Tas til følge Sovemodus

DeletedUser

Guest
Vil komme med et innlegg om sovemodusen, slik den er nå er det ganske lett å misbruke funksjonen.

På HP8 kan noen sette på sovemodusen om de har angrep mot seg som er mer enn 2 timer unna, som er de fleste angrep, på grunn av treig unitspeed. Jeg har selv opplevd at dette er ganske misbrukende, at det blir brukt til å "bounce" angrep istedenfor å faktisk bruke det til å sove med. På speed der sovemodus blir brukt er det mest vanlig med at du må aktivere den minst 1 time før.

Det er med speed opptil 400, noen få har også 2 timer. Med andre ord så er det 100 ganger så raskt som HP'en er nå, men like lang sovemodus aktiveringstid. Jeg personlig synes dette blir dumt, at du bare kan sette den på etter at noen har for eksempel sendt et eller flere tog, fakes eller andre ting. Jeg vet at det vil være noen som sier: "Du må tilpasse deg til innstillingene som er på verdenen." Det er forsåvidt sant, men som premiumfunksjonene som har kommet - er dette en funksjon som lett kan misbrukes til helt andre forhold enn å faktisk sove.

Så det jeg prøver å få frem med dette innlegget, er at du burde klare å vite sånn cirka når du skal sove før 1 time tidligere enn den begynner. Jeg foreslår opptil 12 timer aktiveringstid, da er det mye lettere å faktisk sette den til å sove med, enn å misbruke den til å "bounce" angrep. Og det hadde da vært mye bedre å bruke denne delayen på sovemodus neste HP som sovemodus er aktiv.

Mvh,
Sander/Honour
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Altså skjønner ikke hvordan dette er ett problem da det er likt for alle? Dette er ikke en fordel/ulempe som bare gjelder noen få, men alle spillerene som spiller. Man kan ikke si at en instilling blir missbrukt, det blir jo helt feil. Det blir jo det samme som om eg sier at noen missbruker Katta våpenet når de bygger en hel by med kattas...
 

DeletedUser

Guest
Forsvarer må jo sitte igjen med noen fordeler (aktiveres 2 timer før den går på). Dette og at man får opp til 10 timer pause er jo eneste fordelene en forsvarer har med sovemodussen. Angriper derimot har mye større fordeler med Sovemodussen.... litt jevnt må det vere.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Syntes sovemodus var genialt jeg på HP. Nye taktikker som både kan brukes av angriper og forsvarer - genialt i bunn og grunn!
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Jeg likte det også godt, men det kan nok med fordel finpusses litt mtp tider til en annen gang.
 

DeletedUser

Guest
Altså skjønner ikke hvordan dette er ett problem da det er likt for alle? Dette er ikke en fordel/ulempe som bare gjelder noen få, men alle spillerene som spiller. Man kan ikke si at en instilling blir missbrukt, det blir jo helt feil. Det blir jo det samme som om eg sier at noen missbruker Katta våpenet når de bygger en hel by med kattas...

Vel, la meg begynne med:

Jeg vet at det vil være noen som sier: "Du må tilpasse deg til innstillingene som er på verdenen."

Når det er sagt, så heter det sovemodus, ikke "dodge angrep modus". Da kan de skifte navn til det, eller som Ole/TrAnxZ sier, så kan vi bruke "taktikkmodus". Men nå heter det ikke noen av de to. Den er laget for å sove med, og det er derfor lett å misbruke den om det ikke er lang nok delay. Noen sover på dagen grunnet nattjobbing, og de vet når de selv skal sove, mens andre sover til mer normale tider, og vet også når det er. Det blir rett og slett for dumt, med så liten delay.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Uansett hvilke funksjoner man implementerer i spillet vil de nesten alltid kunne bli "misbrukt" utenfor sin opprinnelige hensikt, på ett eller annet vis. Og å skulle begynne å endre navn på disse funksjonene bare fordi de benyttes annerledes, er jo litt merkelig synes jeg.

Jeg vil ikke at TW skal bytte "Støtt"-knappen i samlingsplassen til "Snipe" bare fordi jeg bruker den mest til å snipe med.
 

DeletedUser

Guest
Godt poeng av Torq. Og sander, SM kan på ingen måte utnyttes på en slik måte at man ikke kan sove under SM, så ser ikke hvor problemet er?
 

DeletedUser

Guest
Uansett hvilke funksjoner man implementerer i spillet vil de nesten alltid kunne bli "misbrukt" utenfor sin opprinnelige hensikt, på ett eller annet vis. Og å skulle begynne å endre navn på disse funksjonene bare fordi de benyttes annerledes, er jo litt merkelig synes jeg.

Jeg vil ikke at TW skal bytte "Støtt"-knappen i samlingsplassen til "Snipe" bare fordi jeg bruker den mest til å snipe med.

Det er ikke det jeg sier vi skal heller, jeg sier det er slik de tenker. For å MINSKE misbruket, er forslaget LENGER aktiveringstid. Skjønner ikke hvorfor dere har behov for å kverrulere.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg forsto det opprinnelige forslaget, og jeg har ingen mening til eller fra om det, da jeg ikke spiller HP likevel.
Men akkurat det med at navnet var et problem, var jeg uenig i.
 

DeletedUser

Guest
Med lenger aktiveringstid på SM sitter jo Angriper igjen med alle Fordelene...
 

DeletedUser

Guest
Med lenger aktiveringstid på SM sitter jo Angriper igjen med alle Fordelene...

Så det er BARE for å forsvare seg man skal bruke sovemodus, og ikke faktisk sove? Det er som en type nattbonus, bare at den er fleksibel - du kan velge når du selv skal gå i offlinemodus og ikke la noen angripe deg, og for å gjøre det uforutsigbart er det mellom 6-10 timer det kan bli brukt. Uansett om det er 10 eller 100 timer aktiveringsdelay, vet angripern at du max kan være der i 10 timer.

Og, Torq, bare for å kverrulere tilbake, sniping er også støtte, du sender støtte mellom et angrep. Så det var et dårlig eksempel. Du sender støtte, når du sniper, så den knappen er faktisk ganske grei å ha slik den er. Du kommer sikkert til å bruke noe annet eksempel nå, som backtiming, men det er også et ANGREP som treffer rett etter tropper kommer hjem hos for eksempel fienden.
 

DeletedUser

Guest
Ja Sander, SM er et hjelpemidden Forsvarer bruker så han kan sove uten å tenke på at noe kan skje på TW menst han sover. Eg er og ganske sikker på at denne instillingen ikke ble lagd bare for å bruke den menst man sover. De kunne like så gjerne kalt det for pause modus men det gjorde de ikke.
 

DeletedUser

Guest
Ja Sander, SM er et hjelpemidden Forsvarer bruker så han kan sove uten å tenke på at noe kan skje på TW menst han sover. Eg er og ganske sikker på at denne instillingen ikke ble lagd bare for å bruke den menst man sover. De kunne like så gjerne kalt det for pause modus men det gjorde de ikke.

Du sier selv at man kan bruke det når man sover. Og man vet vel når man skal sove før 1 time i forveien? Du får sovet om du setter den på f.eks. 12 timer før den blir aktivert også. Og forresten, så kan den også være et hjelpemiddel for offensive spillere, ved å vite at spilleren ikke har mulighet til å logge på i mellom 6-10 timer, timer man alt til å treffe 10 timer etter sovemodusen begynte, så er det så og si umulig å finne ut hva som er adelstog og faketog. Det er både fordeler og ulemper både som forsvarer og angriper.
 

DeletedUser

Guest
Ja det er jo nettop det eg sier, Angriper har så mange fordeler med SM at muligheten til å endre når SM skal på helt ned til 2 timer er helt nødvendig, noe som gir en fordel til forsvareren blandt de mange fordelene som angriperen har.
 
Topp