Besvart Stengt tråd??

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Fordi dakapo ikke tåler selvkritikk, nå må hun bare bruke ett par timer på å granske innleggene for en eller annen brutt forumregel, så får du nok en god grunn etterhvert
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Vil tro det var fordi tråden ikke lenger handlet om tiltak til å øke spillermassen på .no.



Jeg skjønner egentlig ikke poenget med alle "Dakapo stenger tråder uten gyldig grunn"-argumentene lenger. Det har blitt gjort klart at hun ikke vil gå av (noe jeg heller ikke ser noen grunn for at hun skal gjøre), men de samme spillerne skal allikevel få tråder til å spore av ved å få dem til å kun handle om Dakapos eksistens. Dette har skjedd flere titalls ganger nå, og trådene blir stengt hver gang. Allikevel fortsetter alle å være like "overrasket" hver gang en tråd blir stengt, for å deretter skylde på Dakapo. Istedenfor å utforske gråsonen på hvor vidt man bryter en regel eller ikke er det like greit å la være, spesielt etter å ha fått en advarsel.

Jeg sier ikke at CM (og andre) skal være immune for kritikk. Problemet er som regel at kritikken kommer på helt feil sted.
 
Sist redigert:

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Da argumentene mellom CM & nedgang på .no blir knyttet sammen er de svært relevante.

Om du ser i mitt startinnlegg på tråden (jeg var faktisk trådstarter) tok jeg allerede der opp maktmisbruk som et punkt på nedgang av spillere. På mange måter bevisste Dakapo med stengingen at hun er delaktig i nedgangen av antall spillere på .no.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Da argumentene mellom CM & nedgang på .no blir knyttet sammen er de svært relevante.

Om du ser i mitt startinnlegg på tråden (jeg var faktisk trådstarter) tok jeg allerede der opp maktmisbruk som et punkt på nedgang av spillere. På mange måter bevisste Dakapo med stengingen at hun er delaktig i nedgangen av antall spillere på .no.

Jeg er ganske sikker på at under 5% av tws spillere bruker det offentlige forumet. Å si at CM er en av hovedårsakene til nedgangen blir dermed ikke veldig holdbart. De resterende 95% vet sikkert ikke hvem Dakapo er en gang. Jeg vil ikke påstå at hun gjør veldig mye in-game som påvirker 95% av spillerne. Har du noen konkrete eksempler på det?

Jeg bør legge til at jeg skjønner at du kan føle deg frustrert, men det lå vel litt i kortene at tråden ville stenges når du allerede hadde fått en advarsel?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Altså. Det er kanskje disse 5% som er de mest aktive og seriøse spillerne i .no.

Hva er den beste markedsføringen for en gjenstand/tjeneste/produkt? Jo, det er omdømme og gratis rykte om et godt produkt. Hvem står i stor grad for dette? Jo, de mer seriøse spillerne, det er gjerne de som forteller venner og andre om spillet, og hvordan de da ordlegger seg rundt spillet har derfor stor påvirkning på hvor mange nye som tar turen innom. Derfor har CM en større påvirkning enn kun disse 5%ene.

Det skulle dog bare mangle at vi tok opp disse 5% som hun påpeker og, Inno er nok også relativt interessert i det dessuten da flerparten av deres inntekter kommer fra denne gruppen.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Altså. Det er kanskje disse 5% som er de mest aktive og seriøse spillerne i .no.

Hva er den beste markedsføringen for en gjenstand/tjeneste/produkt? Jo, det er omdømme og gratis rykte om et godt produkt. Hvem står i stor grad for dette? Jo, de mer seriøse spillerne, det er gjerne de som forteller venner og andre om spillet, og hvordan de da ordlegger seg rundt spillet har derfor stor påvirkning på hvor mange nye som tar turen innom. Derfor har CM en større påvirkning enn kun disse 5%ene.

Det skulle dog bare mangle at vi tok opp disse 5% som hun påpeker og, Inno er nok også relativt interessert i det dessuten da flerparten av deres inntekter kommer fra denne gruppen.

Du har flere gode argumenter her, men du tar hovedsaklig for deg de som allerede har blitt tw-profiler. Tribalwars vil ikke få flere nye spillere bare ved å skifte CM. Jeg tror forsåvidt ikke at de nåværende tw-spillerne kommer til å fraråde andre å starte pga CM.

Du sier også at disse 5% står for mesteparten av inntektene. Dette stemmer nok sannsynligvis, men dette har vel strengt tatt ikke noen sammenheng med rekruttering av nye spillere? Dakapo må jo betale reklame fra egen lomme uansett hvor mye Innogames tjener.

Som sagt har du mange synspunkter du argumenterer godt for både her og som trådstarter av den nylig stengte tråden. Dette var allikevel ikke hva som fikk den stengt. De siste innleggene dine handler ikke om rekruttering av nye spillere, men hvordan du som person følte at din siste ban var ufortjent. Som sagt kan jeg forstå at du er frustrert, og om den var fortjent eller ikke har jeg ingen peiling på, men det var uansett feil plass å ta det opp. Noen ganger må man bare akseptere at Dakapo er sjefen, enten du liker det eller ikke. Å komme med gjentatte innlegg hvor du ønsker hennes avgang blir som å stange hodet mot en vegg. Spesielt etter å ha fått advarsler.

Jeg har jo forstått at du ikke har så stor tillit til Dakapo, men hvorfor ikke prøve å hjelpe istedenfor? Si hvordan du mener at ting kan forbedres istedenfor å kreve ny CM. Du kom jo med mange konstruktive forslag i starten av den tråden.
 
Sist redigert:

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Tråder som har kritik mot teamet/daka eller tråder dem ikke liker blir stengt. :mehe:
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Faglig innledning angående markedsføring:

Sett fra et markedsperspektiv MasterSplinter:

I markedsføring omtaler man de 7 P'ene

  • Price (pris)
    [*]Place (plass)
    [*]Product (produkt)
    [*]Promotion (påvirkning)
    [*]People (ansatte)
    [*]Process (prosess)
    [*]Physical evidence ("fysiske" bevis)

Om en går inn på P'en Påvirkning så ser vi at den tar for seg dette:

Kommunikasjonsmiksen, denne blir delt inn i to hovedgrupper:

Massekommunikasjon

  • Reklame
  • Salgsfremmende tiltak
  • Arrangementer
  • Samfunnsinformasjon

Personlig kommunikasjon

  • Direkte og interaktiv markedskommunikasjon
  • "Word-of-mouth" markedskommunikasjon
  • Personlig salg

Jeg tenkte å i dag gå nærmere inn på "Word-of-mouth" markedskommunikasjonen

Dette er altså at kunder snakker med hverandre, om erfaringer om produkter/tjenester, noe som alltid har vært viktig for bedriftene, men som nå i de siste årene har revolusjonert markedsføringen grunnet den teknologiske og sosiale utviklingen. Mtp. at TribalWars er en innovativ tjeneste på dette punktet er det for meg forunderlig at de ikke er oppdaterte på hvordan man best mulig kan markedsføre seg på dette punktet.

Om en tenker for seg den påvirkning konsumentene har p.d.d. i forhold til for kun 5-10 år siden har vi sett en kraftig endring. Før kunne konsumentene snakke om sine erfaringer til naboer og venner face-to-face som så spredte det videre, dermed ble tilliten mellom budskaper og motaker sakte men sikte lavere, og prosessen tok tid. Men grunnet utviklingen blir nå erfaringer og tanker delt på under minuttet via sosiale medier som skype & facebook. Det er altså i mye viktigere grad enn før for bedriften å ha et fokus på dette punktet, TW har sperret for denne muligheten ved bruk av makt og sperring av tråder, utestengelser etc., men tiden går videre og konsumentene som fortsatt eksisterer har funnet andre områder som da skype & facebook ++.

TribalWars er derfor nå snart nødt til å benytte seg av andre midler, enten ved å endre sin organisasjon og oppsettet på den og fordeling av stillinger, eller at de får se den fortsettende agendaen med en minskning i medlemstall.

Vi forbrukere har fått mer makt da vi nå kan spre våres erfaringer med hundrevis av venner som har tillit til oss (i hvertfall større enn til tilbyderen) og dermed påvirke dem til følgende;

  • Tenke positivt om tjenesten
  • Tenke negativt om tjenesten

Dette bestemmes ut i fra konsumentenes erfaringer med selskapets representanter. I lik grad som vi er spillets ambassadører, som det er spesielt viktig å ta vare på, sett fra et markedsføringsperspektiv.

Det jeg skal ha frem her, og som er viktig er:

Det at kjernen av hardcorespillerne er kritiske til vår CM er av stor betydning for medlemstallet. Og at våres meninger faktisk bør taes på alvor, ikke bare skyves vekk gjennom utestengelser og nedleggelser av tråder.

At jeg da tar opp hvordan vår CM opererer på, har altså en relativt stor betydning for det tråden var laget for, nedgangen av TW-spillere.

-Hilsen
Zippy
En likendes eller ulikende ambassadør for TW.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Fint om du leser mitt innlegg på nytt, det tar for seg maktmisbruk & hva det fører til. Da finner du også svaret på ditt spørsmål :)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Vil tro det var fordi tråden ikke lenger handlet om tiltak til å øke spillermassen på .no.



Jeg skjønner egentlig ikke poenget med alle "Dakapo stenger tråder uten gyldig grunn"-argumentene lenger. Det har blitt gjort klart at hun ikke vil gå av (noe jeg heller ikke ser noen grunn for at hun skal gjøre), men de samme spillerne skal allikevel få tråder til å spore av ved å få dem til å kun handle om Dakapos eksistens. Dette har skjedd flere titalls ganger nå, og trådene blir stengt hver gang. Allikevel fortsetter alle å være like "overrasket" hver gang en tråd blir stengt, for å deretter skylde på Dakapo. Istedenfor å utforske gråsonen på hvor vidt man bryter en regel eller ikke er det like greit å la være, spesielt etter å ha fått en advarsel.

Jeg sier ikke at CM (og andre) skal være immune for kritikk. Problemet er som regel at kritikken kommer på helt feil sted.


Nå har ikke Dakapo gitt noen grunn til hvorfor tråden ble stengt. Om regler og teamets oppførsel ovenfor spillerne/forumbrukerne har noe innvirkning på spillerantallet på TW syns jeg er en god diskusjon og er ikke en avsporing av topic. Hvis nå dette er grunnen til at tråden ble stengt da. Men jeg må si meg kraftig enig i Zippy sine meninger og jeg forstår han veldig godt når han føler seg urettferdig behandlet av teamet. Det er meget frustrerende å føle seg urettferdig behandlet og jeg har forståelse for hans utbrudd i tråden. Men at tråden skal stenges pga det syns jeg så absolutt ikke er nødvendig.

Forøvrig syns jeg tråden gir mye bra og mener den burde åpnes igjen, så vi kan lufte våre tanker om hva vi mener burde gjøres for å bevare TW.no.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Fint om du leser mitt innlegg på nytt, det tar for seg maktmisbruk & hva det fører til. Da finner du også svaret på ditt spørsmål :)

Jeg leste innleggene dine, og jeg ser også hvordan du argumenterer for deg. Du har mange gode poenger, og det er selvsagt en del som bør tas til etterretning der, men jeg stiller meg fortsatt spørrende til hvilke "mange måter" stengingen av forhenværende tråd delvis bidro til nedgangen av spillere på .no?

Siktet du kanskje til at noen du kjenner sluttet som følge av at hun stengte tråden? I så fall så har du vel rett i påstanden din, men at konsekvensene av trådstengingen var noe overdramatisert. Dette kan jeg si med sikkerhet, ettersom jeg ikke har merket en stor spillerflukt siden den tråden ble stengt.

P.S: For de som skulle lure, så fikk jeg nettopp et rødt ryktepoeng fra Zippy for å være kritisk til hans påstander, i forrige innlegg. Han liker vel ikke at hans påstander skal bli forsøkt motbevist, når de åpenbart ikke har noe hold i virkeligheten.

Innlegget ble av Zippy klassifisert som "spam".
 
Sist redigert:

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Et kort innlegg fra meg, pga tidspress, men ønsker å støtte zippy i dette

Jeg VET at folk har sluttet pga CM. Det skjedde på v1, i en veldig turbulent tid for RNG. Da var det ikke dakapo som var CM, men det beviser at CM + teamet har mye å si for om spillere blir eller ikke.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg leste innleggene dine, og jeg ser også hvordan du argumenterer for deg. Du har mange gode poenger, og det er selvsagt en del som bør tas til etterretning der, men jeg stiller meg fortsatt spørrende til hvilke "mange måter" stengingen av forhenværende tråd delvis bidro til nedgangen av spillere på .no?

Siktet du kanskje til at noen du kjenner sluttet som følge av at hun stengte tråden? I så fall så har du vel rett i påstanden din, men at konsekvensene av trådstengingen var noe overdramatisert. Dette kan jeg si med sikkerhet, ettersom jeg ikke har merket en stor spillerflukt siden den tråden ble stengt.

P.S: For de som skulle lure, så fikk jeg nettopp et rødt ryktepoeng fra Zippy for å være kritisk til hans påstander, i forrige innlegg. Han liker vel ikke at hans påstander skal bli forsøkt motbevist, når de åpenbart ikke har noe hold i virkeligheten.

Innlegget ble av Zippy klassifisert som "spam".

Når spillere ikke blir hørt, føler seg urettferdig behandlet og føler at dere i teamet elsker makten dere sitter med så kan ikke dette være positivt for samfunnet, spillet etc.

Det forstår du også Tom.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg leste innleggene dine, og jeg ser også hvordan du argumenterer for deg. Du har mange gode poenger, og det er selvsagt en del som bør tas til etterretning der, men jeg stiller meg fortsatt spørrende til hvilke "mange måter" stengingen av forhenværende tråd delvis bidro til nedgangen av spillere på .no?

Siktet du kanskje til at noen du kjenner sluttet som følge av at hun stengte tråden? I så fall så har du vel rett i påstanden din, men at konsekvensene av trådstengingen var noe overdramatisert. Dette kan jeg si med sikkerhet, ettersom jeg ikke har merket en stor spillerflukt siden den tråden ble stengt.

P.S: For de som skulle lure, så fikk jeg nettopp et rødt ryktepoeng fra Zippy for å være kritisk til hans påstander, i forrige innlegg. Han liker vel ikke at hans påstander skal bli forsøkt motbevist, når de åpenbart ikke har noe hold i virkeligheten.

Innlegget ble av Zippy klassifisert som "spam".

Om jeg på noen måte forklarte det uforståelig. At teamet stenger tråder som ikke skal stenges er et av eksemplene på maktmisbruk & gir en dårlig smak av TW som får folk til å slutte, at akkurat den tråden ble stengt betyr ikke at folk slutter, men over tid og gjentatte ganger så kan folk slutte, eller anbefale andre folk å ikke starte som er negativt for .no. Mente jeg gjorde dette veldig klart.

Du fikk rødt rykte for å ikke lese innleggene ovenfor ordentlig og dermed komme med et uinteressant og feilaktig innlegg som kunne vært unngått. Dette klassifiseres som spam i mine øyne, hvertfall fra en moderator.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Nå har ikke Dakapo gitt noen grunn til hvorfor tråden ble stengt. Om regler og teamets oppførsel ovenfor spillerne/forumbrukerne har noe innvirkning på spillerantallet på TW syns jeg er en god diskusjon og er ikke en avsporing av topic.

Dette er jeg fullstendig enig i. Tråden startet med diskusjon om blant annet dette temaet. Avsporingen av topic kom først når diskusjonen rundt Zippys siste ban startet. Om du leser de 2 siste innleggene til Dakapo kommer det ganske klart frem hvorfor tråden ble stengt.


Forøvrig syns jeg tråden gir mye bra og mener den burde åpnes igjen, så vi kan lufte våre tanker om hva vi mener burde gjøres for å bevare TW.no.

Enig her også, så lenge vi holder oss til topic.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Faglig innledning angående markedsføring:

Sett fra et markedsperspektiv MasterSplinter:

I markedsføring omtaler man de 7 P'ene

  • Price (pris)
    [*]Place (plass)
    [*]Product (produkt)
    [*]Promotion (påvirkning)
    [*]People (ansatte)
    [*]Process (prosess)
    [*]Physical evidence ("fysiske" bevis)

Om en går inn på P'en Påvirkning så ser vi at den tar for seg dette:

Kommunikasjonsmiksen, denne blir delt inn i to hovedgrupper:

Massekommunikasjon

  • Reklame
  • Salgsfremmende tiltak
  • Arrangementer
  • Samfunnsinformasjon

Personlig kommunikasjon

  • Direkte og interaktiv markedskommunikasjon
  • "Word-of-mouth" markedskommunikasjon
  • Personlig salg

Jeg tenkte å i dag gå nærmere inn på "Word-of-mouth" markedskommunikasjonen

Dette er altså at kunder snakker med hverandre, om erfaringer om produkter/tjenester, noe som alltid har vært viktig for bedriftene, men som nå i de siste årene har revolusjonert markedsføringen grunnet den teknologiske og sosiale utviklingen. Mtp. at TribalWars er en innovativ tjeneste på dette punktet er det for meg forunderlig at de ikke er oppdaterte på hvordan man best mulig kan markedsføre seg på dette punktet.

Om en tenker for seg den påvirkning konsumentene har p.d.d. i forhold til for kun 5-10 år siden har vi sett en kraftig endring. Før kunne konsumentene snakke om sine erfaringer til naboer og venner face-to-face som så spredte det videre, dermed ble tilliten mellom budskaper og motaker sakte men sikte lavere, og prosessen tok tid. Men grunnet utviklingen blir nå erfaringer og tanker delt på under minuttet via sosiale medier som skype & facebook. Det er altså i mye viktigere grad enn før for bedriften å ha et fokus på dette punktet, TW har sperret for denne muligheten ved bruk av makt og sperring av tråder, utestengelser etc., men tiden går videre og konsumentene som fortsatt eksisterer har funnet andre områder som da skype & facebook ++.

TribalWars er derfor nå snart nødt til å benytte seg av andre midler, enten ved å endre sin organisasjon og oppsettet på den og fordeling av stillinger, eller at de får se den fortsettende agendaen med en minskning i medlemstall.

Vi forbrukere har fått mer makt da vi nå kan spre våres erfaringer med hundrevis av venner som har tillit til oss (i hvertfall større enn til tilbyderen) og dermed påvirke dem til følgende;

  • Tenke positivt om tjenesten
  • Tenke negativt om tjenesten

Dette bestemmes ut i fra konsumentenes erfaringer med selskapets representanter. I lik grad som vi er spillets ambassadører, som det er spesielt viktig å ta vare på, sett fra et markedsføringsperspektiv.

Det jeg skal ha frem her, og som er viktig er:

Det at kjernen av hardcorespillerne er kritiske til vår CM er av stor betydning for medlemstallet. Og at våres meninger faktisk bør taes på alvor, ikke bare skyves vekk gjennom utestengelser og nedleggelser av tråder.

At jeg da tar opp hvordan vår CM opererer på, har altså en relativt stor betydning for det tråden var laget for, nedgangen av TW-spillere.

-Hilsen
Zippy
En likendes eller ulikende ambassadør for TW.

Totalt enig, selv har jeg aldri fortalt om dette spillet til noen av mine venner pga hvordan jeg føler teamet missbruker sin makt både her og som IG mods. Med små midler burde faktisk spillerne som er der behandles med respekt, så de kan spre produktet til sine kjente i det minste.
 
Topp