Statestikk over krigen

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
BOL er flinke til å krige en på sin egen lille front og skryte av at de leder med noen få byer! haha!
I motsetning til IB fam som har en laaaaaaang front både foran og bak. Så det er vi som er vinnerne her, egentlig. ;)
bak? hvem kjemper dere mot "bak" ?
helt enig, at IB og HVIB må kjempe mot 2 lange fronter er feigt av dere:mad:

for all del, all kreditt til IB som kjemper på 2 fronter, men å dra opp at det er feigt? Synes du skal ta titt på historien til v1's stammer og deres kriger før du melder 2 fronter vs IB/HVIB som feigt.
og for den saks skyld, når startet kriger å være rettferdige?
 

Dannemann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
større front gir større mulighet til å adle fienden, MD ;)

fronten er akkurat som en telefon. den funker begge veier :p
 

DeletedUser

Guest
haha, den var god danneman...

men så lang front som det er er det ikke alltid lett for IB/HVIB å ta byer siden de har større sjangse for å bli adla selv... og nuka ganske mye;)
 

DeletedUser

Guest
bak? hvem kjemper dere mot "bak" ?
/color]

Får rette meg der. Var noen bak oss før, da noen i BOL lå der sammen med noen H.F.O medlemmer.

Men uansett, så er en lang front uhyre vanskelig å krige på. RNG som presser fra nord, BOL fra sentrum og H.F.O fra sør. You do the math... Og at det er lettere å adle fienden er jo bare tullball. Er lettere å adle fra OSS som jo må sende forsvarstroppene våre over hele kartet for å hjelpe. Dette kan sammenlignes med historiske imperium der alle til slutt går til grunne da de kriger på flere fronter. Så kommer BOL og sier at de hadde nesten hele V1 mot seg en liten stund da dette ikke er i nærheten så dramatisk som det er for IB fam.

Og man kan skylde på at det er IB sin feil at vi har så få medlemmer og mister byer, men det er naturlig at når man har ekstremt press mot seg, har ikke alle tid til det. Dette er tross alt et spill og det er ikke på død og liv (for enkelte :D)

BOL og RNG gjør det helt OK, men IB fam gjør en utrolig innsats. Vi kjemper mot mye urett som har skjedd oss, samtidig som vi hjelper hverandre.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Får rette meg der. Var noen bak oss før, da noen i BOL lå der sammen med noen H.F.O medlemmer.

Men uansett, så er en lang front uhyre vanskelig å krige på. RNG som presser fra nord, BOL fra sentrum og H.F.O fra sør. You do the math... Og at det er lettere å adle fienden er jo bare tullball. Er lettere å adle fra OSS som jo må sende forsvarstroppene våre over hele kartet for å hjelpe. Dette kan sammenlignes med historiske imperium der alle til slutt går til grunne da de kriger på flere fronter. Så kommer BOL og sier at de hadde nesten hele V1 mot seg en liten stund da dette ikke er i nærheten så dramatisk som det er for IB fam.

Og man kan skylde på at det er IB sin feil at vi har så få medlemmer og mister byer, men det er naturlig at når man har ekstremt press mot seg, har ikke alle tid til det. Dette er tross alt et spill og det er ikke på død og liv (for enkelte :D)

BOL og RNG gjør det helt OK, men IB fam gjør en utrolig innsats. Vi kjemper mot mye urett som har skjedd oss, samtidig som vi hjelper hverandre.

Japp, lenge siden jeg spilte v1 så vet ikke hvordan verden har utviklet seg helt. Jeg er enig at IB utgjør en meget god prestasjon ingame og som den eldste av de nåværende stammene har opprettholdt seg meget bra. Tviler på de forsvinner med det første, men nå kommer jeg innover i sør jeg også da :p (V-Bol).

Angående støtte over hele kartet, hmm er jo relativt likt for de andre sidene også, men jo er flere "spillere" der. Ikke at det utgjør så mye på prestasjonen til stammer om stammen med få er mest aktiv ;) og la oss fraholde oss fra IRL vs Game (tidsbruk) diskusjon, fører bare til infraction til fleste deltakere x)
 

DeletedUser

Guest
Angående støtte over hele kartet, hmm er jo relativt likt for de andre sidene også, men jo er flere "spillere" der. Ikke at det utgjør så mye på prestasjonen til stammer om stammen med få er mest aktiv ;) og la oss fraholde oss fra IRL vs Game (tidsbruk) diskusjon, fører bare til infraction til fleste deltakere x)[/color]

Se for deg at ligger til helt sør på kartet og fronten til stammen din strekker seg til litt over sentrum. Du blir angrepet og spør om støtte (snakker om 1000 inc ++) Du får støtten du trenger og klarer deg fint.. Men så opplever de som støtter deg at de blir angrepet også. Så for at de skal klare seg må de trekke noe støtte tilbake. Mens dette skjer blir fronten i nord angrepet og det er ikke nok støtte til å støtte begge frontene (nord og sør) slik at man må kompensere og sende dit det er viktigst. For at man skal kunne holde dette gående, må man sende tilbake støtten med en gang man ikke har inc lenger for å kunne sende dette til de nye som trenger det. Når dette har pågått en stund, vil man ende opp med litt støtte overalt.

Så har vi BOL og RNG sin situasjon. Der er det noen få spillere ved fronten. De blir angrepet og spør om støtte. Siden det ikke er flere fronter så blir de angrepet igjen og spør om mer støtte. Dette er relativt enkelt og tillater at 50% av stammen kan ta det rolig og spise gråbyer bak i hovedclusteret.

Så si meg... Hva ville du foretrukket?
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Se for deg at ligger til helt sør på kartet og fronten til stammen din strekker seg til litt over sentrum. Du blir angrepet og spør om støtte (snakker om 1000 inc ++) Du får støtten du trenger og klarer deg fint.. Men så opplever de som støtter deg at de blir angrepet også. Så for at de skal klare seg må de trekke noe støtte tilbake. Mens dette skjer blir fronten i nord angrepet og det er ikke nok støtte til å støtte begge frontene (nord og sør) slik at man må kompensere og sende dit det er viktigst. For at man skal kunne holde dette gående, må man sende tilbake støtten med en gang man ikke har inc lenger for å kunne sende dette til de nye som trenger det. Når dette har pågått en stund, vil man ende opp med litt støtte overalt.

Så har vi BOL og RNG sin situasjon. Der er det noen få spillere ved fronten. De blir angrepet og spør om støtte. Siden det ikke er flere fronter så blir de angrepet igjen og spør om mer støtte. Dette er relativt enkelt og tillater at 50% av stammen kan ta det rolig og spise gråbyer bak i hovedclusteret.

Så si meg... Hva ville du foretrukket?

Selvsagt kommer det ann på hvor mange spillere det er ved fronten og hvor aktive disse er, som jeg igjen gir kreditt til IB for, men som du sier så er det jo prioritering og langtidsstøtte som langdistanse sender og lokalstøtte blir rulert på. Dere har et gigantisk område med massiv støttemulighet fra øst siden og selvsagt tar det tid, men dette er IB gode nok til å fordele. Angående gråbyer så vil jeg du skal ta titt på <Kart over v1>, så kan du se at gråbydelen er relativt likt.

om du ikke har noe imot det (pga jeg mistenker det vil komme opp av noen etterhvert alikevel) så vil jeg dra frem en kommentar jeg fikk fra kenn93x på skype om "at 2/3 av verden ikke klarer å ta 1/3", men dette går jo ut på fronten og at verden 1 er såpass gammel at stacking er dagligdags og ting tar tid. Dette er et tålmodighet spill som da går opp og ned hos alle spillere, men det er noe jeg vil si at IB har spilt meget bra og vil nå med BuRn's oppstandelse vil sannsynligvis få litt pusterom i nord.
 

DeletedUser

Guest
Som man ser er det RNG som har et stoooooooooort gråbyhav å ta av. IB og BOL har forsynt seg fint av gråbyene opp gjennom tidene. BOL bruker gråbyene for å komme innpå oss (noe de skryter av :D) og RNG kan adle seg opp av alle de spillerne som har sluttet.

Men helt enig i det du sier. Dette er en tålmodighet spill og bare tiden vil vise hvem som vinner ;)
 

Blackbones07

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Så dere skylder på BOL-siden for at dere har to fronter, og at det er grunnen til at dere får bank?
Det virker som om det er dere som har messa det opp for dere selv, og at det er grunnen til at dere har to fronter å kjempe mot, (noe dere påstår er grunnen til at dere ligger under på statistikkene).
Er ikke dette deres egen feil, hvis ikke, hvordan kan BOL-siden ha noe med dette å gjøre?

-BB-
 

DeletedUser

Guest
Så dere skylder på BOL-siden for at dere har to fronter, og at det er grunnen til at dere får bank?
Det virker som om det er dere som har messa det opp for dere selv, og at det er grunnen til at dere har to fronter å kjempe mot, (noe dere påstår er grunnen til at dere ligger under på statistikkene).
Er ikke dette deres egen feil, hvis ikke, hvordan kan BOL-siden ha noe med dette å gjøre?

-BB-

Du har virkelig ikke fulgt med i timen... BOL og IB startet en krig seg imellom og RNG joinet IB i en periode. Men RNG klarte ikke å motivere stammen til å følge dette opp og det ble for kjedelig for dem... lol... Uansett... Noen i RNG fant ut at det å angripe IB ville få gnisten tilbake (bare det å angripe noen nærme er spennende for dem... God allianse der ja!).

Og det har vært MYE problemer mellom IB og BOL, og det blir rett og slett galt å skylde på at IB er grunnen til alle problemene. IB har blitt en stamme som er lettere å angripe for begge to.. Hadde BOL og RNG vært nærmere før, ville ikke denne krigen mot IB startet. Garantert!
 

DeletedUser

Guest
Siden alt er tillatt i krig og kjærlighet, føler jeg at jeg er berettiget til å komme med et par velvalgte ord :)

Til dere i BOL, RNG, H.F.O og alle støttespillere der ute: Good job, keep going! :)

Til dere i IB: Vel, var vel kanskje ikke dere som gjorde en svær tabbe og fikk hele v1 mot dere i begynnelsen (selv om dere sannsynligvis gjorde det i senere tid ;) ), men like fullt er å krige mot to fronter ikke mer enn dere bør vente når dere gjør slike tabber jeg mener, ligger der hvor dere er. Som sagt, alt er tillatt i krig og kjærlighet, og selv om det er tvilsomt med brennende elsk mellom BOL og IB er det nok av krig. Med andre ord er det ren business å angripe IB fra to fronter. Og siden dere taper på stats og ikke lenger er øverst på rankingen, må jeg kunne si at: Det funker! :p

Så dessverre, bedre lykke neste gang, og GOD JUL :jblunk:
 

Blackbones07

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Til dere i IB: Vel, var vel kanskje ikke dere som gjorde en svær tabbe og fikk hele v1 mot dere i begynnelsen (selv om dere sannsynligvis gjorde det i senere tid ;) ), men like fullt er å krige mot to fronter ikke mer enn dere bør vente når dere gjør slike tabber jeg mener, ligger der hvor dere er.

Det er dette jeg mener.

-BB-
 

DeletedUser

Guest
Han sa ikke "det er det jeg vet", gjorde han? Du må lære deg å nyansere, MD :p
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Du har virkelig ikke fulgt med i timen... BOL og IB startet en krig seg imellom og RNG joinet IB i en periode. Men RNG klarte ikke å motivere stammen til å følge dette opp og det ble for kjedelig for dem... lol... Uansett... Noen i RNG fant ut at det å angripe IB ville få gnisten tilbake (bare det å angripe noen nærme er spennende for dem... God allianse der ja!).

Og det har vært MYE problemer mellom IB og BOL, og det blir rett og slett galt å skylde på at IB er grunnen til alle problemene. IB har blitt en stamme som er lettere å angripe for begge to.. Hadde BOL og RNG vært nærmere før, ville ikke denne krigen mot IB startet. Garantert!

Tar sitat av dette her jeg. Enkelt og greitt.

Til Blackbones07. Lol, er man blind så er man oftest dum, er det ikke så det heter? Nei vent...det var bare i dette tilfellet det, ja. Beklager, beklager *kremt?*

Og til winterweird; Gå og kos deg, ta deg en sjokoladebit og hold smella, kthx? Les hva MD skrev, forstår du det ikke denne gangen heller, så gjentar jeg; Hold smella, ta deg en sjokoladebit og les innlegget hans igjen. Kthxbai.
 

Blackbones07

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Ahh.. Nå skrev jeg DET lange innlegget, også ble alt borte :(

Det jeg sa meg enig i, var at det virker veldig som om IB har seg selv å takke for at de har hele v1 mot seg, og jeg synes ikke de burde klage på det og si det er grunnen til at de taper krigen.

Ettersom jeg ikke har vært i store stammer hele min historie på V1, kan jeg ikke hele historien, så jeg kan ikke historien med dere og RNG fam, men et eksempel på hvordan IB selv har bidratt til at de har masse folk mot seg, er en hendelse som har hatt stor innflytelse på V1's historie, nemlig når HVE tok steget til et samarbeid med IB mens de var i krig mot CoN+ diverse allierte (som jeg for øvrig ikke husker hvem var...). Er det ikke da klart at de fleste av CoN's medlemmer går mot IB fam? Jeg gjorde det hvertfall! Dette er jo selvfølgelig ikke hele v1, som sagt vet jeg ikke det som gjorde den store forskjellen, men det er jo et eksempel på at IB har messa det opp for seg selv.

Jeg kan ikke alle v1's historier, det har jeg ikke sagt heler, men etter de historiene jeg har hørt, er det IB sin skyld at de har hele v1 mot seg. Er det noen som har historier som ikke stemmer med dette, bare kom med det, jeg vil gjerne høre!

-BB-
 

DeletedUser

Guest
Kenn: Les mitt innlegg igjen, så forstår du hva poenget mitt er ;) Jeg sa meg ikke enig med BB (selv om jeg har umåtelig lyst, og mine egne erfaringer gir meg grunn til å gjøre det) men bare påpekte hvor effektiv den metoden vi bruker nå for tiden er. Ren taktikk ;)
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: , IB, HVIB, viking, VK-A, BuRn
Side 2:
Tribes: , BOL, V-BOL, RNG, RNGA, H.F.O, S.F.O

Timeframe: Siste måned

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 679
Side 2: 643
Forskjell: 36

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 6,218,897
Side 2: 5,796,293
Forskjell: 422,604

chart
 
Topp