Strategi

DeletedUser

Guest
og på grunn av den gamle mergen som de hadde.. 7KEYS og BULLS,

så at dere klager på EASY og BNP merg :) så blir det Fail
-Jeg vil nå si at små merger og en såpass stor merg som EASY og BNP er litt forskjell eller? Den største stammen og den stammen som lå som nr 3 merger for også gå på stammen som ligger som nr 2? For meg så virker det som at BNP måtte være mye større før de i hele tatt gikk i krig.

.........
 

DeletedUser

Guest
Ett par dårlige tapere?

Gratulere så mye BNP! Hvis noen "fortjener" å vinne v4 så er det vel dere!
 

DeletedUser

Guest
Ett par dårlige tapere?

Gratulere så mye BNP! Hvis noen "fortjener" å vinne v4 så er det vel dere!

Jeg ler av alt dette her egentlig.. BNP vil at vi skal skrive på forumet, men straks vi forteller dem at deres "strategi" om å vinne v4 ved hjelp av mergewar er en ganske feig (men effektiv) strategi. Og nå sipper dere vilt fordi vi forteller dere fakta?:D Bare fortsett å sippe, vi ler av dere. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Vi sipper ikke, vi vinner jo tross (forhåpentligvis) alt v4 :cool: At det derimot er mange dårlige tapere i SDDN er derimot fakta ;)

Tror jeg skal prøve å kjøre solo på neste verden da det er visst den eneste aksepterte måten å vinne Tribalwars

Jeg ler av alt dette her egentlig.. BNP vil at vi skal skrive på forumet, men straks vi forteller dem at deres "strategi" om å vinne v4 ved hjelp av mergewar er en ganske feig (men effektiv) strategi. Og nå sipper dere vilt fordi vi forteller dere fakta?:D Bare fortsett å sippe, vi ler av dere. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Jeg ler av alt dette her egentlig.. BNP vil at vi skal skrive på forumet, men straks vi forteller dem at deres "strategi" om å vinne v4 ved hjelp av mergewar er en ganske feig (men effektiv) strategi. Og nå sipper dere vilt fordi vi forteller dere fakta?:D Bare fortsett å sippe, vi ler av dere. :rolleyes:

Mitt ønske er å få motstand IG. That's it. Om dere skriver her og benytter dere av propaganda, er det egentlig en bonus, hehe - så lenge dere ikke skriver tåpelige innlegg slik som det jeg quotet nå altså.

Get your facts straight før du skriver et innlegg. Hvis ikke blir det bare tåpelig.
Merget BNP seg til seier? Hvor i huleste får du dette fra? BNP lå på 1. plass allerede før mergen, og at de aktive spillerne fra Easy, som de samarbeidet tett med fra før, gikk inn i stammen hadde NADA å si, ettersom det uansett hadde vært BNP og Easy vs. resten.
Like etter at alle medlemmene fra Easy som skulle være med videre hadde joinet, hadde BNP rundt 220 mill. På dette tidspunktet hadde SDDN rundt 50 - om ikke mer, 7Bulls hadde rundt 130 og -F- hadde ca 50. Slått sammen blir dette faktisk mer enn hva BNP var i besittelse av, og dette er da sett bort fra det faktum at dere hadde over 3 ganger så mange medlemmer som oss. I grunn var situasjonen urettferdig for oss, og hadde dere slått dere sammen kunne det fort endt med at det var vi som var på flukt.
At dere først nå klager over hvordan V4 endret seg blir rett og slett tåpelig. Dere hadde sjansen, men grep den ikke, og det er ikke vår feil!

Og sånn btw, vi sipper ikke fordi dere "forteller fakta". Vi "sipper" fordi dere ikke greier å se hvor langt fra fakta det dere sier er.
 

DeletedUser

Guest
Mitt ønske er å få motstand IG. That's it. Om dere skriver her og benytter dere av propaganda, er det egentlig en bonus, hehe - så lenge dere ikke skriver tåpelige innlegg slik som det jeg quotet nå altså.

Get your facts straight før du skriver et innlegg. Hvis ikke blir det bare tåpelig.
Merget BNP seg til seier? Hvor i huleste får du dette fra? BNP lå på 1. plass allerede før mergen, og at de aktive spillerne fra Easy, som de samarbeidet tett med fra før, gikk inn i stammen hadde NADA å si, ettersom det uansett hadde vært BNP og Easy vs. resten.
Like etter at alle medlemmene fra Easy som skulle være med videre hadde joinet, hadde BNP rundt 220 mill. På dette tidspunktet hadde SDDN rundt 50 - om ikke mer, 7Bulls hadde rundt 130 og -F- hadde ca 50. Slått sammen blir dette faktisk mer enn hva BNP var i besittelse av, og dette er da sett bort fra det faktum at dere hadde over 3 ganger så mange medlemmer som oss. I grunn var situasjonen urettferdig for oss, og hadde dere slått dere sammen kunne det fort endt med at det var vi som var på flukt.
At dere først nå klager over hvordan V4 endret seg blir rett og slett tåpelig. Dere hadde sjansen, men grep den ikke, og det er ikke vår feil!

Og sånn btw, vi sipper ikke fordi dere "forteller fakta". Vi "sipper" fordi dere ikke greier å se hvor langt fra fakta det dere sier er.

Motstand.. fra SDDN? Tror ikke du har fått med deg hvor liten vi var i forhold til dere. Nice argument, men det failer pga det faktum at deres størrelse er såpass mye større.

Vil dere ha motstand, hvorfor da ikke gjøre det mer fair og erklære krig mot de som var i EASY? Neh, da har dere nemmelig ingen størrelse fordel. lol'd.;)
 

DeletedUser

Guest
Motstand.. fra SDDN? Tror ikke du har fått med deg hvor liten vi var i forhold til dere. Nice argument, men det failer pga det faktum at deres størrelse er såpass mye større.
Jeg snakker ikke om den motstanden SDDN kan yte alene, eller den motstanden 7Bulls kan yte. Jeg snakker om den samlede motstanden til tre stammer som for ikke så alt for lenge siden hadde stort sett alle fordeler på sin side. Såklart har dere ikke lenger fordelen av å være de største. Vet du hvorfor? Fordi vi grep sjansen tidsnok, i motsetning til dere.

Vil dere ha motstand, hvorfor da ikke gjøre det mer fair og erklære krig mot de som var i EASY? Neh, da har dere nemmelig ingen størrelse fordel. lol'd.;)
Ehh.. skal jeg erklære krig mot meg selv? Bra forslag! Siterer meg selv: "Get your facts straight før du skriver et innlegg. Hvis ikke blir det bare tåpelig."
Ellers er den påstanden der rett og slett idiotisk. Hvorfor skulle vi bryte ut av en stamme vi nå har vært medlemmer av siden februar, og som vi har samarbeidet med mye lenger enn det?
 

DeletedUser

Guest
Er vel for det meste SDDN spillere BNP beskylder for å sutre her... :rolleyes:

Tror nok heller BNP sutrer fordi de nettopp skjønte at mergewars ikke er noe gøy.

Skal vi se gjennom tråden en gang til kanskje?
1. Saklig og forklarende innlegg fra trådstarter Henry, som sier en del om BNP's strategi gjennom flere harde kriger.
2. Usaklig klageinnlegg fra en SDDN'er
Hvem er det som sutrer sa du?

Mergewars? Kan du nevne èn toppstamme på en like gammel verden som V4 som aldri har merget? Men igjen: hvilken forskjell spiller det om jeg og resten av gjengen fra Easy spiller under BNP flagg, istedenfor å spille i Easy, med en sterk allianse med resten av BNP?
 

DeletedUser

Guest
Syntes nesten dette blir for dumt, Det begynner å bli noen skrytetråder...
 

DeletedUser

Guest
Skal vi se gjennom tråden en gang til kanskje?
1. Saklig og forklarende innlegg fra trådstarter Henry, som sier en del om BNP's strategi gjennom flere harde kriger.
2. Usaklig klageinnlegg fra en SDDN'er
Hvem er det som sutrer sa du?

Mergewars? Kan du nevne èn toppstamme på en like gammel verden som V4 som aldri har merget? Men igjen: hvilken forskjell spiller det om jeg og resten av gjengen fra Easy spiller under BNP flagg, istedenfor å spille i Easy, med en sterk allianse med resten av BNP?

Jeg kan love deg, at jeg egentlig ikke bryr meg om v4 lengre. Men det som bryr meg, er at dere vil at vi skal svare på trådene deres. vi svarer, forteller dere hvorfor dere gjorde noe feigt for å vinne en verden uten større motstand.:D AT DERE sutrer fordi vi forklarer dere vårt syn på saken er vel egentlig ikke vårt problem.

Hvorfor newsted? HVORFOR? blir MERGEwars sett på som noe dårlig, hvis merge er så fint og fantastisk? Jo fordi det er feigt.
 

henry001

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Kort om BNP sin strategi (etter VARG):

Situasjonen var da at BNP lå ganske midt i kartet (noe lengre mot vest) med en liten del mot rimmen. Med tanke på hvordan VARG gikk under kan dette være en ganske utfordrene plassering. Naturlig nok var vår største bekymring at BNP skulle angripes fra begge sider, altså samtidig fra både EASY og Bulls. De hadde store fronter mot BNP samt en endel av sine egne fronter lå mot rimmen i sør og nord.

BNP har på lik linje med alle stammer, svake sider, varierende aktivitet, skifte av kontoeiere og store inaktive huller i frontene.

Vårt strategivalg måtte være å velge side enten nord med EASY eller sør med Bulls. Vi ønsket ikke en IAP / allianse, men en raskere vei å komme til målet vårt - vinne V4! Vi ønsket ikke å foreta en 100% merge, helt optimalt ville være å plukke de beste spillerne fra EASY eller Bulls. Slik ville vi styrke BNP betydelig og komme raskere mot målet vårt.

Må vist gjenta dette i det kjedsommelige. Samt poengtere poenget til Newsted.
Det liten forskjell om BNP tok inn 12 EASY spillere, eller inngikk allianse med EASY. Det måtte velges side og det ble gjort.

At -F-, SDDN og Bulls ikke inngikk allianser eller felles angrep mot BNP. Er noe dere selv må ta skylden for!

Tribalwars handler om strategi, tenke langt frem og handle slagkraftig. Ikke å slenge "dritt" fordi man ikke tenkte 2 steg fremover.

Strategien til SDDN for å knekke Bulls, virker noe snodig. Men får være opptil de (om de ønsker å kommentere) hvorfor de ikke klarte det. Om SDDN sin strateg mener at pga størrelsesforholdet så gikk det galt, er dere er virkelig på tynn is. I så tilfelle måtte dere jo ha vist at fra første dag vill dere tape.

Kriger på V4 har bevist at størrelse har ikke alt å si, men aktivitet og evnen til å finne de svake punktene er den eneste måten å beseire en større stamme på.
Å basere seg utelukket på antall tropper og byer vil ikke fungerer over tid (mot en stor stamme). ALLE har store svake områder og mindre aktive spillere. Skal ikke fortelle dere hvordan man lager strategi, men dere kan kanskje benytte google og lese litt om det :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg kan love deg, at jeg egentlig ikke bryr meg om v4 lengre. Men det som bryr meg, er at dere vil at vi skal svare på trådene deres. vi svarer, forteller dere hvorfor dere gjorde noe feigt for å vinne en verden uten større motstand.:D AT DERE sutrer fordi vi forklarer dere vårt syn på saken er vel egentlig ikke vårt problem.

Personlig syns jeg, som jeg jo har nevnt før, at det bare er koselig med litt mer aktivitet her på forumet. Men da ønsker jeg ikke usaklig spam om hvor teite og dumme BNP er som faktisk legger opp en strategi, i motsetning til visse andre stammer.
Ah, flott, du sier det jo selv. "vi svarer, forteller dere hvorfor dere gjorde noe feigt for å vinne en verden uten større motstand". Problemet her er at du trekker slutninger uten å vite en døyt. Selvfølgelig har ikke BNP tatt avgjørelser kun etter hva som vil være lettest. Om du er for trangsynt til å se dette, orker jeg ikke å diskutere noe mer med deg. Men såpass snill er jeg, at jeg skal gi deg et stikkord: Varg-krigen.

Hvorfor newsted? HVORFOR? blir MERGEwars sett på som noe dårlig, hvis merge er så fint og fantastisk? Jo fordi det er feigt.

At mergewars er feigt.. tjaa. At det er kjedelig, ja, helt enig! :) Men så fort du hopper ut av boblen din, ser du at BNP aldri har bedrevet mergewars. De har merget 1 gang, og som jeg sa i forrige post, tror jeg ikke du greier å finne noen toppstammer på en like gammel verden som V4 som aldri har vært gjennom en merge.

Edit: Henry
icon14.gif
 

DeletedUser

Guest
Tror nok egentlig hva Just4Fun mener her er jo det ikke det med mergen som er problemet. Ikke selve mergen, men heller det at BNP merget seg til å vinne. Kanskje BNP har et svakt punkt, men 7BULLS har ikke en sjangse til å finne det.

90%(++) av 7BULLS består av småspillere de gamle lederne hevdet de skulle trene, som ikke kan sitte KV på en stor konto. Rett og slett for at de ikke vet hvordan de skal håndtere det.


Kort oppsummert her er vel;
1. BNP merget seg 'til å vinne', og ikke til en siste krig mellom de 2 siste stammene, som da ville vært BNP vs. EASY. Den som faktisk er best, vinner, og ikke på poeng. I denne situasjonen etter merg er BNP på alle måter overlegen til alle andre stammer på v4.
2. 7BULLS satt seg selv i sin egen posisjon, ved å ikke gjøre som anbefalt av SDDN(Nedadle 7bull2 og andre "ubrukeligheter" :p)
3. SDDN nektet å samarbeide med 7BULLS pga 2.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nå forstår jeg ikke: Er klagingen rettet mot at BNP og EASY merget istede for å gå i allianse mot resten av verden, fordi da kunne de to kjempet en siste krig etter at de resterende stammene var borte? Hvilken forskjell har egentlig dette for alle andre stammer på v4? Ser virkelig ikke grunnen til å klage på dette..
 

DeletedUser

Guest
Men vi klager ikke, vi prøver bare å forsvare oss mot det BNP kaller sutring. Vi Forklarte dem fult ut, ja dere har vunnet verdenen. Ja vi gidder ikke spille mot dere fordi vi vet vi ikke er store nok. Ja vi gadd ikke merge med 7bulls fordi vi ikke gadd. Ja BNP hadde den beste strategien. NEI vi sutrer ikke, vi forsvarer oss mot bablingen til BNP lederene.

Jeg har fått 3-4 meldinger fra BNP / ex BNP'ere som sutrer over at jeg whiner. Gi opp, det er ikke sutring. Det er en deling av vårt syn på deres strategi, VI er i vår FULLE rett til å si akkurat det vi mener om deres måte å spille på. Uten at vi skal få det slengt oppi trynet at vi sutrer.

La oss ta det forfra så kanskje alle dere BNP'ere fatter det:
1. JA vi sier dere har vunnet. Ja beste stragien går til dere. Ja vi kunne merget med 7bulls om vi ville.
2. Vi whiner ikke, vi forteller dere vårt syn på saken. Og får det slengt opp i trynet at vi bare har dritt innlegg fordi de ikke inneholder positive ting om BNP sin strategi. Da forteller vi dere det om og om igjen, vårt syn på saken.
3. Slutt med all den forbanna QQ'ingen om at vi sutrer fordi vi forteller dere det vi mener er sannheten.

Sitat Newsted: "Problemet her er at du trekker slutninger uten å vite en døyt."

Er du seriøs? Jeg trenger vel ikke vite mer enn det at dere merget dere til å eie ca 50% av hele verdenen. fra å være sikker 25-35% så var dere plutselig 50%.. Dere klager på at dere vil ha motstand, hvorfor kriget dere da ikke mot hverandre? Jaja, dere var samarbeids partnere, jeg skjønner jeg skjønner. Og jeg sier ikke at jeg IKKE fatter hvorfor dere merget. Men det var fortsatt å ta den letteste veien ut, den blir ofte sett på som feig. I dette tilfelle, ser jeg, jeg vet ikke om resten av SDDN deler mitt syn, men sånn ser jeg på det.

Hvorfor blande inn VARG? VARG er forlengst borte, kom med noe som faktisk er relevant. eller forklar meg rett ut, hvordan en stamme som ikke eksiterer på v4 lengre kan ha hatt NOEN form for kontroll på hvorfor dere merget.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Altså, nå er det slik at siden dag én, så har BNP ligget i krig med en eller annen stamme. De har vunnet så å si alt som er av kriger, og det er ikke bare flaks at nettopp den stammen er soleklar nr.1 på v4 akkurat nå. Så det å si at de merget seg til seier, blir for meg veldig tynt, og heller som en unnskyldning. BNP hadde en offensiv plan og strategi, tok de mulighetene som kom til å gjøre det beste ut av det. De har kjempet og stått på, med aktive ledere og ikke minst medlemmer.

BNP hadde en strategi, dere kan kritisere den så mye dere ønsker, men i motsentning til flesteparten, så hadde faktisk BNP en strategi, og ikke minst guts nok til å gjøre den strategien/drømmen til virkelighet. Det at SDDN og 7Bulls kommer nå å klager, skjønner jeg meget godt. BNP seiler opp som mulig vinner av v4, og såklart skulle alle andre ønske at de var der istedenfor BNP. EASY og BNP har samarbeidet og hatt samtaler i en meget lang tid, har samkjørt angrep og offensiver som om dette var snakk om en eneste stamme. De har knyttet flere bånd mellom hverandre, og vokst seg sterkere på den måten. Vel, hadde 7Bulls kuttet ut gråbyadlinga etter Capes, hatt en mer offensiv plan videre i v4 og hatt guts nok til å følge den, tror jeg denne krigen kunne vært spennende. Dessverre bestod 7Bulls av ledere og medlemmer som heller ønsket å bygge seg store og feite på gråbyer, lukke øya for så å åpne dem når krigen er et faktum. Ikke gi BNP skylda for at dere har vært late i både diplomati, politikk og ikke minst mtp krigføring og offensiv tenking!

Dette begynner å minne vanvittig mye om unnskyldninger, selv om J4F hardnakket hevder det motsatte, og slike "hvis vi hadde gjort slik"-argumenter, som egentlig er like spennende som å se maling tørke.

Vel, vi kan selvfølgelig kritisere BNP for mergen. Eller, kan vi egentlig det? Merget seg til toppen - var det en eller annen som sa her. Hehe, fakta er vel heller at BNP allerede ledet serveren soleklart før mergen uansett, såee, om det argumentet skal brukes flere ganger, går jeg heller å se på den nymalte kommoden tørke, for så å male den med et nytt strøk, for så å leke stirreleken med den igjen. Hva er forskjellen på om de aktive i BNP og de aktive i EASY merger eller ikke gjør det? Forskjellen er at de samles under et felles stammenavn, ikke noe mer. Hvorfor dere i 7Bulls og SDDN whiner såpass mye om, skjønner jeg ikke helt, da dere hadde vært borte fra v4-kartet hvis disse stammene ikke hadde merget og heller gått til krig mot hverandre. Så, who cares?

Igjen; Om 7Bulls hadde hatt ledere og medlemmer som faktisk stod på for stammen, så hadde dere nådd enda lenger. Men nå er det slik at vi sitter her, med 7Bulls-medlemmer som kommer whinende på forumet for å spe mer møkk over den mulige verdensseieren til BNP.

Nei, ta dere heller sammen. Se heller på hva dere kunne gjort annerledes, og kritiser heller dere selv enn å svartmale andres seier.

mvh
Scarborough
 

DeletedUser

Guest
Altså, nå er det slik at siden dag én, så har BNP ligget i krig med en eller annen stamme. De har vunnet så å si alt som er av kriger, og det er ikke bare flaks at nettopp den stammen er soleklar nr.1 på v4 akkurat nå. Så det å si at de merget seg til seier, blir for meg veldig tynt, og heller som en unnskyldning. BNP hadde en offensiv plan og strategi, tok de mulighetene som kom til å gjøre det beste ut av det. De har kjempet og stått på, med aktive ledere og ikke minst medlemmer.

Jeg begynner å gå ganske lei av å forklare deg det.. Om og om igjen, jeg sier bare at deres unskyldning for å trekke IAP'en med SDDN er en løgn om at de vil ha mer motstand. De vil bare vinne denne verdenen fortest mulig, trenger ikke fortelle oss en hvit løgn bare for høflighetens skyld.

Jeg har allerede innrømmet at jeg vet BNP hadde vunnet, men det hadde blitt veldig mye mer fair. Om de isteden for å erklære krig mot SDDN hadde erklært krig mot det som før var EASY. Dette kunne ført til at krigen hadde blitt mer fair, i steden for det den er i dag.


BNP hadde en strategi, dere kan kritisere den så mye dere ønsker, men i motsentning til flesteparten, så hadde faktisk BNP en strategi, og ikke minst guts nok til å gjøre den strategien/drømmen til virkelighet. Det at SDDN og 7Bulls kommer nå å klager, skjønner jeg meget godt. BNP seiler opp som mulig vinner av v4, og såklart skulle alle andre ønske at de var der istedenfor BNP. EASY og BNP har samarbeidet og hatt samtaler i en meget lang tid, har samkjørt angrep og offensiver som om dette var snakk om en eneste stamme. De har knyttet flere bånd mellom hverandre, og vokst seg sterkere på den måten. Vel, hadde 7Bulls kuttet ut gråbyadlinga etter Capes, hatt en mer offensiv plan videre i v4 og hatt guts nok til å følge den, tror jeg denne krigen kunne vært spennende. Dessverre bestod 7Bulls av ledere og medlemmer som heller ønsket å bygge seg store og feite på gråbyer, lukke øya for så å åpne dem når krigen er et faktum. Ikke gi BNP skylda for at dere har vært late i både diplomati, politikk og ikke minst mtp krigføring og offensiv tenking!

Det har aldri vært SDDN sitt mål å vinne denne verdenen, vi kunne gjort mye anerledes om vår intensjon var å vinne v4.

Dette begynner å minne vanvittig mye om unnskyldninger, selv om J4F hardnakket hevder det motsatte, og slike "hvis vi hadde gjort slik"-argumenter, som egentlig er like spennende som å se maling tørke.

Hvor står det at jeg sier vi kunne gjort ting anerledes, jeg benekter da aldri at BNP har vunnet krigen? Det jeg benekter er at BNP har vunnet dette med skill. Det kjeder meg å høre at folk enda ikke har forstått at jeg hvorfor vi i SDDN ikke hadde som mål å vinne v4. Vi spilte på v4 for å ha det gøy.

Vel, vi kan selvfølgelig kritisere BNP for mergen. Eller, kan vi egentlig det? Merget seg til toppen - var det en eller annen som sa her. Hehe, fakta er vel heller at BNP allerede ledet serveren soleklart før mergen uansett, såee, om det argumentet skal brukes flere ganger, går jeg heller å se på den nymalte kommoden tørke, for så å male den med et nytt strøk, for så å leke stirreleken med den igjen. Hva er forskjellen på om de aktive i BNP og de aktive i EASY merger eller ikke gjør det? Forskjellen er at de samles under et felles stammenavn, ikke noe mer. Hvorfor dere i 7Bulls og SDDN whiner såpass mye om, skjønner jeg ikke helt, da dere hadde vært borte fra v4-kartet hvis disse stammene ikke hadde merget og heller gått til krig mot hverandre. Så, who cares?

Okay la oss sitere deg da: "Allerede ledet serveren soleklart."

Flott da, så da skal de merge seg til å ha hele verden for seg selv? I mine øyne er det GAAANSKE feigt gjort. Men hey, jeg sier ikke at jeg ikke forstår hvorfor de gjorde det. Men det er feigt. EASY og BNP har jobbet sammen, fint.. Men det forandrer ikke det faktum at dere har erklært IAP'en med SDDN over fordi dere ville ha mostand.. HVORFOR gjør dere det da ikke med det som før var easy?


Igjen; Om 7Bulls hadde hatt ledere og medlemmer som faktisk stod på for stammen, så hadde dere nådd enda lenger. Men nå er det slik at vi sitter her, med 7Bulls-medlemmer som kommer whinende på forumet for å spe mer møkk over den mulige verdensseieren til BNP.

Nei, ta dere heller sammen. Se heller på hva dere kunne gjort annerledes, og kritiser heller dere selv enn å svartmale andres seier.

............ LES OVER?

mvh
Scarborough

QQ more.
 
Topp