Nedstemt/ikke mulig Startproblemer og få spillere.

DeletedUser

Guest
Som alle sikkert har erfart kan det være skikkelig vanskelig og komme igang for nye spillere.
Det er ofte pga at de blir adlet så fort byen deres er på et brukbart nivå, rundt 4-6k med ok utbygde ressurser.
"Store" spillere klarer da ikke å motstå fristelsen, og velger dermed og adle disse istedenfor gjevnbyrdige spillere.

En mulighet for at flere spillere skal få sjangsen til og delta i dette spillet vil da bli begrensning for de store, men hjelp for de små.

Om man setter en sperre for adling av spillere med 1 by, vil disse få mulighet til og bygge byen sin fullt ut før man trenger og frykte adling.
I det man adler sin første by, fjernes denne sperren.

Angrep vil fortsatt være mulig på spillere med en by, men uten adelsmenn.

Det er selvfølgelig mange bakdeler ved dette, men det er mange spillere som gir opp altfor fort, og jo flere jo gøyere...:)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Interessant forslag. Dette impliserer at den første byen som blir adlet er en barbarby, men det er selvsagt ikke umulig :p Men åssen forestiller du deg at spillere skal kunne bli fullstendig nedadlet? En henger uansett igjen på 1 by...

Slenger et forslag ut av tomme lufta... sperren kommer ikke tilbake etter at en har erobret sin første by, selv om man mister den igjen? Nytt forslag... Når spilleren mister nest siste by blokkerer det fremtidige adelsangrep, men ikke de som alt er sendt. Hvilket betyr at adels på vei mot målet når byen blir tatt fremdeles kan nå frem og erobre byen. Enda et forslag: Sperren gjelder bare spillere med 2 byer, spillere med en by kan adle hvem som helst?

Alle sammen? Ingen av dem?

Tror ikke dette burde bli det første vi tar sikte på, men det kunne vært interessant å prøve en gang, kanskje på en HP-runde eller noe :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Kunne vært en ide. Måtte isåfall kun vært for spillere på deres første verden. Deretter burde det ikke ha fungert, i tillegg til at med en gang du har adlet noe så skulle ikke den sperren fungere selv om du blir adlet ned til 1 by igjen.
 

DeletedUser

Guest
Umm... Null stress å lage seg en ny konto dersom en skulle få lyst på den regelen :p Ser ikke helt poenget med å bare ha det på den første verdenen heller. Men uansett burde konseptet en tur innom tenkeboksen og testes før vi tar det i bruk et sted :)
 

DeletedUser

Guest
Kunne vært en ide. Måtte isåfall kun vært for spillere på deres første verden. Deretter burde det ikke ha fungert, i tillegg til at med en gang du har adlet noe så skulle ikke den sperren fungere selv om du blir adlet ned til 1 by igjen.


Jeg tenkte at sperren skulle være en engangsgreie for den verden du starter på.
Om den vil fungere på flere verdner har jo ingen betydning.
 

DeletedUser

Guest
Hadde vært gøy om dette gjaldt alle på en ny verden. Da kunne ingen adlet hverandre for alle hadde en by og alle hadde vært nødt til å kjøre på gråbyer! :D
 

DeletedUser

Guest
Man setter ikke dette midt inn i en gammel verden... Da blir jo folk HELT forvirra :eek: Må ta en ny en ;)
 

DeletedUser

Guest
Hadde vært gøy om dette gjaldt alle på en ny verden. Da kunne ingen adlet hverandre for alle hadde en by og alle hadde vært nødt til å kjøre på gråbyer! :D

For ikke å glemme at ingen ville kunne adle meg så lenge jeg unngår å adle byer selv. :rolleyes:
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
syns at denne Regelen Gneises bare Fra man har 2/3 byer( Siden hvis begge har en by er de Jo sannsynligvis jevnbyrdige, og det er bare et spørsmål om hvor Mye man har fokusert på )




Mvh. Serigala( ikke Orgi. men nye)
 

DeletedUser

Guest
Ser ikke noen umiddelbare bakdeler ved at dette hadde blitt innført på en egen verden med litt høyere speed!
Da hadde det blitt mer saft i krigingen når adlingen hadde begynt, og kanskje mange flere spillere med litt høyere forhåpninger om og overleve en stund.
Det ville også blitt mere hjelp fra stammen om de ikke hadde fryktet adling om alle troppene skulle bli drept ved støtte.
 

DeletedUser

Guest
Ser ikke noen umiddelbare bakdeler ved at dette hadde blitt innført på en egen verden med litt høyere speed!
Da hadde det blitt mer saft i krigingen når adlingen hadde begynt, og kanskje mange flere spillere med litt høyere forhåpninger om og overleve en stund.
Det ville også blitt mere hjelp fra stammen om de ikke hadde fryktet adling om alle troppene skulle bli drept ved støtte.

Hadde vært gøy om dette gjaldt alle på en ny verden. Da kunne ingen adlet hverandre for alle hadde en by og alle hadde vært nødt til å kjøre på gråbyer! :D

Det hadde blitt et veldig rart start-up scenario.
 

DeletedUser

Guest
Rart og rart!?
Hadde vel blitt veldig spennende tror jeg?
Du kunne jo holdt nye spillere nede en stund, men hadde blitt mange nye naboer hadde vel det blitt tøft.

Mange venter på V10 med relativt små forandringer fra de tidligere verdner, så noen radikale forandringer kunne være morsomt?
 

DeletedUser

Guest
Neeh, ikke send det på en døende verden daah o_O Da blir folk totalforvirret og sure på teamet...
 

DeletedUser

Guest
Det burde vært en highspeed test verden som varte en måned eller 2, for så og bli resatt med nye forandringer?
Det er da ganske vanlig i mange onlinespill ellers på dette internettet?
 

DeletedUser

Guest
Teknisk sett er ikke det en testverden... Men den kan godt bli brukt til å teste innstillinger for det :)
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Tja, HP åpner jo for litt nytenkende og spennende innstillinger, så vi tester jo på en måte ut om folk liker denslags.
 
Topp