troppekombinasjon

DeletedUser

Guest
Hva er den beste kombinasjonen med tropper?
jeg har hørt at spydmenn og sverdmenn er best.

- xinus
 

DeletedUser

Guest
Ja, det er jo forsåvidt riktig. Spydmenn og sverdmenn er de beste forsvarer troppene, og øksmenn og lett kavaleri er beste angrepstropper.
Og for å si det enkelt; Spydmenn dreper lett kavaleri, og sverdmenn dreper øksmenn. Noen foretrekker også å ha tung kavaleri i landsbyene også, fordi de er bra til forsvar og angrep. Dem er litt dyre i drift, men de funker.
 

DeletedUser

Guest
Ja, det er jo forsåvidt riktig. Spydmenn og sverdmenn er de beste forsvarer troppene, og øksmenn og lett kavaleri er beste angrepstropper.
Og for å si det enkelt; Spydmenn dreper lett kavaleri, og sverdmenn dreper øksmenn. Noen foretrekker også å ha tung kavaleri i landsbyene også, fordi de er bra til forsvar og angrep. Dem er litt dyre i drift, men de funker.

De(Tungt kavaleri) er også svingode når du skal sende dem som støtte. Har du en i stammen som er 10 felt vekk som blir angrepet, angrepet kommer fortere enn sverdmennene eller spydmennene kommer, så ser du jo godt hva som er bra med TK.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
TK + bueskyttere = teh win

Personlig kjører jeg mye av alt, og bueskytterne er gode kombinasjon forsvarsstyrker slik jeg ser det.... Men jeg er nOOb så jeg vet ikke bedre :)

Dessuten synes jeg det kan virke som om det er kjekt å ha mange rambukker og katapulter, har jo høye forsvar og angreps verdier....

Blir aldri for mye, for mye trallalala.....;)



Fant ut rundt 500p at poeng ikke er styrke, styrke trallalala.... :p
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Haha, hadde ikke du dratt av? :p

Dessuten, så liker jeg ; TK og Spyd

TK er gode mot Øks, og spyd er gode mot LC/MA xD
 

DeletedUser

Guest
Haha, hadde ikke du dratt av? :p

Dessuten, så liker jeg ; TK og Spyd

TK er gode mot Øks, og spyd er gode mot LC/MA xD

Liker alt jeg (av tropper, kjører ikke dobbelt på andre måter nei lol) ;) Kommer og går, går og kommer..., ooops, kan det sies eller blir det oppfattet galt?


Kom til å tenke på at det kan jo være fordi jeg har satt i 27 timer i strekk og spilt på 3 verdener...., og så sier de at espresso i litevis ikke holder deg våken ;)

Trym? Kan jeg låne V2 teksten din, du vet jo det :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Haha, hadde ikke du dratt av? :p

Dessuten, så liker jeg ; TK og Spyd

TK er gode mot Øks, og spyd er gode mot LC/MA xD

Når tid blei spydmenn gode mot MA då?
20 forsvar er jo ikkje supert akkurat!
Men HC funker bra mot MA då!
 

DeletedUser

Guest
Liker alt jeg (av tropper, kjører ikke dobbelt på andre måter nei lol) ;) Kommer og går, går og kommer..., ooops, kan det sies eller blir det oppfattet galt?


Kom til å tenke på at det kan jo være fordi jeg har satt i 27 timer i strekk og spilt på 3 verdener...., og så sier de at espresso i litevis ikke holder deg våken ;)

Trym? Kan jeg låne V2 teksten din, du vet jo det :)

V2 teksten min?

Send meg en meld IG, ok? xD
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
V2 teksten min?

Send meg en meld IG, ok? xD

Forøvrig synes jeg dere undervurderer styrken i katapulter og rambukker i forsvar, de er gode mot hver sine motstandere ;)

Trym, stjele, stjele... LOL Bare kødder, føler meg så fenglselsfugl...
 

DeletedUser

Guest
Øksmenn i forsvar?

Hva skjer egentlig med Øks menn i forsvar?

Har hørt at de andre i forsvaret kjemper dårligere..
Stemmer dette?
 

DeletedUser

Guest
Umm...

Øks er dårlig i forsvar. Men de påvirker ikke hvor bra de andre enhetene forsvarer.

De vanlige enhetene å bruke i forsvar er spyd, sverd, buer, tungt kavalri, og av og til katapulter. Speider brukes også til å drepe motstanderens speidere, men er håpløse til å forsvare mot andre enheter.
 

DeletedUser

Guest
Enig med Grim.

Er også uenig i at spyd / sverd er den beste kombinasjonen, (Ref. tidligere innlegg) men det spørs jo mot hva. ;)

TK er for dyrt, men det eneste som duger til hurtig forflytning
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Sverd & Bue er godt forsvar men *Beep* så tregt å lage...

Spyd & Tk går kjapt men ekke så bra mot mengder av nukes...

5k spyd 5k sverd 5k bue og 1k Tk er sånn midt imellom godt allround forsvar... Men foretrekker mer Tk jeg da...

5k spyd 4k sverd 3k bue og 2k tk er snasent...

Jeg tror litt på varierte deffbyer så man kan variere å se angriperen ann... Rene Tk byer er bare konge innimellom^^
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Ikke om du kun har det nei... Men utrolig fint supplement til en god forsvarstyrke ellers!
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Ser noen vil ha sverd og TK i samme by. Det mener jeg blir feil ettersom Tk er sverdmenn på hest :)

Trur det ville funket fett med Bueskyttere og TK.

Men etter å ha testa litt på simulatoren så er det 5k spyd, ca 1,5k TK og resten Bueskyttere.

Men selvsagt så kan man diskutere og krangle om hva som er det beste allround forsvaret, men ikke bli enige.

Men stacking er kult !..
 

DeletedUser

Guest
Oioi troppe diskusjon <3

Rein tk by er berre tull. Kvifor bygge 3,7k tk i ein by og bruke 35 dagar når du kan bygge halvparten så mange i 2 byar og bruke halvparten så lang tid?

Sverd er berre tull å bruke, både pga at det er tregare enn andre fottroppar og fordi tk er ekvivalente i forsvarsstyrke (godt bue- og generelt-forsvar). Bygger kun 10-100 sverd i kvar D-by for å ha moglegheit til sverdfart på troppeflytting.

Ein god build må vere balansert ut frå byggetid. Dvs det burde ta like lang tid å bygge brakke-troppane som stall-troppane.

Det raskaste forsvaret ein kan bygge er som kjent kun tk og spyd, men i og med at bue er såpass mykje betre allround enn spyd, så er det jo å føretrekke å ha ein del bue i builden og. Det som er vanskeleg er å bestemme seg for forholdet mellom bue og spyd. Personlig går eg mot byggefart, og har deror meir spyd enn bue, men dette er jo smaksak. Alt hadde vore mykje greiare om vi ikkje hadde desse jævla buemenna, hehe :)
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Oioi troppe diskusjon <3

Rein tk by er berre tull. Kvifor bygge 3,7k tk i ein by og bruke 35 dagar når du kan bygge halvparten så mange i 2 byar og bruke halvparten så lang tid?

Sverd er berre tull å bruke, både pga at det er tregare enn andre fottroppar og fordi tk er ekvivalente i forsvarsstyrke (godt bue- og generelt-forsvar). Bygger kun 10-100 sverd i kvar D-by for å ha moglegheit til sverdfart på troppeflytting.

Ein god build må vere balansert ut frå byggetid. Dvs det burde ta like lang tid å bygge brakke-troppane som stall-troppane.

Det raskaste forsvaret ein kan bygge er som kjent kun tk og spyd, men i og med at bue er såpass mykje betre allround enn spyd, så er det jo å føretrekke å ha ein del bue i builden og. Det som er vanskeleg er å bestemme seg for forholdet mellom bue og spyd. Personlig går eg mot byggefart, og har deror meir spyd enn bue, men dette er jo smaksak. Alt hadde vore mykje greiare om vi ikkje hadde desse jævla buemenna, hehe :)

Hehehe... Husker du kjefta meg opp og sa du var skuffa når du møtte sverdmenn i byene mine...

Jeg liker sverdmenn faktisk og synes dem er habile når motstanderen har 6k øks eller mer i nuksa sine, noen matematisk begrunnelse har jeg ikke for dette.
Er nok mer en smakssak...

Ren Tk-by er utrolig greit når man er blitt godnuka på natta og trenger endel deff raskt for å stoppe adelsnukes... Tk reiser i lynfart, men du må ha mer enn 2k for å stoppe adelsnukes effektivt synes jeg.

Så vil fremdeles holde fanen for varierte forsvarsbyer her jeg...
 
Topp