Besvart v7 endgame

DeletedUser

Guest
Det var muligens dine konkrete eksempler på hvilke retningslinjer vi kunne hatt jeg reagerte på. Blant annet at det ville bli nær sagt umulig å lage en skala for hvor mye to stammer liker hverandre :eek: Enkle retningslinjer ville antakeligvis være mulig å få på plass. Blant annet kunne man sagt at en allianse på flere enn to stammer ikke kan vinne en verden, og at alle medlemmene må kunne få plass i én stamme? :)

Men jeg syns fremdeles at det burde kunne vurderes individuelt, og at en slik avslutning burde være litt sjeldsynt og ikke gå helt etter boka. Det er viktig for meg at en allianse som vinner en verden sammen har vært med å bringe seieren i land som allierte, ikke bare en sammenslåing mot slutten av en verden for å sikre at alle får premiumpoeng så fort som mulig. Det ville vært et misbruk av denne muligheten, etter mitt syn ;)
 

DeletedUser

Guest
Det var muligens dine konkrete eksempler på hvilke retningslinjer vi kunne hatt jeg reagerte på. Blant annet at det ville bli nær sagt umulig å lage en skala for hvor mye to stammer liker hverandre :eek: Enkle retningslinjer ville antakeligvis være mulig å få på plass. Blant annet kunne man sagt at en allianse på flere enn to stammer ikke kan vinne en verden, og at alle medlemmene må kunne få plass i én stamme? :)

Nei, de du sikter til var spørsmål, ment som litt halvseriøse spøker. Det konkrete eksempelet jeg sikter til var det jeg svarte Redswan med, som du skrev igjen der, nå i feite bokstaver :)

Men jeg syns fremdeles at det burde kunne vurderes individuelt, og at en slik avslutning burde være litt sjeldsynt og ikke gå helt etter boka. Det er viktig for meg at en allianse som vinner en verden sammen har vært med å bringe seieren i land som allierte, ikke bare en sammenslåing mot slutten av en verden for å sikre at alle får premiumpoeng så fort som mulig. Det ville vært et misbruk av denne muligheten, etter mitt syn ;)

Individuell vurdering av hvordan en verden avsluttes er det allerede, så vidt jeg kan se. Det ble det vel satt en presedens for allerede med V2. Men det vil fortsatt være vanskelig å avgjøre hvem som inngår i allianser kun for å vinne. Eventuelt så vil det kanskje gjøre at allianser som ellers hadde blitt brutt ikke vil bli det. Hvorvidt det er positivt eller negativt er vel en annen sak.
 

DeletedUser

Guest
Jeg så den i stad også, men det var ikke den jeg svarte på, altså var det ikke den meldingen var myntet på :p Er ikke alltid lett å skjønne når noen spøker over nettet vettu ;)

Føler at den tankegangen ligner litt på diskusjonen om pushing-kontoer på v9 for en tid tilbake. Er vel strengt tatt ikke lett å bevise det, likevel er folk blitt tatt og straffet for å bruke pushkontoer. Da tror jeg det ville være mulig å oppdage stammer som kunne settes opp som vinnere av en verden sammen, selv om kanskje enkelte ikke får gjort det selv om de kanskje hadde fortjent det. Eller noe i den duren.

Ellers tror jeg det går litt på hvordan man har spilt tidligere. Dersom man belager seg på å vinne som allierte er det jo for eksempel logisk å inngå diplomatiet tidlig i spillet heller enn late game, for å si det slik. Dersom det er tydelig at to stammer burde få stå sammen som vinnere, som jeg mener det er i denne situasjonen, er det jo et pluss for den individuelle vuderingen av saken :)
 

DeletedUser

Guest
Ok, jeg overså et par verdener som har startet allerede. Poenget mitt var at de nyere verdenene har fått faste mål for at noen skal vinne. Eks 1 stamme må holde en haug med skatter/hemmeligheter eller en stamme må ha x mill poeng i x timer. Det er jo mulig å merge seg til det der, så lenge innstillingene tillater det.
Var uansett tenkt mer fremtidige verdener, ikke nåværende. Dårlig formulert og gjennomtenkt.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Helt objektivt så er jo det at to stammer skal kunne vinne sammen litt logisk. Hvorfor har vi allianser hvis det ikke skal gå? Mister mye av konseptet om allierte ikke kan begge vinne. Et spørsmålstegn jeg fortsatt setter er hvorvidt dette bør gå når de to stammene ikke ligger på rank 1 og 2.
 

DeletedUser

Guest
Hele grunnen til at de maste på å få igang endgame var jo for å sørge for at prosessen med å få stammene i en såpass klar ledelse at de ville kunne vinne verdenen, skulle gå raskere. Slik jeg forsto det, iallefall. Poenget er ikke at verdenen skal avsluttes nå, men at når den avsluttes skal Snipe og HG begge være vinnere så sant alliansen består til det punktet ;)

Ellers tror jeg diplomatilistene i utgangspunktet mer er beregnet på å holde styr på hvem man angriper og hvem man ikke angriper, samt hvem som hjelper deg å angripe de du angriper. Men det er jo alltids moro å ta det et skritt lenger :)
 

Mr.yoda

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
10
synest det er tragisk d jeg.
HG burde hvertfall være på 2.plass når verden avsluttest om de skal få pp
 

domly

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Så vis HFO, BOL, RNG og WIC allierer seg så vinner alle v1 da eller? :confused:

Det her hørtes utrolig rart ut og det har vert sånn for helle tiden at det er kun 1 stamme som vinner og diplomaten blir styrt av det. vis man skal innføre en ny regel for vinning av en verden så burde det vært sagt i fra om det fra starten.

La de 2 stammene det er snakk om avgjøre mellom seg hvem som fortjener å vinne mest.

Mvh ingmo


Helt enig dette er en skam spør du meg !

EN stamme er EN stamme..

visst den beste stammen i en verden er allirt med den dorligst siden dag 1 så vinner begge ?? meningsløst !
 

DeletedUser

Guest
synest det er tragisk d jeg.
HG burde hvertfall være på 2.plass når verden avsluttest om de skal få pp

Det kommer vi til å være også, slapp av, lille gutt.

Helt enig dette er en skam spør du meg !

EN stamme er EN stamme..

visst den beste stammen i en verden er allirt med den dorligst siden dag 1 så vinner begge ?? meningsløst !

EN allianse er EN allianse.

I v7 sitt tilfelle. Hvilke stammer, bortsett ifra Snipe har vært bedre. Gjerne gi meg laaaaaaaaaaaaang liste.

Det som er meningsløst, er at sånne tullinger som deg skriver om ting de tydeligvis ikke har peiling på.
 

domly

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det kommer vi til å være også, slapp av, lille gutt.



EN allianse er EN allianse.

I v7 sitt tilfelle. Hvilke stammer, bortsett ifra Snipe har vært bedre. Gjerne gi meg laaaaaaaaaaaaang liste.

Det som er meningsløst, er at sånne tullinger som deg skriver om ting de tydeligvis ikke har peiling på.


Jeg syntes nå VA var bedre en snipe, det eneste var at VA fikk hele verdenen etter seg..
 

DeletedUser

Guest
synest det er tragisk d jeg.
HG burde hvertfall være på 2.plass når verden avsluttest om de skal få pp

Heh, hvem sier at HG ikke er på 2. plass når de kommer så langt som til å avslutte verdenen? V7 er gått inn i end game. Den er ikke avsluttet enda. Jeg syns på ingen måte dette er vanskelig å forstå, så hvorfor er det at så mange andre ser ut til å ha problemer med å fatte det? :confused:

@domly: Ja, går for så vidt til en del litt merkelige poster i denne tråden. Men har du satt deg inn i situasjonen på v7? For det første er HG på tredje plass, bak Class!, og dermed langt fra den dårligste stammen. For det andre er det ikke snakk om bare et navn på diplomatilista, men et langsiktig samarbeid mellom de to stammene. For det tredje tror jeg alle eksemplene som motsier denne avgjørelsen er ganske i ytterkantene. Dere hekter dere opp i det faktum at allierte kan vinne en verden, og tar det for gitt at det gjelder alle typer allierte, uten en vurdering på om det burde gå. Jeg vil ikke si at det er noen god idé å sammenligne v1 og v7 for eksempel, rett og slett fordi omstendighetene er fullstendig ulike, noe som gjør at vi ikke kan bruke akkurat samme løsningen i disse tilfellene. Det burde man da kunne forstå.

Sorry for en litt irritert undertone... jeg blir bare urimelig engasjert i denne saken :p
 

domly

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Heh, hvem sier at HG ikke er på 2. plass når de kommer så langt som til å avslutte verdenen? V7 er gått inn i end game. Den er ikke avsluttet enda. Jeg syns på ingen måte dette er vanskelig å forstå, så hvorfor er det at så mange andre ser ut til å ha problemer med å fatte det? :confused:

@domly: Ja, går for så vidt til en del litt merkelige poster i denne tråden. Men har du satt deg inn i situasjonen på v7? For det første er HG på tredje plass, bak Class!, og dermed langt fra den dårligste stammen. For det andre er det ikke snakk om bare et navn på diplomatilista, men et langsiktig samarbeid mellom de to stammene. For det tredje tror jeg alle eksemplene som motsier denne avgjørelsen er ganske i ytterkantene. Dere hekter dere opp i det faktum at allierte kan vinne en verden, og tar det for gitt at det gjelder alle typer allierte, uten en vurdering på om det burde gå. Jeg vil ikke si at det er noen god idé å sammenligne v1 og v7 for eksempel, rett og slett fordi omstendighetene er fullstendig ulike, noe som gjør at vi ikke kan bruke akkurat samme løsningen i disse tilfellene. Det burde man da kunne forstå.

Sorry for en litt irritert undertone... jeg blir bare urimelig engasjert i denne saken :p

Ja, men nå er det jo sånn at det ble endret.. først var det kun den stammen som vant ikke dens alierte, men på grunn av missnøye ble dette endret -.-
 

DeletedUser

Guest
ja bare og løs opp class! da og grattis med seieren hg og snipe :mad:

Hvis du ikke skjønte hva jeg snakket om så kan jeg forklare hva jeg mente. Det jeg mente var at når v7 er klar til å avsluttes, kan alt ha skjedd. Men siden det virker sannsynlig at HG og Snipe vil stå igjen som vinnere, har Dakapo tatt høyde for at de skal kunne stå som allierte på slutten. Dersom de ikke vinner, eller HG faller bort, eller et annet scenario, gjelder selvsagt ikke dette. Og det er ingen som sier at alt dette skal skje akkurat NÅ ;)

Ja, men nå er det jo sånn at det ble endret.. først var det kun den stammen som vant ikke dens alierte, men på grunn av missnøye ble dette endret -.-

Ja, jeg syns det er helt topp. At teamet ikke bare trumfer avgjørelser når de får inn klager, at de faktisk evner å godta at deres avgjørelse ikke nødvendigvis var den beste og at den kan forandres. Det har jo tidligere vært kritikk rundt akkurat dette. Jeg syns det er flott at teamet endrer på avgjørelser spillere ikke er fornøyde med, isteden for bare å kjøre på uten å høre på hva folk vil. Thumbs up her iallefall :)
 

domly

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Hvis du ikke skjønte hva jeg snakket om så kan jeg forklare hva jeg mente. Det jeg mente var at når v7 er klar til å avsluttes, kan alt ha skjedd. Men siden det virker sannsynlig at HG og Snipe vil stå igjen som vinnere, har Dakapo tatt høyde for at de skal kunne stå som allierte på slutten. Dersom de ikke vinner, eller HG faller bort, eller et annet scenario, gjelder selvsagt ikke dette. Og det er ingen som sier at alt dette skal skje akkurat NÅ ;)



Ja, jeg syns det er helt topp. At teamet ikke bare trumfer avgjørelser når de får inn klager, at de faktisk evner å godta at deres avgjørelse ikke nødvendigvis var den beste og at den kan forandres. Det har jo tidligere vært kritikk rundt akkurat dette. Jeg syns det er flott at teamet endrer på avgjørelser spillere ikke er fornøyde med, isteden for bare å kjøre på uten å høre på hva folk vil. Thumbs up her iallefall :)

:)

men hvorfor endrer de uten undersøkelse eller noe slikt ?? kansje 2 stammer mener det og de har kansje flere poeng, men de andre stammene er jo flere.. og kansje mener det motsatte og så skal den største aliansen få viljen sin ??
 

DeletedUser

Guest
Domly:
VA hadde mange meget, meget bra spillere. Jeg vet, jeg var leder der en god stund.
Men VA var ikke bra nok til å holde seg på v7, ergo døde og irrelevant i denne saken.
Class! har mer poeng enn HG, men de er ikke en bedre stamme. Hovedsaklig pga at den består av altmulig rask som ikke er medlem av HG eller Snipe. Flere gode spillere der også, men som stamme har de ikke sjans.


Mrs Yoda:
Leggetid for deg nå. Dine utbrudd minner meg om mine 2 små nevøer når de er trøtte. Gjør alt mulig tull for oppmerksomhet.

WW:
Takk for at du holder "min side" og er saklig :D
 

DeletedUser

Guest
:)

men hvorfor endrer de uten undersøkelse eller noe slikt ?? kansje 2 stammer mener det og de har kansje flere poeng, men de andre stammene er jo flere.. og kansje mener det motsatte og så skal den største aliansen få viljen sin ??

Regner med at det som gjorde at denne alliansen fikk viljen sin, er at det ville være fullstendig ulogisk å ikke la dem få det.

Merk at dette bare trer i kraft ved gitt scenario at alliansen Snipe-HG vinner v7 sammen, det gjør ikke at disse to stammene automatisk er erklært vinnere av verdenen. Alle som har problemer med dette burde gjøre en ekstra innsats nå i sluttfasen for å sikre at disse ikke når målet sitt :eek:

Ellers KUNNE stammene ha merget, noe som i og for seg ville gitt samme resultat. Men når de ikke ønsker å gjøre det ville det jo være koselig for dem å slippe, og det har ellers ingen innvirkning på hvordan v7 forløper seg, da resultatet blir det samme :p

@Redswan: Hva hadde du ventet? :p
 

DeletedUser

Guest
:)

men hvorfor endrer de uten undersøkelse eller noe slikt ?? kansje 2 stammer mener det og de har kansje flere poeng, men de andre stammene er jo flere.. og kansje mener det motsatte og så skal den største aliansen få viljen sin ??

Når den største alliasen består av flere stammer som ikke engang tilsammen har mer poeng enn det jeg har som spiller, hvorfor skal deres stemmer(som sansynligvis ikke vil ha en avgjørende faktor i spilldelen) ha en avgjørende faktor i hvordan verden skal avsluttes? Klønete forumlert, men jeg håper du forstod. ORker ikke prøve på nytt.
 

Hakkespetten

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Ja Yoda, bare oppløs class sånn at det går fortere. Dere kommer til og bli adlet ned uansett, så hvilken måte dere ønsker og gå ned på er opp til deg(dere).

Resten av crappet som har kommet gidder jeg ikke kommentere (eller lese for den saks skyld), føyer meg bare til det Dakapo har sagt i starten. Delt PK til alliansen som står igjen, samt Hall Of Fame.
 
Topp