Skrytehjørnet

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Å være utenfor topp 25 er vel ikke akkurat å "dra lasset", og -Coller driver vel bare med sin sedvanlige gråbyavling* der også. Å være leder er (eller kan være) veldig tidkrevende da, så all respekt til ZombieFred for det.


*Ja, jeg skrev "avling" og ikke "adling" med vilje
 

King Arrow

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
17
Nivået på .net er mye høyere en .no, som man har sett på de siste verdene blant annet V26 og V27.
Og å være topp 30-50 er ikke dårlig på .net langt ifra spesielt når vi alle untatt coller har front.
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Det er ikke nødvendigvis dårlig, men det er heller ikke nok til å vinne en verden.
 

memelord

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Ca. hvor god tenkte du? Hvor går egentlig grensen mellom en "dårlig" og en "god" tribalwars-spiller? Hva skal man kunne, hvor aktiv skal man være?
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Etter folk flests oppfatning å dømme trenger man ikke gjøre noe som helst IG for å være "god", man må bare bli gjenkjent. 100 foruminnlegg burde holde.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Morro med definisjon på god tw spiller, referet til rank.
Og liker spørsmålet ditt memelord, noe som godt kunne vært på spørsmålsforumet.

Så er en god spiller en som er god på oppstart?
Husker jo godt jeg og olve tok ut en slik mester, bare at mesteren ikke hadde tropper.
Selv med rank 2.
Eller så er en god spiller en som er flink til å farme og merge med andre?
Selv kaller jeg det ofte slike spillere for store puter fulle av luft, dersom de ikke kan bruke troppene.

Min definisjon av en god spiller trenger ikke å ha noe relevans til antall poeng på kontoen, men med ferdigheter og økt aktivitet så vil slike gode spillere gjerne bli store om du vekker motivasjonen i spilleren. Spillere som kan være veldig gode men ikke har tid til å være aktive så mye som det kreves kan med fordel spille med andre for å øke aktiviteten. Spillere kan også ha forskjellige styrker, på lik linje med mennesker. Noen er gode i angrep, mens andre kan være gode og lojale støttespillere. En god stammer har alle typer spillere slik at de kan utfylle hverandre og jobbe som et lag.

Da jeg spurte olve om han ville være min medspiller tidligere her på verdenen, så spurte jeg ikke fordi han hadde så mange poeng på 2k kontoen sin, men fordi jeg vet at han er en god og lojal spiller.
Pluss jeg digger fyren, spessielt pga sinnet og sterke meninger. Det selv om vi ofte er uenige.

Jeg vet det er gode spillere på .net men jeg lar meg ikke imponere av en god oppstart, jeg venter på resultatet mot slutten av verdenen.
Lykke til der borte
 

Elimin@tor

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
129
Min definisjon av en god spiller;
En spiller som ikke gir opp, nekter å gi opp selv om alle byer er uten mur, uten tropper. Setter i gang produksjonen, sniper, og kjemper på til siste by er borte. Det er vel den eneste kvaliteten man faktisk kan "måle" i dette spillet. (Da tar jeg utgangspunkt i at man kan alt av det elementære i spillet, uten det kan man ikke være god).
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Det er, etter min mening, hovedsakelig tre typer spillere som typisk preger en verden:

Sandkassespillere. Disse spillerne vet hvordan de maksimerer sin egen vekst i fredstider, og er eksperter på å gi seg selv best mulig grobunn for videre suksess - forutsett at de får være i fred lenge nok til å komme seg opp på størrelsesnivået de trenger å nå før de får nok tropper til å forsvare kontoen sin. Såfremt slike spillere ligger trygt plassert, vil de være å finne i toppen av rankinglista. Røyner det på med incs har de lett for å forsvinne.

Jegerspillere. Disse spillerne er den aggressive typen, som orker å spille mye i de periodene det trengs som mest. De er ivrige krigere, men kan som regel også ta i mot en del bank uten å knekke sammen. De sliter imidlertid veldig late game, ettersom motivasjonen til å spille en verden forsvinner i takt med motstanden. Jegerspillere kan man ikke stole på at holder verden ut.

Åtseletere. Dette er spillerne som våkner når jegerne har gjort sin del av jobben. De adler jevnt og trutt, og trives best når de kan sende 4 nukes per adelstog på hver fiendeby, uten å måtte time noe særlig. Inaktive motspillere som halvveis har gitt opp gir dem livskraft, og veksten til slike spillere øker ofte eksponensielt mot slutten av en verden. De har imidlertid ikke spesielt god evne til å periodevis øke aktivitetsnivået når det trengs, slik jegerspillerne kan.

Har man oppnådd kriteriene for én av disse spillertypene, er man god nok til å vinne verdener, forutsett at man også havner i en god stamme. Har man oppnådd kriteriene for to av spillertypene, og makter å skifte mellom spillestilene ved behov, er man god. Mestrer man å skifte mellom alle tre spillestilene er man ekstremt god. Jeg vet ikke om noen spillere på .no som klarer det.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Var skikkelig åtseleter før i tia, men faen mye artigere å være jeger <3
 

roxor

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
81
Var jeger før i tiden, har gått full sandkasse på v27. Chill af bro.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Gratulerer til HBT med 1.plass igjen :O Tok ikke mange timer det :O (SDS som fortjener at HBT er tilbake på nr.1! Godt jobba mot Storebror)

-A
 

Groverud

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Vil gjerne få skrytt litt av forsvarsjobben vi i Collect som helhet har gjort mot HBT. HBT har selvsagt vært på offensiven og prøvd å ta byer på bakgrunn av den siste situasjonen som er oppstått i håp om at det skulle bli lettere å kapre noen byer. Det ble det i midlertidig ikke. Igjen, dette var fullstendig forventet. Etter en liten (stor) opptelling er 63 HBT nukes sendt i grava de seneste dagene uten nevneverdige tap (Auu... Den svir?). Dette skyldes selvsagt godt forsvar av oss, samt dårlige aksjoner fra HBT's side. Vet egentlig ikke om "aksjon" er det rette ordet her eller.

Vil også ønske dere i superalliansen (HBT/SDS/SPDS/RSC) lykke til i krigen og håper dere kommer med noe bedre enn det som har vært så langt. Måtte den beste stammen vinne :)
 
Topp