SKYPE - Virus

DeletedUser

Guest
nnnnnnm

jeg må innrømme at jeg trykket på linken. men hadde en pc stående som jeg trolig reddet kontoene mine med
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Nei, jeg trykket på en mediafire link som jeg fikk på pm.

Men fikk tilbake kontoene etter et fantastisk arbeid fra Dakapo!
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Jo, han brukte 500pp på å forandre, men teamet har endret det tilbake. Desverre ble de 500pp'ene tapt.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Ja, det er et stygt virus som herjer på skype nå.
Derfor er det viktig å understreke at dere aldri må trykke på linker som dere ikke vet hva er, eller som kanskje virker suspekt. Spør heller hva det er avsender sender i stedet for og bare å trykke. Vær alltid skeptisk. Spesielt om linker kommer helt ut av det blå.

Selv om det ordna seg ganske greit i denne saken så betyr ikke det at det vil være like "enkelt" neste gang. Det tok meg tre dager å få full kontroll på kontoene pga det viruset.

Så igjen, vær forsiktig.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Jeg måtte reinstallere pc'en, og jeg er sikker på at jeg ikke har keylogg nå, men bruker alikavell 2 virus programmer. Nå tørr jeg så vidt å åpne youtube linker o_O
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Ja, det er et stygt virus som herjer på skype nå.
Derfor er det viktig å understreke at dere aldri må trykke på linker som dere ikke vet hva er, eller som kanskje virker suspekt. Spør heller hva det er avsender sender i stedet for og bare å trykke. Vær alltid skeptisk. Spesielt om linker kommer helt ut av det blå.

Selv om det ordna seg ganske greit i denne saken så betyr ikke det at det vil være like "enkelt" neste gang. Det tok meg tre dager å få full kontroll på kontoene pga det viruset.

Så igjen, vær forsiktig.

Hehe, var vår kjære CM litt uforsiktig? Sjølv trykka eg på linken, men la inn sperre momentant når eg fekk tenkt meg to gonger. Køyrte antivirusen til eg var redd den skulle krepere, og såg til at sperra var på plass konstant. Kjente eg fekk eit lite hjertestopp då eg skjønte kva eg hadde gjort, hehe.

Har vel fått det tilsendt meg eit par gonger no. 11 gonger får samme person på det meste faktisk :forvirra::crybaby:
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg nei. Jeg har ikke trykka på noen link, men jeg måtte "rydde opp" etter at en spiller gjorde det - noe som ikke var så enkelt :)
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Åja, næmmen då so! Skjønner eg godt. Begynner å bli vannvitig utkrøpne og sleipe dei der datasnokane. Men dyktige er dei med virusa, det skal dei ha!
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
bare for å informere: linker som har .tk etter seg er også keylogging, har møtt på det før, men aldri kommet borti å klikka på det ;)

Dette er riv ruskende galt. .tk er gratisdomener og de er overrepresentert blant virus og keyloggere. Men hvem som helst kan lage nettsider som ender med .tk.

Hvis dere er for n00b til å unngå virus så har de laget en løsning: Linux og Mac.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Alle usikre lenker åpner jeg i firefox med no-script og adblock. Da er det ingen virus som kommer gjennom med mindre jeg selv klikker lenken og laster ned dritten. Men jeg bruker linux så selv da er jeg helt trygg.
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
DET er riv ruskande gale! Om du trur at du er trygg for virus fordi du har Linux eller IOS/Mac, då er du dum/naiv. Virus kan komme på alle systemer og datamaskiner. Skal ikkje nekte for at det er vannskeligare å få virus på ein Mac, men det har med at systemet er sopass nytt at det er få datasnoker som har greid å komme seg igjennom sikkerheitsystema. Windows er eit mykje eldre system som datasnoker som har greid å tilpasse seg. Vent noken år du, so kan eg berre sei deg at det er like lett å få virus på datamaskina di som alle andre si ;)
 
Topp