Besvart Størrelse på verdener og innstillinger

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Hei, jeg bare lurer litt på hva teamet bruker som grunnlag når det opprettes nye verdener. Hvorfor de ulike instillingene blir valgt, og hvem som bestemmer det ?

Hvilke størrelse på verdener er ønskelig fra teamet sin side? De fleste jeg prater med ønsker verdener på størrelse med v1, v2, v5, v4 osv igjen. Men med de innstillingene som brukes idag, når .No "samfunnet" er så lite og sammensveiset som det er idag er ikke dette mulig.

Så er teamet fornøyd med små korte verdner? Eller kommer de i fremtiden til å etterstrebe å få store verdner igjen, selvom dette muligens kan gå på bekostning av "kule" innstillinger...
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror hovedproblemet er antall aktive spillere, desverre :(
 

hansik

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Det kunne jo bli lagt en stor verden med noen spessielle instillinger tilpasset for dette miljøet? :/ ville vørt litt kult :)
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Jeg tror hovedproblemet er antall aktive spillere, desverre :(

Jeg tror ikke antall spillere som starter på en verden er problemet. Men antall spillere som får muligheten til å overleve på en verden...

Toppstammene blir mer og mer gjentagende og fra serverstart er det nesten mulig å kunne spå hvilke stammer som overlever startfasen og kommer til å være med å kjempe om tittelen. Dette var i mye mindre grad mulig på tidligere verdner. Miljøet er såpass lite, at de fleste gode spillere kjenner hverandre og spiller enten sammen eller klekker ut en plan for å kverke hverandre tidlig. Verdenene er også såpass små i størrelse at det er vanskelig å unngå det dersom en stor og god spiller er fast bestemt på å ta deg.

Nye og uerfarne spillere gis liten mulighet til å lære spillet og etterhvert hevde seg da de store fiskene (gjerne boostet med 200 k pp) spiser de til frokost før de lærer spillet å kjenne.

Jeg lever i håpet om at Dakapo skal lansere en verden, tilnærmet fri for PP funksjoner, bare med Premium KA, FA og til nøds flagg... Fjern kjøp av ress, økt ress produksjon, halvering osv og nye spillere får en bedre sjangs...

Senk også hastigheten på verdenene, slik at man ikke må sette av hele sommeren for å kunne spille, da nye spillere ikke er villige til å ofre så mye på et spill de ikke har for god kjenskap til. Farme grense er også definitivt en ting som burde være tilstedet om man igjen ønsker store verdner som er åpne i lang tid. Fakegrense hadde vært en fordel, men å forby fake/Co-ordinat script hadde vært enda mer ønskelig. Kortere distanse adelsmenn kan gå hadde også vært litt morro, da det ikke bare er å peise på i store verdner, og at forflytning av cluster må planlegges og tar noe lenger tid.

Et utvidet antall gråbyer som vokser til 3000 poeng raskt gjør det også litt mer beboelig for våre nye spillere (Som inno må huske de er avhengie av).

Hva er deres syn på dette ? Nå er det muligens litt drastisk med alle disse endringene, men jeg tror det kunne gitt en enorm verden hvor det faktiskt var flere stammer og kontinenter i krig.


(Side note, så leker jeg meg med tanken på forhåndsbestemte stammer avhengi av hvor du starter og det ikke er mulig å velge start punkt, restarte eller å bytte stamme. Hvordan dette skulle bli utført er jeg derimot ikke helt sikker... Månedlig avstemming over hvem som skulle få diverse titler i stammen?)
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Jeg lever i håpet om at Dakapo skal lansere en verden, tilnærmet fri for PP funksjoner, bare med Premium KA, FA og til nøds flagg... Fjern kjøp av ress, økt ress produksjon, halvering osv og nye spillere får en bedre sjangs...

Det er InnoGames som står bak vanlige vanlige verdner og det har ved flere anledninger blitt sagt at de ikke er villig til å fjerne premiumfunksjonene på .no fordi de rett og slett tjener masse penger på å ha de. Det er rein markedsføring, man endrer ikke på noe som risikerer at de taper penger. Det er deres spill og de kan gjøre det de vil med det. Det du kan gjøre som enkeltperson er å boikotte alle disse "Pay to Win" funksjonene, men det vil alltids være de som lar bankkontoen sin trekkes for store summer bare for å få en fordel på spillet.

Derimot er det derfor vi har Classic. Disse rundene er det Dakapo som har ansvaret for og instillingene lar seg mer lekes med. Desverre er dette korte runder med en veldig høy hastighet, som for veldig mange ikke faller helt i smak.

Mitt tips er bare å gjøre det beste ut av det, prøve å ta ned "PP-horene". Da er det litt lettere å tenke tilbake på at du med kun bruk av skillz har kjempet ned de som har gjort det de kan for å få en kjempefordel.
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
tidlig på verdenene er dette lettere sagt en gjort, da de med stor bruk av PP vill få en så enorm fordel som er vanskelig å ta igjen. Spessielt for nye spillere blir da gapet enda større og oppgaven tilnærmet umulig.

Eventuelt kan pp funksjonene endres noe slik at de ikke vill utgjøre en like stor fordel. Noe ala kongelig bonusene som man kan bruke pp på ? Koster mye, og gir en merkbar men noe kort boost. Folk er villige til å bruke pengene på det, men det vill ikke være så drastisk at man kan pøse på 50 k pp de første dagene og nesten sikre seieren allerede da.

Videre så tenker jeg også på å utvide nybegynner beskyttelsen og øke tryggheten til de nye spillerne slik at de faktiskt rekker å produsere litt tropper før folk farmer de med LK... (her hjalp millits ganske mye vell og merke)


Men dakapo må da ha noen innspill på hvilke innstillinger som velges ? Nå skal det sies at V21 og v22 er er ganske greie verdner i utgangspunktet, men at samfunnet er blitt slik det er blitt at det må noe mer drastiske tiltakt til for å skape store verdner igjen.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror ikke antall spillere som starter på en verden er problemet. Men antall spillere som får muligheten til å overleve på en verden...

Det er helt greit. Uten å vite nøyaktige tall over aktive spillere kan jeg ikke si noe sikkert, men ifølge forummet så var det flest spillere pålogget forummet samtidig 369, den 29.06.09 kl 15:46.

Siden det er veldig mye færre spillere på forummet idag, tror jeg det er en indikasjon på at vi har mistet spillere? Og ikke bare forumsbrukere? Med andre ord vil vi ikke kunne oppnå like store verdener (som i mange spillere). Det var tross alt ikke instillingene på V1 og V2 som gjorde de så store. Det var antall spillere som ble med på verdenen.

Det er veldig mulig at jeg missforstod, men jeg tror ikke varanior08 ville ha enda flere startbyer og enda flere gråbyer per spiller per server?

6f8110539095f2955a89f0a92fa6b680.png
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Var nok ikke bare pga instillingene at v1 og v2 ble så store nei, men på denne tiden så var TW ganske nytt og det var få etablerte premades og de nye spillerne ble da levnet større sjangse...

Dette er ikke tilfellet lenger, da de gode spillerne kjenner de fleste andre gode spillerne og kampen ender ofte mellom to stammer bestående av stort sett bare erfarne spillere. De nye levnes små muligheter slik utviklingen har gått.

Grunnen til at forumet er så lite brukt er vell også av samme grunn. Det er de samme spillerne på verden etter verden som er i toppen og diskusjonene har ikke like stor effekt som tidligere. Før brukte man forumet til å tippe vektskålen i sin retning. Idag brukes forumet mer til tull, og å skryte over egne prestasjoner, laaaange propaganda tråder med dype diskusjoner, vellformulerte argumenter osv er vanskeligere og vanskeligere å finne.


Men jo, til en viss grad ønsker jeg flere startbyer, og jo flere gråbyer per spiller er ønskelig! Det vill skape større avstander, og verdenen vill da geografisk bli større med en gang. De nye får flere gråbyer å boltre seg på, avstandene blir større og det blir da litt viktigere med cluster bygging.


Jeg tror det er flere måter .no igjen kan få store verdener på... Jeg er bare redd Innogames er for feige til å gjøre et forsøk... Så lenge de får penga sine for PP kjøp av ress og halveringstid er jeg redd de er fornøyd.. Det tror jeg også kommer til å være .no's undergang.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Tja! Hva skal en si?
Innstillingene har jeg egentlig mistet mer og mer kontroll over dessverre. Jeg må fortsatt sette sammen noen innstillinger når jeg får beskjed om at jeg skal åpne en verden, men sjansen er veldig stor for at noe blir endret. Antall gråbyer f.eks er en av tingene som jeg ble fatt fast i tvangstrøye på, heh.
Grunnen til dette var at min sjef mente at verdener med masse gråbyer, varte kortere enn verdener med et normalt antall gråbyer. Jeg var selvfølgelig ikke enig i det og vi endte opp med et slags prøveprosjekt som jeg liker å kalle det. Hva som blir konklusjonen etter hvert? Jeg vet ikke.

Jeg ser at hastigheten og varigheten på HP/Classic blir nevnt. Det er ikke en verden som være rask eller som ha avanserte innstillinger. Så fremst det er ønsker for en 'normal' runde så er det også mulig, men den vil da vare i maks 6 mnd.



Ups, ser jeg rota meg litt bort i det som ble nevnt nedover i tråden i stedet for å fokusere på det første innlegget.

Hva vi bruker som grunnlag? Neei.. Lukke øyner, pek og klikk?
Jeg bruker å se på hva de verdene som er aktive har som innstillinger. Er det nattbonus? Kirke aktiv? Bueskyttere? Moral osv. Jeg kan også gå tilbake å se på gamle verdener for å hente inspirasjon.
 
Sist redigert:

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Tja! Hva skal en si?
Innstillingene har jeg egentlig mistet mer og mer kontroll over dessverre. Jeg må fortsatt sette sammen noen innstillinger når jeg får beskjed om at jeg skal åpne en verden, men sjansen er veldig stor for at noe blir endret. Antall gråbyer f.eks er en av tingene som jeg ble fatt fast i tvangstrøye på, heh.

Såååå. Håpet mitt om en verden med minst mulig PP funksjoner er ganske fjernt ? :(
 

Shining wolf

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
Så vidt jeg veit greier man jo og få opp vanlig verden uten alle pp-funksjonen på .com ,bruker man ikkje og da 2 verdner med pp en 1 uten viss jeg forsto rett. Hvorfor får man ikkje det til her?
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Fordi vi er så få spillere at InnoGames ikke lar vår CM (Dakapo) bestemme hvorvidt det skal være PP-funksjoner eller ei.

Når det er sagt stiller jeg meg positiv til å bruke HP/Classic til en 6 mnd verden uten PP-funksjoner.
 
Topp