Spillerflukt på V1??

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Ser på TW stat at V1 har blitt ca 400 spillere færre de siste 4 ukene! Hva skjer egentlig?? Har V1 blitt for kjedelig eller er det en konsekvens av sommeren?
 

Übersetzung

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
46
Er vel anatgeligvis en kombinasjon av at folk synes verdenen blir kjedelig, at det er sommerferie for mange, og at folk prioriterer andre verdener..
 

DeletedUser

Guest
Denne verdenen er akkurat så kjedelig som folk selv gjør den til, dette kan du styre mye selv. Har du ikke front så flytt :)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Denne verdenen er akkurat så kjedelig som folk selv gjør den til, dette kan du styre mye selv. Har du ikke front så flytt :)


Helt enig, men motivasjon er en luring da. mulig de ble skremt av alle straffene som ble delt ut og ikke gadd mere?
 

DeletedUser

Guest
Jeg tipper at mange nye, ukjente spillere starter opp på v1 først, før de oppdager/skjønner at andre servere er ferskere. Så tror nok at v1 har en del "falske" tall.
 

DeletedUser

Guest
hvis folk får inndratt halvparten av byene, så virker det utrolig demotiverende. I enkelte tilfeller, kan dette bli nok til at de vil starte på nytt andre verdener. kanskje slutte helt...
 

DeletedUser

Guest
Vi har flere eksempler i nabolaget på folk som slutter etter straff, nå har vi brukt lang tid på og flytte til fronten. Så får vi kriget noen mnd så forsvinner fronten p.g.a straffer, det irriterer!! Nå er det et hav av grå mellom oss og IB. (aktive Ib folk )
 

DeletedUser

Guest
Folk slutter ja, motivasjon er nok en av de største faktorene (slik jeg ser det). Så hvorfor ikke innføre et motivasjonstiltak?
 
Sist redigert av en moderator:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Noe burde gjøres snart ihvertfall, billigere mynter er også nevnt tidligere, fornuftige mods kunne vært ett tiltak også
 

DeletedUser

Guest
At det går ned på spillersiden, har vel flere årsaker. For det første er det vel åpningen av 2 nye verdener på relativt kort tid. Det andre og som er en uting, er denne nedadlingen av nye spillere på rimmen. Og her burde de mest etablerte stammene gå foran.

For noen har en litt rar og tåpelig uvane med å adle seg utover, og selv små byer på 1k blir tatt av spillere med flere hundre byer. Og småspillere som dukker opp blir adlet bort på noen dager. Og her har jeg syndet selv, så jeg har ingen unnskyldning. Men synes vi burde gjøre noe med dette. Det er jo dønn kjedelig å bare adle smått da, er jo mest som å stjele godri i fra småunger. :)

Men hvordan vi skal få opp motivasjon, Kvalm. Jo, vi må gjøre verden aktraktiv for nye spillere, og slik er det ikke nå. ta oss av noobsa på en måte, som gjør at de føler seg velkomne her. Min tanke da:)
 

3xx95

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
10
Eg vil tro at alle straffene har hatt mye å si.

Må nesten være til ei viss grad einig her... straffene er sinnsjukt strenge. om ein gjer ein liten feil (trenger ikkje å være klar over det eingang) så mister ein plustelig 100 byer. ka er meiniga i det??? :confused:

ellers vil eg tru at når spillere blir peppra på i eit sett så kan det bli litt kjedelig i lengda. sommeren er til for å nytast, og når da spillere blir hamra på heile tida, så blir det fort litt mykje. er også vanskelig med KV-er og styr sida det er sommer så dem må sitte på ganske mykje sjøl. og da blir det fort tungt.

Ellers så er det vel med at spillere starter, heilt ferske uten peiling, så starter dem opp midt inni ein stor spiller .f.eks. terhals, og ikkje klarer å vokse. det er lite motiverande også... :p
 

DeletedUser

Guest
ingen vits i å klage på straffene som utgis, reglene er enkle nok, og står lett tilgjengelig på "hjelp"-delen. alle som er LITT rutinerte vet de er der, men de aller fleste gir blanke i reglene. og jeg vet også at straffene som gis er vel berettiget og nøye vurdert. i mange tilfeller kommer nok tvilen "tiltalte" til gode, men jeg har registrert at det nå er dyktige spillmoderatorer som har god oversikt. så det er sjelden det er tvil.. regler er regler, de er der for en grunn.. jeg vil heller ha en streng mod, enn en j**** juksepave med i spillet...
 
Topp