Tw for lett?

DeletedUser

Guest
Jeg vil gjerne ha en god og saklig diskusjon om tw rett og slett har blitt for lett?

Jeg husker før i tiden, det var ingen som bygde opp byene dine etter en mal, det måtte du gjøre selv. Det var ingen som rekruterte troppene dine ved et tastetrykk, det måtte du gjøre selv. Det var ingen som satte inn koordinater og tropper for deg, det måtte du gjøre selv. Før fa kom brukte jeg flere timer på å farme, nå er det unnagjort på et par minutter.

Men, vil dette si at det har blitt for lett eller mindre tidkrevende? Jeg vil i hvertfall si at dette jevner ut god og dårlig ganske mye, og det går mer på fattig og rik om du tenker på at disse koster penger. Har vi kommet til det punktet der erfaring og aktivitet egentlig ikke betyr så mye?

Si deres mening, diskuter og reflekter, vær uenige om dere vil!

-Sunny
 

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
Jo du har noe der ja, men du må tenke at verden går jo framover, i nesten alt.
Mer avanserte ting kommer, nye instillinger kommer og ikke minst inno vil finne måter å tjene mer cash :D
Og jo aktivitet har fremdeles noe å si, mindre en før dog.
Er man der når troppene kommer hjem fra farm har det lite å si om man er 24/7 eller mindre aktiv og farmer like mye.

Jo fin tråd :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg må si jeg er redd for fremtiden om denne utviklingen fortsetter...Om et par år kan man vel vinne en verden med et par tastetrykk og et par tusen kroner? :S
 

DeletedUser

Guest
Ah, de gode gamle dagene, når man måtte gå inn i hovedkvartere for hver enkelt by for å bygge i den. Da kartet kun hadde én størrelse. Før disse teite bueskytterne, myntene og paladinene dukket opp. Da det ikke fantes historikk i samlingsplassen, og man i samlingsplassen kunne se hvor mange tropper akkurat den byen hadde drept. Før denne ekle masserekruteringa dukka opp.

Huh. Nei vettu hva, når jeg tenker meg om så liker jeg de fleste av de endringene der. Bortsett fra at jeg savner å se hvor mange tropper en spesifikk by hadde drept.

De aller, aller fleste endringene i spillet har medført en forenkling av de kjedelige prosessene (smie, bygging, rekrutering). Jeg våger å påstå at de er positive. Det er en håndfull endringer som har påvirket krigføringen i spillet, men jeg tror ikke de er spesielt store.

Når det gjelder sånn som for eksempel koordinatskript, som fyller inn koordinater for deg, så har de eksistert vel så lenge som .no. Bare fordi vi har hatt grusomme regler rundt skript (bakgrunnshistorie) betyr ikke at spillet har endret seg.

Endringer er noe man må regne med. Noen er mindre populære (militærleir, noen?), men de blir da forkastet. Det er, simplifisert, sånn evolusjon fungerer. Det oppstår stadig mutasjoner i gener, og de mutasjonene som er best egnet til miljøet blir værende. Resten blir forkastet, og får en Darwin Award. Til dere kreasjonister som leser dette og er uenige: Dere forkaster den vitenskapelige metode og rasjonell tankegang. Ta derfor følgene av det valget, og forkast alt det andre vitenskapen gir oss, som for eksempel telefoner, elektrisitet og microbølgeovner. Make like the Amish.

Jeg må derimot innrømme at jeg har liten kjennskap til FA, og er generelt sett negativ til flere funksjoner som gjør at man kan kjøpe til seg fordeler ved spillet. Av åpenbare grunner. Det inkluderer da også KA, en funksjon jeg med stolthet kan si at jeg aldri brukte på V2.

Dette ble en noe rotete rant, men hva kan man forvente midt på natta?
 

DeletedUser

Guest
Er så deilig at du tar deg tid til å skrive svar man bare kan være enig i! :p

Jeg har derimot kjennskap til FA, så kan si min mening på det:
Ja, det gjør at farmingen går så mye enklere, at flere klarer/gidder å henge med i starten, når alt faktisk bare handler om farming og aktivitet. Før FA kom hadde man jo bokmerker osv som gjorde farmingen realtivt effektiv, hvis man orka å styre med det. Poenget mitt er vel at med FA har effektiv farming blitt gjort mer "normalt" og tilgjengelig. Dette gir jo rom for at andre skills enn farming skal være avgjørende. Noe jeg syns er positivt! :)
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Den tiden alle var noobs er noe av det jeg savner mest. Når man ikke tenkte på farming og den slags. Når man sendte tog, havnet det opp i mot 30 sek, men ingen som snipet. Man visste ikke hva man skulle oppgradere, menst nå kan alle dette med noen få tastetrykk og penger på kontoen. Jeg vil tilbake til tiden hvor nesten alle kun benyttet seg av gratis premium konto. En kort oppsumering. Jeg savner den tiden hvor man fikk en spesiell følelse når man var på tw, nå er det bare en rutine. Jeg savner den tiden man gjerne bare var på 2-3 timer daglig. Ja, jeg savner gamle dager!
 

DeletedUser

Guest
Jeg må si jeg er delvis enig med dere! Men det er litt som heine sier, jeg i hvertfall, har ikke den samme følelsen av å spille tw lenger...Føler meg mer som en robot, uten glød og energi. En knapp kan du trykke på, så bygger 2 tusen byer seg opp, jeg vil si det er latskap. Grensen syntes jeg gikk på (oversikter-->bygninger) at man kan bygge der. For å gjøre om mitt utgangspunkt litt, tw er blitt for lat. Jeg skal være ærlig, på classic har ligger jeg på rank 9, og har likevel kun farmet 1k byer og 2mill ressusser, hva sier dette dere? Aktivitet ikke betyr noe? Folk har blitt for late til å ikke kunne ta igjen en med 2mill ranete ressusser?

Jeg savner den tiden der du måtte gjøre noe selv, den mestringsfølelsen du fikk når du gjorde det bra på en server, noe jeg aldri har fått på classic. Der du med stolthet kan si at jeg har bygd opp denne kontoen med blod, svette og tårer (bitte litt overdrevet :p)...Hva kan man si nå til dags? Jeg har bygd opp denne kontoen med penger, pizza og cola? :D

For min del er tw storhetstid over...
 

DeletedUser

Guest
HVordan få flere spillere til .no: Fjern dual mulighetene. si vi er 1000kontoer på v12 nå(vet vi er mer) å ca 50% av disse har 2 eller mer spillere pr konto. å dual muligheten blir borte så er det plutselig 500+ ekstra spillere på verdenen! Inno tjener mer penger pga mer spillere må bruker penger på premium og flagg.
Samtidig slipper folk å dekke hele kontoene selv, heller gjøre som in the old days, ha et vennskapelig forhold til dine naboer å ha fredstider.

Fjerne fake script, greit at det fins noe som heter utmattelsekrig, men for pokker, det fins nå grenser. 10k fakes, 100nukes og 15 adels. Whats the point? Så å si alt blir tagget rett av en rutinert deffspiller. Det krever bare noen timer ekstra klistret forran skjermen. Utmattelsekrig fyngerer like greit med 100fakes og 100nukes på en grei sizet konto i lengden eller hva? Spessielt om 2-3-4 kontoer sammerbeider så blir det plutselig fine tall alikevell!

Å stopp premades, ikke gi alle mulighetene til starte premade, dette ødelegger EKSTREMT mye for potensielle nye kunder til inno.. Si dette er din første verden, du starter på siden av grim, villa og cleo(random navn jeg tok i farten) Hvordan ville du likt å blitt farmtarget sekundet nybeskyttelsen går ut? Greit spilleren kan restarte, men hvor gøy er det når du nettopp har startet et nytt spill å aner fred og ingen fare?..
Gi alle lik sjangse uten premades.

Poenget mitt her er at da blir ikke alt like lett, da fjernes noen muligheter som gjør spillet lettere, samtidig får inn nytt blod.
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
HVordan få flere spillere til .no: Fjern dual mulighetene. si vi er 1000kontoer på v12 nå(vet vi er mer) å ca 50% av disse har 2 eller mer spillere pr konto. å dual muligheten blir borte så er det plutselig 500+ ekstra spillere på verdenen! Inno tjener mer penger pga mer spillere må bruker penger på premium og flagg.
Samtidig slipper folk å dekke hele kontoene selv, heller gjøre som in the old days, ha et vennskapelig forhold til dine naboer å ha fredstider.

Fjerne fake script, greit at det fins noe som heter utmattelsekrig, men for pokker, det fins nå grenser. 10k fakes, 100nukes og 15 adels. Whats the point? Så å si alt blir tagget rett av en rutinert deffspiller. Det krever bare noen timer ekstra klistret forran skjermen. Utmattelsekrig fyngerer like greit med 100fakes og 100nukes på en grei sizet konto i lengden eller hva? Spessielt om 2-3-4 kontoer sammerbeider så blir det plutselig fine tall alikevell!

Å stopp premades, ikke gi alle mulighetene til starte premade, dette ødelegger EKSTREMT mye for potensielle nye kunder til inno.. Si dette er din første verden, du starter på siden av grim, villa og cleo(random navn jeg tok i farten) Hvordan ville du likt å blitt farmtarget sekundet nybeskyttelsen går ut? Greit spilleren kan restarte, men hvor gøy er det når du nettopp har startet et nytt spill å aner fred og ingen fare?..
Gi alle lik sjangse uten premades.

Poenget mitt her er at da blir ikke alt like lett, da fjernes noen muligheter som gjør spillet lettere, samtidig får inn nytt blod.

Støttes 100% :)
Synes dette har gått litt for langt.....
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Er enig i at det ikke burde være premades, men -RE- tar inn nye uerfarne spillere også i motsetning til andre store stammen.
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
HVordan få flere spillere til .no: Fjern dual mulighetene. si vi er 1000kontoer på v12 nå(vet vi er mer) å ca 50% av disse har 2 eller mer spillere pr konto. å dual muligheten blir borte så er det plutselig 500+ ekstra spillere på verdenen! Inno tjener mer penger pga mer spillere må bruker penger på premium og flagg.
Samtidig slipper folk å dekke hele kontoene selv, heller gjøre som in the old days, ha et vennskapelig forhold til dine naboer å ha fredstider.

Fjerne fake script, greit at det fins noe som heter utmattelsekrig, men for pokker, det fins nå grenser. 10k fakes, 100nukes og 15 adels. Whats the point? Så å si alt blir tagget rett av en rutinert deffspiller. Det krever bare noen timer ekstra klistret forran skjermen. Utmattelsekrig fyngerer like greit med 100fakes og 100nukes på en grei sizet konto i lengden eller hva? Spessielt om 2-3-4 kontoer sammerbeider så blir det plutselig fine tall alikevell!

Å stopp premades, ikke gi alle mulighetene til starte premade, dette ødelegger EKSTREMT mye for potensielle nye kunder til inno.. Si dette er din første verden, du starter på siden av grim, villa og cleo(random navn jeg tok i farten) Hvordan ville du likt å blitt farmtarget sekundet nybeskyttelsen går ut? Greit spilleren kan restarte, men hvor gøy er det når du nettopp har startet et nytt spill å aner fred og ingen fare?..
Gi alle lik sjangse uten premades.

Poenget mitt her er at da blir ikke alt like lett, da fjernes noen muligheter som gjør spillet lettere, samtidig får inn nytt blod.

Støttes til de grader!
 

DeletedUser

Guest
@Sunny: De fleste idealiserer fortiden. Jeg har heller ikke samme følelsen ved TW som jeg hadde før, men mye av det er fordi jeg nå kan ganske mye mer enn jeg kunne de første par åra. Men det virker litt... teit... å velge et generisk tidspunkt ( når man startet ) og si at da var TW på sitt beste. Hvorvidt TW sin storhetstid er over eller ikke... Heh, det er den nok. Men det har ligget i korta i noen år da :razz:

HVordan få flere spillere til .no: Fjern dual mulighetene. si vi er 1000kontoer på v12 nå(vet vi er mer) å ca 50% av disse har 2 eller mer spillere pr konto. å dual muligheten blir borte så er det plutselig 500+ ekstra spillere på verdenen! Inno tjener mer penger pga mer spillere må bruker penger på premium og flagg.
Samtidig slipper folk å dekke hele kontoene selv, heller gjøre som in the old days, ha et vennskapelig forhold til dine naboer å ha fredstider.

Fjerne fake script, greit at det fins noe som heter utmattelsekrig, men for pokker, det fins nå grenser. 10k fakes, 100nukes og 15 adels. Whats the point? Så å si alt blir tagget rett av en rutinert deffspiller. Det krever bare noen timer ekstra klistret forran skjermen. Utmattelsekrig fyngerer like greit med 100fakes og 100nukes på en grei sizet konto i lengden eller hva? Spessielt om 2-3-4 kontoer sammerbeider så blir det plutselig fine tall alikevell!

Å stopp premades, ikke gi alle mulighetene til starte premade, dette ødelegger EKSTREMT mye for potensielle nye kunder til inno.. Si dette er din første verden, du starter på siden av grim, villa og cleo(random navn jeg tok i farten) Hvordan ville du likt å blitt farmtarget sekundet nybeskyttelsen går ut? Greit spilleren kan restarte, men hvor gøy er det når du nettopp har startet et nytt spill å aner fred og ingen fare?..
Gi alle lik sjangse uten premades.

Poenget mitt her er at da blir ikke alt like lett, da fjernes noen muligheter som gjør spillet lettere, samtidig får inn nytt blod.

Trivia: Det var faktisk en periode, i begynnelsen av -09, hvor det var ulovlig med mer enn en person per konto her på .no - så vidt jeg veit unikt til alle TW servere.

Men det er noen problemer ved å stoppe dualer. I utgangspunktet så ble dualer brukt for spillere som ikke greide å være aktive nok til å spille alene. Men terskelen for hva som er "aktive nok" har tydeligvis sunket ganske mye. Det har tatt helt av! Der er jeg helt enig.

Ved å fjerne muligheten for dualer vil man gjøre det vanskelig/uaktuelt for en del spillere å være med. Noen vil fort bli ekskludert, argumenterbart til fordel for de gjenværende. Er det riktig da?

Et kanskje større problem er... hvordan skal man sørge for at folk ikke har dualer uansett? Jeg vet ikke med dere, men jeg kan logge inn fra flere forskjellige datamaskiner. Det kan jo se ut som dual-spilling.

Jeg er også helt enig i at pre-mades kan ødelegge litt, på flere områder. Det jeg tror vil hjelpe på både å redusere antallet dualer og pre-mades er å være veldig bevisst på hvilken verdensinnstillinger som blir brukt. Det er synd ingen har tenkt på denne problemstillingen før... Nei, vent, det har jeg jo! :mehe: Nå er ikke hovedfokuset i den tråden dualer, men prinsippene tror jeg fortsatt vil være gyldige. Essensielt: Velge innstillinger på verdener som gjør det lettere for nye spillere å klare seg, og da óg reduserer behovet for dualer. Jeg tror det komplimentære mål.

Når det derimot gjelder at du ønsker å fjerne koordinatskript vil jeg si meg høyst uenig. Dette fordi jeg ikke ser helt hvor argumentet er for å fjerne det - at man kan sende mer enn 100 angrep enkelt? Det kunne man gjøre enkelt uten det óg, bare at nå er det mer tilgjengelig for alle. Det kan også brukes til å jevne ut forskjellen ved FA, ved et alternativ som ikke koster ekstra premium. For ikke å nevne at det simplifiserer kommando-sendinga til de verdenene hvor kontoene har fått en viss størrelse. Jeg har for eksempel godt over 3 000 angrepsbyer på V4. Det frister ikke å sende dem ut uten koordinatskript. Nå gjelder det samme også forsvarsbyer, bare at jeg ikke har hatt noen grunn til å sende dem ut på V4 på en stund. Jeg har derimot gjort det andre ganger på andre verdener. Hmm, hva mer... Åja - de siste årene har det vært en generell trend som har gjort forsvar enklere. Koordinatskript, selv om det også er defensivt og et farmeverktøy, jevner til en viss grad ut denne utviklingen.

Det ble en mølje med begrunnelser, men det får gå bra. Og hvis noen tror at koordinatskriptet er en ny greie, så tar de smertelig feil - det er bare .no som har hengt igjen i den overtroiske steinalderen når det gjelder den typen skript.
 

navn er for pyser

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Litt for lat til å lese alt det dere har skrevet over, så jeg skriver heller selv istedet. :p

Jeg synes personlig at .no egentlig er som før, men unntak av to ting, spillerflukt og den økende graden av premades.

Før i tiden fikk sånne "happy noobs" sjansen til å vokse litt og komme seg inn i spillet før de ble adlet ned. de fikk gjerne derfra erfaringen og lysten til å fortsette, mens nå blir det laget premades som tar over verdener på null komma niks. Ikke bare på grunn av antallet spillere som er nå, men at verdenene i dag blir mer preget av at alle de gode går inn i en stamme og tar over hele sulamitten istedenfor å lage god gammeldags krig, slik som jeg vil si at det er på v1.

Når jeg tenker idag, så tenker jeg tilbake på andre verdener hvor det ikke var toppen av rangeringen som var i fokus, men det å spille tw sammen med andre folk som spilte for å spille. Tenker mer tilabke på nederlaget på v6 enn seieren på v10. Ikke på grunn av at folkene på v10 var kjipe eller noe sånt, men rett og slett fordi på v6, så var vi mer en gjeng som spilte for å ha det gøy.

Siste delen ble kanskje litt off topic, men følte at jeg måtte ta det med.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har også mimret litt om gamledager, savner tiden på v3 og v4 da verdnene fortsatt var store nok til at det handlet om mange mindre kriger. Kriger om kontinenter f.eks. På de mindre og nyere verdnene, som f.eks v12, ender det opp med 2-3 stammer som skiller seg ut, og danner sidene i en verdenskrig. Verdnene er altså blitt så små at vi hopper rett til den siste krigen. Så mye morro man går glipp av!
 
Topp