Ryktebørsen

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Grrrreit, da tenker jeg vi roer løspratet litt og heller produserer noen rykter.




threadclosed.gif
<-- fear it!
 

DeletedUser

Guest
Når det gjelder NW-familien så har følgende skjedd;

Først ble arkivet slettet fra vårt forum av en person som hadde oppnådd forumrettigheter.

Senere slettet samme person hele vårt forum. Dette ble gjort etter at vedkommende hadde fått tilgang til en av kontoene til noen i ledelsen.

Neste trekk var at alle medlemmene ble sparket ut av stammen av samme person.

Deretter ble det benyttet en falsk signatur, og sendt ut et skriv til alle spillerne.

§ 15Identitetstyveri og bruk av uriktig identitet

For identitetstyveri straffes den som uberettiget bruker uriktig identitet ved elektronisk kommunikasjon. Som uriktig identitet anses identiteten til en annen fysisk eller juridisk person og identitet som ikke tilhører noen.

Straffen er bøter eller fengsel inntil 3 år. For grov overtredelse er straffen fengsel inntil 6 år. For liten overtredelse er straffen bøter eller fengsel inntil 6 måneder.


Virker som denne spilleren, nå har fått slettet denne kontoen. Han spiller nå i stammen EASY med annen signatur.

Ber om at TW-Norge ser alvoret i den delen der det har vært brudd på dataloven, og snarest sletter også denne kontoen. Regner med at spilling fra de IP-adresser som har vært benyttet tilknyttet disse to kontoene bannes på livstid.

La dette være en tankevekker for andre spillere. Husk at du har ansvar for den aktiviteten du gjør i digitale fora, og at identitetstyveri kan få større konsekvenser enn bare utestenging fra et nettbasert spill.

Om noen skulle føle behov for å komme med idiotiske uttalelser omkring dette, så forsøk å holde deg for god til det denne gangen.
 

DeletedUser

Guest
Benyttet falsk signatur gjorde jeg ikke.
Jeg siterer signaturen min;

"Mvh
Skelethor"

Som da var navnet på spiller-kontoen. Og jeg FIKK den kontoen, så det har ikke blitt begått hverken
identitets-tyveri eller tyveri i det hele tatt.
 

DeletedUser

Guest
Benyttet falsk signatur gjorde jeg ikke.
Jeg siterer signaturen min;

"Mvh
Skelethor"

Som da var navnet på spiller-kontoen. Og jeg FIKK den kontoen, så det har ikke blitt begått hverken
identitets-tyveri eller tyveri i det hele tatt.

Hvis det var du som gjorde det, er jeg Veldig stolt over deg :)
 

DeletedUser

Guest
Hm..

Du Chris.. Hvorfor i alle dager skal du legge all skyld på Skelethor? Dere i ledelsen har jo like mye skyld (om ikke mer)! Det virker som hvem som helst kan få tak i rettigheter.. Og når stammen er lagt opp til sånt, ber dere om at dette skal skje...
 

DeletedUser

Guest
§ 15Identitetstyveri og bruk av uriktig identitet

For identitetstyveri straffes den som uberettiget bruker uriktig identitet ved elektronisk kommunikasjon. Som uriktig identitet anses identiteten til en annen fysisk eller juridisk person og identitet som ikke tilhører noen.

Straffen er bøter eller fengsel inntil 3 år. For grov overtredelse er straffen fengsel inntil 6 år. For liten overtredelse er straffen bøter eller fengsel inntil 6 måneder.

Les reglene før du siterer dem, mann..
 

B L A C E

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Eh.... Vil ikke virke helt lost, men er det noen som kan forklare den reglen litt enklere ?
 

DeletedUser

Guest
Eh.... Vil ikke virke helt lost, men er det noen som kan forklare den reglen litt enklere ?

En fysisk eller juridisk person er en virkelig person, i motsetning til en konto eller et nick. Dvs at du kan kalle deg selv Skelethor eller Wynja om du vil, men du kan ikke stjele navnet til naboen eller en i klassen din.
 

DeletedUser

Guest
En opprettet registrering og spillerkonto på internett er juridisk bindende, der oppretter er juridisk eier. Misbruk av dette medfører juridisk ansvar. Tilbakemelding fra Datatilsynet bekrefter dette, og de har bedt om mere informasjon omkring dette.

Så får TribalWars vurdere eget lovverk om slike hendelser er tilfredsstillende uten konsekvens...

Paragraf 15 er ikke fra Tribal-reglene, men fra Dataloven (Norges lover).

Cred til Datatilsynet som har vaktordning i påsken. Blir spennende å se hva uttalelsen blir. Saken har stor interresse fordi den kan skape presedens for lignende tilfeller.

Så denne gangen så står ikke TribalWars alene om utfallet.

Så gaulekoret kan kvitre så høyt dem bare ønsker. Beslutningene fattes av andre.:D

Ha en fortsatt fin aften !
 
Topp