Ryktebørs

DeletedUser

Guest
dere var ikke presset helt opp mot et hjørne nei. Men dere ble satt langt tilbake på ulike fronter. Blant annet i sør. Innaktivitet, dårlig kommunikasjon og elendige aksjoner mot H.F.O. gjorde til at H.F.O tok mange byer oppi sør. + Bol og RNG presset på ulike fronter. så dere havnet tilbake på alle fronter, men dere var ikke oppi et hjørnet men dere begynte å bli pressa mot et hjørne da det snudde :)

Det som kan være greit å nevne her for både deg Stian og Thomas er at når IB/HVIB hadde denne typen situasjon så var de presset av 3 stammer. Nå sliter dere mot 1 stamme som har samme overtaket. Det tilsier i teorien mindre sjanser for intriger og problemer og vesentlig bedre samarbeid enn de 3 stammene hadde mot sin fiende. For man kan ikke understreke nok hvor mye denne uenigheten har betydd for disse 3 stammenes utvikling over disse årene.
 

DeletedUser

Guest
Flaks for meg at jeg kan krangle og diskutere så mye jeg vil da, med ytringsfriheten på min side :)

Jeg veit ikke hvor du har fått den ideen om at jeg har basert alt på sør fronten fra, for jeg har egentlig forsøk å basere mye på nordfronten også, hvor jeg har ligget i front siden 2009, og som jeg er bedre kjent med enn noen av de andre frontene...

Og ja, fint for meg at jeg står med det synet. Det viser bare at jeg er en av de få her i verden som faktisk forsøker å se det hele bildet i saken, og ikke bare basere meg på hvordan det gikk for min egen og noen få andre kontoer...

Jeg mente overhode ikke at jeg sku bli sett på som en helgen, eller at fronten faktisk kommer til å snu. Hele hovedpoenget mitt har fra starten av vært at hvis ikke vi i WIC fortsetter å holde presset oppe, men heller velger å tro at alt er avgjort allerede (noe flere tydelig har indikert i tidligere diskusjoner på forum), så kan vi RISIKERE at JPTG klarer å snu fronten. Og det er DET jeg har prøvd å få frem, men som folk tydeligvis ikke vil tro på...

Din anbefalning kan du holde for deg selv Scar, for jeg driter i hvor uenig folk er med meg, eller hvor mange som er uenig. Jeg veit ikke om du har hørt om uttrykket " Når mengden er enig i en sak, er det viktig å lytte til den ene". Dette er et uttrykk som kommer i mange variasjoner, men som i all hovedsak betyr at du skal ikke bare forkaste det den minste/tapende parten sier, for da kan du ende med at den ene har rett, mens mengden sitter med kniven mot strupen og angrer bittert...
 

DeletedUser

Guest
Flaks for meg at jeg kan krangle og diskutere så mye jeg vil da, med ytringsfriheten på min side :)

-.-
Ingen her som nekter deg å ytre meningene dine. Det du tydeligvis ikke fatter er vi ikke kommer til en enighet. Så kan du ikke bare godta at meningene våre er forskjellige??
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Flaks for meg at jeg kan krangle og diskutere så mye jeg vil da, med ytringsfriheten på min side :)

Kan ikke se at noen har prøvd å hindre deg heller. Jeg kom med en enkel anbefaling om at du er på tynn is ved å diskutere noe så relativt som det her.

Og ja, fint for meg at jeg står med det synet. Det viser bare at jeg er en av de få her i verden som faktisk forsøker å se det hele bildet i saken, og ikke bare basere meg på hvordan det gikk for min egen og noen få andre kontoer...

Jeg mente overhode ikke at jeg sku bli sett på som en helgen, eller at fronten faktisk kommer til å snu. Hele hovedpoenget mitt har fra starten av vært at hvis ikke vi i WIC fortsetter å holde presset oppe, men heller velger å tro at alt er avgjort allerede (noe flere tydelig har indikert i tidligere diskusjoner på forum), så kan vi RISIKERE at JPTG klarer å snu fronten. Og det er DET jeg har prøvd å få frem, men som folk tydeligvis ikke vil tro på...

Din anbefalning kan du holde for deg selv Scar, for jeg driter i hvor uenig folk er med meg, eller hvor mange som er uenig. Jeg veit ikke om du har hørt om uttrykket " Når mengden er enig i en sak, er det viktig å lytte til den ene". Dette er et uttrykk som kommer i mange variasjoner, men som i all hovedsak betyr at du skal ikke bare forkaste det den minste/tapende parten sier, for da kan du ende med at den ene har rett, mens mengden sitter med kniven mot strupen og angrer bittert...

Så det du mener her er at du har rett? Og at mengden som er uenig egentlig burde snu på centimeteren og rett å slett være enig med deg fordi det er slik uttrykket ditt sier? Lykke til med den.

Du mener at WIC var presset opp i et hjørne, andre mener at det ikke er tilfelle. Har du problemer med å respektere den uenigheten?
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Scar, hvis du ser på 10 kartet Slumpi la ut. så ser du at Ib fam var pressa inn mot et hjørne.. De var selvsagt ikke helt inn, men Ib fam holdt på å komme inn i det hjørnet, så snudde Ib fam dette.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Scar, hvis du ser på 10 kartet Slumpi la ut. så ser du at Ib fam var pressa inn mot et hjørne.. De var selvsagt ikke helt inn, men Ib fam holdt på å komme inn i det hjørnet, så snudde Ib fam dette.

Så snur vi problemstillingen, så kan det se ut som at IB fam har presset alle tre stammene inn i hvert sitt hjørnet. Nei, dg44, jeg kan faktisk ikke se det. IB fam hadde fremgang på mange fronter, kun i sør hadde de problemer. Jeg vil ikke kalle det å bli presset inn i et hjørne. JPTG per dags dato blir presset inn i et hjørne, og det var ikke realiteten for IB den gangen.

Ang ytringsfrihet. Ettersom dette er et privat forum hvor du må ha brukernavn og passord så er ytringsfriheten innskrenket ved at eieren av forumet kan sette egne regler for hva som tillates, så i grunn så tar du feil der også, tkdark.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
14.09.10
vxumv.jpg

Hva kaller du dette da Scar?
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg ser ikke at IB er presset opp i noe hjørnet.

IB gjorde framskritt på mange fronter. De hadde gode ting på gang. Å være trengt inn i et hjørne betyr også i grunn at stammen ikke får til noe, slik som JPTG i dag noe som ikke er tilfelle for IB på den tiden.

Jeg kommer ikke til å endre mening, så er egentlig meningsløst av dere å prøve.
 

DeletedUser

Guest
De regler som gjelder her, er de regler som er satt for tw, og de aller fleste reglene konstanterer det samme som er oppnevnt som unntak fra ytringsfriheten, så vil ikke si jeg har tatt feil ;)

Det var ikke kun i sør de hadde problemer. Tror du må lese litt bedre jeg. De hadde problemer lenge i nord også, det vil i all hovedsak si at de hadde problemer på 2 av 3 hovedfronter. Den siste fronten var jo mer eller mindre stagnert, så man kan anta at den var på en måte nøytral.
Og på grunn av dette, så kan man trygt si at vi faktisk VAR presset. Eller vil du begynne å påstå at nord-fronten faktisk ikke hadde problemer? For da er du på villspor så det suser.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det eneste jeg sier er at jeg ikke er enig i at IB var presset opp i noe hjørne. SYnes du rett og sett bare kan respektere det.

De regler som gjelder her, er de regler som er satt for tw, og de aller fleste reglene konstanterer det samme som er oppnevnt som unntak fra ytringsfriheten, så vil ikke si jeg har tatt feil ;)

Om InnoGames ønsker, kan de bestemme at alle med brunt hår har lov å uttrykke seg på forumet. Pga at dette er et privat nettsted, står ikke ytringsfriheten like sterkt som ellers.
 
Sist redigert:

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Skal (faktisk) si meg enig i Scar her at IB på den tiden ikke var presset oppe i et hjørne slik jeg ser det kartet som ble lagt ut over her.

MEN, så det er sagt; Hvordan situasjonen var i IB på den tiden skal fraholde meg og kommentere da jeg vet FINT lite om det, men slik kartet ser ut, vil jeg ikke si at de var presset i et hjørne.

Hvis vi sammenligner med verdenskartet idag: http://no.twstats.com/no1/index.php?page=map&ti0=31868&tc0=ff002b&ti1=31903&tc1=003ffc&zoom=100&centrex=500&centrey=500&fill=000000&grid=1&kn=1

For at IB skulle ha vært presset i et hjørne på den tiden, måtte de ha tapt de 4 kontinente som fronter mot RNG. Hadde de vært RNG kontinenter istedet for IB da hadde det vært en annen sak. Samme som at vi må tape 1-2 kontinenter i sør og 2 i nord for at man JPTG skal bli presset opp iet hjørne rent kartmessig :mehe:
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Egentlig en latterlig diskusjon dette :p Dere diskuterer om IB var presset inn i ett hjørne, eller ikke. Tror ikke dere kommer noen vei med denne "diskusjonen", da tkdark står på sitt. Egentlig ikke nøye heller... siden det er kartet som står når verdenen er slutt som gjelder :)
 

DeletedUser

Guest
Egentlig en latterlig diskusjon dette :p Dere diskuterer om IB var presset inn i ett hjørne, eller ikke. Tror ikke dere kommer noen vei med denne "diskusjonen", da tkdark står på sitt. Egentlig ikke nøye heller... siden det er kartet som står når verdenen er slutt som gjelder :)

Haha, ja jeg er staere enn et esel :p
Og du har rett i at det er kartet som står når verdenen er slutt som gjelder ^_^
 

DeletedUser

Guest
Haha, ja jeg er staere enn et esel :p

Ahh. Hvorfor bare ikke akseptere at du ikke alltid vet alt? Blir litt patetisk når du presser og presser på ting du tydeligvis ikke vet nok om. Mye lettere å heller si at det er greit å være uenig og la saken ligge.
 

DeletedUser

Guest
Ahh. Hvorfor bare ikke akseptere at du ikke alltid vet alt? Blir litt patetisk når du presser og presser på ting du tydeligvis ikke vet nok om. Mye lettere å heller si at det er greit å være uenig og la saken ligge.

Nå hadde jeg faktisk håpet at folk omsider sku akseptere at jeg har min mening og mitt synspunkt, som jeg ikke kommer til å endre på, og at det dermed ikke er mer å diskutere... Vil du virkelig at vi skal fortsette diskusjonen MD? For den forrige meldinga mi hadde lite med den saken å gjøre, og heller mer med hvordan personligheten min er, men virker nesten som du vil ha en diskusjonsrunde til ;)
For å si det enkelt MD. Jeg kan diskutere til det blir øde på V1-forumet. Det gjør meg absolutt ingenting :D
 

DeletedUser

Guest
Nå hadde jeg faktisk håpet at folk omsider sku akseptere at jeg har min mening og mitt synspunkt, som jeg ikke kommer til å endre på, og at det dermed ikke er mer å diskutere... Vil du virkelig at vi skal fortsette diskusjonen MD? For den forrige meldinga mi hadde lite med den saken å gjøre, og heller mer med hvordan personligheten min er, men virker nesten som du vil ha en diskusjonsrunde til ;)
For å si det enkelt MD. Jeg kan diskutere til det blir øde på V1-forumet. Det gjør meg absolutt ingenting :D

Igjen, hvor har vi sagt at du ikke skal få ha det? Du kan si og mene akkurat hva du vil... Men det virker ikke som du forstår at det finnes fler sider ved en sak. Her har vi lagt fram vår mening og du din. Det er lov å ikke komme til enighet. Det blir en meningsløs diskusjon når ingen viker fra sin egen oppfatning. Derfor er det greit å si at man er enig at man er uenig og så fortsette med andre ting. Capish?
 

DeletedUser

Guest
Igjen, hvor har vi sagt at du ikke skal få ha det? Du kan si og mene akkurat hva du vil... Men det virker ikke som du forstår at det finnes fler sider ved en sak. Her har vi lagt fram vår mening og du din. Det er lov å ikke komme til enighet. Det blir en meningsløs diskusjon når ingen viker fra sin egen oppfatning. Derfor er det greit å si at man er enig at man er uenig og så fortsette med andre ting. Capish?

Nå skreiv du egentlig mer eller mindre det samme som jeg egentlig mente i min forrige melding også da :p
Og har aldri nektet på at det er greit å være uenig. Tror vi kan være enig i at hvertfall det er lov x)
 

DeletedUser

Guest
Nå skreiv du egentlig mer eller mindre det samme som jeg egentlig mente i min forrige melding også da :p
Og har aldri nektet på at det er greit å være uenig. Tror vi kan være enig i at hvertfall det er lov x)

Vi har skjønt at du liker å diskutere. Men her er jeg enig med MD.
 
Topp