Skjuling for kontovater

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Hei.

Vi har flere valg når det kommer til å ha kontovakter...

Men det er noen ting jeg skulle ønsket det ble endringer på...

1. En kontovakt kan gå inn på innstillinger --> kontovakt, for så å se hvem som har sittet kontovakt der tidligere... (denne funksjonen vil jeg har vekk, da det er enkelt å spotte muldvarper viss det finnes)

2. Når du er kontovakt, kan du IKKE se på venner, men går du inn på kommandodelinger, så kan du se på hvem vennene er :)

Bare forslag

-A
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
En må ha tilgang til kontovakt under innstillinger for å avbryte en kontovakt da, og er det ikke en bra ting at en enkelt kan spotte muldvarper?
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Tja, i mine øyne vil jeg heller stille følgende spørsmål: Vil man lage et spill som sikrer den som spiller "rent" eller den som velger å spille mer "skittent"?

Siden jeg foretrekker å spille rent og liker at andre gjør det samme, synes jeg helt ærlig ikke dette er et godt forslag. Så støttes ikke, med mindre noen kommer opp med et godt argument om hvorfor dette bør bli innført som ikke omhandler at man skal skjule spionering eller lignende.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
1. Dette støtter jeg ikke, da jeg hater folk som spiller skittent. Ville forsåvidt nå vert litt småskeptisk til å ta deg inn i stammen min. Godt mulig du er til å stole på, men forslaget peker mot det motsatte.

2. Støttes absolutt. Burde heller ikke være det vanskligste å gjøre noe med
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Nei, ser den :)

Janrune, jeg er i den stammen jeg ønsker å være i :)

Om jeg har spioner i de andre stammene i v21, er min business :) Jeg selv er en fordømt god muldvarp og manipulerer, jeg har vært, opptil flere ganger i spillet, dette er kanskje noe mange ikke liker... Men slik er det... Det er krig, da er det blod, svette, tårer...

Blod for slåssing, svette for å finne muldvarpene, tårer for å se hvordan pr'en sees ut... Den miksen til sammen fører til 1 seirende stamme :)

Det er greit at vi har tilgang til kontovakter Dakapo, men må man ha tilgang til å se tidligere kontovakter?

JA. Det burde en, men burde en ha dato og klokkeslett? Der mener jeg nei... De som er muldvarper bør få ha en god sjanse å lyve seg rundt og manipulere for å forklare hvorfor den og den personen har vært kv... Om de som hører på da er grønnsaker og ikke finner ut at dem lyver, så OK!

Hvorfor vant IB den lille krigen med Con så fort i v1?! Jo! Jeg var spionen! Jeg var spionen der i flere måneder... Jeg kom meg opp i ledelsen, gjorde det jeg kunne for å ikke bli tatt... Men til slutt blir en tatt, jeg ble tatt for jeg ønsket det, jeg ønsket å bli tatt for det var en del av planen min! Det syntes jeg gikk fordømt godt også! Etter 3/4 dager så hadde de fleste medlemmene forlatt stammen fordi jeg hadde ødelagt den... Jeg ødela for mange spillere, er jeg stolt? NEI... Jeg er ikke stolt, jeg fulgte bare ordre slik som en helt vanlig soldat... Mitt hjerte ligger i min stamme, og du skal være fordømt god til å være min stamme! Jeg går ikke med på ordre av hvem som helst!

Uansett tilbake on topic...

Det er ikke galt å være muldvarp, det er en del av spillet... Slik er det, og kommer alltid til å være, enten om du vil eller ikke... Jeg har spilt dette spillet noen år, jeg har vært spion og backstabber 50% av gangene... Men har ALDRI sviktet min stamme! Og se på det! Alle stammer jeg har vært i til nå, med real nick, med minimum 70k poeng, har vunnet! Nå vinner vi også v21! Jeg tror jeg har gjort det godt, selv om det ikke alltid ser slikt ut...

Fjern ihvertfall muligheten til å se vennene igjennom kommandodeling? Ellers kan vi like så godt ha en venne knapp på kv som vi har på våre egne brukere...

Tja, i mine øyne vil jeg heller stille følgende spørsmål: Vil man lage et spill som sikrer den som spiller "rent" eller den som velger å spille mer "skittent"?

Siden jeg foretrekker å spille rent og liker at andre gjør det samme, synes jeg helt ærlig ikke dette er et godt forslag. Så støttes ikke, med mindre noen kommer opp med et godt argument om hvorfor dette bør bli innført som ikke omhandler at man skal skjule spionering eller lignende.

Finnes det egentlig noen helt "rene" spillere??? Neppe... Alle er skitne, enten du ser det på din side eller andre sine sider... Alle er fiender, vi skulle hatt en verden med free for all, da hadde det blitt vanskelig med spioner, men det hadde gått det og! Ser det for meg nå! :)

Jeg er ikke sur og sint selv om det høres slik ut, jeg bare ytrer ytringsfriheten ved å skrive det jeg ønsker i dette frie landet! :)

-A
 
Sist redigert:

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Kan ikke det bli ett alternativ det også da? Så får stammen velge hva de godtar? Er da ikke så vanskelig...
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Enig! :)

Valg av: Ikke vise tidligere kontovakter og kommandodelinger.

-A
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Nei, kommandodeling skal ikke vise venner, siden man ikke kan se venner. Det andre er jeg enig i.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Burde ihvertfall fjerne "venner" fra kommandodeling, enkel måte å "lure" systemet på :)

-A
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Det med kommandodelingene er åpenbart en glipp, som bør rettes opp i. Når det kommer til kontovakt-greia, så er jeg ikke sikker på om dette er noe jeg ville ønsket innført.

Samtidig er det jo litt spesielt at du mener du har funnet en vinnerformel, som involverer mye skittent spill. Ut av nysgjerrighet, hvor mange verdener har du vunnet med metoden du benytter?
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Har ikke funnet ut av noen metoder før nå, derfor jeg ville ha dette vekk... Jeg sier ikke det er den beste vinnerformelen, det er god gammeldags aktivitet og samhold som er hovedgrunn for å gi en seier til noen...

At noen spiller skittent er ikke bra i det hele tatt, men slik er dessverre spillet, jeg selv skriver at jeg ikke er stolt av å ha vært spion, men noen må gjøre drittjobbene også...

-A
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Men ja, det med kommandodelingen bør fjernes :)

Bare hyggelig forresten! :D

-A
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Jepp, enig i at dette trolig er en glipp, og at man ikke bør kunne se hvem som er venner under kommandodeling.

Og til dere andre som snakker om "skittent" spill. Drev de allierte inklusiv Norge med skittent spill under 2. verdenskrig? For vi hadde rikelig med spioner. Som jeg har sagt så mange ganger tidligere, spionasje er en helt normal aktivitet i kriger, og har alltid vært det. Så i mine øyne hører dette også med i et krigsspill, og gir spillet ytterligere en dimensjon.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Og til dere andre som snakker om "skittent" spill. Drev de allierte inklusiv Norge med skittent spill under 2. verdenskrig? For vi hadde rikelig med spioner. Som jeg har sagt så mange ganger tidligere, spionasje er en helt normal aktivitet i kriger, og har alltid vært det. Så i mine øyne hører dette også med i et krigsspill, og gir spillet ytterligere en dimensjon.

Hehe, jeg personlig ville hvertfall hatt en bismak om jeg hadde vunnet pga "skittent" spill. Jeg vil faktisk heller prøve å spille ærlig og rent og kanskje tape, enn å vinne fordi jeg skaffet meg fordeler ved å bruke spioner i andre stammer. Når det er sagt respekterer jeg at andre har et annet syn på det enn hva jeg har, men jeg blir selvsagt mer skeptisk og vil nok ikke klare å stole helt 100% på folk jeg vet har vært spion tidligere.

Forøvrig synes jeg det er latterlig at folk faktisk synker så dypt at dem bevisst velger å lekke informasjon til fienden. At man lar seg bli utnyttet på den måten skjønner jeg faktisk ikke, men det er nå en annen sak.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Og til dere andre som snakker om "skittent" spill. Drev de allierte inklusiv Norge med skittent spill under 2. verdenskrig? For vi hadde rikelig med spioner. Som jeg har sagt så mange ganger tidligere, spionasje er en helt normal aktivitet i kriger, og har alltid vært det. Så i mine øyne hører dette også med i et krigsspill, og gir spillet ytterligere en dimensjon.

Jeg tror du tenker litt i feil retning. Du må ta utgangspunkt i vår situasjon som TW-spillere. På TW er det en håndfull ekstremt aktive spillere, der mange har spilt med og mot hverandre ved tidligere anledninger. Allianser/lojalitet er skiftende, både fra verden til verden, og i en og samme verden. Førstnevnte er langt mer vanlig. Det er derfor allerede ganske forskjellige utgangspunkt man går inn med i en eventuell sammenligning av TW og krig i den ekte verden.

I den ekte verden hadde du antakeligvis blitt henrettet for høyforræderi, på TW hadde påliteligheten og troverdigheten din lidd samme skjebne. Nei, det er ingenting galt i å vinne ved hjelp av spioner, men det er ofte forkastelig å være en spion. I de få tilfellene det ikke bærer mye dårlig karma med seg å være en spion, er i de tilfellene man ikke hører noe om, rett og slett fordi spionasje fra mennesker man trodde man kjente/kunne stole på, er en meget alvorlig sak.

Hele sulamitten blir som sagt også forsterket av det faktum at vi allerede er en liten gruppe, og vi er avhengige av å kunne stole på vår neste, for å klare oss i de små antallene vi er.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Er denne postet tatt opp? Tenker da på det med delt kommando?

-A
 
Topp