Videresendt, Inno Sekunderærclaim/markering?

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Enkelt og greit, kanskje foreslått før og kanskje ikke nødvendig. Rett og slett en enklere og tydeligere måte å markere andre/motstanderens byer på kartet med, annet enn fargene/grupper, for praktiske årsaker som å vite hvilke byer som har nukes på vei hjem mht. backtiming, tomme byer og lignende. Siden det blant annet er faktorer som forandrer seg fort hadde det vært greit med en rask måte å markere byer på, som for eksempel claim-funksjonen i en annen farge.

Har selv brukt den litt for å markere tomme byer, men problemet oppstår selvfølgelig når de med delt erobringsplan muligens skal ta noen av disse byene. I lengden, og med store mengder byer, blir det fort en del tid om man skal inn på byen hver gang - kort sagt ønsker jeg derfor en funksjon som gjør at man kan markere byer direkte fra kartet, med to klikk - som man gjør når man claimer.

Mer konkret: Ser for meg et nytt ikon her. Det kan enten være et claimikon i en annen, evt. regulerbar, farge - eller det kan være et valgfritt ikon i en valgfri farge - på samme måte som man kan markere sine egne byer med farge og enhetstegn. Forslag til ikoner er bare å bruke hva som helst. For å gjøre det litt mer oversiktlig foretrekker jeg dog en måte å skille mellom egne byer og motstanderen sin på, dersom alle byene på kartet har en farget firkant med et ikon inni blir det fort en del på engang. Det er derfor jeg tenker på noe à la claim-funksjonen. Det jeg ser for meg er et gruppesystem, som når man trykker på "Endre karthøydepunkter", der man velger de forskjellige ikonene, farge om det er ønskelig, og hvorvidt man vil dele gruppa med andre spillere, om disse spillerne kan gjøre endringer og om man vil bli varslet når det gjøres endringer. Selvfølgelig vil også de gruppa er delt med ha muligheten til å få varsler ved endringer.

Høres kanskje unyttig ut for mange, skjønner det.. Håper likevel at noen i det minste ser nytten. Kom gjerne med forslag til forbedringer, eller skriv om dette er helt utpå jordet.
 
Sist redigert av en moderator:

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Et tillegg til hvorfor dette kan være nyttig er om man f.eks skal dele hvilke av egne byer man har som off eller deff til en eller flere allierte man aksjonerer med og lignende.
 
Topp