Duplikat Skandinavisk server

DeletedUser

Guest
Hei,

Som dere alle ser så sier tittelen mere enn 1000 ord. Jeg lurer på om det hadde vært lurt å slå sammen de skandinaviske serverne? Kanskje det hadde tiltrukket seg flere spiller, samt at det virkelig begynner å dø ut og det da hadde bragt opp "spiriten"? Vet ikke om det allerede har blitt diskutert eller om det er så smart? :hmm:
 
Sist redigert av en moderator:

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Støttes så lenge man kan velge de 3 forskjellige språkene per server.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Det vil nok ikke være mulig å velge språk.

Jeg støtter ikke dette, da jeg liker det slik som det er nå.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Det vil nok ikke være mulig å velge språk.

Jeg støtter ikke dette, da jeg liker det slik som det er nå.

Dette kan fikses relativt enkelt avhengig av hvordan dere har språkfilene/språkdatabasen. Hvis det er implementert på en fornuftig måte vil det ikke være noe som helst problem. Om dere har valgt en håpløs måte å oversette, er det faktisk så enkelt som å sette opp tre versjoner av TW som kjører mot samme database og backend men med forskjellige webfiler (jeg tviler på at språket er hardkodet inn i kildekoden, men hvis den er det er det altså ingen problem).

Støttes, men jeg synes vi fortsatt bør ha separate servere også.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Støttes til det fulle, forstår at Tranxz ikke vil dette, han er jo med i en total pre made stamme på HP nå. Han er vel redd for at han ikke kan premade stammen sin så de vinner før verdenen starter opp.
 

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
Støtte virkelig !!
Språket brude vel da være et slaks valg.
Man kan velge norsk, svensk osv.. :p
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Støttes til det fulle, forstår at Tranxz ikke vil dette, han er jo med i en total pre made stamme på HP nå. Han er vel redd for at han ikke kan premade stammen sin så de vinner før verdenen starter opp.

Hva i alle dager snakker du om nå?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Hva i alle dager snakker du om nå?


De små verdene på .no som er avgjort før de begynner er utrolig kjedelige og man får lite rekruttering av nye spillere pga premade stammer slik ZF på HP som du er i, du har ikke baller til å spille ordentlig og få inn nye spillere til .no
 

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
De små verdene på .no som er avgjort før de begynner er utrolig kjedelige og man får lite rekruttering av nye spillere pga premade stammer slik ZF på HP som du er i, du har ikke baller til å spille ordentlig og få inn nye spillere til .no

Men da var det jo moro at de ble adla ned.
Angel de la muerte

TranX - Sander og 2 spanjoler.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Støttes til det fulle, forstår at Tranxz ikke vil dette, han er jo med i en total pre made stamme på HP nå. Han er vel redd for at han ikke kan premade stammen sin så de vinner før verdenen starter opp.

De små verdene på .no som er avgjort før de begynner er utrolig kjedelige og man får lite rekruttering av nye spillere pga premade stammer slik ZF på HP som du er i, du har ikke baller til å spille ordentlig og få inn nye spillere til .no
Jeg er ikke i ZF? Tror du virkelig kjører skivebom her - jeg var en av de som spilte mot ZF.

Og jeg vil også komme med en påstand om at jeg har fått inn fler spillere til .no gjennom verving fra .net, .co.uk, .se, .us og .es. Og det er nok snakk om godt over 100 personer som har begynt der i mine premades, som min dual eller sammen med meg på en verden uten premade. I tillegg så har jeg fått inn en del IRL venner også - minst 25. Så at jeg ikke har "baller for å få inn fler spillere" er tull - nok et eksempel på fjas og idioti som kommer fra deg.


Men da var det jo moro at de ble adla ned.
Angel de la muerte

TranX - Sander og 2 spanjoler.

Spilte ingen spanjoler der :) Var meg, sander, ruben og stian. At vi lagde oss noen skypekontoer og utga oss for å være spanjoler var bare for morro skyld :)
Og når vi faktisk valgte å sove den natten der så hadde vi egentlig null sjangs. Menne, skal innrømme det at vi feila kraftig. Både hacking, brødre, en illojal fyr og et stykke full sander kunne røpe og røpte oss.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Støttes :) Tar man en kjapp kikk på TWStats finner man jo at .se har noe større verdener enn oss, mens danskene har litt mindre. Grovt sett. Med flaks kan man jo håpe en verden på størrelse med V4. Det hadde vært koselig med en sånn verden igjen - det er noen år siden sist.

Vet ikke om det allerede har blitt diskutert eller om det er så smart? :hmm:

Det har vært diskutert flere ganger før, men en god ting kan aldri diskuteres for ofte! :D

Dette kan fikses relativt enkelt avhengig av hvordan dere har språkfilene/språkdatabasen. Hvis det er implementert på en fornuftig måte vil det ikke være noe som helst problem. Om dere har valgt en håpløs måte å oversette, er det faktisk så enkelt som å sette opp tre versjoner av TW som kjører mot samme database og backend men med forskjellige webfiler (jeg tviler på at språket er hardkodet inn i kildekoden, men hvis den er det er det altså ingen problem).

Støttes, men jeg synes vi fortsatt bør ha separate servere også.

Bumper denne jeg. Kunne noen i teamet bekrefte/avkrefte disse potensielle løsningene?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Det er ikke godt å si om det emtpychange sier hadde funket eller ikke.
Det har allerede blitt tatt opp tidligere om det var mulig å ordne det, men da var det ikke noe Innogames ville ordne. Noe av grunnen til det om jeg ikke husker feil, var at alt da i så fall måtte gjøres på tre forskjellige språk hver gang og det faktum at ingen av de daværende CM'ene ønsket det pga at det ble så mye styr.
 

DeletedUser

Guest
Så man kan regne med at dette betyr at det ikke er mulig, i og med at inno-dudsa ikke er så keene?
 

NyStjerne

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
12
En sammenslåing av de 3 serverne ville vært som en drøm, samt en ny giv til TW.
Håper inderlig at noe slikt kunne skje, slik at vi kan få litt størrelser på kartet etterhvert.
Slik det er nå, er man for få + at det blir avgjort for tidlig....
 

DeletedUser

Guest
Det blir jo bare raskere og raskere utforming av norske servere, så jeg støtter en permanent sammenslåing av norge, sverige og danmark. Da kanskje vi ville fått noen seriøse fights om hvem som vinner en verden.
 

DeletedUser

Guest
Jeg ser kun positive sider ved dette, ser færre negative sider, hvis det overhodet finnes..
 
Topp