Spioner på V5

DeletedUser

Guest
Haha, er da ikke i ledelsen jeg Brannegutten ;) Btw, unnblock meg på skype, må snakke med deg om noe :)
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Haha, er da ikke i ledelsen jeg Brannegutten ;) Btw, unnblock meg på skype, må snakke med deg om noe :)

Nei, men du kommer deg der etterhvert. Arcon er jo så smart til å gi så gode og vel utdanna folk som deg en plass i styret. :)

Du har ikke vært blokka på en god stund kiddo... ;)

edit: logger du på nå og gir meg siste update eller? :)
 

DeletedUser

Guest
Om en stamme er seriøs eller ikke skal jeg la andre få avgjøre.. I dette tilfellet så ble spionen en del av "ledelsen" og fikk som ansvaret for offensive operasjoner og fikk dermed muligheten til å "herpe" litt på de måtene jeg har omtalt i denne tråden tidligere. (tokk spionen ca. 3 mnd. å komme i posisjon i ledelsen)

Jeg var spion i EMC for B-g ;O
Også jeg fikk ansvaret for offensive operasjoner, men tok meg bare 2 uker og komme til den stillingen :p
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
kom til og tenke på en annen sak som vedrører dette. hvorfor har det seg at de fleste spioner blir tatt??
når man tenker på hvor enkelt det er og unngå det, så er det litt merkelig.

det er ikke mange eksempler på at en spion har holdt ut i et lengre tidsrom som spion.
de fleste blir lei av tilværelsen som skurk og hopper av, eller gjør noen krumspring som gjør at de blir ferska.

på meg så virker det som at de går lei av og ødelegge stammen som de er medlem av, og faktisk vil bli tatt med begge hender i honningkrukka.

eller har dere noen andre synspunkter der?
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
kom til og tenke på en annen sak som vedrører dette. hvorfor har det seg at de fleste spioner blir tatt??
når man tenker på hvor enkelt det er og unngå det, så er det litt merkelig.

det er ikke mange eksempler på at en spion har holdt ut i et lengre tidsrom som spion.
de fleste blir lei av tilværelsen som skurk og hopper av, eller gjør noen krumspring som gjør at de blir ferska.

på meg så virker det som at de går lei av og ødelegge stammen som de er medlem av, og faktisk vil bli tatt med begge hender i honningkrukka.

eller har dere noen andre synspunkter der?

Kan bare svare av egen erfaring..

På en måte så er det spennende å være spion, tenker da på momentet finne relevant info og se om de du gir infoen til klarer å utnytte den infoen. Om man blir oppdaget er jo så klart også noe som gir en vis spenning.
Men det som gjør spion tilværelsen kjedelig er at du mister muligheten til å jobbe aktivt for et lag. Tenker da på at du verken kan støtte eller angripe noe særlig. Dermed så mister du mye av det TW som spill har å tilby.

Når det kommer til det å bli oppdaget så avhenger det av hvor mye sensitiv info man klarer å få smuglet ut osv. Samt om man klarer å sabotere noe.
Samtidig så har det nesten blitt en sport i å skryte av at man har spioner der og her. Personlig så skjønner jeg ikke helt det, det øker bare presset på spionen da stammene ofte intensiverer spion jakten og snurper enda mere inn. Det er hvertfall min erfaring ettersom stammen slapper litt mere av før de har fått det bekreftet.

Å bli tatt med buksene nede dersom man utleverer info bør man klare å unngå. Men det avhenger av at den du gir infoen til er like forsiktig som du som spion er. Når det kommer til større sabotasjer så skal det vel vanskelig gjøres å ikke bli oppdaget, mulig man ikke blir direkte tatt med buksene nede men nettet snurper seg som regel kraftig sammen så blir vanskelig å fortsette.
 

Alexi lalas

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
så håper jeg også det går litt på samvittigheten til spionen oxo.. ikke i alle tilfeller, men noen;)
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Hehe ja virket her som du skulle være kokky og si at du lurte oss alle, men så viste vi andre det hihi.

Tror du bør trene mere på å være spion også, for dette var vel rimelig bortkasta tid for deg???
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Hvordan du ser på det som bortkastet skjønner jeg ikke. Han adlet mange byer i kirka si, som han fikk bygge opp i fred fra dere. Om dere visste han var spion eller ikke har ikke hatt noe å si for oss, da vi har nok av kilder i stammen din.
 

DeletedUser

Guest
dette var en litt trasig diskusjon. At vi har spioner i Pure er vel lettere opplagt, men hvorfor de lot Kracked være om han var spion er for meg litt uvisst. Men det kan hende det finnes en form for logikk i forhold til det også
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Arcon mitt innlegg var ikke rettet mot deg, men en enkeltspiller, men det er vel mulig du kan snakke på veien av han.
Ellers så spørs det hvor mange kilder dere har igjen, da dere har sagt endel rundt dette og er jo fint å forholde seg til en sannhet:)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jeg viste jo at dere viste at jeg var spion da :cool:

Og det var godt brukt tid... jeg fikk, som Arcon sier, bygd meg godt opp :)
 

bakfull

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Spilleglede for stammemedlemmer

Spioner skaper spionfrykt i stammer. Spionfrykt kan føre til svært streng siling av informasjon til medlemmene og føre til at stammemedlemmer mer eller mindre blir/føler seg som "slaver"

Normal organisering av stammer er som regel en ledelse som håndterer strategi for stammen, med områdesjefer/gruppesjefer under seg. En ledelse har en for at noen må trekke i trådene, styre angrep/forsvar/diplomati osv til det beste for stammen.

Ulempen med at spionfrykten kommer snikende inn er at ordinære stammemedlemmer blir avskåret fra mye informasjon. Det er en hårfinbalanse gang å klare å skape entusiamse, spilleglede, følelse av stammetilhørighet med det å sile informasjon.

Stammer som har svært strenge regler på informasjon utad til medlemmer, og i tillegg er svært strenge med hvor mange som er deltagende i planlegging/informasjon rundt angrep, vil egentlig bare ha med seg spillere som:

Står opp om morran, farmer, bygger enheter og sender angrep/forsvarsstyrker. Uten å føle at de er verdifulle for stammen. De blir slaver for ledelsen.

Min personlige oppfatning, og jeg er ikke spesielt erfaren, er at mange stammer mister grepet på sine egne stammemedlemmer (slavene), med det resulat at kriger de fører tapes.

Fri meg for spionfrykt, og skap spilleglede. Det er spillegleden de fleste av oss spiller for. For at det er morro å være en del av ett felleskap der en kan være med å planlegge og slå ut motstandere...;)

Jeg vet at mange er uenige med meg i dette, og at mange mener "en soldat har å innrette seg etter ordre fra ledelsen".....

Er selfølgelig ikke for åpne sluser i alle retninger, avstemminger i hytt og pine med mer. Men forventer ett engasjerende og inkluderende lederskap...;)

Bakfull
 
Topp