Strategi

henry001

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Både Bulls og SDDN hadde gjennom tiden IAP (felles angrepsmål) med BNP. Det var deres strategiske valg i spillet.
Etter VARG falt, kan man argumentere at BNP var den sterkeste på V4. Så bør man spørre seg selv..."Utrolig dårlig strategivalg, fra SDDN og Bulls??".

Å inngå IAP med den sterkeste stammen er en sikker måte å bli overkjørt på senere i spillet. Det kan kun være en vinner, en stamme som går av med seieren. Jobber man sammen med den sterkeste, er det klart at man graver sin egen grav. Bulls og SDDN har i stor grad hjulpet BNP til å komme ditt hen vi er i dag. BNP takker og bukker for at dere valgte å gjøre det.

Etter BNP ble størst er det ingen stammer som engang har forsøkt å finne våre svake sider. Men vi er blitt angrepet gang på gang i områder der aktiviteten er svært høy. Et av våre medlemmer har over 100.000.000 ODD siden krigen mot Bulls startet. Mens stat på antall byer i området har kun gått i BNP sitt favør.

Oppsumert er grunnen for at BNP i dag fremstår som vinneren:
1. God hjelp fra Bulls og SDDN.
2. Ingen reelle strategiske trusler.


Kort om BNP sin strategi (etter VARG):

Situasjonen var da at BNP lå ganske midt i kartet (noe lengre mot vest) med en liten del mot rimmen. Med tanke på hvordan VARG gikk under kan dette være en ganske utfordrene plassering. Naturlig nok var vår største bekymring at BNP skulle angripes fra begge sider, altså samtidig fra både EASY og Bulls. De hadde store fronter mot BNP samt en endel av sine egne fronter lå mot rimmen i sør og nord.

BNP har på lik linje med alle stammer, svake sider, varierende aktivitet, skifte av kontoeiere og store inaktive huller i frontene.

Vårt strategivalg måtte være å velge side enten nord med EASY eller sør med Bulls. Vi ønsket ikke en IAP / allianse, men en raskere vei å komme til målet vårt - vinne V4! Vi ønsket ikke å foreta en 100% merge, helt optimalt ville være å plukke de beste spillerne fra EASY eller Bulls. Slik ville vi styrke BNP betydelig og komme raskere mot målet vårt.

Valget å ta inn EASY fremfor Bulls, var litt basert på deres STAT men ikke minst tonen vi hadde sammen. EASY var mer "oppegående og hadde bedre strategisk forståelse" enn Bulls. Vi tok da inn "kremen av EASY spillere".

Angående SDDN... Vel deres hovedcluster har ligget langt fra BNP, kun 2 SDDN medlemmer som lå nær BNP. Disse fikk BNP lov å angripe og adle (avtale med ledelsen i SDDN), mens resten av SDDN var avstanden for stor. Senere i spillet, ja så må vi innrømme at SDDN ble brukt for å ødelegge moralen til fienden / Bulls.

Det var vel noe flaks for BNP at SDDN og Bulls hadde valgt å krige mot hverandre. Fint å se sine fremtidige fiender krige mot hverandre. Mens BNP kunne fokusere mot nord (-F-).
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Må jo bare spørre da, hvilke av EASY spillerne var det dere IKKE tok inn? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Dette har nå jeg sett lenge, for å komme imellom den strategien.

Husker dere at capes, EASY og BNP hadde en trealianse/IAP, og når Capes begynte å slite mot Bulls, så ville ikke dere i BNP hjelpe eller angripe de inaktive bullsene som lå ved dere eller støtte Capes spillere, jeg og andre fra andre stammen følte at dere drepte moralen for de som lå i bulls området og ikke fikk flytte opp, for alt, kan være de var inaktive eller spurte ikke..

så vist BNP hadde hjelpet Capes litt ved fronten, så hadde kanskje Capes vært der nå den dag idag :) men spørs, på SDDN front osv :p menmen, er nå min mening, jeg syns BNP spilte litt feigt,
 

DeletedUser

Guest
Aldri vært SDDN sine intensjoner å vinne verdnen.

Vet du ikke har fått svart xtrah, men alle fra EASY som ville kom vel inn :) Bortsett fra lobotomy, som ikke ville. De andre som ikke kom med var kontoer som sto tomme etc :)
 

henry001

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Aldri vært SDDN sine intensjoner å vinne verdnen.

Etter VARG forsvant var målet til BNP å vinne V4! Selv har jeg litt vanskelig for å se andre mål med å krige enn å vinne...? ;)

Vet du ikke har fått svart xtrah, men alle fra EASY som ville kom vel inn Bortsett fra lobotomy, som ikke ville. De andre som ikke kom med var kontoer som sto tomme etc

Her bommer du tydeligvis kraftig. Vil ikke gå i detaljer rundt dette, siden det er en sak mellom BNP og "gamle" EASY. Så de gamle der i fra får eventuelt uttale seg. Men kan si så mye fra BNP sin side...Forhandlingene om hvem som skulle være med over var både lange og intense. BNP er vel ikke akkurat kjent for å gi etter :)
 

dagi

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
11
Juz Blaze Forlot 20th February 2011 - 22:13 87,342
ragan Forlot 20th February 2011 - 22:13 281,954

Lettnavn Forlot 20th February 2011 - 22:13 5,116,975
tobbi-95 Forlot 20th February 2011 - 22:13 18,023

meliiki Forlot 20th February 2011 - 22:13 1,506,167
Spiny Norman Forlot 20th February 2011 - 22:13 3,032,901------>BNP
saga Forlot 20th February 2011 - 22:13 6,377,648------>BNP
Manfred Forlot 20th February 2011 - 22:13 1,995,792
newsted Forlot 20th February 2011 - 22:13 9,289,275------>BNP
WalkerT Forlot 20th February 2011 - 22:13 6,155,495------>BNP
Oxcyder Forlot 20th February 2011 - 22:13 1,917,969
Lobotomy Forlot 20th February 2011 - 22:13 5,426,838
Tha N0ob Forlot 20th February 2011 - 22:13 829,043
rosa88 Forlot 20th February 2011 - 22:13 2,361,368------>BNP
xero Forlot 20th February 2011 - 22:13 7,007
Joker Jr Forlot 20th February 2011 - 22:13 7,321

Casey Forlot 20th February 2011 - 19:13 7,619,282------>BNP
Gerfox Forlot 20th February 2011 - 19:13 1,925,932------>BNP
GeirS78 Forlot 20th February 2011 - 19:13 5,972,740------>BNP
B L A C E Forlot 20th February 2011 - 19:13 6,519,212------>BNP
R3born Forlot 20th February 2011 - 19:13 5,460,750------>BNP
SambaUlf Forlot 20th February 2011 - 19:13 1,966,818------>BNP
pilt Forlot 20th February 2011 - 19:13 1,594,539------>BNP


12 av 23 spillere merget med BNP :D
 

henry001

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
12 av 23 spillere merget med BNP
Jaja, så fant Dagi ut av det.

Resten der er jo gått grå for lenge siden..?
Om de hadde vært grå, så ville de jo ikke vært på listen?

Fakta er at EASY en stund før BNP planene ble diskutert hadde gjort en sikkelig rydde jobb i stammen sin.
 

The Bird

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
At fienden klager på strategien vår indikere vel bare at den var veldig god, kanskje for god :p
 

cdstativ

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Ser det er mange meninger om BNP sitt strategiske spill her om dagen. Er alt for lenge siden jeg har vært her inne og lest, så nå er det påtide med noen kommentarer.. Jeg syns henry har oppsummert alt veldig bra her. At taktikken har vært direkte feig vil jeg ikke si meg enig i, men at vi etter Varg har hatt en noe forsiktig strategi og at vi har benyttet oss av alle julegavene som de resterende stammene her i v4 har delt ut er det jo ikke tvil om. Dette legger vi da heller ikke skjul på?

Må jo også si at jeg klør meg litt i hodet når jeg gang på gang leser innlegg fra 7Bulls spillere som klager over BNP sine feige løsninger. For meg, så har 7Bulls fremstått som 1 eneste feig løsning! Kom gjerne med motargumenter her....

BNP ble stiftet med ett mål for øyet, og det var å felle datidens suverene stormakt VARG.. BNP ville selvsagt i denne krigen ha gode relasjoner med de andre stammene for å få dem til å se at VARG måtte tas, eller så hadde det vært de som hadde pløyd over resten av v4! Heldigvis var det noen som tok til vettet og innså dette, og derfra startet vi å bygge gode relasjoner med Easy folket. En riktig så hyggelig gjeng :) 7Bulls på den andre siden siden var mer opptatt av å klage over alle gråbyene de MÅTTE knanske i seg etter Capes og for gudsskyld ta før store stygge ulven sddn fikk fatt på dem :D Etter utallige lovnader om at 7Bulls snart var klare til å delta i krigen, og til og med lovnader om fellesangrep sammen BNP og Easy hvor i ikke en sjel i 7Bulls faktisk deltok begynte vi BNP å få nok.. Når de i tillegg skulle erklære krig mot Varg når det endelig raknet for v4's stormakt og atpåtil skulle trekke linje for adling for BNP og 7Bulls hvor de skulle kunne knaske i seg nok en diger haug med gråbyer, så var det dråpen som fikk begeret til å renne over! Vi ville mye heller fortsette vårt gode samarbeid med Easy, og ettersom Easy slet med mange inaktive spillere gjorde at vi vurderte en overgang for en del av Easy sine spillere. Dette er en avgjørelse som jeg står ved den dag i dag!

Easy sitt inntog til BNP, samt med et par knakandes hyggelige folk fra Varg gjorde at vi IKKE gikk i den samme fella som 7Bulls gjorde, med å bli overgrådige på gråbyer, men at vi raskt kunne motivere til krig igjen mot røde prikker på våre kart. Og med tanke på BNP sitt neste mål, som da var å vinne v4, så er vel ikke dette et veldig merkelig valg? At de andre stammene ikke klarte å gjøre opp seg imellom og gå mot BNP, kan dere vel bare takke dere selv for? Kanskje vi som tenker litt startegisk neste gang skal fortelle også våre fiender hva de skal gjøre for å gjøre denne verdenen spennende :D At sddn og 7bulls hadde klart å organisere seg mot BNP for å lage en artig krig er jeg ikke i tvil om, det er jo akkurat det BNP gjorde mot Varg en gang i tiden ;)

Så til neste gang... Bruk heller tiden dere bruker til syting på offentlige til å lage angrepsplaner og finne måter å knekke motstanderen deres på, så tror jeg dere når mye lenger!
Når det kommer til all kranglingen mellom BNP og 7Bulls, så skal ikke jeg skyve under teppet at BNP hadde sine merkelige adlinger de også, men det var vi pokker meg ikke alene om, og litt av grunnen til at ting gikk som det gikk var vel at de følte at de kunne adle sånn som de ville, mens McRogn ikke kunne det... Så alt det vissvasset der må dere lenger ut på landet med!
Så såvidt også at blacki mente at BNP ikke hadde humor... Syns du alltids har virket som en hyggelig og grei kar blacki, men kan vel ikke si at jeg ser på deg som en vandrende humoristisk bombe akkurat.. Noen gang tenkt på at det er deg og dine som ikke har sånn all for mye humoristisk sans? ;)

For dere som ikke har peiling på hvem jeg er, så er jeg stifter av BNP, og var leder der store deler av v4.
 

DeletedUser

Guest
eneste grunnen til at Bulls er så store som de er den dag idag, er på grunn av grå adling.. føler jeg
 

DeletedUser

Guest
og på grunn av den gamle mergen som de hadde.. 7KEYS og BULLS,

så at dere klager på EASY og BNP merg :) så blir det Fail
 

DeletedUser

Guest
Kan vel si litt om hva som skjedde når deler av Easy gikk over til BNP

Vi hadde over en lengre periode med mange innaktive kontoer. Vi fikk fylt på med nye spillere som igjen forsvant etter kort tid. Dette slet på moralen til oss som faktisk var aktive og bidro til fellesskapet. Det endte til slutt med at vi kicket kontoer som ikke var aktive, samt kontoer til spillere vi følte ikke bidro positivt.

Vi så etterhvert at stammen ikke ville være like stor og slagkraftig som vi var vant med, og diskuterte internt om vi skulle a)fortsette med den aktive kjærnen og gå ned med flagget til topps, eller b) finne oss en partner vi kunne joine.

Mens vi diskuterte dette så kom BNP på banen og lurte litt på hvordan vi så for oss framtiden etc. Vi hadde hele tiden hatt et godt samarbeid med BNP og stolte på dem. Vi fikk en forespørsel fra BNP om vi ville joine dem. Etter en kort betenkningstid så lagde vi i EASY ledelsen en liste over spillere vi ville ha med oss over til BNP som BNP-ledelsen godtok.

Listen dagi postet er da listen over spillere som ble med over til BNP, men den sier ingen ting om opprenskningen vi hadde i EASY før den tid. Ergo det var ikke halve stammen som ble med over.

Resten er som man sier; historie.
 

cdstativ

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Hø, hadde håpet på noen artige responser her idag jeg, men BNP har vel kanskje i løpet av sin gode rekrutteringsperiode klart å kapre til seg alle som kan skrive vettuge argumenter her i v4?? :D
 

DeletedUser

Guest
Hø, hadde håpet på noen artige responser her idag jeg, men BNP har vel kanskje i løpet av sin gode rekrutteringsperiode klart å kapre til seg alle som kan skrive vettuge argumenter her i v4?? :D

Verken 7BULLS eller SDDN har jo noe å si her. Halve BNP sitter på forum og forsvarer mergen sin. Men dere har jo ikke stort å si til mine innlegg heller for tida.
 

DeletedUser

Guest
Etter VARG forsvant var målet til BNP å vinne V4! Selv har jeg litt vanskelig for å se andre mål med å krige enn å vinne...? ;)

Såklart man kriger for å vinne, for vår del av å vinne krigen mot 7BULLS viktigere enn å vinne selve verden.

Her bommer du tydeligvis kraftig. Vil ikke gå i detaljer rundt dette, siden det er en sak mellom BNP og "gamle" EASY. Så de gamle der i fra får eventuelt uttale seg. Men kan si så mye fra BNP sin side...Forhandlingene om hvem som skulle være med over var både lange og intense. BNP er vel ikke akkurat kjent for å gi etter :)

Alle som var aktive kom vel med? :p alle de som ikke kom med og var på dagi sin liste var jo inaktive eller hadde ingen kontoeier.


Blir litt mye tekst fra noen, velger å ikke lese i reddsel for å sovne.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Såklart man kriger for å vinne, for vår del av å vinne krigen mot 7BULLS viktigere enn å vinne selve verden.



Alle som var aktive kom vel med? :p alle de som ikke kom med og var på dagi sin liste var jo inaktive eller hadde ingen kontoeier.


Blir litt mye tekst fra noen, velger å ikke lese i reddsel for å sovne.

Skatte puwzzzz <3<3<3<3<3<3<3

Agree agree agree..
 

DeletedUser

Guest
Jeg syns det var en veldig fin oppsummering av Henry her, har egentlig ingenting å legge til der! *thumbs up* Jeg har alltid sett BNP's gode strategiske kvaliteter, og jeg vil si at det gjør at de spiller TW på et høyere nivå enn alle andre gjenværende stammer på v4 (om målet er å vinne verden).

Jeg deler også cdstativ's syn på 7BULLS, igjen en fin oppsummering!

At sddn og 7bulls hadde klart å organisere seg mot BNP for å lage en artig krig er jeg ikke i tvil om, det er jo akkurat det BNP gjorde mot Varg en gang i tiden ;)
Dette derimot er jeg ikke fult så enig i. Situasjonen der BNP fikk med seg EASY (og G~H~B) mot varg kan ikke sammenlignes med om 7BULLS og SDDN hadde gått i ally mot BNP. SDDN ligger, som du selv sa, hovedsaklig langt ifra deres grense, og ville måtte flyttet stort på seg for å få fronter mot BNP å adle på. Dette tærer på motivasjonen, og er derfor noe jeg kan forstå at man kvier seg for å gjøre. Alliansen mot VARG krevde ingen flytting, da de allerede omringet VARG på tre kanter, og var derfor mye mer effektiv helt fra starten.

Om BNP skulle ende opp med å vinne v4, vil jeg si dette er fortjent, gjennom både godt strategisk spill, utholdenhet og samarbeid innad i stammen. Å bare skylde på mergen blir i mine øyne for dumt.

Fin tråd! :)
 

DeletedUser

Guest
Godt oppsummert, hele gjengen! :) hehe
Men dere har jo ikke stort å si til mine innlegg heller for tida.
Kom med noe skikkelig for en gangs skyld, så skal jeg svare deg med en gang jeg får tid ;)
 
Topp