Spørsmål til dei nye reglane

DeletedUser

Guest
.....og DER fikk jeg lov til å logge meg på forumet igjen også. Takk for ferien glitter....

Vel i alle fall. Vet det her er en norsk server etc. , men er en del utenlandske spillere som spiller. Vil detpubliseres engelske regler, altå en oversettelse, eller lar dere det være opp til hver enkelt stammeledelse å oversette? Teker med tanke på misforståelser etc.

Det er opp til den enkelte spelar å sette seg inn i reglane. Når ein spelar registrerer seg blir det kryssa av på at dei godtar reglane, så dersom dei ikkje har lest og forstått reglane har dei ikkje sagt sannheten.

No har jo reglane blitt endra, men dersom dei har klart å forstå reglane ein gang klarer dei det igjen. Reglane er stort sett dei samme, men meir omfattande og med fleire eksempel. Men dersom du er ute etter ein oversettelse kan eg sei at akkurat no er reglane ganske like dei på tribalwars.net, med små forskjellar. Dei som kan norsk og engelsk kan lese gjennom begge og sei forskjellane til sine spelarar.
 

DeletedUser

Guest
Jeg går på en skole med 11.000 studenter. Jeg kan virkelig ikke tro at dere forventer at jeg skal spørre hver enkelt om de spiller TW, og deretter sjekke hvilke spillere de har planlagt å angripe. Du kan argumentere med at dere må følge et prinsipp, men denne regelen blir umulig å følge for enkelte av oss.

La oss ta et eksempel: Hvis en av mine stammemedlemmer (eller en spiller fra en alliert stamme) går på samme skole som meg uten at jeg vet det, så er det en viss sjanse for at vi før eller senere kommer i en situasjon der begge angriper samme spiller (enten tilfeldig eller på grunn av en stammekrig e.l.)

Det hjelper heller ikke om jeg venter med å angripe til jeg kommer hjem, for 24-timersregelen gjør at det er ulovlig hele uken (fram til lørdag ettermiddag) ettersom jeg er på skolen hver dag.

Eller mener dere at vi skal være avlogget 8 timer hver dag, mens vi er på skolen? Bare sånn i tilfelle vi går på samme skole som en annen TW-spiller, og dermed står i fare for å bryte reglene uten å vite det...

Legg merke til ordet "bevisst" i den regelen.
Alle spillere som bevisst deler en internettforbindelse regelmessig må legge til hverandre ved hjelp av Del internettforbindelse-funksjonen.
Regelen er meint for å gjera det vanskeligare for dei som vil ha fleire kontoar på samme verden (multi). Sjølvsagt kan du ikkje vite om alle som speler tribalwars på din skule, og sjølvsagt ikkje vite kven dei har tenkt å angripe. Håndhevelsen av regelen vil kompensere for det.
 

DeletedUser

Guest
Det der er jo helt på jordet da. Jeg ble utenstengt pga jeg liksom hadde hatt et kordinert sammarbeid med en spiller :/:confused: Hvis dere hadde sendt ut en forvarsel om at du gjorde det hadde vært mye enklere. Nå så blir jeg utestengt for flere måneder sikkert hvis ikke dere skjerper dere i Tribal wars Team.

Eg vil ikkje diskutere enkelttilfeller på forumet, men dersom du les og følger reglane vil du ikkje vera utestengt i fleire månader, slik du sei. Reglane kjem til å forbli slik dei er på dei aller fleste punkt i ganske lang tid.
 

DeletedUser

Guest
Det er tillatt for flere personer å spille en konto sammen, så lenge kontoen de spiller sammen ikke er registrert på en verden noen av spillerene spiller med en annen konto.



Det er altså lov å dele konto?

Ja, med dei restriksjoner som står i reglane.
 

DeletedUser

Guest
Det kan du da ikke mene?

Som sagt tidligare i tråden er det vanskelig å finne alle som speler tribalwars dersom du er på ein skule med 11000 studentar, og då er det heller ikkje meininga at alle skal finnast. Men dersom det er snakk om ein skule eller arbeidsplass der det faktisk er mulig å finne ut om det er nokon som speler tribalwars er det opp til deg å finne ut av det. Typisk vil det vera fleire i ein klasse som speler saman, og då skal det vera fullt mulig å finne dei andre.

Som sagt vil håndhevelsen av regelen kompensere for problema som oppstår for spelarane på dei plassane der det er veldig mange på samme nettverk.
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Alle som går på vidergående skole i Oppland er på samme IP. (Det står hvertfall det når jeg skal angripe noen.) Hva skjer hvis en i fra Hadeland og en i fra Fagernes angriper samme person? De kan umulig vite om hverandre, og jeg kan ikke spørre hver enkelt person i hele TW om hvor dem kommer fra.
 

DeletedUser

Guest
Alle som går på vidergående skole i Oppland er på samme IP. (Det står hvertfall det når jeg skal angripe noen.) Hva skjer hvis en i fra Hadeland og en i fra Fagernes angriper samme person? De kan umulig vite om hverandre, og jeg kan ikke spørre hver enkelt person i hele TW om hvor dem kommer fra.

Som det står i regelen, så skal alle som BEVISST deler internettforbindelse deklarere dette.

Og igjen seier eg at me forstår at det ikkje alltid er mulig å vite kven alle som er på samme tilkobling som seg er, og derfor vil også denne regelen bli håndheva på ein måte som reflekterer dette. Dette blir siste gang eg svarer på dette spørsmålet.
 

DeletedUser

Guest
Det er tillatt for flere personer å spille en konto sammen, så lenge kontoen de spiller sammen ikke er registrert på en verden noen av spillerene spiller med en annen konto.

Betyr ikke dette at to stykker kan spille sammen på en konto, bare ikke den ene av de har en annen konto i tilleg?

****

Det er ikke lov å bruke passordet til noen andre spillere til å logge inn på en konto på en verden du allerede spiller. For å få lov til å logge på en annen konto på en verden du spiller, må de sette deg som kontovakt (Innstillinger -> Kontovakt). Det er absolutt ingen unntak fra denne regelen.

Sier dere ikke imot dere selv her? Over sier dere at man kan spille sammen på en konto, bare man ikke har to registrerte. Men her er det plutselig ikke lov lenger? Forklaring?
 

DeletedUser

Guest
Script

Gjør ikke script som regel flere ting samtidig?

At dere gjøre fakescripten "ulovlig" er er ganske dumt.
Det sparer mange for tid, og hvis det ikke hadde vært for den, så hadde det var en del som ikke hadde orker å spille mer, hvis jeg har rett.

Folk som har lite tid bruker scripten, må jeg feks. dra kjapt, men trenger å sende noen angrep/fake før jeg drar, finner jeg meg en by som passer og sender avgårde.

Hvorfor "herme etter .net" når vi er .no?
Vi kan da ha våre egne regler! :)

Denne scipten hjelper veldig, dessuten, du MÅ ha premium konto hvis du skal bruke script. (sant?)


Jeg syntes denne scripten skal fortsatt være "lovelig".
At den "sperres" syntes jeg er egentlig ganske topelig, men, jaja...


Fortsatt en sjanse for forbedringer. :)


Men som sagt, jeg er litt imot dette! ;)



-Slayer
 

DeletedUser

Guest
Det er tillatt for flere personer å spille en konto sammen, så lenge kontoen de spiller sammen ikke er registrert på en verden noen av spillerene spiller med en annen konto.

Betyr ikke dette at to stykker kan spille sammen på en konto, bare ikke den ene av de har en annen konto i tilleg?

****

Den setningen er litt vrien, og eg prøvde lenge å få den meir forståelig, uten å klare det.

Eit eksempel.
Det er lov for A og B å spele kontoen C saman på verden 1, så lenge hverken A eller B spelar på ein annan konto på verden 1. C er også på verden 2. Då kan hverken A eller B spele ein annan konto enn C på verden 2, men dei må ikkje spele på C på verden 2.


blomsterviken skrev:
Det er ikke lov å bruke passordet til noen andre spillere til å logge inn på en konto på en verden du allerede spiller. For å få lov til å logge på en annen konto på en verden du spiller, må de sette deg som kontovakt (Innstillinger -> Kontovakt). Det er absolutt ingen unntak fra denne regelen.

Sier dere ikke imot dere selv her? Over sier dere at man kan spille sammen på en konto, bare man ikke har to registrerte. Men her er det plutselig ikke lov lenger? Forklaring?
Det regelen her seier er at dersom du har ein konto på verden 1, kan du ikkje logge inn på ein annan konto på verden 1. Den forhindrer ikkje at du speler saman med nokon andre, men forutsetningen er som før, at du ikkje har ein annan konto på samme verden.
 

DeletedUser

Guest
Gjør ikke script som regel flere ting samtidig?
Ein ting kan for eksempel å fylle ut eit skjema (for eksempel i masserekruttering). Kvar verdi som blir fyllt ut tel ikkje som ein ting.
At dere gjøre fakescripten "ulovlig" er er ganske dumt.
Det sparer mange for tid, og hvis det ikke hadde vært for den, så hadde det var en del som ikke hadde orker å spille mer, hvis jeg har rett.

Folk som har lite tid bruker scripten, må jeg feks. dra kjapt, men trenger å sende noen angrep/fake før jeg drar, finner jeg meg en by som passer og sender avgårde.
Den kan fremdeles hende at fakeskriptet blir lovlig, men me har ikkje tatt stilling til det endå. Men akkurat no er det ikkje lov.
Hvorfor "herme etter .net" når vi er .no?
Vi kan da ha våre egne regler! :)
Reglane som var her var ekstremt dårlige. Dei omfatta ikkje alt dei burde omfatte, og dei hadde for få eksempel, slik at det ikkje alltid var like lett å vite kva som stod der. For å gjera det enkelt valgte me å ta utgangspunkt i ei oversetting av reglane frå .net, ettersom dei reglane har blitt utvikla over 3 år, og bør vera ganske gode etter kvart.

Denne scipten hjelper veldig, dessuten, du MÅ ha premium konto hvis du skal bruke script. (sant?)
Ja.
Jeg syntes denne scripten skal fortsatt være "lovelig".
At den "sperres" syntes jeg er egentlig ganske topelig, men, jaja...


Fortsatt en sjanse for forbedringer. :)


Men som sagt, jeg er litt imot dette! ;)



-Slayer

Notert.
 

DeletedUser

Guest
Det ser ut til at ein del av svara i denne tråden (og andre plassar på forumet) har blitt moderert (at dei må godkjennast av ein moderator), utan at eg heilt veit kvifor. Nokre av mine innlegg var også moderert. No trur eg dei fleste skal vera med her.
 

DeletedUser

Guest
Den regelen gjeldt dei som har deklarert delt tilkobling eller burde ha gjort det. Dersom to spelarar (A og B) er på samme tilkobling, og A angriper C, må B vente 3 veker frå A sitt angrep er sendt til han også kan angripe C. Dette gjeldt også støtte og ressurssending, og alle mikser av dei tre (A angriper, B støtter).

Nytt eksempel. A flytter inn til B, og B angriper C samme dag. 14 dager seinare flytter A ut igjen. Då må A vente 24 timer etter han har flytta ut før han kan angripe C.

Endå eit eksempel. A flytter inn til B, og B angriper C samme dag. Det går 3 veker (21 dager) uten at B angriper/støtter/sender ressurser til C. Då kan A angripe/støtte/ sende ressurser til C. Etter at A har gjort det må B vente nye 3 veker etter siste angrep/støtte/ressurs er sendt til han kan angripe/støtte/sende ressurser til C, eller vente 24 timer etter at dei ikkje deler tilkobling igjen.

Kan disse eksemplene (ihvertfall det øverste) skrives inn i reglene? Jeg tror det er flere som har problemer med å skjønne 3-ukers regelen, og dette eksempelet gjorde ting mye klarere (synes jeg).
 

DeletedUser

Guest
Kan disse eksemplene (ihvertfall det øverste) skrives inn i reglene? Jeg tror det er flere som har problemer med å skjønne 3-ukers regelen, og dette eksempelet gjorde ting mye klarere (synes jeg).

Det står allerede i reglane:

Spillere som deler internettilkobling må vente minst tre uker før de kan angripe, sende ressurser, eller støtte den samme spilleren (koordinering på en tredjepart). Dette betyr 3 uker etter SISTE kommandoen ble SENDT før den andre spilleren kan angripe/støtte også.
 

DeletedUser

Guest
§14) Tekniske fordeler

Bruk av tekniske fordeler som blir gitt av endringer i operativsystemet, og/eller feil i maskinvare som påvirker tidspunktet for angrep er strengt ulovlig. Dette omfatter også bruk av pakkefilter og / eller forsinkede pakker. I tillegg så omhandler dette også alle angrep eller forsvar bestående av 4 kommandoer (også kjent som tog) som er sendt i et tidsrom som er mindre enn 150 ms (millisekunder). Alle andre retningslinjer i regel § 10) Boter og skript må også følges.
Eksempler:
Det er lov å koordinere dine angrep fra forskjellige byer, eller fra den samme byen, for å LANDE til hvilken som helst tid.
Det er ulovlig å sende 4 kommandoer etter hverandre på mindre enn 150 ms.
Eksempel: Å sende angrep fra ulike landsbyer til forskjellige tider for å angripe på samme tid er lovlig.

Hva skjer om man roter og sender under 150ms allikevel?
 

DeletedUser

Guest
Den setningen er litt vrien, og eg prøvde lenge å få den meir forståelig, uten å klare det.

Eit eksempel.
Det er lov for A og B å spele kontoen C saman på verden 1, så lenge hverken A eller B spelar på ein annan konto på verden 1. C er også på verden 2. Då kan hverken A eller B spele ein annan konto enn C på verden 2, men dei må ikkje spele på C på verden 2.



Det regelen her seier er at dersom du har ein konto på verden 1, kan du ikkje logge inn på ein annan konto på verden 1. Den forhindrer ikkje at du speler saman med nokon andre, men forutsetningen er som før, at du ikkje har ein annan konto på samme verden.

så for være helt sikker på at jeg ikke har tatt feil her.

Jeg har konto på verden 1 og 3. Men så lenge jeg ikke lager en på verden 2, så kan jeg logge inn med PASSORD på en annen bruker sin konto?
 

DeletedUser

Guest
§14) Tekniske fordeler

Bruk av tekniske fordeler som blir gitt av endringer i operativsystemet, og/eller feil i maskinvare som påvirker tidspunktet for angrep er strengt ulovlig. Dette omfatter også bruk av pakkefilter og / eller forsinkede pakker. I tillegg så omhandler dette også alle angrep eller forsvar bestående av 4 kommandoer (også kjent som tog) som er sendt i et tidsrom som er mindre enn 150 ms (millisekunder). Alle andre retningslinjer i regel § 10) Boter og skript må også følges.
Eksempler:
Det er lov å koordinere dine angrep fra forskjellige byer, eller fra den samme byen, for å LANDE til hvilken som helst tid.
Det er ulovlig å sende 4 kommandoer etter hverandre på mindre enn 150 ms.
Eksempel: Å sende angrep fra ulike landsbyer til forskjellige tider for å angripe på samme tid er lovlig.

Hva skjer om man roter og sender under 150ms allikevel?

Du roter ikkje og sender under 150 ms dersom du ikkje bruker ein måte for å automatisere det. Dersom du er ekstremt rask og har litt flaks kan du klare det under 150ms uten å bruke automatisering, men i så fall er det opp til deg å sjekke at du ikkje er under 150ms, og i så fall stoppe toget og sende det på nytt.

@blomsterviken: På verden 2, ja. Ikkje V1 eller V3.
 

DeletedUser

Guest
Klarer da 200 MS helt uten problemer, så det er langt ifra utenkelig at man kan sende tog på 149ms i ny og ne..synes heller det burde være noe i spillet eller noe som gjør at togene blir littegranne forsinket elns isteden da man ikke kan trekke tilbake et tog i en større operasjon.
 

DeletedUser

Guest
Klarer da 200 MS helt uten problemer, så det er langt ifra utenkelig at man kan sende tog på 149ms i ny og ne..synes heller det burde være noe i spillet eller noe som gjør at togene blir littegranne forsinket elns isteden da man ikke kan trekke tilbake et tog i en større operasjon.

Hvis du drar til utlandet og kjøper med alkohol hjem og du kjøper litt over over kvoten, da vil tollerene si at det er ditt ansvar for å kunne reglene og vite hvor mye alkohol du har lov å ta med deg.

Samme prinsipp er det her, du vet at du ikke kan gå under 150 millisekunder, og det er da ditt ansvar å sørge for dette.

PS: gjentatte spørsmål om det samme er veldig kjedelig for personer som prøver å lese hele tråden og hva som blir spurt om her. Har man et spørsmål vennligst les igjennom tråden om spørsmålet er stilt før takk :)
 

DeletedUser

Guest
Da bumper jeg denne :)

Atte.. Om jeg sender God Jul Pm's til noen 100 stk fra forkjellige stammer..
Går det som aktivitets-skjekk eller bare en hyggelig mail?
 
Topp