Verden 6 Instillinger ?

DeletedUser

Guest
Hva syntest dere om de instillingene Paben akkurat posta ?



Hastighet: 1.5
Enhetshastighet: 1
Fakegrense: 1% av landsbypoengene
Forskningssystem: Tre-nivås system
Kirke: inaktiv
Militærleir: inaktiv
Maks antall stammemedlemmer: 40
Automatisk voksende barbarlandsbyer opp til 3000 poeng
Nattbonus: aktiv fra klokken 0:00 til 8:00
Enheter:
Bueskyttere: inaktiv
Speidersystem: Speideren kan oppdage tropper, bygninger og ressurser.
Paladin: aktiv
Adelsmann:
Prisene på adelsmenn øker fra og med 4. adelsmann
Maksimal rekkevidde for adelsmann: 100 Felt
Lojalitetsøkning per time: 1.125
 

DeletedUser

Guest
:D

Jeg syntes det er veldig bra at .no kommer seg ut av kirke verdenen, og archer verdener.. Blir mer morro med litt mer variert!:d
 

DeletedUser

Guest
Alt for mange noob beskyttelser......
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Alt for mange noob beskyttelser......

Nja, er ikke alt for mange her egentlig. Men det er gjort mye enklere her ser jeg. Enkleste er ofte best, jo mer inviklet jo lengre tid vil nye spillere bruke på å lære spillet.
Uansett er det vel ikke de nye spillerene man er ute etter å ta for å få en utfordring?
 

DeletedUser

Guest
Nja, er ikke alt for mange her egentlig. Men det er gjort mye enklere her ser jeg. Enkleste er ofte best, jo mer inviklet jo lengre tid vil nye spillere bruke på å lære spillet.
Uansett er det vel ikke de nye spillerene man er ute etter å ta for å få en utfordring?

Det er Fakegrense, Nattbonus, 5-dagers angrepsbeskyttelse og Maks. forhold angriper : forsvarer.

I tillegg kan det diskuteres om moral er en noob beskyttelse, da den bare går på poeng. Hvis 2 spillere starter samme dag, og den ene er 10 ganger større enn den andre etter en uke, burde ikke han få ulemper av dette, men derimot fordeler. Moral burde bare baseres på startdato(moralen faller bort etter en stund) hvis dette ikke skal være en noob beskyttelse.

Så alt i alt kan jeg se 5 noob beskyttelser, noe jeg klassifiserer som ekstremt mye.
 

DeletedUser

Guest
Blir bare mer og mer enig med Arcon jo mer jeg tenker over det.
 

DeletedUser

Guest
ikke så mye masserekrutering her. men mange stamme familier?
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Synes nå det er veldig positivt å se noe lit annet her på .NO :)

Skulle jeg kunne ønsket å rette på noe så hadde det vært ønskelig med enda mindre stammer uten støtte mulighet utenfor stammen.
 

DeletedUser

Guest
Syntes det blir tåpelig å diskutere innstillinger som ”noob’ete”.

I diskusjonen over vil det da si at fordi man klager på innstillinger, ikke greier å stille seg etter server innstillingene, er man ikke da noob? En god spiller burde takle en server uansett innstillinger, det er en del av spillets utfordring?

Ikke noe fasit svar akkurat fra min side, men yea. Føler det blir litt ord mot ord… At det ikke kan være det ene eller det andre.

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Syntes det blir tåpelig å diskutere innstillinger som ”noob’ete”.

I diskusjonen over vil det da si at fordi man klager på innstillinger, ikke greier å stille seg etter server innstillingene, er man ikke da noob? En god spiller burde takle en server uansett innstillinger, det er en del av spillets utfordring?

Ikke noe fasit svar akkurat fra min side, men yea. Føler det blir litt ord mot ord… At det ikke kan være det ene eller det andre.

- Tobben

Å takle server innstillingene er en ting, men at de favoriserer de nye og de mindre aktive spillerne er et faktum.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Vi er forskjellige og for noen er vel dette bra andre syns det er elendig, personlig liker jeg de ikke, 4. verden på rad på .no med Nattbonus er skuffende... Men men... sånn er det..
 

DeletedUser

Guest
Er ganske enig med arcon angående noob-beskyttelsene... Men er på den andre siden veldig glad for at det er 40 medlemsmax, null buer og 3 smienivåer... Endelig kom verdenen jeg har ventet på så lenge!
 

DeletedUser

Guest
Enig ang nattbonus og 20:1-regel. 5 dagar angrepsbeskyttelse var vel lenge med speed 1,5. Moral blir vi nok derimot aldri kvitt.. Er vel berre high-perf på .net som ikkje har moral?
Fakegrense derimot er veldig bra. Det er akkurat det motsatte av noobprot. Alle noobs kan spamme fakes. Å fake med fakegrense krever mykje meir kreativitet og skill.

Utenom nattbonus, 20:1, lang nybegynnerbeskyttelse og litt for store gråbyar så syns eg dette var bra. Fristar å starte, men har lova meg sjølv å holde meg unna tw ei stund :)
 

DeletedUser

Guest
Fakegrense derimot er veldig bra. Det er akkurat det motsatte av noobprot. Alle noobs kan spamme fakes. Å fake med fakegrense krever mykje meir kreativitet og skill.

Er vel egentlig litt delt denne ja, en noob som mottat masse fake vil ikke forsvare seg. Så på den måten blir det beskyttelse. Men som du sier krever det mer av en spiller med tanke på hvor og hvordan han faker.
 

DeletedUser

Guest
Greia er vel at man som nybegynner skal få sjansen til å komme inn i spillet før man blir kjørt over av en halvgod spiller som man egentlig kunne hatt en fair sjanse imot med litt tid til å lære spillet.

Da det gjelder nattbonus så er vel det for å besktytte den "vanlige spilleren" som har jobb eller skole ifra 08-16. så de iallfall skal få litt søvn om natten. Men selvklart straffer jo den folk som er oppe om natten kraftig. Men de som er oppe om natten har vel som oftest den fordelen av å møte statiske tropper og kan koordinere der etter.
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Synes nå det er veldig positivt å se noe litt annet her på .NO :)

Skulle jeg kunne ønsket å rette på noe, så hadde det vært ønskelig med enda mindre stammer, uten støtte mulighet utenfor stammen.

Dette hadde vært meget ønskelig ja, slik at man fikk et helt nytt konsept å tenke på når man spiller.
Samtidig er det vel kanskje litt mange medlemmer i forhold til mitt drømme-senario her på TW.
Men forventer ikke at alle mine krav skal innfries.
Så ser meget positivt på denne utfordringen vi nå står ovenfor ;)

Ønsker alle lykke til i v6 :)
 
Topp