Besvart V14 åpen?

DeletedUser

Guest
jo mere pp verder jo mindre tw spillere
Ser jo flere går over til travian og skjønner de godt :)
så keep going og skjerp dere i inno og styre så kom igjen få opp en verden der man kun kan kjøpe pp for og bruke til ka/fa og premium konto
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Bare for å si det, jeg prøvde Travian før jeg oppdaget Tribal Wars. Det er fire år siden, og da kunne man umiddelbart fullføre bygningskøen (to om gangen), øke ressproduksjonen, og en liknende premiumkonto. Nå kan man også betale gull (pp på travian) for at spillet dodger for deg. Du kan også style din egen helt (paladin), som vil få erfaring, og bli bedre og bedre. Er nok ikke lenge til paladinene på TW også er noen sminkedukker, om trenden fortsetter...

(Håper ikke dette blir regnet som reklame for andre spill (les:Travian), for det var det absolutt ikke.)
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Vi alle gleder oss og håper den kommer snart :)

Er Dette en pekepinn på innstillinegen eller bare tilfeldig?

Ikke legg dere oppi hva som står på den siden der - hverken dato eller innstillinger. Alt er bare standard og en tilfeldig dato litt fram i tid blir alltid satt når en verden blir lagt til i systemet.

Dette har som du kan se Dakapo allerede svart på ;)
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Enig Skurre. Håper det blir en verden er den beste spilleren vinner, og ikke den rikeste. *kremtzippykremt*
 

denon4306

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Blir det forhåndsregistrering på v14? Ekke helt up-to-date på om det er vanlig på nye verdener.. :D
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Jeg er ikke noen fan av og bumpe tråder, men jeg har et sterkt ønske angående V14.. Det er at TW.no trør til med reklameringen, sånn at V14 faktisk får litt størrelse. Både teamet og spillerene bør gjøre et forsøk på å få inn så mange nye folk som mulig. Annonsering og reklamering på andre nettsider, forum, skype, facebook, bursdagskaka.. Ja, overalt!
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Kanskje du kunne laget en tråd med dette forslaget godt forklart på Forslagsforumet? Så vil det kunne bli videresendt Inno dersom samfunnet støtter det. Selv synes jeg det var en god ide.

Har selv også reklamert en del for spillet, og er alltid mer moro å spille med venner og bekjente.
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Jeg kan forestille meg at dersom det nåværende samfunnet får bestemme, behøver det ikke nødvendigvis å bli en veldig nybegynnervennlig verden. Selv ikke om mange vil anse det som det. Kan jo hende at det er noen i Inno som har litt mer kunnskap på det feltet og kan foreslå gode innstillinger for å få nybegynnere til å trives?

v13 hadde jo noen slike innstillinger, selv om jeg ikke helt vet utfallet av dette.
Er det noen som har mer innsikt i v13, og om det var total overkjøring av premades likevel?

I alle fall tenker jeg for meg selv, at det kunne vært lurt å reklamere på sider som artige.no, facebook, og muligens andre lignende NORSKE sider. Der mesteparten er norske besøkende.

Forslaget støttes, helt klart.

I mine øyne er v13 med mange fine innstillinger, men jeg vil påstå at når man kan kjøpe seg til uendelig mange adels, mister de andre innstillingene fort sin virkning. Det at det er moral har så og si ingenting å si, og det er mye lettere å readle før angrep treffer. Det at man ikke kan støtte stammemedlemmer går også i motsatt retning. Dette gjør at det blir mer krevende å spille spillet. Limited hauls fungerer til en viss grad, men siden dette betyr at de som har flest byer kan farme mest, og man også kan kjøpe seg til byer, blir det bare vanskeligere å følge med når man først har falt etter. Det er ikke riktig vei å gå at nye spillere etter hvert innser at den eneste måten å hevde seg på er å bruke store pengesummer (i alle fall om man skal henvende seg til barn og ungdom). Sånn jeg tenker burde spillet være litt i retning "simpel to learn, lifetime to master" (Othello), ikke "simple to learn, expensive to master". Innstillingene som er på v13 gjør at gode spillere simpelthen har for vanskelig med å adle hverandre og må derfor gå løs på nye spillere/ barbarlandsbyer.

Innstillinger jeg ønsker:
No hauls
Fakelimit
Ingen begrensning på stammestørrelse, ei eller på å forlate stammen (evt. 100 i stammebegrensning)
Verden speed 1.75
Troppespeed 0.35
Nattbonus 23-08
Halvering og handel med NPC på markedet aktivert. Ikke billigere bygninger, ressbonus eller kjøping av adels.
Avansert techsystem
Bueskyttere aktivert
Ingen angrepsgap
Avbryte angrep 20 min. Avbryte handelsbevegelser 15 min.
Moral aktivert - aktiv frem til endgame eller da det slutter å virke til sin hensikt
Maks adlingsdistanse - 100
Bygnings-ødeleggelse aktivert: ja
Paladin aktivert, kan finne gjenstander. Forbedrede våpen.
Begynner-beskyttelse: 10 dager
Helst pakker, men gullmynter er kanskje litt enklere.
Lojalitetsøkning per time: 1
Valg av himmelretning: inaktiv
Vinnerkrav: Helst skatter, er helt klart det morsomste, men jeg skulle ønske at det var et krav om å holde flere skatter (24? forskjellige (evt. 2 av alle de 12 skattene som eksisterer i dag), og at det dermed også skal dukke opp skatter oftere på kartet (helt tilfeldig etter en gitt dato).
Milits: Aktiv inntil 3 byer
Maks forhold angriper forsvarer: 20:1
Lojalitet redusert per AM: 25-33
Kirke: inaktiv
Bonuslandsbyer: forbedrede
Automatisk voksende barbarlandsbyer: aktiv (opptil 2000 poeng)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Enig Skurre. Håper det blir en verden er den beste spilleren vinner, og ikke den rikeste. *kremtzippykremt*

Hvor lenge ska du leve på den der? Ikke min feil at muligheten er der, og jeg tar den som de fleste andre på topp 20, bare at jeg har utnyttet den bedre. Kan også sies at jeg har vunnet v9, hvor disse mulighetene ikke var.

Ellers støtter jeg forslaget til Munchlaxxx foruten:

Moral - Innaktiv
Nattbonus 00.00-09.00
Paladin - Innaktiv
Gullmynter - Aktiv
Vinnerkrav: 75% position
Millits: Innaktiv
 

eivped

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Ikke zippys feil at det er mulig å kjøpe adels, men jeg liker absolutt ikke den innstillingen. Håper den ikke kommer på v14. Garantert en av grunnene til at flere har sluttet. Voksne, erfarene og kanskje rike spillere er altfor OP når de kan kjøpe adels.
 

DeletedUser

Guest
Man trenger ikke akkurat å være rik for å kjøpe seg til seier på slike kjøpe-verdener. Holder å ha litt penger og være villig til å bruke dem på disse tullefunksjonene.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Det var bare en dato jeg satt for at verden ikke skulle starte sist gang. Ser ut til at jeg er nødt til å endre den igjen. Takk for påminnelsen :p
 

navn er for pyser

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
49
Siden den tydeligvis ikke starter om en uke (20. mars), har du lyst å gi en antakelse på når du tror den kommer? :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nei, det har jeg ikke. Jeg har ingen anelse. Jeg vet fortsatt ikke hvorfor den i det hele tatt ble lagt til i systemet :p
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Jeg sitter her å venter på å få startet der og virkelig gå inn for en verden. Ca når får du ordna datoen?
 
Topp