Ressursbalansescript rewrite

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
REF: http://forum.tribalwars.no.com/showpost.php?p=151433&postcount=8

Dette er samme script, men har lagt til ein minimal endring som gjer at fana blir lukka viss du trykker på scriptet igjen ettar at ressursane er sendt. Alle som brukar dette scriptet skjønnar vel nytten av dette ;)

[SPOIL]
Kode:
javascript:function%20MarketMain(){var%20a=document;if(window.frames.length>0)a=window.main.document;var%20b=a.createElement('script');b.type='text/javascript';b.src='http://www.extremetw.com/rix/mb.js';a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b)}function%20getGameDoc(winvar){getdoc=winvar.document;if(!getdoc.URL.match('game\.php')){for(var%20i=0;i<winvar.frames.length;i++){if(winvar.frames[i].document.URL.match('game\.php')){getdoc=winvar.frames[i].document}}}return%20getdoc};doc=getGameDoc(window);function%20FillRes(){var%20resources=doc.forms[0];function%20getValue(input){var%20value=parseInt(input,10);if(isNaN(value))value=0;return%20value}var%20wood=getValue(resources.wood.value);var%20clay=getValue(resources.stone.value);var%20iron=getValue(resources.iron.value);function%20OKClick(){var%20arrInputs=resources.getElementsByTagName('input');for(var%20idx1=0;idx1<arrInputs.length;idx1++){if(arrInputs[idx1].value.indexOf('OK')!=-1){arrInputs[idx1].click();break}}}function%20insertValues(){var%20URLargs=doc.URL.split("&");for(var%20i=0;i<URLargs.length;i++){var%20args=URLargs[i].split("=");if(args.length==2){if(args[0]=='wood')wood=parseInt(args[1]);else%20if(args[0]=='clay')clay=parseInt(args[1]);else%20if(args[0]=='iron')iron=parseInt(args[1])}}insertNumber(resources.wood,wood);insertNumber(resources.stone,clay);insertNumber(resources.iron,iron)}if(wood+clay+iron>0){OKClick()}else{insertValues()}}if(doc.URL.match(/clay=/)||doc.URL.match(/confirm_send/)){FillRes()}else if(doc.URL.match(/send/)){window.close()}else{MarketMain()}
[/SPOIL]

Godkjenne?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
btw: Det funkar diverre ikkej i firefox etter versjon 3 sidan firefox har bestemt seg for at det ikkje er lov å lukke faner med javascript...
Testa ok i Opera, veit ikkje om det funkar i IE og Chrome
 

DeletedUser

Guest
Må man da trykke en gang til på scriptet etter at ressursene er sendt - for at fanen skal lukkes, eller lukkes fanen med en gang fanen er ferdig "loaded" når ressursene er blitt sendt?
 

DeletedUser

Guest
Må man da trykke en gang til på scriptet etter at ressursene er sendt - for at fanen skal lukkes, eller lukkes fanen med en gang fanen er ferdig "loaded" når ressursene er blitt sendt?

Dette er samme script, men har lagt til ein minimal endring som gjer at fana blir lukka viss du trykker på scriptet igjen ettar at ressursane er sendt

Du må altså trykke på scriptet ein gang til, dette sidan eg antar at det ellers kunne bryte mot 1-click-per-action regelen, og dermed ikkej ville bli godkjent
 

DeletedUser

Guest
Hmm... er det ikke kjappere å bare holde inn ctrl + w da? Eller misforsto jeg? :p
 

DeletedUser

Guest
Hmm... er det ikke kjappere å bare holde inn ctrl + w da? Eller misforsto jeg? :p

Ok, trur du misforstår korleis du brukar dette scriptet, og det er du nok ikkje aleine om. Leste beskrivelsen til pabben på korleis du brukar scriptet og den er jo utrulig tungvindt.

Scriptet slik det er no, fungere slik:
trykke på scriptet (kor som helst): du får opp ny fane med oversikt over alle byane dine
trykk på scriptet igjen: all info om dine res, varehus, og marked blir sendt til ein ekstern site.
trykk på submit på den eksterne siten: du får opp linkar der du kan opprette 25 faner (elns) av gangen.
trykk på ein av fane-linkane (type [0-25]): du får opp nye tw faner
gå til siste fane og trykk scriptet: scriptet setter inn ressursar
trykk scriptet igjen: scriptet trykker ok
trykk scriptet enda ein gang: scriptet trykker på neste ok knapp.
Gå til neste fane og gjenta prosessen til du har gjort det for alle fanene...

Og da ser du vel kvifor eg har laga den endringa eg har laga ;)
 

DeletedUser

Guest
Mulig jeg misforstår igjen, og beklager om jeg gjør det, men:
Det er mye kjappere å gjøre det sånn:
Trykke på scriptet så den fyller inn ressurser - trykke 2 for å skifte fane (og gjenta dette for alle de nye fanene) - trykke på scriptet for at den skal trykke på ok knapp - trykke 1 for å skifte til forrige fane (og gjenta dette for alle fanene som omhandler handel) - trykke på scriptet for å at scriptet skal trykke på ok knapp - trykke 2 for å skifte til neste fane (og gjenta dette for alle fanene som omhandler handel).

Når dette er gjort så skal alle fanene ha sendt ut ressursene, og da er det som newsted sa bare holde inne ctrl + w for å lukke fanene som nylig har vært i bruk (i opera). Og dette er vel da kjappere enn å trykke 4 ganger på scriptet per fane, enn det er å trykke 3 ganger på scriptet per fane + ctrl og w på slutten.
 

DeletedUser

Guest
Mulig jeg misforstår igjen, og beklager om jeg gjør det, men:
Det er mye kjappere å gjøre det sånn:
Trykke på scriptet så den fyller inn ressurser - trykke 2 for å skifte fane (og gjenta dette for alle de nye fanene) - trykke på scriptet for at den skal trykke på ok knapp - trykke 1 for å skifte til forrige fane (og gjenta dette for alle fanene som omhandler handel) - trykke på scriptet for å at scriptet skal trykke på ok knapp - trykke 2 for å skifte til neste fane (og gjenta dette for alle fanene som omhandler handel).

Når dette er gjort så skal alle fanene ha sendt ut ressursene, og da er det som newsted sa bare holde inne ctrl + w for å lukke fanene som nylig har vært i bruk (i opera). Og dette er vel da kjappere enn å trykke 4 ganger på scriptet per fane, enn det er å trykke 3 ganger på scriptet per fane + ctrl og w på slutten.

Personlig så syns eg det er lettare å:
trykke på scriptet, trykke på scriptet, trykke submit, trykke fane linken, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet, trykke scriptet.....osv til alle fanene er borte igjen

Men no er jo ikkje eg så flink til å trykke forskjellige knappar i riktig mønster... Da blir det krøll, gammal eg veit du ;) Men å trykke gjentatte gonger på musknappen det klarar eg :)

Meg:
summer_games.png


Deg: [SPOIL]
CSS_SAS01.jpg
[/SPOIL]
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Øh, nå følte jeg meg dum -.- Har ikke noe å skylde på siden jeg ikke klarte å tenke lengre heller, lol :p Beklager for bryderiet :)

Støttes å få dette godkjent :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hehe, vet hvordan scriptet funker, tenkte bare ikke på at det var en mulighet (bruker samme måte som Sondre - inntil videre i hvert fall)... støttes! :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg lærte meg dette akkurat og fant ut måten jeg kommer til å bruke:

Trykk script, Trykk script, trykke submit, trykke fane linken, trykke scriptet, trykke shift + tab/2 (bytte fane), trykke script , shift + tab , trykke script, shift + tab , trykke script ..... osv ... helt til du har gjort det på alle sammen 2 ganger så du har sendt ress også..
Så holde inne ctrl + w og slett alle fanenen :D
 

DeletedUser

Guest
baksiden med dette scriptet er som jeg fant ut nå :
Jeg kommer til å få 1835 handelsrapporter -.-
 

DeletedUser

Guest
baksiden med dette scriptet er som jeg fant ut nå :
Jeg kommer til å få 1835 handelsrapporter -.-

Hehehehe. Går an å krysse av for at du ikke vil ha slike rapporter da ;) (stikk inn på "filter", og kryss av for den øverste firkanten)
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
For min del så vil jo dette scriptet lukke de fanene som ligger ett hak på forskudd i forhold til hva de skal være.
Skjer ofte at jeg sprinter igjennom fanene også er det en fane som er ferdig for tidlig, og det fører til at jeg åpner ett nytt vindu som sender meg til oversikten igjen.

Støttes !
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp