verden 24 top 10 *ehm* brukere...

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
8628136597d3b72c8cf8001c99fbf6bd


https://gyazo.com/0ca2b05571a34927cf23f7350d212e7f
 
Sist redigert:

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Dersom du hinter til pp-bruk så er det flere utenfor topp10 som har brukt mere enn folk på topp 10.
 

Destructere

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
83
Tenker generelt på hele Slott-Eventet. Tok bare birken som eksempel pga. han er den mest obvious brukeren x)
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Det er en naturlov at topp ti ikke kan være en skammens liste om det er flere enn 10 personer som har utført en skammelig handling. Denne loven ble først satt frem av Fa kua for noen dager siden og er ennå ikke blitt motbevist. Q.E.D
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372

Du impliserer at folk som gjør det bra skal skamme seg, uavhengig av PP bruk.

Hadde du ment at pp bruk fører til skam hadde lista sett anderledes ut, nå bare virker du litt småsjalu på de som gjør det bra


Det er en naturlov at topp ti ikke kan være en skammens liste om det er flere enn 10 personer som har utført en skammelig handling. Denne loven ble først satt frem av Fa kua for noen dager siden og er ennå ikke blitt motbevist. Q.E.D


Jeg bare mener at det blir feil å kalle det skammens liste når de ikke er rangert etter antall pp brukt, med mindre det å være ranket høyt forbindes med skam, da
 
Sist redigert:

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Du impliserer at folk som gjør det bra skal skamme seg, uavhengig av PP bruk.

Hadde du ment at pp bruk fører til skam hadde lista sett anderledes ut, nå bare virker du litt småsjalu på de som gjør det bra


Jeg bare mener at det blir feil å kalle det skammens liste når de ikke er rangert etter antall pp brukt, med mindre det å være ranket høyt forbindes med skam, da

Sjalu? Hadde jeg vært sjalu, så hadde jeg gjort det samme til. Da hadde jeg brukt pengene jeg bestilte tur til Dublin for i går til PP og boosta meg selv på samme måte som alle disse. Jeg er mer oppgitt over hva spillet har blitt til. Jeg skjønner det er vanskelig å forstå for noen som ikke har så lang fartstid på TW, og kanskje ikke har opplevd noe annet enn disse PP-infiserte verdenene, men TW har endret seg. Så jeg har ikke noe imot å fremstå som en bitter gamling som irriterer meg over noe sånt.

Å ligge etter i oppstarten har jeg forresten for vane å gjøre, da det aldri har vært noen farse for min del. Problemet kommer bare når jeg ser at de eneste som hevder seg i toppen er de som bruker vanvittige mengder PP. Det er ikke fair, og det strider mot rettferdigheten.

Derfor kaller jeg det skammens liste. Lista der består meg bekjent av døgnfluer, sett bortsett fra Bohic. Typer som kommer til hver eneste verden og holder maks en måned eller to. Det kan godt hende det er noen duglige spillere der også, for alt jeg vet, men det beviser da egentlig ingenting når man holder på sånn.

Blir litt som kjøre motorsykkel mot alle i Tour de France. Ja, vi vet at vedkommende kan kjøre motorsykkel, men kan han sykle? Nobody knows! Fra før av brukte man bare doping, men når tar man det til det neste nivået. Da blir det så useriøst at det er vanskelig å sette ord på det.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Er det så mye å klage over spør jeg?

Det er vel få som er fan av hvordan TW har utviklet seg den siste tiden, men den evige hudflettingen som skjer nå av spillere som benytter seg av de funksjonene blir i mine øyne feil. Såklart, eventen som nå er i gang, skaper ekstreme fordeler som vi klarer å se, men de bidrar også til å få TW til å gå rundt. Om vi skulle fått en drømmesituasjon med kun PK igjen på en verden vil det si at det ville blitt brukt kanskje:

200 x 150-200 = 30.000-40.000 PP i mnd.en

Det kan skaffes for 3.000,- ca. Det er naturlig at en bedrift som vil ha en høyest mulig inntekt ikke kan driftes gjennom 3.000,- i mnd.en. Det er en laber avkastning, spesielt når Dakapo skal ha sin del og.

Hvis man legger til en verden med KA & PK er inntekten 2x så høy, altså 6.000. Ganske beskjedent og.
Det er derfor ikke rart at de forskjellige funksjonene har kommet, jeg vil tippe at halvering av tid og -20% på bygninger bidrar til si 90.000-120.000 PP pr. mnd. Det er en tripling av inntekt, på et lite lønnsomt produkt. Såklart blir virkemiddelet satt i gang selv om det går utover produktet. Det behøves, nettopp for å få spillet til å gå rundt, ha noen til å styre det, utvikle det videre og sitte igjen med en profitt som gjør arbeidet vært det. Totale inntekter på 18.000 pr. server i mnden er ikke altfor mye, i hvertfall ikke med et produkt som har blitt en suksess (TW har vart i over 10 år, anser det som en suksess).

Så kommer såklart disse eventene, og det er vel også det som det reageres på i størst grad. Men når de totale inntektene sikkert kan fordobles av slike eventer, ser jeg fra en kapitalist sin side at det er fristende å ta i bruk, selv om det skaper skjevheter i produktet de lager og dermed gjør totalrammen dårligere.

Tiden går videre, utviklingen skjer, og selv om det ikke alltid er positivt er det som oftest nødvendig. Mén hva du vil, men TW vil aldri bli det det engang var. Noe er bedre, noe er dårligere, men i utviklingen å gå fra en amatørorganisasjon til en veletablert aktør som ikke lengre drives fra garasjen til mor og far trengs det kapital, selv om det ødelegger litt av idealet man hadde i den garasjen.

It cost, but it pays better.
 

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
hvem har sagt at vi på toppen i det hele tatt bruker penger på spillet? skaff dere pp eller stopp å grin
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429

Nerder av Stål

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
94
Betyr da ikke at vi har brukt penger på spillet da. Er ikke vanskelig å selge ress på en verden for mange tusen PP, som du kan bruke på neste verden.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Mye gratis PP ute og går da, isåfall ;)

At f.eks. din by vokser med 1918 poeng på ni timer, har noe med PP å gjøre.
http://no.twstats.com/no24/index.php?page=village&id=85
2015-12-03 17:09 4408 +1918 9h Ukjent

Om du har noen andre kule tips til å få sånn mirakuløs raskt vekst på byen din, må du nesten tipse meg om triksa ;)

Jeg har tjent 40.000 pp ved å selge ressurser på v23, dette er mens jeg har befunnet meg på topp 25 mesteparten av tiden.

Problemet kommer bare når jeg ser at de eneste som hevder seg i toppen er de som bruker vanvittige mengder PP. Det er ikke fair, og det strider mot rettferdigheten.

Derfor kaller jeg det skammens liste. Lista der består meg bekjent av døgnfluer, sett bortsett fra Bohic. Typer som kommer til hver eneste verden og holder maks en måned eller to. Det kan godt hende det er noen duglige spillere der også, for alt jeg vet, men det beviser da egentlig ingenting når man holder på sånn.
1) Nei, som jeg allerde har sagt flere ganger i denne tråden, det er ikke de på topp 10 som har brukt mest pp, selvølgelig er en god del av dem på topp 10 lista over pp-bruk, men du har også spillere som har brukt relativt(da snakker vi ift de største forbukerene) lite pp på v24. Etter bonus-medaljer ved pp bruk har antallet blitt redusert drastisk, men det er likevel noen få som ikke har pp-horet til 1000.

2) Det andre avsnittet i posten din viser bare meg at du (sannsynligvis) ikke har fulgt med så godt på de nyere verdnene, det befinner seg flere vinnere(utenom bohic) på topp 10.
 
Sist redigert:
Topp