@Sunny: De fleste idealiserer fortiden. Jeg har heller ikke samme følelsen ved TW som jeg hadde før, men mye av det er fordi jeg nå kan ganske mye mer enn jeg kunne de første par åra. Men det virker litt... teit... å velge et generisk tidspunkt ( når man startet ) og si at
da var TW på sitt beste. Hvorvidt TW sin storhetstid er over eller ikke... Heh, det er den nok. Men det har ligget i korta i noen år da :razz:
HVordan få flere spillere til .no: Fjern dual mulighetene. si vi er 1000kontoer på v12 nå(vet vi er mer) å ca 50% av disse har 2 eller mer spillere pr konto. å dual muligheten blir borte så er det plutselig 500+ ekstra spillere på verdenen! Inno tjener mer penger pga mer spillere må bruker penger på premium og flagg.
Samtidig slipper folk å dekke hele kontoene selv, heller gjøre som in the old days, ha et vennskapelig forhold til dine naboer å ha fredstider.
Fjerne fake script, greit at det fins noe som heter utmattelsekrig, men for pokker, det fins nå grenser. 10k fakes, 100nukes og 15 adels. Whats the point? Så å si alt blir tagget rett av en rutinert deffspiller. Det krever bare noen timer ekstra klistret forran skjermen. Utmattelsekrig fyngerer like greit med 100fakes og 100nukes på en grei sizet konto i lengden eller hva? Spessielt om 2-3-4 kontoer sammerbeider så blir det plutselig fine tall alikevell!
Å stopp premades, ikke gi alle mulighetene til starte premade, dette ødelegger EKSTREMT mye for potensielle nye kunder til inno.. Si dette er din første verden, du starter på siden av grim, villa og cleo(random navn jeg tok i farten) Hvordan ville du likt å blitt farmtarget sekundet nybeskyttelsen går ut? Greit spilleren kan restarte, men hvor gøy er det når du nettopp har startet et nytt spill å aner fred og ingen fare?..
Gi alle lik sjangse uten premades.
Poenget mitt her er at da blir ikke alt like lett, da fjernes noen muligheter som gjør spillet lettere, samtidig får inn nytt blod.
Trivia: Det var faktisk en periode, i begynnelsen av -09, hvor det var ulovlig med mer enn en person per konto her på .no - så vidt jeg veit unikt til alle TW servere.
Men det er noen problemer ved å stoppe dualer. I utgangspunktet så ble dualer brukt for spillere som ikke greide å være aktive nok til å spille alene. Men terskelen for hva som er "aktive nok" har tydeligvis sunket ganske mye. Det har tatt helt av! Der er jeg helt enig.
Ved å fjerne muligheten for dualer vil man gjøre det vanskelig/uaktuelt for en del spillere å være med. Noen vil fort bli ekskludert, argumenterbart til fordel for de gjenværende. Er det riktig da?
Et kanskje større problem er...
hvordan skal man sørge for at folk ikke har dualer uansett? Jeg vet ikke med dere, men jeg kan logge inn fra flere forskjellige datamaskiner. Det kan jo se ut som dual-spilling.
Jeg er også helt enig i at pre-mades kan ødelegge litt, på flere områder. Det jeg tror vil hjelpe på
både å redusere antallet dualer
og pre-mades er å være veldig bevisst på hvilken verdensinnstillinger som blir brukt. Det er synd ingen har tenkt på denne problemstillingen før...
Nei, vent, det har jeg jo! :mehe: Nå er ikke hovedfokuset i den tråden dualer, men prinsippene tror jeg fortsatt vil være gyldige. Essensielt: Velge innstillinger på verdener som gjør det lettere for nye spillere å klare seg, og da óg reduserer behovet for dualer. Jeg tror det komplimentære mål.
Når det derimot gjelder at du ønsker å fjerne koordinatskript vil jeg si meg høyst uenig. Dette fordi jeg ikke ser helt hvor argumentet er for å fjerne det - at man kan sende mer enn 100 angrep enkelt? Det kunne man gjøre enkelt uten det óg, bare at nå er det mer tilgjengelig for alle. Det kan også brukes til å jevne ut forskjellen ved FA, ved et alternativ som ikke koster ekstra premium. For ikke å nevne at det simplifiserer kommando-sendinga til de verdenene hvor kontoene har fått en viss størrelse. Jeg har for eksempel
godt over 3 000 angrepsbyer på V4. Det frister ikke å sende dem ut uten koordinatskript. Nå gjelder det samme også forsvarsbyer, bare at jeg ikke har hatt noen grunn til å sende dem ut på V4 på en stund. Jeg har derimot gjort det andre ganger på andre verdener. Hmm, hva mer... Åja - de siste årene har det vært en generell trend som har gjort forsvar enklere. Koordinatskript, selv om det også er defensivt og et farmeverktøy, jevner til en viss grad ut denne utviklingen.
Det ble en mølje med begrunnelser, men det får gå bra. Og hvis noen tror at koordinatskriptet er en
ny greie, så tar de smertelig feil - det er bare .no som har hengt igjen i den overtroiske steinalderen når det gjelder den typen skript.