøv igjen.

Edit: Du glemte også å svare på det angående aktivitet på forumet.
 

DeletedUser

Guest
I tilfellet dette var uklart, så er selvfølgelig dette innlegget ovenfor noe jeg ønsker en respons på. Per disse retningslinjene skulle jeg hatt det i løpet av 48 timer, det vil si seinest på onsdag en gang. Nå er det fredag, hvis noen lurte.

Punktvis;
  • Det er ingen konsekvenser når dere ikke gjør jobben deres - dere feiler for eksempel regelmessig på å svare tidsnok på ting på forumet (bare se på spørsmålsforumet nå, og denne tråden for den saks skyld), og hvem veit hvor treige dere kan være på support. Konsekvenser? En verbal smekk på labben, for så at alt fortsetter som før? Hva er accountability på norsk?
  • Du misforsto fullstendig hva formålet med en skriptkyndig moderator var, og dette burde rettes på da dette er et forslag som har blitt godtatt og støttet.
  • Det ble intet svar på det opprinnelige kommentaren angående teamets aktivitet på forumet.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nå er det umulig for meg å automatisk vite at du ønsket et svar på det forrige innlegget ditt. I mine øyne ville det ikke vært så fryktelig mye for meg å svare.

Svartiden på support er langt kortere enn hva den er på forumet, og kan ikke sees på som dårlig når vi i gjennomsnitt ligger langt unna grensen som er på 24 timer.

Det er ingen konsekvenser når dere ikke gjør jobben deres - dere feiler for eksempel regelmessig på å svare tidsnok på ting på forumet (bare se på spørsmålsforumet nå, og denne tråden for den saks skyld), og hvem veit hvor treige dere kan være på support. Konsekvenser? En verbal smekk på labben, for så at alt fortsetter som før? Hva er accountability på norsk?

Tilsnakk fungerer i de fleste tilfeller. Det er heller ikke nok folk i teamet til at jeg kan sparke de ut derfra dersom de skulle glemme å svare på en ticket eller forumtråd en-to ganger. Likevel har enkelte blitt sparket ut da de ikke har gjort jobben sin ordentlig (eller ikke i det hele tatt).

Du misforsto fullstendig hva formålet med en skriptkyndig moderator var, og dette burde rettes på da dette er et forslag som har blitt godtatt og støttet.
Nei, jeg misforsto deg ikke. Jeg ser helt klart fordelen ved å ha en scriptansvarlig i teamet. Jeg bare påpekte at det egentlig ikke er teamet sitt ansvar å sørge for at script fungerer. Jeg sa også at det likevel er godt mulig at vi kommer til å åpne opp en sånn stilling for den rette personen i framtiden. Forutsetter at vi finner en som kan dette godt nok, og som er villig til å ha det som oppgave.

Det ble intet svar på det opprinnelige kommentaren angående teamets aktivitet på forumet.
Når det kommer til aktivitet på forumet så prøver vi å svare på tråder og innlegg så raskt det lar seg gjøre. Enkelte andre ganger kan en tråd rett og slett bli glemt dersom det er flere tråder som trenger svar, noe som er beklagelig og som selvfølgelig ikke skal skje.
 

DeletedUser

Guest
Nå er det umulig for meg å automatisk vite at du ønsket et svar på det forrige innlegget ditt. I mine øyne ville det ikke vært så fryktelig mye for meg å svare.

Dine øyne trenger tydeligvis en synstest, når du ser på punktene jeg henviste til her ovenfor hvor det var tydelige mangler på svar, og tydelige ønsker om svar.

Svartiden på support er langt kortere enn hva den er på forumet, og kan ikke sees på som dårlig når vi i gjennomsnitt ligger langt unna grensen som er på 24 timer.

Jeg vet lite om svartiden på Support, og det er heller ikke emnet her. Men hvis forumet er noen indikasjon så er det heller ikke veldig troverdig det du sier angående svartiden.

Tilsnakk fungerer i de fleste tilfeller. Det er heller ikke nok folk i teamet til at jeg kan sparke de ut derfra dersom de skulle glemme å svare på en ticket eller forumtråd en-to ganger. Likevel har enkelte blitt sparket ut da de ikke har gjort jobben sin ordentlig (eller ikke i det hele tatt).

Jeg tror dette er første gangen jeg har sett noen i teamet bekrefte at folk faktisk får sparken, og ikke bare sluttet av egen vilje. Selv ikke om den veldig omdiskuterte Renegade90 ble det framstillt som noe annet enn at han sluttet av egen fri vilje, om jeg husker rett. Dette er bra, framdrift.

Nå gjelder dette mer enn å ikke svare på en forumtråd en håndfull ganger, slik du feilaktig prøver å framstille det. Det gjelder systematisk mangel på oppfølging på forslag, spørsmål, diskusjoner og godkjenning av skript. Over lenger tid. Etter flere tilfeller hvor dere har sagt dere skal skjerpe dere. Så vidt jeg veit har også mye av dette ansvaret ligget på skuldrene dine og Antonine sine, og begge dere er her fortsatt.

Nei, jeg misforsto deg ikke. Jeg ser helt klart fordelen ved å ha en scriptansvarlig i teamet. Jeg bare påpekte at det egentlig ikke er teamet sitt ansvar å sørge for at script fungerer. Jeg sa også at det likevel er godt mulig at vi kommer til å åpne opp en sånn stilling for den rette personen i framtiden. Forutsetter at vi finner en som kan dette godt nok, og som er villig til å ha det som oppgave.

Hvorvidt du misforsto eller ikke så var ikke svaret ditt relatert til det opprinnelige forslaget. Som fortsatt ble støttet fram, og godtatt, men som det nå ikke ser ut til at blir gjennomført av ukjente grunner.

Det å fikse på skript blir uansett bare gjort ved at man går på skriptforumet på .net, så det er noe begrenset med arbeid. Forslaget gjelder heller ikke kun JavaScript, men også generelt om programmering og datakunnskaper. Med tanke på at du ser ut til å trøbbel med å håndtere forumet (eksempler under spoilere) så er det virkelig på sin plass med noen som har kunnskap om slikt. Kall det gjerne en konsulent om du vil. Tenk så praktisk det hadde vært når slike som Emptychange beærer forumet med sitt nærvær.

[spoil]Eksempel 1, hvor du tydeligvis ikke engang har kjennskap til forumet, tilgang til Google eller evner å lese hva jeg skriver. Jeg innrømmer det - slikt er både morsomt og irriterende.

Eksempel 2 hvor du ikke vet hvordan kapasiteten brukes når videoer lastes opp, hvordan man bruker forumet eller de enorme fordelene ved dette fancy smancy verktøyet som heter "Google".[/spoil]

Når det kommer til aktivitet på forumet så prøver vi å svare på tråder og innlegg så raskt det lar seg gjøre. Enkelte andre ganger kan en tråd rett og slett bli glemt dersom det er flere tråder som trenger svar, noe som er beklagelig og som selvfølgelig ikke skal skje.

Igjen, du misforsto poenget mitt. Jeg er helt enig i at det er beklagelig når dere glemmer å svare på ting på forumet (hvilket har skjedd minst tre ganger i løpet av den siste uka, her, her og i denne tråden, så tydeligvis er det et systematisk problem ute å går).

Dette går mer på interaksjon mellom teamet og TW samfunnet å gjøre. Jo mer isolerte teamet er fra resten av TW samfunnet, jo mer blir det en "oss" mot "dem" mentalitet. Dette er skadelig for alle involverte. Så det forslaget går ikke spesifikt på teamets arbeidsoppgaver på forumet, men er et forsøk på å forbedre og styrke forholdet mellom TW teamet og de som er regelmessige brukere på forumet - som gjerne inkluderer de som ønsker å hjelpe med å forbedre TW.

Nå er dette er litt vagere forslag, men et jeg er hellig overbevist om at vil være til hjelp på lang sikt. Ingen liker vel en autoritet som styrer og steller som man ikke kan forholde seg til som faktiske personer.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg vet lite om svartiden på Support, og det er heller ikke emnet her. Men hvis forumet er noen indikasjon så er det heller ikke veldig troverdig det du sier angående svartiden.

Jeg nevnte svartiden på support da du nevnte det i et innlegg du hadde. Forumet er på ingen måte en indikasjon på hvordan det står til på support. Der går ting raskere!

Nå gjelder dette mer enn å ikke svare på en forumtråd en håndfull ganger, slik du feilaktig prøver å framstille det. Det gjelder systematisk mangel på oppfølging på forslag, spørsmål, diskusjoner og godkjenning av skript. Over lenger tid. Etter flere tilfeller hvor dere har sagt dere skal skjerpe dere. Så vidt jeg veit har også mye av dette ansvaret ligget på skuldrene dine og Antonine sine, og begge dere er her fortsatt.

Jeg synes ikke vi er så håpløse. Ikke overalt i alle fall!
Script som blir lagt inn for godkjenning har blitt godkjent raskt - det siste ble lagt til den 29. mars og godkjent 1. april. Nå har det riktignok ikke vært så mange nye script, men det er så. Spørsmålsforumet er forumbrukere generelt sett gode til å hjelpe til på, og da burde det ikke være nødvendig for oss å svare det samme så lenge svaret som har blitt gitt av andre er riktig. Likevel kan jeg innrømme at jeg ofte leser en tråd og glemmer å gå tilbake på tråden for å svare dersom jeg ikke hadde tid akkurat i det jeg skummet raskt over en tråd. Derfor har jeg laga meg en "huskeliste" hvor jeg limer inn linker til tråder som jeg må svare på.

Hvorvidt du misforsto eller ikke så var ikke svaret ditt relatert til det opprinnelige forslaget. Som fortsatt ble støttet fram, og godtatt, men som det nå ikke ser ut til at blir gjennomført av ukjente grunner.

Jeg har vel aldri sagt at det ikke vi bli gjennomført. Jeg sa at det er meget godt mulig at vi oppretter en sånn stilling etter hvert. Aller først er jeg nødt til å sette meg litt inn i hva vi burde kreve som erfaring. Da jeg er rimelig grønn på script selv kan jeg lett "ansette" en person ved en feil som utgir seg for å ha peiling, men som egentlig ikke har det likevel.

Det å fikse på skript blir uansett bare gjort ved at man går på skriptforumet på .net, så det er noe begrenset med arbeid. Forslaget gjelder heller ikke kun JavaScript, men også generelt om programmering og datakunnskaper. Med tanke på at du ser ut til å trøbbel med å håndtere forumet (eksempler under spoilere) så er det virkelig på sin plass med noen som har kunnskap om slikt. Kall det gjerne en konsulent om du vil. Tenk så praktisk det hadde vært når slike som Emptychange beærer forumet med sitt nærvær.

[spoil]Eksempel 1, hvor du tydeligvis ikke engang har kjennskap til forumet, tilgang til Google eller evner å lese hva jeg skriver. Jeg innrømmer det - slikt er både morsomt og irriterende.

Eksempel 2 hvor du ikke vet hvordan kapasiteten brukes når videoer lastes opp, hvordan man bruker forumet eller de enorme fordelene ved dette fancy smancy verktøyet som heter "Google".[/spoil]

Du har helt rett. Jeg kjenner ikke til absolutt alle funksjoner forumet vårt har, eller hvordan alle fungerer - derfor er det så fint at jeg kan lære noe nyttig nesten hver eneste dag.

Når det kommer til det andre eksemplet ditt, så var det et svar jeg fikk tilbake fra en chat hvor jeg spurte om hjelp til å besvare spørsmålet. At det viste seg å være feil visste jeg ikke akkurat da. Igjen er det fint at andre vet noe jeg ikke vet. Nyttig!

Igjen, du misforsto poenget mitt. Jeg er helt enig i at det er beklagelig når dere glemmer å svare på ting på forumet (hvilket har skjedd minst tre ganger i løpet av den siste uka, her, her og i denne tråden, så tydeligvis er det et systematisk problem ute å går).

Dette går mer på interaksjon mellom teamet og TW samfunnet å gjøre. Jo mer isolerte teamet er fra resten av TW samfunnet, jo mer blir det en "oss" mot "dem" mentalitet. Dette er skadelig for alle involverte. Så det forslaget går ikke spesifikt på teamets arbeidsoppgaver på forumet, men er et forsøk på å forbedre og styrke forholdet mellom TW teamet og de som er regelmessige brukere på forumet - som gjerne inkluderer de som ønsker å hjelpe med å forbedre TW.

Nå er dette er litt vagere forslag, men et jeg er hellig overbevist om at vil være til hjelp på lang sikt. Ingen liker vel en autoritet som styrer og steller som man ikke kan forholde seg til som faktiske personer.

Du har rett.
 
Topp