Fikset Tilrettelegging for TW helligdager

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Fred på TW.

Kunne teamet fastsatt alle fredene og lagt inn en advarsel IG til spillerne?

Jeg er for de fredene vi har, men glemmer de hver gang og når en da sender ut noen tusen angrep i uka så blir det kluss veldig ofte, når en ikke får stort med info og tidene forandrer seg litt hvert år er det ikke veldig lett å vite eksakt når disse fredene starter. Med ett slikt opplegg kan teamet konsentrere seg om andre ting og dette går automatisk hver gang.


PO
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vi har tre freder i løpet av året som er fastsatt; 17. mai, jul og nyttårsaften. Av og til kommer det uforutsette ting som 22.juli, men i hovedsak har vi de tre der. Vi har ingen muligheter til å sette inn advarsler IG, men ideen er god så den vil jeg ta med videre til Innogames.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Vi har tre freder i løpet av året som er fastsatt; 17. mai, jul og nyttårsaften. Av og til kommer det uforutsette ting som 22.juli, men i hovedsak har vi de tre der. Vi har ingen muligheter til å sette inn advarsler IG, men ideen er god så den vil jeg ta med videre til Innogames.

Dere forandrer tidene hvert år også, det er ikke veldig lett å forstå når freden er eller ikke. Kunne dere fastsatt dette engang for alle fredene og blitt ferdig med det?

Viser til annonseringer, tidene har forandret (altså når freden starter og slutter) seg som du ser.
 

DeletedUser

Guest
Støtter fastsatte tidspunkter (inkludert klokkeslett!) for fred, så det blir forutsigbart fra år til år.

Holdt på å si at da slipper vi alle disse trådene som spør om fred flere ganger hvert år, men det gjør vi sikkert ikke. Men det blir enklere å bare vise til de fastsatte tidspunktene :)
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Støttes hardt!

Det er mye å følge med på i TW, i allefall om man har større kontoer og mye krig.
Da går slikt raskt i glemmeboken ;)
Hadde vært utrolig kjekt med en påminnelse IG også, gjerne en uke i forveien, slik at man har tid på seg til å time angrep deretter :)
 

DeletedUser

Guest
Tenker du en slags advarsel som når du skal til å angripe en landsby som er reservert? I så fall støttes dette.
 

DeletedUser

Guest
Det mest effektive blir da å få en advarsel i det du sender angrep. (Dette angrepet vil treffe i fredstid) Jeg husker ikke hvordan det er formulert på verdener med nattbonus, men det er vel en slik advarsel der også?
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Det har du helt rett i :)
Skal ikke være noe problem å legge til de tidene hvor det er fred på lik linje :)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det mest effektive blir da å få en advarsel i det du sender angrep. (Dette angrepet vil treffe i fredstid) Jeg husker ikke hvordan det er formulert på verdener med nattbonus, men det er vel en slik advarsel der også?

Ja det var tanken min. Slik det er nå så bytter de ut tidspunktene hvert år også, så det er nesten umulig å vite når disse fredene starter eller slutter. Med ett fastlagt mønster og en advarsel IG kunne en sluppet disse diskusjonene hvert år. Teamet lover de skal informere i god tid hver gang, men holder det aldri alikevel.
 

DeletedUser

Guest
Nå har vi flere poster angående fred her på forumet, men jeg tenker vi trenger en fast mal for hvordan en fred skal foregå og hvilke tidspunkt som skal være gjeldende. Med tanke på 17. mai freden som er diskutert nå i skrivende stund har det kommet frem mange synspunkt. Vi trenger også et fast oppsett for fredene vi har slik at dette blir forutsigbart.

Det jeg ikke forstår med denne freden er tidspunktet. Den fungerer litt på samme måte som med nattbonusen og ei hagle som du holder feil vei. La meg forklare:

Alle angrepene som treffer i fredstiden vil ikke bli gjeldende. Derimot har alle en full mulighet til å sende angrep i denne tiden som kan times inn til å treffe akkurat kl 18:00. Det betyr at om du skal forsvare deg, så må du være pålogget hele tiden uansett for å sjekke gangtider.

Med andre ord, det virker helt mot sin hensikt. Akkurat som hagla som du trekekr av mens du stirrer inn i løpet i stedet for i siktet.

Mitt forslag er da følgende:

La freden vare et døgn. Slik som denne freden som varer fra 08:00 - 18:00. Dette er ikke særlig lang tid, men i dette tidsrommet er det fullt mulig å sende ut drøssevis av angrep, deriblandt adel. La nå i det minste freden vare slik at vi kan fokusere fullt på de tre helligdagene vi har på TW. La nå freden vare fra 08:00 - 08:00 neste dag. Ved nyttår blir dette 12 timer forskjøvet da feiringen er lagt mer til rette for natten.
 

DeletedUser

Guest
Støttes. Slik ordningen er nå er den veldig lite brukbar. En 24 timers fred vil tjene oss alle.
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Synes vi har nok fred jeg....
Jeg er egentlig motstander av å ha tider med fred i TW i det hele tatt....

La dem som ikke har et liv, få den lille fordelen det er å kunne angripe....
Å miste en by eller ikke, er skjeldent avgjørende i det store og det hele....
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg støtter at vi får fastlagte tider, men syns du tar i på hvor lenge disse fredene skal vare.

Så støtter den delen om at de blir fastlagte, men støtter ikke varighetene du skisserer.
 

DeletedUser

Guest
Synes vi har nok fred jeg....
Jeg er egentlig motstander av å ha tider med fred i TW i det hele tatt....

La dem som ikke har et liv, få den lille fordelen det er å kunne angripe....
Å miste en by eller ikke, er skjeldent avgjørende i det store og det hele....

Det kommer helt an på hvilken verden du spiller på, med hvilken konto :wink: Jeg antar at for spillere med veldig få byer er det å miste en by litt surt, særlig om det ene og alene er på grunn av at man var ute og feiret nasjonaldagen...

Jeg støtter forslaget :)
 

DeletedUser

Guest
Dette er vel det samme som paal la frem tidligere i dag? Uansett støttes.
 
Topp