Spørsmål til dei nye reglane

DeletedUser

Guest
Då har me endelig fått lagt ut dei nye reglane. Dersom det er noko som er uklart er det berre å spørre i denne tråden.
 

DeletedUser

Guest
er det mulighet for å få opp nøyaktig hva som er endret? :)

bare de reglene som er endret liksom
 

DeletedUser

Guest
Hei! Jeg har da noen spørsmål til uklare regler:

Da hovedsakelig til delt internett funksjonen:
“Mens spillere deler internettilkobling (og 24 timer senere) er absolutt ingen interaksjon mellom kontoene tillatt.”.

Det betyr da at hvis jeg setter opp for eksempel Habla på delt internett, så har ikke vi lov til å ha noe tilknytning før 24timer etter avsluttet “delt internett”.

Så stusser jeg mye på de 3ukene man må vente. Når starter man å regne disse 3ukene. Mens man har delt internett eller etter avsluttet delt internett. I Så fall syntes jeg regelen sier litt i mot seg selv, med tanke på 24timers regelen etter avsluttet delt internett.

Så står det videre:
“Hvis du deler en forbindelse i minst 72 timer (3 dager) må delt internettforbindelse være angitt for begge kontoene.”
---
Altså, hvis den regelen med at man kan starte å koordinere kontoer 24timer etter avsluttet delt internett. Så kan jeg da i teorien fjerne delt internett med da for eksempel Habla i 24timer, selv om vi egentlig spiller på samme nett. Så kan jeg spille uten delt internett 48timer etter dette da vi kan koordinere angrep og før det har gått 72timer, kan jeg bare sette opp delt internett igjen. Slik kan man vel da bare fortsette å gjøre?

Jeg vil bare ha slike ting klart. Det er mye å forholde seg til ;P Både 24timer, 72timer og 3uker. Og det med 3uker, er jo bare vandvittig. Blir sånn, hvis jeg for eksempel møter 5stk irl fra TW i 1uke også spiller vi da på delt internett også stikker jeg hjem igjen, avlutter delt internett så kan vi ikke gjøre noe sammen før det har gått 3uker :S



Ellers er jeg spendt på hvilke script dere vil legge ut som tillat. Noe som har vært en omdiskutert emne. Spesielt med tanke på angrep/forsvarsdelen. Samt er generelt svært få som bruker script. For eksempel er det svært få som bruker de mest nyttige/kjente scriptene som mass rekruttering. Jeg kan ikke helt se for meg hvordan ting blir her på .no. Hvis dere tilatter alle .net scripts. Det blir for stort for .no og kommer kun til å bli kaos.

Mange takk for oppmerksomheten og håper på klarhet rundt spørsmålene mine :)

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
teit

§2) Spillere som deler en internettforbindelse

Mens spillere deler internettilkobling (og 24 timer senere) er absolutt ingen interaksjon mellom kontoene tillatt. De er ikke lov til å sende ressurser, støtte eller angripe hverandre, angripe koordinert eller samhandle på andre måter. Spillere som deler internettilkobling må vente minst tre uker før de kan angripe, sende ressurser, eller støtte den samme spilleren (koordinering på en tredjepart). Dette betyr 3 uker etter SISTE kommandoen ble SENDT før den andre spilleren kan angripe/støtte også. Dette påvirker ikke kontovakt ettersom kontovakt er ment å være forbigående og den voktede kontoen kan overføres til en annen tilkobling. Regelmessig deling av en tilkobling må rapporteres (Innstillinger -> Deling av Internettforbindelse), og alle samhandlinger er forbudt permanent for disse kontoene.
Detaljert forklaring:
Denne regelen gjelder for alle som deler en datamaskin eller et nettverk med en eller flere spillere. Et felles nettverk kan være en husholdning, jobb eller skole. Alle spillere som bevisst deler en internettforbindelse regelmessig må legge til hverandre ved hjelp av Del internettforbindelse-funksjonen. Alle eksempler på samordning med en tredjepart gjelder i treukersperioden.

1. Får man beskjed om dette ingame, slik at man ikke begår lovbrudd uvitende?

2. Hva om man spiller på skolen/jobb, der man ikke vet om det er andre som spiller tw?
 

DeletedUser

Guest
Spørsmål: Når det står at andre språk enn norsk ikke vil være tillatt på profiler in-game, betyr det at alt som er av engelsk må fjernes? Eller er enkelte setninger o.l. akseptabelt? Hva med stammenavn på engelsk - er jo en del av de!

@Tobben, hørt om noe som kalles "KV"? Kan være en fordel å planlegge litt når man skal møte noen andre som spiller TW vettu!

Ellers er jeg spendt på hvilke script dere vil legge ut som tillat. Noe som har vært en omdiskutert emne. Spesielt med tanke på angrep/forsvarsdelen. Samt er generelt svært få som bruker script. For eksempel er det svært få som bruker de mest nyttige/kjente scriptene som mass rekruttering. Jeg kan ikke helt se for meg hvordan ting blir her på .no. Hvis dere tilatter alle .net scripts. Det blir for stort for .no og kommer kun til å bli kaos.

Jeg er litt uenig med deg der - surprise! Fake-scriptet som har blitt diskutert så mye, for eksempel, har blitt tatt med i en veldig politisk sammenheng, og jeg vil våge å si at de aller fleste synspunktene derfor har vært langt fra objektive. Kanskje det vil se annerledes ut dersom man ser litt mer nøytralt på det? Uansett er det kun et av veldig mange script.

Ser heller ikke hvordan det å tillate flere script kan gjøre at det blir kaos, og hvordan det er for 'stort' for .no. Klart, det er en del som ikke brukes script, men det blir bare flere og flere som gjør det. Kan hende det å tillate flere script som gjør spillet enklere vil føre til at det blir flere folk som gidder å holde på med dette spillet?

O--O

Forøvrig... Dual FTW!!! :D
 

DeletedUser

Guest
§11) Språk

Tribal Wars er et norsk spill. Norskt skal være det brukte språket siden det er den norske versjonen av Tribal Wars. Alle profiler, beskrivelser og poster skal være på norsk. Det er ikke tillatt å opprette stammer eksklusivt for en nasjonalitet eller språk og/eller utelukke andre spillerne på grunn av deres nasjonalitet. Stammer kan ha egne forum for andre språk enn norsk, men det er ikke lov å ha utelukkende forum på andre språk enn norsk, eller hovedsaklig forum på andre språk enn norsk. Gjentatte brudd på dette vil føre til stenging av konto. Det er ingen garanti for at supporthenvendelser som ikke er på norsk vil bli besvart, men vi skal gjøre vårt beste for å gjøre det.
_____________________________________________________________

Alle profiler, beskrivelser og poster skal være på norsk.

-Den er drøy, profil er persjonlighet, karisma, aura, nasjonalitet...Det blir faktiskt rasistiskt med den regelen...
..................................................................................

Stammer kan ha egne forum for andre språk enn norsk, men det er ikke lov å ha utelukkende forum på andre språk enn norsk, eller hovedsaklig forum på andre språk enn norsk.

Hva er forskjellen?
 

DeletedUser

Guest
Hei! Jeg har da noen spørsmål til uklare regler:

Da hovedsakelig til delt internett funksjonen:
“Mens spillere deler internettilkobling (og 24 timer senere) er absolutt ingen interaksjon mellom kontoene tillatt.”.

Det betyr da at hvis jeg setter opp for eksempel Habla på delt internett, så har ikke vi lov til å ha noe tilknytning før 24timer etter avsluttet “delt internett”.

Regelen fortsetter. Les neste setning
De er ikke lov til å sende ressurser, støtte eller angripe hverandre, angripe koordinert eller samhandle på andre måter.
Interaksjon betyr i dette tilfellet ikkje meldinger, men alle måter to kontoer kan ha kontakt med byane sine. Det er ikkje lov å angripe kvarandre eller samme spelar. Det er ikkje lov å støtte kvarandre eller samme spelar. Det er ikkje lov å sende ressurser til kvarandre eller samme spelar. Det er heller ikkje lov å gå rundt dette ved at speler A sender ressurser til speler B, som sender vidare til speler C (dersom A og C deler internettforbindelse).

Ganondorf skrev:
Så stusser jeg mye på de 3ukene man må vente. Når starter man å regne disse 3ukene. Mens man har delt internett eller etter avsluttet delt internett. I Så fall syntes jeg regelen sier litt i mot seg selv, med tanke på 24timers regelen etter avsluttet delt internett.
Igjen fortsetter regelen etter det du har sitert. Regelen gjelder MENS man deler internettforbindelse, ikkje etter at den er avslutta.
Dette betyr 3 uker etter SISTE kommandoen ble SENDT før den andre spilleren kan angripe/støtte også.
Ganondorf skrev:
Så står det videre:
“Hvis du deler en forbindelse i minst 72 timer (3 dager) må delt internettforbindelse være angitt for begge kontoene.”
---
Altså, hvis den regelen med at man kan starte å koordinere kontoer 24timer etter avsluttet delt internett. Så kan jeg da i teorien fjerne delt internett med da for eksempel Habla i 24timer, selv om vi egentlig spiller på samme nett. Så kan jeg spille uten delt internett 48timer etter dette da vi kan koordinere angrep og før det har gått 72timer, kan jeg bare sette opp delt internett igjen. Slik kan man vel da bare fortsette å gjøre?

Nei, regelen gjeldt uansett om du har deklarert det eller ikkje, sjølv om de berre er på samme internettilkobling i 5 minutt (les regelen frå begynnelsen, det om å deklarere det kjem ikkje før seinare). Avslutta delt internettforbindelse gjeldt ikkje om du har deklarert det eller ikkje, men det at du faktisk deler internettforbindelse.

Ganondorf skrev:
Jeg vil bare ha slike ting klart. Det er mye å forholde seg til ;P Både 24timer, 72timer og 3uker. Og det med 3uker, er jo bare vandvittig. Blir sånn, hvis jeg for eksempel møter 5stk irl fra TW i 1uke også spiller vi da på delt internett også stikker jeg hjem igjen, avlutter delt internett så kan vi ikke gjøre noe sammen før det har gått 3uker :S
Nei, regelen om 3 veker gjeldt MENS de deler internettforbindelse. Når de ikkje lenger deler internettforbindelse går det 24 timer, så kan de angripe sammen igjen.

Ganondorf skrev:
Ellers er jeg spendt på hvilke script dere vil legge ut som tillat. Noe som har vært en omdiskutert emne. Spesielt med tanke på angrep/forsvarsdelen. Samt er generelt svært få som bruker script. For eksempel er det svært få som bruker de mest nyttige/kjente scriptene som mass rekruttering. Jeg kan ikke helt se for meg hvordan ting blir her på .no. Hvis dere tilatter alle .net scripts. Det blir for stort for .no og kommer kun til å bli kaos.

Mange takk for oppmerksomheten og håper på klarhet rundt spørsmålene mine :)

- Tobben

Slik reglane er no vil dei fleste skripta som er tillatt på .net vera tillatt her. Om folk velger å ikkje bruke dei er opp til dei. På samme måte som det er opp til spelarane å kjøpe premiumkonto, eller i det heile tatt å bruke alt ein får mulighet til med premiumkonto. Eg kjenner mange som kjøper premium, men som kun bruker pilane for å flytte seg mellom byane. Det er enten fordi dei velger å gjera det, eller fordi dei ikkje veit om meir. Uansett er det opp til den enkelte å velge kva dei vil benytte seg av, me kan berre gjerra det beste ut av det utviklarane har gjort mulig.
 

DeletedUser

Guest
1. Får man beskjed om dette ingame, slik at man ikke begår lovbrudd uvitende?

2. Hva om man spiller på skolen/jobb, der man ikke vet om det er andre som spiller tw?

Dersom du har deklarert delt internettforbindelse forhindrer spelet deg i å gjera ting direkte mot dei du har på samme internettforbindelse, men vil ikkje hindre deg i å t.d. angripe samme spelar. Dette må ein passe på sjølv.

Dersom du speler på skulen/jobb er det ditt ansvar å passe på at du ikkje bryter reglane. Det vil sei at du må finne ut om det er andre som speler der, og handle deretter.
 

DeletedUser

Guest
Spørsmål: Når det står at andre språk enn norsk ikke vil være tillatt på profiler in-game, betyr det at alt som er av engelsk må fjernes? Eller er enkelte setninger o.l. akseptabelt? Hva med stammenavn på engelsk - er jo en del av de!

Engelske sitat er greit. Engelske stammenavn er greit.
 

DeletedUser

Guest
_____________________________________________________________

Alle profiler, beskrivelser og poster skal være på norsk.

-Den er drøy, profil er persjonlighet, karisma, aura, nasjonalitet...Det blir faktiskt rasistiskt med den regelen...
..................................................................................
Dette er eit spel på norsk, som skal vera tilrettelagt for norske spelarar. Dersom nokon er t.d. engelsk og vil ha engelsk på profilen sin er det som sagt greit å ha eit sitat el.l. der. Men dersom me skal tillate alle å fylle meldingar og profilar med morsmålet sitt blir det fort veldig vanskelig for dei som ikkje snakker det språket å følge med. Dette er som sagt eit spel på norsk, og skal vera tilrettelagt for norske spelarar. Det finns veldig mange versjonar for forskjellige språk, og ein på engelsk for alle dei som ikkje har ein eigen versjon.

Rolfusbragikus skrev:
Stammer kan ha egne forum for andre språk enn norsk, men det er ikke lov å ha utelukkende forum på andre språk enn norsk, eller hovedsaklig forum på andre språk enn norsk.

Hva er forskjellen?
Dersom ein stamme har 10 stammeforum, og alle 10 er på t.d. engelsk har stammen utelukkande forum på andre språk enn norsk. Dersom 7 av dei 10 er på engelsk og dei 3 siste er på norsk har stammen hovudsaklig forum på andre språk enn norsk.
 

DeletedUser

Guest
er det mulighet for å få opp nøyaktig hva som er endret? :)

bare de reglene som er endret liksom

Oversåg denne. Dei gamle reglane er sletta. Det skulle ikkje vera nødvendig å sammenligne med dei gamle, berre les dei nye og følg dei. Dersom du ikkje forstår noko, spør her.
 
Reaksjonspoeng
3
Nei, regelen om 3 veker gjeldt MENS de deler internettforbindelse. Når de ikkje lenger deler internettforbindelse går det 24 timer, så kan de angripe sammen igjen.

Nåp ble jeg forvirra:confused:

Akkurat denne 3-ukers regelen har jeg ikkee fått helt klart for meg.
Er det slik at hvis en spiller spiller på samme internett tilkobling som en annen spiller(uansett om han har sagt fra om det eller ikke) så kan ikke de samhandle før etter 3 uker?
Det var slik jeg forsto det ut fra reglene, men siden jeg synes det virker rart og siden du sier noe annet her(slik jeg forstår det) så ble jeg litt forvirra.
 

DeletedUser

Guest
.....og DER fikk jeg lov til å logge meg på forumet igjen også. Takk for ferien glitter....

Vel i alle fall. Vet det her er en norsk server etc. , men er en del utenlandske spillere som spiller. Vil detpubliseres engelske regler, altå en oversettelse, eller lar dere det være opp til hver enkelt stammeledelse å oversette? Teker med tanke på misforståelser etc.
 

DeletedUser

Guest
Dersom du har deklarert delt internettforbindelse forhindrer spelet deg i å gjera ting direkte mot dei du har på samme internettforbindelse, men vil ikkje hindre deg i å t.d. angripe samme spelar. Dette må ein passe på sjølv.

Dersom du speler på skulen/jobb er det ditt ansvar å passe på at du ikkje bryter reglane. Det vil sei at du må finne ut om det er andre som speler der, og handle deretter.

Jeg går på en skole med 11.000 studenter. Jeg kan virkelig ikke tro at dere forventer at jeg skal spørre hver enkelt om de spiller TW, og deretter sjekke hvilke spillere de har planlagt å angripe. Du kan argumentere med at dere må følge et prinsipp, men denne regelen blir umulig å følge for enkelte av oss.

La oss ta et eksempel: Hvis en av mine stammemedlemmer (eller en spiller fra en alliert stamme) går på samme skole som meg uten at jeg vet det, så er det en viss sjanse for at vi før eller senere kommer i en situasjon der begge angriper samme spiller (enten tilfeldig eller på grunn av en stammekrig e.l.)

Det hjelper heller ikke om jeg venter med å angripe til jeg kommer hjem, for 24-timersregelen gjør at det er ulovlig hele uken (fram til lørdag ettermiddag) ettersom jeg er på skolen hver dag.

Eller mener dere at vi skal være avlogget 8 timer hver dag, mens vi er på skolen? Bare sånn i tilfelle vi går på samme skole som en annen TW-spiller, og dermed står i fare for å bryte reglene uten å vite det...
 

DeletedUser

Guest
Dersom du har deklarert delt internettforbindelse forhindrer spelet deg i å gjera ting direkte mot dei du har på samme internettforbindelse, men vil ikkje hindre deg i å t.d. angripe samme spelar. Dette må ein passe på sjølv.

Dersom du speler på skulen/jobb er det ditt ansvar å passe på at du ikkje bryter reglane. Det vil sei at du må finne ut om det er andre som speler der, og handle deretter.

Det der er jo helt på jordet da. Jeg ble utenstengt pga jeg liksom hadde hatt et kordinert sammarbeid med en spiller :/:confused: Hvis dere hadde sendt ut en forvarsel om at du gjorde det hadde vært mye enklere. Nå så blir jeg utestengt for flere måneder sikkert hvis ikke dere skjerper dere i Tribal wars Team.
 

DeletedUser

Guest
Det er tillatt for flere personer å spille en konto sammen, så lenge kontoen de spiller sammen ikke er registrert på en verden noen av spillerene spiller med en annen konto.



Det er altså lov å dele konto?
 

DeletedUser

Guest
Eneste jeg har å si er: Hvorfor snakker dere mot hverandre? Først sender jeg inn en ticket og får bl.a. dette fra Habla:

habla 24.04.09 21:26
"(...)Dersom me ikkje skal tillate fakeskriptet kan me også gjera det endå strengare, og lage ein regel som seier at det ikkje er lov å sende meir enn 100 angrep i døgnet på samme person. Vil det gjera ting bedre?

Falske angrep er ein valid strategi i mine auger, og eg ser ikkje heilt korleis eg kan forsvare å tillate t.d. eit skript som fyller inn alle offensive tropper i samlingspunktet og samtidig ikkje tillate eit som fyller inn 1 tropp og koordinater.
"

Også kommer det en post omtrent samtidig som sier at Habla lyver? WTF?
 

DeletedUser

Guest
Eneste jeg har å si er: Hvorfor snakker dere mot hverandre? Først sender jeg inn en ticket og får bl.a. dette fra Habla:

habla 24.04.09 21:26
"(...)Dersom me ikkje skal tillate fakeskriptet kan me også gjera det endå strengare, og lage ein regel som seier at det ikkje er lov å sende meir enn 100 angrep i døgnet på samme person. Vil det gjera ting bedre?

Falske angrep er ein valid strategi i mine auger, og eg ser ikkje heilt korleis eg kan forsvare å tillate t.d. eit skript som fyller inn alle offensive tropper i samlingspunktet og samtidig ikkje tillate eit som fyller inn 1 tropp og koordinater.
"

Også kommer det en post omtrent samtidig som sier at Habla lyver? WTF?

Mesteparten av dei nye reglane er oversatt frå .net. Etter å ha fått ein del henvendelser om fakeskriptet gjekk eg nøye igjenn om §10 igjen, og såg at fakeskriptet går mot det som står i det eksempelet eg viste til i meldingen. Derfor endra eg det eksempelet til å få unntak som står i tråden over tillatte skript, og sendte ut melding om at fakeskriptet ikkje er tillatt før det eventuellt blir tatt med i den tråden.

Som eg har sagt fleire ganger har me ikkje tatt stilling til om me skal tillate fakeskriptet eller ikkje. Det var min intensjon at det ikkje skulle vera tillatt fram til me hadde bestemt oss, og meldingen som blei sendt ut var for å påpeike akkurat det.
 

DeletedUser

Guest
Nåp ble jeg forvirra:confused:

Akkurat denne 3-ukers regelen har jeg ikkee fått helt klart for meg.
Er det slik at hvis en spiller spiller på samme internett tilkobling som en annen spiller(uansett om han har sagt fra om det eller ikke) så kan ikke de samhandle før etter 3 uker?
Det var slik jeg forsto det ut fra reglene, men siden jeg synes det virker rart og siden du sier noe annet her(slik jeg forstår det) så ble jeg litt forvirra.

Den regelen gjeldt dei som har deklarert delt tilkobling eller burde ha gjort det. Dersom to spelarar (A og B) er på samme tilkobling, og A angriper C, må B vente 3 veker frå A sitt angrep er sendt til han også kan angripe C. Dette gjeldt også støtte og ressurssending, og alle mikser av dei tre (A angriper, B støtter).

Nytt eksempel. A flytter inn til B, og B angriper C samme dag. 14 dager seinare flytter A ut igjen. Då må A vente 24 timer etter han har flytta ut før han kan angripe C.

Endå eit eksempel. A flytter inn til B, og B angriper C samme dag. Det går 3 veker (21 dager) uten at B angriper/støtter/sender ressurser til C. Då kan A angripe/støtte/ sende ressurser til C. Etter at A har gjort det må B vente nye 3 veker etter siste angrep/støtte/ressurs er sendt til han kan angripe/støtte/sende ressurser til C, eller vente 24 timer etter at dei ikkje deler tilkobling igjen.
 
Topp