Fikset Tilrettelegging for TW helligdager

DeletedUser

Guest
Nix, windsy ønsker en forlenging av freden til 24 timer og at dette blir standard - paal ønsker en IG advarsel á la nattbonusvarsel når det er fred :wink:
 

DeletedUser

Guest
Nix, windsy ønsker en forlenging av freden til 24 timer og at dette blir standard - paal ønsker en IG advarsel á la nattbonusvarsel når det er fred :wink:

Ah, leste ikke hele, men det er temmelig likt, eneste forskjellen er at paal vil ha faste tider mens windsy kommer med faste tider, uansett, støttes 100 %
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Istaden for freder på 12 timer hadde 24 timers freder vore betre ja.

Synest at det burde vere enkelare om alle freder bygde på døgn (24h, 48h, etc...). Heilagdager bør ha 24 som standar, mens andre hendelser, som tragedien ifjord, må bli ein vurderings sak for teamet. Frå 00:00 til 24:00, 08:00 til 08:00 etc... Mykje enklare for alle, både dei som skal time angrep og dei som skal time støtte!

Støttar dette på det sterkaste!

Og er det so vannskeligt å ordne med at ein blir varsla? Må no vere fullt muligt at ein blir varsla via ein PM IG 14 dager før. Burde vel gå ann at teamet setter opp at dei skal sende ein slik PM på timetabellen sin? :)
 

DeletedUser

Guest
Denne freden er for at folk skal kunne gå i/se på barnetog/russetog og grille med familien på nasjonaldagen med litt færre bekymringer, ikke for å totalfrede så folk kan gå på flatfylla. Jeg synes det er helt greit med mindre enn 24 timer fred.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Forslaget støttes!

Dette er vår Nasjonaldag! Vi feirer vår selvstendighet og frihet som nasjon.. Dette er absolutt en dag som er mye viktigere enn jul og nyttår, hvor det handler mer om kristen tro og feiring av et nytt år i emning.
17.mai er en spesiell dag, en dag som skal feires, og ikke brukes til å tenke på om du blir knust eller ikke på TW. Da skal du ha fri nok fra inc og fiender til å kunne nyte dagen.
 

DeletedUser

Guest
Støttes :) Hva har teamet røyket for å finne på noe slikt da?
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Forslaget støttes!

Dette er vår Nasjonaldag! Vi feirer vår selvstendighet og frihet som nasjon.. Dette er absolutt en dag som er mye viktigere enn jul og nyttår, hvor det handler mer om kristen tro og feiring av et nytt år i emning.
17.mai er en spesiell dag, en dag som skal feires, og ikke brukes til å tenke på om du blir knust eller ikke på TW. Da skal du ha fri nok fra inc og fiender til å kunne nyte dagen.

HOST* Du kan fortsatt ha inc, men dei vil ikkje påvirke deg om dei treffer innanfor freden. Og Jul er eigenltig ikkje ein kristen tradisjon, det er ei feiring av at vi går over til ei lysare tid, at vinteren er på sitt mørkaste og at det er lysare tider i vente... Det er ein ganske gammal tradisjon, som blir feira både av kristne, humanetikere osv... ;)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
HOST* Du kan fortsatt ha inc, men dei vil ikkje påvirke deg om dei treffer innanfor freden. Og Jul er eigenltig ikkje ein kristen tradisjon, det er ei feiring av at vi går over til ei lysare tid, at vinteren er på sitt mørkaste og at det er lysare tider i vente... Det er ein ganske gammal tradisjon, som blir feira både av kristne, humanetikere osv... ;)

Det stemmer det, julaften er opprinnelig en hedensk skikk, Nyttårsaften er vel kun for å feire det nye året vi går inn i. Så vi har egentlig ingen fred under en eneste hellig dag på TW.
 

DeletedUser

Guest
Det er altså ikke mer enn 3 av 365 dager, men enda virkigere enn det er at det blir faste tider hvert år.

For dere som mener at ekstremt aktive folk burde kunne bruke disse dagene til å adle spillere, så vil jeg si en ting. Dette er spesielle dager der det er ytterst viktig å faktisk komme seg ut blandt folk. Det bør da være mulig å rive seg bort fra skjermen og komme seg bort til familie/venner minst en gang i året... Eellers vil jeg påstå at dere har et meget stort problem.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det er altså ikke mer enn 3 av 365 dager, men enda virkigere enn det er at det blir faste tider hvert år.

For dere som mener at ekstremt aktive folk burde kunne bruke disse dagene til å adle spillere, så vil jeg si en ting. Dette er spesielle dager der det er ytterst viktig å faktisk komme seg ut blandt folk. Det bør da være mulig å rive seg bort fra skjermen og komme seg bort til familie/venner minst en gang i året... Eellers vil jeg påstå at dere har et meget stort problem.

Ehhh?? trenger du fred for å gå ut blant folk. Jøss, skjønner jeg har ett litt mere relaxed forhold til dette spillet, er da ikke liv og død dette spillet. Ekstremt aktivitetsnivå mange har da. Forstår ikke helt denne redselen for en dag med familien . Er null stress det, logge av og lene seg tilbake.
 

DeletedUser

Guest
Vel, regner ikke med at alle er like relaxed som oss. Det er tross alt forskjell på folk. Litt som om enkelte kun tør å sende angrep når jeg er på jobb ;)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Vel, regner ikke med at alle er like relaxed som oss. Det er tross alt forskjell på folk. Litt som om enkelte kun tør å sende angrep når jeg er på jobb ;)

Dere er morsomme i hfo. Skal vi alle klage offentlig pga en fiende har sendt angrep på oss når det ikke passet?? Vi er mange som jobber så ser ikke helt at du har noe poeng med den kommentaren der. Offentlig sympati du leiter etter?? Du kan få en (hug) av meg.
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Dere er morsomme i hfo. Skal vi alle klage offentlig pga en fiende har sendt angrep på oss når det ikke passet?? Vi er mange som jobber så ser ikke helt at du har noe poeng med den kommentaren der. Offentlig sympati du leiter etter?? Du kan få en (hug) av meg.

Var vel kanskje meint som ein meir dekkande kommentar... Er faktisk ganske mange som blir angripen i skule/arbeids tida. Samme kva stamme, heilt vanlegt :p
 

DeletedUser

Guest
Vel, tror du har misset litt Paal. Problemet er at det adles UTELUKKENDE når det er arbeidstid. Likevel kan dere se på stats... er litt morsomt og søtt egentlig at dere prøver så hardt dere kan, men klarer likevel ikke slå lille HFO i stats ;)

Uansett: dette er helt utenfor temaet. Jeg nevnte at det finnes personer som er såpass avhengige at en liten fred på et par timer ekstra skader ingen... eller er du en av disse??? Du vet selv at det finnes personer som ikke klarer å prioritere riktig mellom RL og TW. Så at du drar inn dette blir en helt avsporing.
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Freden er vel mest symbolsk etter mi meining... Men men, alle får tolke det slik dei vil...
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Vel, tror du har misset litt Paal. Problemet er at det adles UTELUKKENDE når det er arbeidstid. Likevel kan dere se på stats... er litt morsomt og søtt egentlig at dere prøver så hardt dere kan, men klarer likevel ikke slå lille HFO i stats ;)

Uansett: dette er helt utenfor temaet. Jeg nevnte at det finnes personer som er såpass avhengige at en liten fred på et par timer ekstra skader ingen... eller er du en av disse??? Du vet selv at det finnes personer som ikke klarer å prioritere riktig mellom RL og TW. Så at du drar inn dette blir en helt avsporing.

Burde la dette ligge, men det høres ut som om du er den eneste som opplever at fienden sender tog når du er på jobb. (giggle)

Du er ikke det.
 

DeletedUser

Guest
Det bør da være mulig å rive seg bort fra skjermen og komme seg bort til familie/venner minst en gang i året... Eellers vil jeg påstå at dere har et meget stort problem.

Forstår ikke helt denne redselen for en dag med familien . Er null stress det, logge av og lene seg tilbake.

Det er faktisk ikke så rent få spillere på TW som faktisk har meget store problemer. Og dersom man har meget store problemer så er disse høytidene ekstra ille i forhold til andre dager. Selv om dere kanskje ikke forstår det fordi dere ikke har det slik selv, så betyr ikke det at det ikke finnes noen problemer eller at alle andre føler som dere.

Det er heller ikke slik at alle disse folkene med store problemer først og fremst har det problemet at de er avhengige av TW. Mer sannsynlig har de sine egne grunnleggende problemer, og at det å fortape seg i TW er en form for forsvarsmekanisme.
 

DeletedUser

Guest
Når det gjelder 17. mai freden så skjønner jeg ikke hvorfor denne freden ikke kan vare fra 00.00-24.00? Om den starter 07.00 så blir jo litt av poenget borte. På verdner uten nattbonus kan man time inn angrep til å lande 06.59. Og selv pleier jeg hvertfall ikke å gå tilbake til tw kl 18, men finne på noe annet i noen timer til. Denne freden er litt knapp etter min mening.

Og når det gjeldet det Wynja nevnte i første innlegg, så er jeg for at det skal være angrepssperre i enkelte av disse fredsdagene også. Feks 17. mai, julaften og nyttårsaften. Det er blant annet også fred 1-2 dager etter julaften som jeg ser på unødvendig som å ha angrepssperre iom at man da kanskje titter innom tw litt oftere enn de 3 nevnte dagene. Og som Wynja nevner først, så er det nesten like ille å bli sendt haugevis av angrep på når det er midt på dag på 17. mai som at det lander en del innkommende 17. mai om det ikke hadde vært fred. Man må jo nesten kunne tagge innkommende for at man skal klare å overleve når de treffer også.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det er faktisk ikke så rent få spillere på TW som faktisk har meget store problemer. Og dersom man har meget store problemer så er disse høytidene ekstra ille i forhold til andre dager. Selv om dere kanskje ikke forstår det fordi dere ikke har det slik selv, så betyr ikke det at det ikke finnes noen problemer eller at alle andre føler som dere.

Det er heller ikke slik at alle disse folkene med store problemer først og fremst har det problemet at de er avhengige av TW. Mer sannsynlig har de sine egne grunnleggende problemer, og at det å fortape seg i TW er en form for forsvarsmekanisme.

Tja, jeg er som sagt usikker på om "fred" er så bra, med angrepssperre under freden så ser jeg nytten, men så lenge en kan sitte å pøse ut angrep som treffer rett etter freden, under freden. Så blir jeg litt usikker på hvor sikre disse spillerne bør føle seg. Jeg vet ikke om det er mulig å ha en fred med angrepssperre heller. Men en fred slik den er nå er ikke en hvilepute hvor man kan sitte og nyte fritiden slik du skisserer i innlegget dit.

En skikkelig fred burde vært med angrepssperre i tidsrommet freden varer også.
 
Topp