Sympati stemming

DeletedUser

Guest
Nå har det også vært meget skev vinkling etter utøya. Av regjeringen kom det mye fint. Mange der som gjorde en god figur for media. Siv Jensen derimot fikk mye pepper på grunn av feilsitering, men dette skulle bare gnis inn enda mer. ABB var jo en FPUer (selv om dette er meget mange år siden) så selvfølgelig er dette uhyret skapt av høyresiden i følge media.

Hele regjeringen ønsket at det skulle være stille på politikkfronten frem til midten av denne måneden og dette tar media til seg og lager et himla baluba for spesielt FRP. Vinkler alle sider for kun å finne syndebukker. Alle som heter Anders Bervik er blitt headhuntet. Losjen har fått gå gjennom litt av hvert. Media sparker partier som har inngått "fredstid", men likevel holder høyresiden kjeft (som de har lovet)

Og dette i et land der pressen har 1,5 timers bedre utrykningstid enn politiet...
 

DeletedUser

Guest
Joda, og dette er selvsagt ikke rettferdig. Den typen syndebukkering har jeg ikke mye til overs for. Det du sier minner faktisk om små unger som dytter hverandre over grenser, sladrer på hverandre og lyver om hverandre for å få den andre parten ut i trøbbel. Jeg har sett slikt før, og det er ikke bare små unger som gjør det, men i skolegården er det som regel lett å finne igjen :)

Høyresiden har altså fått en del mer pepper enn de fortjente, men jeg tror likevel ikke at det er hovedgrunnen til at AP vinner stemmer. Alle parti får jo kjeft iblant, men dette vil ikke si at de mister sine tilhengere så lett. Hvis folk hadde vært så lettpåvirkelige, ville den politiske makten i Norge vært veldig ubalansert, og ville dermed ikke funket noe bra. Og alle uten ekstremt trangsyn burde kunne se at ABB ikke er "the creation of FRP" eller hva de nå tror...

Så grunnen til at AP vinner stemmer er vel en blanding av god sakshåndtering og sympati, i all hovedsak :) Noe som selvsagt er veldig moro for AP og litt mindre gøy for alle de andre partiene :p
 
Topp