Videresendt, Inno SMS-kodeord

DeletedUser

Guest
Dette forslaget som jeg kommer med nå burde egentlig være unødvendig i dagens samfunn, men jeg har merket at det faktisk kan være veldig bra om det kommer. Forslaget går ut på at man kan sende en SMS til Tribal Wars med diverse kodeord (det finnes andre spill hvor dette er mulig).

For eksempel sånn: "KV Humongus" til 12345. Nå settes Humongus opp som kontovakt for meg (jeg må ha registrert nummeret mitt på forhånd).

Forslaget kommer selvfølgelig ikke til å bli brukt så veldig ofte, men kan være greit å ha, for det er en del folk som plutselig mister internettforbindelsen eller plutselig må dra et eller annet sted, og da kan det være kjekt å bare sende en sms.

Nå kommer selvfølgelig folk til å si at dette er unødvendig, man kan jo gå inn på tribalwars med mobilen om man mister nettet, men det er mange som ikke bruker internett på mobilen og uansett er dette mer lettvindt.

Det kan også implementeres flere kodeord, men det med KV er det viktigste. Når man har registrert nummeret sitt, så kan det også gå an å sende en PM som sms (kun for premiumbrukere elller noe sånn).

Dette ble skrevet i full fart og jeg gidder ikke finpusse på det akkurat nå, så dere får bare tolke det så godt dere kan.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Støttes absolutt. Gjennom den tiden jeg har vært i ledelsen i diverse stammer har jeg ofte fått beskjed om at "Jeg hadde ingen mulighet til å få logga på og satt opp kontovakt. Måtte gå med en gang" osv.

Så dette kan definitivt bli et bra hjelpemiddel.
 

DeletedUser

Guest
kan vel diskuteres hvor nødvendig det er når nær alle mobiler av nyere dato har en eller annen form for internett browser i seg, men kunne vel vært fint for de som fortsatt bruker mobiler fra 90 tallet :p
 

jonaks97

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
enkel måte å gjøre det på, men hva skjer hvis du har en bruker på f.eks. v2 og en annen bruker på v3, da går det ikke med å sende sms siden du ikke kan registrere samme nummer på to forskjellige kontoer :eek:
 

DeletedUser

Guest
Hva med fiender da? De kan jo utgi seg for og være spiller A, som setter opp spiller B..
 

DeletedUser

Guest
Vil jo gå ut ifra at man vil måtte oppgi et passord på samme måte som man gjør om man skal logge seg inn på en konto.
Har noen tilgang på dette vil de da ikke ha noe problem med å få satt opp KV slik som dette fungerer idag.

Det kan da også lages en logg som loggfører tlf.nr. som brukes til å sette opp KV. Og smekk vil vente til folk som "utgir" seg for å være noen dem ikke er og setter opp KV.
 

DeletedUser

Guest
Vil tro at det i så fall kun funker å sette opp fra det nummeret som er registrert? :eek:

Jeg støtter denne.
 
Topp