-ST- vs INX/CUP

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Knus koppene


Det var en gang en Smygende pappeske som brøt alle regler for skikk og bruk da han angrep en stakkars liten teletubbie og i tillegg tok seg tilrette og adlet i -ST- sitt cluster, dette ble slett ikke godt mottatt av de rare ting.

Høvdingen Don Jon befant seg østen for sol og vesten for måne i Thailand, og hadde ingen kontroll på sine undersåtter i verden 34. King Bob den lattermilde fikk midlertidig ansvar for tekoppene, men selv hans rungende latter hadde ingen effekt på den arrogante smygende kjekkasen. Don Jon nektet å godta kompromisset om å sparke den smygende ut eller intern adle denne egenrådige pappesken, og alliansebruddet var og ble et faktum.

Men som vi alle vet tekopper er av porselen, og porselen er skjøre ting som lett kan knuse..

Så kjære Cup som dere sikkert skjønner, dette betyr krig.

Hilsen alle oss i Stranger Things


Utdypende forklaring i spoiler, CUP holder ikke avtaler. Derfor må de rimmes. Her er en vegg med tekst for de som vil kose deg med litt gløgg å lesestoff.
Grunn til fred med Inx/Cup.

- Dere adler Jimmy
- Dere hjelper oss med MBMA.
- Vi spiller som allierte og tar kontroll over K55

--------------------------------------------------------------------------

1. Dere har ikke adlet Jimmy sist jeg sjekket.
2. Dere skulle adle Robur, dette er ikke gjort til dags dato.
- Dere klarte ikke ta Robur på 1 uke, så det dere heller gjør er å stacke ham med 8k spyd og 1,5k TK, ETTER vi clearet ham.
3. Dere lagde ny stamme for å slippe unna diplomatiet med MBMA og for å redde skinnet deres fra lille -ST-. Morsomt? Nei. Smygende Pappeske & Don Jon, dere er døde i mine øyne for all fremtid som stammeledere. Men dere skal ikke få hele smellen, da dere har demokrati, så alle i CUP får kollektiv straff, ingen utvei.

Eller skal Don Jon adle oss opp solo?:cold_sweat:

mrzhalt des. 11, 11:33
Don Jon,

Det virker som vi må be dere avlive Jimmy. Det ble store påkjenninger da dere nuket han. Han ligger å lider, så dere kan knærte han.

(Ps. Han har gitt opp å farmer PP. Krigen er menningsløst da. Jeg er fornøyd med å gi dere Jimmy, mot at dere hjelper oss med å fjerne enkelte MBMA spillere, katas/adel w/e. Prinsippsak.

Bare du og jeg som vet om denne avtalen per nå.

-
Simen

Don Jon des. 11, 12:49
Altså denne planen høres solid ut synes jeg. Vi har blitt satt i en klype her på grunn av diplomatiet (som jeg ikke har hatt noe med å gjøre selv om jeg er diplomat, hva faen liksom). Vi har mange fiender og lite adelsmuligheter, så noe må gjøres. Samtidig har vi 2-3 spillere i stammen som er så og si inaktive. Derfor vil jeg starte med blanke ark og starte en ny stamme der jeg tar med meg de aktive spillerne fra [ally]InX[/ally], dersom de går med på det, noe jeg helt klart tror dem gjør. Vi kan så begynne å samarbeide mot MBMA. De er allierte for øyeblikket, noe av grunnen til at jeg vil starte ny stamme, så virker det ihvertfall ikke som vi dolker dem i ryggen. Vi kan jobbe felles mot dem og finne ut av ting, men jeg må ta en prat med dem jeg stoler på i stammen, høres det greit ut?

Jon

mrzhalt des. 11, 13:13
hei Jon,

Vi har full forståelse for at du trenger litt tid på å få oversikt og kontroll.

Synes planen virker god, og spennende, begynner å bli litt kjedelig her nå :p

vi aventer tilbakemld fra deg.

Helén

Don Jon des. 11, 13:16
Den er god, satser på å gi dere tilbakemelding utover kvelden :)

Det er både positive og negative sider med søsterstammer, vanskelig å få merget til 1 stamme i lategame dersom mange fortsetter, samtidig som jeg tror vi ville blitt fokusert av flere stammer på grunn av trusselen det utgjør. Jeg tenker IAP/allianse i litt hemmelighet, men ønsker selvfølgelig å vite hva resten av gjengen tenker.

K55 er død for øyeblikket, men det er ikke noe vi ikke kan fikse.

Don Jon des. 11, 20:36
Hei! Vil gi dere en liten oppdatering. Folk er veldig positive, men det er en jeg ønsker å ha med som har spurt om tenketid til i morgen, så jeg tenker vi kommer til en konklusjon da. Ha en ellers fin kveld :)

Mvh
Jon

mrzhalt des. 11, 20:44
det er helt ok. avventer til da vi.

Don Jon des. 12, 13:49
Alle jeg snakka med var positive og vi slenger opp ny stamme rundt 17.00 tiden ikveld. Ser frem til å samarbeide med dere. Regner med vi får fiksa delt forum og lignende da? :)

Mvh
Jon
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grunn til brudd i allianse.

1. Smygende Pappeske angrep T.T som var et klart brudd på diplomatisk avtale.
2. Dere adler inni clusteret vårt uten forvarsel.
3. Dere rekrutterer inni clusteret vårt, på tross av våres misnøye.
4. Dere gir rett og slett blanke faen i allianser.

mrzhalt des. 23, 15:48
Hei Jon,

Da har vi i ledelsen avgjort at vi velger å gå ut av alliensen med cup, punktvis forklaring kommer vil følge under IAP avtalen vi velger å gi:

Ingen angrep fra hverken vår eller deres side før 27.12-1017 kl 00.01, inni denne avtalen er selvfølgelig også T.T, ingen angrep på de eller fra de i dette tidsrommet, ethvert brudd på dette er å anse som en krigserklæring, og sterke reaksjoner vil følge.

Så til vår begrunnelse for at vi velger å bryte alliansen, som kort fortalt at vi føler dere har tøyd og tøyd grensene for hva vi kan tålere, angrepet fra smygende pappeske var rett og slett dråpen som fikk begeret til å renne over. Når dere også var vitne til vår reaksjon da MBMA gikk i krig mot oss uten å varsle om at IAP var over, så burde det være opplagt at vi ikke ville se med blide øyne på et slikt overtramp. Vi kjøper heller ikke smygende pappeske sin forklaring at dette var en tabbe, dette av 2 grunner:

1. Han er en del av ledelsen og kan dermed ikke påberope seg en slik feil.
2. Den første reaksjonen vi fikk fra ham etter angrepet var ikke at han la seg flat og beklaget, men kom med dette:


mrzhalt des. 23, 09:25
Trenger dere mange dager til å sluttføre diplomatisk avtale?

S

Smygende pappeske des. 23, 09:26
Nei!:)

Kommer snart :)
Er bare litt uenighet :)


Så i stedenfor å kontakte oss og gi beskjed om uenighet på dette punktet, så velger han og angripe, dette er ingen tabbe, men gjort med fullt overlegg.

Så punktvis hva som ledet oss til dette:

1. Utløsende årsak var angrep på T.T medlem.
2. Rekruterte spillere i vårt cluster til tross for at vi uttrykte motvilje mot dette.
3. inX ble til Cup da det ble tatt inn altfor mange spillere fra den orginale stammen inni den nye, vi må innrømme at dette overrasket og skuffet oss, men vi valgte å la dette passere.
4. Dere brukte alt for lang tid på å sluttføre en skikkelig diplomatisk avtale, vi har faktisk pr. nå ikke fått tilbakemelding på det.

Vi avventer tilbakemelding fra dere om dere godtar IAP med oss og vår allierte T.T fram 27/12-2017 00.001?


Med hilsen
Helen & Simen

mrzhalt des. 23, 17:25
Vi forventer et raskt svar nå. Alt annet med dere har tatt tid.

Don Jon des. 23, 17:59
kv bob her, vi takker nok ja til den iap'n :joy:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg ønsker dere all ulykke og dårlig moral de kommende ukene. Så får smygende pappeske samle 6 stammer mot oss i -ST-. Tribalhugs del 2. Kanskje dere har noe å stille opp med denne gangen?

Don Jon har jo sagt han kan ta -ST- SOLO.... Litt høy på egen spillevne? Om de er like bra som lederegenskapene dine kan jeg sove gjennom denne krigen.

Lykke til!

Mrzhalt
Saltfaen
 

Don Jon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
54
Det er faktisk veldig god humor hvordan du tar dette spillet så ufattelig seriøst, er nesten litt synd vi må fjerne dere. Jaja, lykke til ihvertfall :)
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Ja, du kan ikke klage på tribalhugs når din allianse er størst. Alt annet blir ulogisk. Når en stamme som berm blir så stor, vil det være naturlig at verden går mot dem. Dette vil også forventes av verdenen rundt. At dere går mot all strategi ved å være berm sine allierte og dermed også får resten av verden mot dere, er ingenting å syte over.
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Helt ærlig så tror jeg ikke han syter særlig, hehe. Kjenner jeg mrzhalt riktig er det nettopp krig dem ønsker å ha, uansett om det er mot hele verden. Med eller uten BERM i ryggen.

En ting skal du ha, Simen. Du lager liv på forum, det liker vi! :cool:
 

Benis

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
40
Får vel halve verden mot oss igjen... Smygende pappeske som er fungerende leder nå..
det e jo omvendt? så vidt æ veit så sammarbeide BERM/M.T.K/-ST-/T.T å : ()? ka e måle dokkers? når vi e bort så vil jo berm/st bli kvitt ein ally å rævkjør næste helt te berm står igjæn å tar tronen?
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
det e jo omvendt? så vidt æ veit så sammarbeide BERM/M.T.K/-ST-/T.T å : ()? ka e måle dokkers? når vi e bort så vil jo berm/st bli kvitt ein ally å rævkjør næste helt te berm står igjæn å tar tronen?
Bra plan. Dere har ventet ALT for lenge med å gjøre noe som helst. Dårlig spill av dere. Har bedt dere samle rekkene i ukevis. Hjelper ikke klage nå da
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Som mr. Ludvig Von Schneidel så fint påpekte hadde ingen mer enn en by for 3 uker siden, mulighetene for å samle rekkene og gå til krig har derfor vært begrenset. Halve Svale har f. eks fortsatt kun en by, derfor kan det jo argumenteres for at det fortsatt er for tidlig for å gå til krig med de avstandene som har, og fortsatt eksisterer.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Har du hørt om massiv kata aksjon? Trykke dem langt ned. Det planla jeg for 3-4 uker siden. At dere ikke har kapasitet til å bruke alle verktøy i kassa er på deres kappe. At dere syter nå blir for dumt.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg spilte ikke for 3 uker siden så jeg må være berettiget til å "syte", selv om det kun er å påpeke bakgrunnen for hvorfor krig ikke hadde hatt noen effekt. Jeg er forresten inneforstått med kata aksjon-effekten.

At det eneste du gjør er å se i fortiden fremfor fremtiden er noe jeg vil påstå er en svakhet.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Jeg spilte ikke for 3 uker siden så jeg må være berettiget til å "syte", selv om det kun er å påpeke bakgrunnen for hvorfor krig ikke hadde hatt noen effekt. Jeg er forresten inneforstått med kata aksjon-effekten.

At det eneste du gjør er å se i fortiden fremfor fremtiden er noe jeg vil påstå er en svakhet.

Om du ikke var her burde du kanskje ikke si noe?

Om jeg kun ser fortiden når jeg viste vi kom til å være her vi er nå for 3 uker siden sier jo sitt. du leser tydeligvis ikke så bra da. Tenker jeg frem da?:confused:

Skjønner uansett ikke hvorfor DU klager. At vi har spilt bra i BERM og ST kan ingen si noe imot. statistikken prater for seg selv. At dere nå begynner å skjelve i buksa, gjør saken bare 10 ganger bedre.

Edit;; Jeg har startet tribalhugs kata aksjon 2 ganger early før, det funket bedre enn forventet begge gangene. Så at du er naiv å en "bedreviter" uten erfaring sier sitt. Krig for 3 uker siden hadde satt en stopper for berm. Hvor mye def tror du de hadde da?:))))
 
Sist redigert:

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Så fordi jeg ikke var her kan jeg ikke analysere?

Fokuset ditt er i fortiden, er det eneste du er hengt opp i. Mens Cup og Svele ser på hvordan stoppe BERM per dags dato er det eneste du prater om hvordan det skulle bli gjort for 3 uker siden.

Tar du bryet med å se hva jeg leser så sutrer jeg ikke fælt, jeg motargumenter det du sier, og påpeker hvorfor valget som ledelsen i -ST- gjør er et dårlig valg for stammens del, men som du sa, du spiller jo heller ikke for å vinne så det fungerer vel kanskje bra for dere.

At du påstår at jeg er en person uten erfaring sier mer om din erfaring enn om min, men det trenger vi ikke å gå inn på.

For 3 uker siden er det naturlig å tro at BERM hadde hatt begrenset med def, akkurat som alle andre. En global rivningsaksjon ville derfor fungert mot hvem som helst.
 
Topp