Ryktebørs

DeletedUser

Guest
Det ryktes at lowenan nok en gang har røykt sokkene sine :jfornøyd:

Hahaha :jtunge:

1. WC og Core har samtaler med Renegades om å først ta BOL, så ta IB. Dette med at IB skulle tas etterhvert bekreftes fra flere hold på det tidspunktet. Også fra spillere innad i Core, både da og senere. Grimlock har alltid benektet at Core skulle ta IB i etterkant, men dette var uansett manges oppfatning etter det som kom fram.

Med tanke på det dårlige forholdet mellom WC og IB, er det kanskje ikke overraskende at de var interessert i dere. Men at jeg som nestleder i Core ikke visste noe om noen planer om at Core skulle gå mot IB sier vel det meste. Jeg skal ikke utelukke at noen i Core ønsket å gå mot IB, men hvis du forventer at alle i en stamme skal være 100 % enige i diplomatiet virker du usedvanlig naiv.

Jeg er virkelig nyskjerrig på hvem det er du mener innad i Core skal ha sagt at vi ville angripe IB. Det hadde også vært morsomt å sett hvilken rasjonell grunn vi skulle hatt for dette.

lowenan skrev:
2. Renegades går til BOL og IB med bevisene. De vil heller krige mot WC og Core. IB og BOL har en sterk allianse, og vi er uansett ikke villig til å se på BOL bli angrepet uten svar. Hva BOL har gjort i forkant av dette er uvesentlig, selv om jeg ikke kan huske noe press fra BOL om at vi skulle gå mot Core før dette. Presset fra BOL er i så fall i etterkant av Renegades/WC/Core samtalene.

Jeg er uenig - hva BOL gjorde i forkant framprovoserte ønsket om å angripe dem før de fikk med flere på å angripe oss. Vi ønsket å fortsette krigen mot Renegades, men med en IAP som gjentatte ganger prøver å få allierte med på å angripe oss kan virke... distraherende. Carneolt var den som informerte oss om dette, samt WC andre gangen det skjedde.

Det er fortsatt det faktum at dere - det vil si deres diplomat og hertuginne Carneolt - lovet å holde dere nøytrale i en konflikt mellom allierte.

3. Renegades kriger mot WC/Core, og får IAP med BOL og IB.
BOL går til krig mot WC/Core, er alliert med IB, og får IAP med Renegades. IB kriger mot WC, er alliert med BOL, og får IAP med Renegades.

Her er vi vel nogenlunde enige.

lowenan skrev:
Mange mener vi bør gå mot Core samtidig grunnet alt som kommer frem, men det trekker ut grunnet uenigheter innad i IB, spesielt siden WC var mest aktive i samtalene med Renegades, og at forholdet til Core hadde vært relativt godt opptil da.

4. Etter å ha innhentet mer informasjon, og etter å ha diskutert saken innad i IB, så går vi til slutt til krig mot Core.

Mer informasjon? Prøv å vær litt mer vag. Dere dolket en alliert i ryggen, til tross for løfter om det motsatte.

Hvordan det påvirker dagens situasjon er mindre interessant. Det var rett å gjøre på daværende tidspunkt, og det er det som teller.

I den forstand at det som kommer før påvirker det som skjer nå, så syns jeg det er meget interessant. Det viste seg jo at deres allianse med BOL kanskje ikke var så sterk. Nå kan jeg jo ikke si noe sikkert, men det er en god mulighet for at dere kunne fortsatt å ha hatt en allianse med Core.

Noen morsomme gamle innlegg; Linky, linky - fra denne tråden.
 

DeletedUser

Guest
Altså det jeg snakker om er rett og slett noe som er ødeleggende for spillet.. Det å gå til krig mot en stamme er teknisk sett greit. Men om man får tak i kontoer som er i fiendestammen, logger inn og gjør så mye ødeleggelse som mulig for så å sette den til sletting... Det er noe som skurrer der.. Uansett, så mener jeg at det var mye som gikk galt da Core og WC fikk mye oppmerksomhet. Det er alle sin feil etter min mening.
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Jeg er virkelig nyskjerrig på hvem det er du mener innad i Core skal ha sagt at vi ville angripe IB. Det hadde også vært morsomt å sett hvilken rasjonell grunn vi skulle hatt for dette.

En allianse mellom Renegades, WC og Core ville erstattet deres allianse med IB. Den ville vært mange ting, men ikke irrasjonell.

At Core etterhvert skulle ta IB, ble senest sagt av et tidligere Core medlem på det delte forumet mellom Renegades og IB. Svært mange kunne lese dette forumet av de aktive i v1, så regner med at flere andre husker at det var skrevet der.

Det er fortsatt det faktum at dere - det vil si deres diplomat og hertuginne Carneolt - lovet å holde dere nøytrale i en konflikt mellom allierte.

Vi var tre hertuger/diplomater i IB som samarbeidet tett, samt at vi hadde et styre som samlet kom frem til løsninger. Det var en pågående diskusjon angående Core, fra samtalene deres med WC og Renegades, til vi gikk til krig mot dere. Jeg vet ikke hva du og Carneolt har snakket om privat, men jeg kan ikke erindre å ha lovet noe i denne saken.

I den forstand at det som kommer før påvirker det som skjer nå, så syns jeg det er meget interessant. Det viste seg jo at deres allianse med BOL kanskje ikke var så sterk. Nå kan jeg jo ikke si noe sikkert, men det er en god mulighet for at dere kunne fortsatt å ha hatt en allianse med Core.

Alliansen med BOL var god den. Det er mange faktorer som ødela den, noe som for meg egentlig er en mer interessant historie enn det vi diskuterer i dag.
 

DeletedUser

Guest
En allianse mellom Renegades, WC og Core ville erstattet deres allianse med IB. Den ville vært mange ting, men ikke irrasjonell.

At Core etterhvert skulle ta IB, ble senest sagt av et tidligere Core medlem på det delte forumet mellom Renegades og IB. Svært mange kunne lese dette forumet av de aktive i v1, så regner med at flere andre husker at det var skrevet der.

Erstattet en allianse med IB? Slik jeg ser det er det ikke rasjonelt å forråde en alliert på grunn av at det muligens ville vært bedre i krigføringen. Du tenker kanskje litt annerledes. Det hele med å respektere en allianse er også grunnen til at vi ikke forsøkte å få dere til å gå mot en alliert stammen.

Nå vet jeg ikke hvordan du tenker, men Renegades ble kontaktet fordi vi ikke ville krige mot dem samtidig som vi kriget med BOL. Hadde vi ønsket å bytte side, og gå mot IB, hadde vi gjort det noen måneder tidligere.

Nå er jeg virkelig nysgjerrig på om noen kan komme med et navn på dette mystifistiske Core medlemmet som tydeligvis visste mer enn meg om våre planer. At denne påstanden skjedde etter krigserklæringen er vel heller intet forsvar for at dere angrep oss. Kronologisk rekkefølge og alt det der.

Vi var tre hertuger/diplomater i IB som samarbeidet tett, samt at vi hadde et styre som samlet kom frem til løsninger. Det var en pågående diskusjon angående Core, fra samtalene deres med WC og Renegades, til vi gikk til krig mot dere. Jeg vet ikke hva du og Carneolt har snakket om privat, men jeg kan ikke erindre å ha lovet noe i denne saken.

Da foreslår jeg at du kontakter Carne, og spør henne. Hvis vi er heldige har hun både god hukommelse og et behov for å være ærlig.

Dette skjedde også før vi i det hele tatt begynte å planlegge en krig mot BOL, bare sånn for å minne deg på det.

Alliansen med BOL var god den. Det er mange faktorer som ødela den, noe som for meg egentlig er en mer interessant historie enn det vi diskuterer i dag.

Du misforsto poenget mitt. Gratulerer.

Leste du forresten gjennom innleggene jeg linket til? Anbefales på det varmeste. Litt merkverdig at det ikke kom fram noen steder der det som du sier om at vi hadde planer om å angripe dere.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Leste du forresten gjennom innleggene jeg linket til? Anbefales på det varmeste. Litt merkverdig at det ikke kom fram noen steder der det som du sier om at vi hadde planer om å angripe dere.

Utifra linken med espens utsagn om at WC sku backstabbe core eller ei, så mangler det store deler i midten som da kan ha hatt datoer osv eller tanker som den andre linken din om glitters utsagn om krig mot core etter renegades er fullt mulig.

så er egentlig ikke spesielt med bevis der, men utenom det så kan jeg i stor grad være enig i saken mellom IB og Core. Om ikke et styremedlem fra Core vet mer enn et vanlig medlem om deres planer, så må core ha vært en latterlig gjeng. (sier tvert det motsatte, så ikke tro dette er angrep på core Grimlock).
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Det er forskjell på noe som er irrasjonelt og noe som er illojalt. Rent semantisk kan noe rasjonelt være både lojalt eller illojalt. Det har ingenting med hvordan jeg tenker å gjøre.

Du benekter som vanlig at Core ville gå mot IB i lengden, men du bekrefter samtidig at Core ville alliere seg med vår felles fiende og kjempe mot vår allierte. Dette ble ikke IB informert om, selv om det i aller høyeste grad påvirket IBs situasjon i verden. Ikke akkurat hvordan en god alliert handler.

Av de som skrev på delt forum mellom Renegades og IB, var blant annet de som kom over fra Core til IB, etter Core sitt fall. Dette var altså et forum nesten like offentlig som dette, og ikke noe skjulte greier på pm eller msn til meg.

Carne får svare for seg selv, jeg kan bare svare på hva som var IBs linje, og hva vi var enig om.

Har ikke tid til å lese linker akkurat nå.
 

DeletedUser

Guest
Utifra linken med espens utsagn om at WC sku backstabbe core eller ei, så mangler det store deler i midten som da kan ha hatt datoer osv eller tanker som den andre linken din om glitters utsagn om krig mot core etter renegades er fullt mulig.

så er egentlig ikke spesielt med bevis der, men utenom det så kan jeg i stor grad være enig i saken mellom IB og Core. Om ikke et styremedlem fra Core vet mer enn et vanlig medlem om deres planer, så må core ha vært en latterlig gjeng. (sier tvert det motsatte, så ikke tro dette er angrep på core Grimlock).

Det var ingen konkrete bevis der annet enn at BOL prøvde å få med våre allierte stammer mot oss først. Påstandene om at IB allerede var med på planene der har jeg alltid gått ut ifra at var løgn. Selv om det er verdt å merke seg at det aldri kom opp der - eller på noen PMer så vidt jeg kan huske - at vi hadde noen planer om å gå mot IB. Det ville ikke vært helt unaturlig at slike anklager ville kommet fram da, og ikke, som Lowenan har pekt ut, to år senere?

Når det gjelder planer, så var jeg lettere sarkastisk. Jeg vil våge å påstå at vi allerede har dekket det at alle stammer har medlemmer som mener og ønsker ditt og datt uten at det nødvendigvis kommer til å skje.

Det er forskjell på noe som er irrasjonelt og noe som er illojalt. Rent semantisk kan noe rasjonelt være både lojalt eller illojalt. Det har ingenting med hvordan jeg tenker å gjøre.

Akkurat i dette tilfellet er det for meg det samme. Men som sagt, vi mener kanskje litt forskjellig der ;)

Du benekter som vanlig at Core ville gå mot IB i lengden, men du bekrefter samtidig at Core ville alliere seg med vår felles fiende og kjempe mot vår allierte. Dette ble ikke IB informert om, selv om det i aller høyeste grad påvirket IBs situasjon i verden. Ikke akkurat hvordan en god alliert handler.

Jeg benekter at vi ikke hadde noen planer om det. Selvfølgelig kunne det ha skjedd en eller annen gang, det er tåpelig å nekte for det.

Det er en forskjell på å alliere seg med noen og det å gå mot en felles fiende. Et eksempel på dette kan være når IB og Renegades fikk en IAP under denne krigen. Det er en vesentlig forskjell.

Når det gjelder hvor mye IB ble informert skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke husker. Det kan hende vi ikke ønsket å blande dere inn i denne konflikten. På den andre siden kan det godt hende jeg snakket med Carne om det på msn, men vi har vel allerede diskutert hvor pålitelig den kommunikasjonslinken var. Kan hende vi gikk ut ifra at siden dere ville stille dere på sidelinjen når en alliert planla krig mot en annen, så ville dere gjøre det samme hvis den andre planla krig mot den første - som en direkte konsekvens av den første planleggingen. Men tydeligvis ikke, heh.

Av de som skrev på delt forum mellom Renegades og IB, var blant annet de som kom over fra Core til IB, etter Core sitt fall. Dette var altså et forum nesten like offentlig som dette, og ikke noe skjulte greier på pm eller msn til meg.

Carne får svare for seg selv, jeg kan bare svare på hva som var IBs linje, og hva vi var enig om.

Har ikke tid til å lese linker akkurat nå.

Venter fortsatt på hvem dette var. Kildehenvisning hadde vært kos. Det er morsomt å tenke på at disse påstandene om at vi planla å angripe dere først kom ut lenge etter at dere begrunnet deres erklæring mot oss.

Husker du nøyaktig hva IBs begrunnelser var? Det jeg kan se fra denne diskusjonen er;
- Ikke-eksisterende planer fra Core om å angripe IB.
- Samtaler med en fiende og planer om å angripe en alliert stamme av dere, noe denne allierte allerede hadde gjort uten konsekenser. Her er det også verdt å merke seg at både IB og BOL var de eneste som faktisk fikk i land en konkret avtale om en IAP/allianse.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
lowenan, du har tapt denne diskusjonen. Ja, nå kan du komme fram igjen fra ditt skap og gratulere meg. Føler jeg brukte veldig lang tid på denne diskusjonen til å cruise over deg og dine.

Ps. evt du kan gå tilbake til røyking av sokkene dine da dette sikkert er miljøstandaren i IB. (Just a wild guess).
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
lowenan, du har tapt denne diskusjonen. Ja, nå kan du komme fram igjen fra ditt skap og gratulere meg. Føler jeg brukte veldig lang tid på denne diskusjonen til å cruise over deg og dine.

Ps. evt du kan gå tilbake til røyking av sokkene dine da dette sikkert er miljøstandaren i IB. (Just a wild guess).

Synes egentlig at diverse unødvendige kommentarer om røyking osv kan startes å unngås og heller la oss gå tilbake til "rykte"børs som da dette egentlig er :p
 

DeletedUser

Guest
Ryktes at de i IB støtter Low og de i Core støtter Grim. Logisk ey?
 

DeletedUser

Guest
ryktes at jeg syns det er kjekt å høre "gamle" profilerte spillere fra v1 som diskuterer på offentlig forum, har savnet de propaganda tidene fra gamle dager med bla Daggerhart, grimlock, brann2006, kemp ( noe slikt) og glitter som spiller enda +++ ikke mange igjen på v1 av de som starta med propaganda på v1, sko hat egen topic der det kunne diskutert om gamledager på v1 :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Det kan ikke sammenlignes , det er ikke i nærheten av å bli det samme.. Trodde du kjente 7 timers dualen din bedre en det, men ser ikke sånn ut siden du kan gjøre en så dårlig sammenligning:) Hadde det du antyder vært rett så hadde vi vel tatt inn deg da? Men du fikk nei !!

Fortsatt samme mening om han? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Ja , komplett upålitelig:)

Vi kunne sagt veldig mye om denne saken, men det hadde bare rammet dualen din ! Vi kunne med letthet dummet han ut for alle, men vi ser ingen grunn til å synke ned på hans nivå:eek: Det er ikke vanskelig når folk oppfører seg sånn, glemmer dere at 20 personer i flere stammer sitter på veldig komprimerende info ?? Ser sånn ut !!

Når det gjelder deg så må det være kjedelig å få nei fra stammen som du så gjerne vil inn i, så mye at du må prøve å lure deg inn :) Patetisk !! Tror ingen vil ha folk som den ene dagen skal spille for den ene siden , så for den andre og så vil tilbake igjen, du hadde fått NEI over alt !!! Vi vil ikke ha folk som vingler sånn !

Så du må bare forsette korstoget ditt mot meg og andre i styret i HFO p.g.a vårt nei til din søknad/søknader, vi skjønner hvorfor du skriver noe negativt om alt vi kommenterer her på forum :eek: Vi finner det bare morsomt:D
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ja , komplett upålitelig:)

Vi kunne sagt veldig mye om denne saken, men det hadde bare rammet dualen din ! Vi kunne med letthet dummet han ut for alle, men vi ser ingen grunn til å synke ned på hans nivå:eek: Det er ikke vanskelig når folk oppfører seg sånn, glemmer dere at 20 personer i flere stammer sitter på veldig komprimerende info ?? Ser sånn ut !!

Når det gjelder deg så må det være kjedelig å få nei fra stammen som du så gjerne vil inn i, så mye at du må prøve å lure deg inn :) Patetisk !! Tror ingen vil ha folk som den ene dagen skal spille for den ene siden , så for den andre og så vil tilbake igjen, du hadde fått NEI over alt !!! Vi vil ikke ha folk som vingler sånn !

Så du må bare forsette korstoget ditt mot meg og andre i styret i HFO p.g.a vårt nei til din søknad/søknader, vi skjønner hvorfor du skriver noe negativt om alt vi kommenterer her på forum :eek: Vi finner det bare morsomt:D


Syns det er like morsomt at du er veldig lett å overbevise bgm. Tror på alt sammen;) Ikke rart du sitter foran dataen hele tiden. Du er vel redd for at et troll venter på deg utenfor soveromsdøra di og slakter deg om du prøver å gå ut. Du kan si hva du vil bgm, men en dårligere løgner har jeg aldri møtt.
 

DeletedUser

Guest
men en dårligere løgner har jeg aldri møtt.

Eg trenger ikke lyve i motsetning til deg!

Syns det er like morsomt at du er veldig lett å overbevise bgm.

Du har aldri overbevist noen , alle viste hvordan det ville ende vist du fikk en kjangse til ! Det var diskutert og forstått på forhånd, men vi syns faktisk så synd på deg at vi valgte og gi deg kjangsen. Det hadde eg gjort igjen vist eg kom i en lignende situasjon med en annen spiller, hvorfor skal du f¨å vite vist du velger å forsette diskusjonen!

Vist du vil ha denne diskusjonen ut på offentlig forum så er det greit fort meg, men da må du også tåle det som kommer ? Da kommer alt, så enkelt er det. så tror du skal gi deg mens leiken er god!!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hvis jeg aldri har overbevist noen, hvorfor tror du alltid på det jeg skriver?? Selv om det er bullshit?
 

DeletedUser

Guest
Eg trenger ikke lyve i motsetning til deg!





Du har aldri overbevist noen , alle viste hvordan det ville ende vist du fikk en kjangse til ! Det var diskutert og forstått på forhånd, men vi syns faktisk så synd på deg at vi valgte og gi deg kjangsen. Det hadde eg gjort igjen vist eg kom i en lignende situasjon med en annen spiller, hvorfor skal du f¨å vite vist du velger å forsette diskusjonen!

Vist du vil ha denne diskusjonen ut på offentlig forum så er det greit fort meg, men da må du også tåle det som kommer ? Da kommer alt, så enkelt er det. så tror du skal gi deg mens leiken er god!!


Neei, for du lyyver ikke neeeei....
Det er ditt valg om du vil ta det hit.
 

DeletedUser

Guest
Nå er du heilt ute å kjøre, av hensyn til deg selv så avblåser eg diskusjonen ! Ser nå at du ikke ønsker å forsette som eg spør deg om over !! skjønner det godt:)



#877 I dag, 10:28 Topp
Hvis jeg aldri har overbevist noen, hvorfor tror du alltid på det jeg skriver?? Selv om det er bullshit?

Når det gjelder dette så har eg allerede svart deg...

Synd at du forsatt skal være så bitter!!


God jul
 

DeletedUser

Guest
Om du tror jeg er redd deg bgm, så tar du feil. Jeg syns ikke folk som bruker mere tid på et spill en på det virkelige liv, er noe å vere redd for.


Men greit bgm:) Men jeg kan avbekrefte din tro om at jeg kommer til å starte på v1 igjen. Jeg kommer aldri dit igjen desverre.


Men God Jul ja:)
 
Topp