troppekombinasjon

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
De er jo heilt tullete heile gjengen! :eek:
Are: Full tk-by er tull fordi du kan heller bygge byar med halvparten så mange tk i kvar og bygge det på halvparten så kort tid og fortsatt ha like mange tk ;)

Alle som syns sverd er fine: Ja sverd er litt betre enn tk(tk er ca 2/3 så sterke som sverd), men det spelar ingen rolle når du bygger dobbelt så fort. Forsvar er uansett stack eller snipe. Og da er movementspeed mykje viktigare enn maksimal forsvarsstyrke.

Og noffe: Speiderbyar er unødvendig. Bortkasta by. Lategame scoutar ein med nukes ;)

Vel for alle som er pålogget like ofte som deg så er det nok greit å kjøre safe på en slik måte.... Det jeg mener med å lage f.eks en eller to rene Tk byer, er at man sparer seg tid mot adelsnukes i all hovedsak... Jeg er ikke på døgnet rundt (nu lenger :p) og har derfor ikke mulighet til å sitte å følge med på alle som skal snike seg til en by... Derfor lager jeg rene Tk byer som jeg setter ved utsatte steder og sover greit om natta... Når det kommer adelsnukes på byene mine så har jeg bedre tid til å sende Tk, i tillegg til at jeg slipper å sende fra flere byer... Noe jeg ikke alltid gidder... Jeg vil stoppe adelsnuken og gå på do i fred av og til... Ikke alltid man har adels til å ta tilbake byer med... Og ikke alltid man har tid til å sende fra flere byer... Så det kommer veldig an på situasjonen man er i og hvem som er fienden... I k53 på v2 lønner det seg f.eks ofte å ha jækla mye sverd da flere sender bortimot rene øksenukes... k43 der så er det lk som er tingen... Og bygger du forsvar som må være i bevegelse konstant så tror jeg du har bygd for lite...
 

DeletedUser

Guest
Vet ikke om budskapet ikke går gjennom her Dommola?

Jeg sier at jeg selv har to rene TK byer. Det er dobbelt så mange som to halve TK byer, uansett pokker hvordan du regner, og som på sin side er for lite etter min mening. (Bruk sim så ser du) Kan da legge til at jeg har flere byer i tillegg med ulikt antall TK i en eller annen form for miks.

Altså: To = mer enn 1/2 + 1/2.
(Mulig dette er en case som kvalifiserer til å få igjen skolepengene altså)

Jeg er seff klar over, og enig i at tiden er en disfavør i produksjonstid på disse TK byene, men ikke i gamespeed. Det er der man høster gevinsten, unntatt på speed.
Jeg er slett ikke enig i at man kun skal se på pris og produksjonshastighet. Det gjør deg ofte til et enklere mål. Det er vel det samme som å si at spyd/sverd er bedre enn Cat/fakkel bare for det disse produseres raskere? lol

Selvsagt skal man variere det øvrige, og to rene TK`s forutsetter at annen deff er godt utbygget.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vet ikke om budskapet ikke går gjennom her Dommola?

Jeg sier at jeg selv har to rene TK byer. Det er dobbelt så mange som to halve TK byer, uansett pokker hvordan du regner, og som på sin side er for lite etter min mening. (Bruk sim så ser du) Kan da legge til at jeg har flere byer i tillegg med ulikt antall TK i en eller annen form for miks.

Altså: To = mer enn 1/2 + 1/2.
(Mulig dette er en case som kvalifiserer til å få igjen skolepengene altså)

Jeg er seff klar over, og enig i at tiden er en disfavør i produksjonstid på disse TK byene, men ikke i gamespeed. Det er der man høster gevinsten, unntatt på speed.
Jeg er slett ikke enig i at man kun skal se på pris og produksjonshastighet. Det gjør deg ofte til et enklere mål. Det er vel det samme som å si at spyd/sverd er bedre enn Cat/fakkel bare for det disse produseres raskere? lol

Selvsagt skal man variere det øvrige, og to rene TK`s forutsetter at annen deff er godt utbygget.

Veit ikkje kven som ikkje tar bodskapen her eg... Poenget mitt er at et er betre å bygge tk i alle def byar enn å bygge kun tk i nokre og kun fot i andre.

La oss sei du har 10 D byar:
du har da 2 byar med kun tk(la oss sei 3,5k tk i kvar)
3 med sverd/bue (Tilfeldig valgt for å illustrere)
og 5 med tk/bue/spyd (la oss sei 1750 tk i kvar)
Du har da 15750 tk

Og eg har 10 D byar
10 med tk/bue/spyd (samma som deg)
Eg har da 17500 tk

Mitt spm er da; kven har flest tk å sende i hurtig støtte?

Du er sikkert ikkje nøgd med korleis eg sette opp troppeforholdet ditt, men det var kun meint som ein illustrasjon. Om du seier kor mange byar du brukar av kvar type så kan eg godt gjere dømet meir realistisk :)
 

Sarsi9

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
På tiden du bruker på å lage de to TK byene dine, kan man lage samme antall TK + bue/sverd/spyd, eller hva man måtte ønske. Uansett hvordan du snur og vender på det, vil det være mer effektivt.
 

DeletedUser

Guest
Nei, Dommola.
Jeg forteller deg seff ikke hva jeg har, men må innrømme at hadde jeg kun hatt 10 deffbyer, så hadde heller ikke jeg laget noen rene TK byer. lol

Spyd/sverd/bue kan ALDRI måle seg med støttehastigheten kontra effekten til TK. Det har ikke noe med saken å gjøre at de førstnevnte produseres kjappere. De beveger seg mye tregere

Jeg fastslår bare at vi her er helt uenige, men det er seff lov. Produser mye spyd dere gutter. ;) :rolleyes: Trygt, kjapt og billig. ;)
 

DeletedUser

Guest
Nei, Dommola.
Jeg forteller deg seff ikke hva jeg har, men må innrømme at hadde jeg kun hatt 10 deffbyer, så hadde heller ikke jeg laget noen rene TK byer. lol

Spyd/sverd/bue kan ALDRI måle seg med støttehastigheten kontra effekten til TK. Det har ikke noe med saken å gjøre at de førstnevnte produseres kjappere. De beveger seg mye tregere

Jeg fastslår bare at vi her er helt uenige, men det er seff lov. Produser mye spyd dere gutter. ;) :rolleyes: Trygt, kjapt og billig. ;)

Eg gir opp å forklare. Når eg tenker etter, så kjem eg på at eg ikkje bryr meg så veldig om du forstår eller ikkje. Du får heller få nokon til å forklare det for deg muntleg på skype eller noko ;)
 

DeletedUser

Guest
Det er nok ikke så farlig at vi alle ikke har samme spillestil som deg. Kommer uansett ikke til å endre min. ;)

I dont care. Har heller aldri blitt slått ut med mitt konsept, (enda) uansett hvor dumt du syntes det er, men nå skal jeg til V3 igjen og teste det i praksis faktisk og gjett mot hvem? :D Surprise ;)
 

DeletedUser

Guest
men nå skal jeg til V3 igjen og teste det i praksis faktisk og gjett mot hvem? :D

Ein stakkars gråby? :eek:

Jaja, du veit da kor du finn meg. Hørt det er mange som er demotiverte og vil slutte i nn og vk fortida, så går ut frå du har fått deg ein konto der :)
 

DeletedUser

Guest
Litt stand-in på en ja. Får ikke sett på kartene enda, men tror det er et sted i nabolaget..

Men det var OT. Beklager :)
Jeg angriper med TK..!!! lol
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Tror jeg kan fikse deg en permanent konto på v3 nær dommola... Men dommola har masse tk og katas... Minst 6k katas mener jeg å huske... Så er ikke bare bare å snaske byer når han sender alt deffet rundt med pala og tk fart :p
 

DeletedUser

Guest
Hehe..
Takker men jeg får se hva dualen byr på her først. Dommola har ikke bare spyd likevel? Hmmm ;)
 

DeletedUser

Guest
Nei han har det meste utenom sverdmenn...

hey, eg har nokre sverdmenn og :eek:

Skal gjer det lett for dykk...
Her er D-scriptet mitt for vanlege byar(uten kirke):
[5199,100,0,2000,200,0,0,1825,0,250]
Og alle byane mine med 8100 poeng er fakkelbyar, trur det er 4...

enjoy :)
 

Sarsi9

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Håper du skjønte at man skulle bygge hva nå enn man måtte ønske. Vet godt at det ikke er så lurt å bygge tk/bue/sverd/spyd i en by.

Etter hva jeg vet så er en spyd/bue blanding det mest effektive?
 
Sist redigert:
Topp