Verden 4: hastighet

Kva hastighet vil du ha på verden 4?

  • Verdenshastighet 0,75 - troppehastighet 1,333

    Stemmer: 10 7,9%
  • Verdenshastighet 1 - troppehastighet 1

    Stemmer: 28 22,0%
  • Verdenshastighet 1,6 - troppehastighet 0,625

    Stemmer: 25 19,7%
  • Verdenshastighet 2 - troppehastighet 0,5

    Stemmer: 64 50,4%

  • Totalt antall stemmer
    127
Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Kva hastighet vil de ha på verden 4?

Troppehastigheten er relativ til verdenshastigheten. Det vil sei at dersom verdenshastigheten er 2 og troppehastigheten er 0,5, går troppane like fort som dersom verdenshastighet er 1 og troppehastighet er 1.
 

DeletedUser

Guest
Berre eit spm, er det teknisk mulig å starte med sei speed 2 og redusere til speed 1 etter ei viss tid? Fordi eg har inntrykk av at dei fleste syns speed 1 er for tregt i starten, men er ikkje sikker på om alle er klar over kor mykje tid det tar med speed 2 litt uti spelet ;)
 

super mario

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Sitter å tenker på det selv. Blir alt for mye å gjøre og enhetshastigheten i forhold til speeden er kjip.. Selv liker jeg 1.6 best.
 

DeletedUser

Guest
Selv stemte jeg for speed .75. Jeg tror mange av meg vil være enig i at å sitte inne time etter time blir litt kjedelig etter hvert. Med tanke på IRL-livet mitt valgte jeg altså .75.

Til dere som ser på verdenspeeden og tenker huffameg det vil jeg ikke; Troppespeeden på .75-valget er veldig bra, noe som veier opp i min tankegang.

.75 for president!
 

DeletedUser

Guest
Berre eit spm, er det teknisk mulig å starte med sei speed 2 og redusere til speed 1 etter ei viss tid? Fordi eg har inntrykk av at dei fleste syns speed 1 er for tregt i starten, men er ikkje sikker på om alle er klar over kor mykje tid det tar med speed 2 litt uti spelet ;)

Om det er mulig å gjera det automatisk veit eg ikkje. Det er teknisk mulig å gjera det manuellt, men det må eg i så fall diskutere med InnoGames.
 

DeletedUser

Guest
ingen som gidder å sitte og game 0,75 i speed da :eek:
2 er noe for meg :D
For fortere jo bedre, krever kanskje mer tid,
men vi er da nerder :eek:
Nerder spiller PC :D

Har du ikke til PGA IRL liv ikke spill ^^
Eller spill, men bli nobla uansett.
De aktive vil komme i ledelsen uansett speed :cool:
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
0,75 her også ;-).

*Merker seg at jeg skrev noe til Fuzz på Skype som han pasta in, (nesten) nøyaktigt det samme som jeg skrev, tydeligvis. Så da gjentar jeg ikke (meg selv) fuzz * :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
ingen som gidder å sitte og game 0,75 i speed da :eek:
2 er noe for meg :D
For fortere jo bedre, krever kanskje mer tid,
men vi er da nerder :eek:
Nerder spiller PC :D

Har du ikke til PGA IRL liv ikke spill ^^
Eller spill, men bli nobla uansett.
De aktive vil komme i ledelsen uansett speed :cool:

Pøh, jeg kommer til å spille uansett hva slags speed det blir. Men ettersom jeg går på skole (kanskje ikke akkurat nå, men til høsten), så foretrekker jeg .75.

0,75 her også ;-).

*Merker seg at jeg skrev noe til Fuzz på Skype som han pasta in, (nesten) nøyaktigt det samme som jeg skrev, tydeligvis. Så da gjentar jeg ikke (meg selv) fuzz * :rolleyes:

What? Jeg copypasta'er da ikke?
 

DeletedUser

Guest
@habla, kan du ta det med i voten? :)

@leetago, har du spelt ein stor konto med speed 2? Eller har du spelt ein stor konto generelt? Om eg hadde vore aktiv 24 timar i døgnet så hadde eg framleis ikkje fått spelt optimalt på v3, og har framleis under 100 byar. Sjå for deg 500 byar og speed 2, det er ARBEID, det er knapt artig lenger ein gang ;)
 

DeletedUser

Guest
går det ikke an å ha speed 2 og unitsped på 1 eller 2 ???
 

DeletedUser

Guest
går det ikke an å ha speed 2 og unitsped på 1 eller 2 ???

Ok... om unitspeeden er 1 på en speed 2 server vil alle tropper bruke halvparten så mye tid på å bevege seg som på normale verdener.
Med unit speed 2 vil bare troppene bli enda raskere.

Her er noen beregninger:

Unit speed 1
Spyd og øks: 9 minutter per felt
Sverd: 11 minutter per felt
Lett kavaleri: 5 miuntter per felt
Speidere: 4,5 minutter per felt
Tungt kavaleri: 5,5 minutter per felt
Ram og katapult: 15 minutter per felt
Adels: 17,5 minutter per felt

Unit speed 2
Spyd og øks: 4,5 minutter per felt
Sverd: 5,5 minutter per felt
Lett kavaleri: 2,5 miuntter per felt
Speidere: 2,25 minutter per felt
Tungt kavaleri: 2,75 minutter per felt
Ram og katapult: 7,5 minutter per felt
Adels: 8,75 minutter per felt

I mine øyne blir det altfor fort... spesielt unit speed 2.
 

DeletedUser

Guest
@habla, kan du ta det med i voten? :)

@leetago, har du spelt ein stor konto med speed 2? Eller har du spelt ein stor konto generelt? Om eg hadde vore aktiv 24 timar i døgnet så hadde eg framleis ikkje fått spelt optimalt på v3, og har framleis under 100 byar. Sjå for deg 500 byar og speed 2, det er ARBEID, det er knapt artig lenger ein gang ;)

Det er ikke så mye arbeid som 1x hvis du har 500 byer, det har jeg erfart:)
 

DeletedUser

Guest
Veit ikkje om eg skjønte heilt kva du meinte.. at det er mindre jobbe med 500 byar med speed 2 enn med speed 1?

Jepp, har du mange byer må du regelmessig oppgradere dem med 1x, og med 2x blir der fortere bygget opp, og tropper også, trenger vel bare bruke Rekruteringsscript til tropper? Dermed er den saken grei. Selvfølgelig er det fler detaljer, men mye enklere med 2x.
 

DeletedUser

Guest
Jepp, har du mange byer må du regelmessig oppgradere dem med 1x, og med 2x blir der fortere bygget opp, og tropper også, trenger vel bare bruke Rekruteringsscript til tropper? Dermed er den saken grei. Selvfølgelig er det fler detaljer, men mye enklere med 2x.

Det er jo berre tull. Når du skal bygge opp ein by så bygger den seg, som du seier, dobbelt så fort med speed 2, men da må du jo og logge på dobbelt så ofte for å sette igang prod. så ser ikkje akkurat korleis det skal vere eit argument for at det er mindre arbeid med speed 2...
 

DeletedUser

Guest
Jepp, har du mange byer må du regelmessig oppgradere dem med 1x, og med 2x blir der fortere bygget opp, og tropper også, trenger vel bare bruke Rekruteringsscript til tropper? Dermed er den saken grei. Selvfølgelig er det fler detaljer, men mye enklere med 2x.

Er fullt enig med dommola. Det er jo slikt på dette spillet at bygningene trenger ikke å bygges opp manuelt, mann må bare inn for å sette dem i gang ;)
 

DeletedUser

Guest
Uansett verdnene jeg har spilt med 1x og hatt 500 byer+ og på 2x med 500 byer+ har det vært betydelige lettere med 2x
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp