Besvart Vinnerkrav for V14

Status
Stengt for ytterligere svar.

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Sjekka TWstats, er jo over 25 flere medlemmer i SUP-MyTh alliansen som alle vekser enn i -T-H- , har nok yme å si det og :p

De enkeltvise medlemmene vokser mer enn de fleste medlemmer i TH, så det har lite å si for annet enn størrelsesforskjellen etter veksten.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
MyTH(19)
SUP(22)

41
VS
51

-T-H-(12)
RoEm(15)
ORLY?(3)
20(20)
[V](1)


-T-H- alliansen har flere medlemmer. Så hvorfor de vokser sent kan man godt klø seg i hodet over. Jeg skylder på medlemmene, da enkelte der er rett og slett veldig ustabile.
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Jo - det kan jeg si med stor sikkerhet.

Boring!:hmm:

Dette er et resultat av større aktivitet hos våre medlemmer, med fokus på vekst. Før vi satte i gang veksten, lå vi faktisk ganske jevnt, men nå har vi skutt fra deres allianse i størrelse. Det er helt og holdent pga. grep vi har gjort i vår stamme, og dere har falt bak.


Jeg skal ikke benekte at vi har et jevnere og dyktigere mannskap enn dere, men du får det til å høres ut som en dårlig ting.

Vi har gjort alt vi kan for å få dyktige spillere på våre kontoer, og gjør hele tiden grep vi kan gjøre for å forbedre vår stamme som en helhet. Kombinasjonen av en dyktig ledelse og dyktige medlemmer, fører til en velfungerende stamme. Det samme gjelder også SUP.

Vil det si at dere kun har fokusert på og få inn spillere med mye erfaring bak seg? Eller har dere gitt noen nybegynnere muligheter og?
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
MyTH(19)
SUP(22)

41
VS
51

-T-H-(12)
RoEm(15)
ORLY?(3)
20(20)
[V](1)


-T-H- alliansen har flere medlemmer. Så hvorfor de vokser sent kan man godt klø seg i hodet over. Jeg skylder på medlemmene, da enkelte der er rett og slett veldig ustabile.

uhmm... tror nok Olve mente Sup/Myth v -T-H- i medlemsantall og vekst.. uten å si noe 100% sikkert..
 

DeletedUser

Guest
Vil det si at dere kun har fokusert på og få inn spillere med mye erfaring bak seg? Eller har dere gitt noen nybegynnere muligheter og?


Var dette ment som noe argument/kritikk imot MyTH, så ser jeg ikke helt noe slagkraft i det..
Dog var det et oppriktig spm, så får vel noen med mer innblikk i stammen svare deg ;)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Vil det si at dere kun har fokusert på og få inn spillere med mye erfaring bak seg? Eller har dere gitt noen nybegynnere muligheter og?

Vi har kun fokusert på å få inn spillere med erfaring, men det har vært kontoer med duals som har hatt mindre erfaring.

Likevel anser vi det som viktig å ha folk med peiling på hver konto.

uhmm... tror nok Olve mente Sup/Myth v -T-H- i medlemsantall og vekst.. uten å si noe 100% sikkert..

I så fall var det en dårlig sammenligning, da MyTH og SUP ikke er en og samme stamme. Skal man ta allierte med i regnestykket må alle på begge sider inkluderes.
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Ikke MyTH sin feil at dere tar med dere inaktive kontoer i krigen. Dere bestemmer egen vekst, eller?

Nei. Er ledelsen som bestemmer hvor mye vi får vokse pr. dag. Uheldigvis så er ikke tallet så stort, så vi blir hengende litt bak MyTH og SUP :/
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Flesteparten av medlemmene i MyTH ble valgt av meg før V14 startet, og ikke nå i ettertid som flere får det til og virke som. Gjennom hardt arbeid, mye kriging og pågangsmot, så holder MyTH en klar rank 1 som stamme. Som habbomannen sa - medlemmene selv bestemmer egen vekst. Om det er liten vekst, så kan det hende det er liten tro på seier..? :)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Vi har kun fokusert på å få inn spillere med erfaring, men det har vært kontoer med duals som har hatt mindre erfaring.

Likevel anser vi det som viktig å ha folk med peiling på hver konto.



I så fall var det en dårlig sammenligning, da MyTH og SUP ikke er en og samme stamme. Skal man ta allierte med i regnestykket må alle på begge sider inkluderes.


Hva har dette med vinnerkravet til V14 å gjøre? På tide at denne diskusjonen blir dratt inn i V14 seksjonen der den hører hjemme? Get on topic.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Hva har dette med vinnerkravet til V14 å gjøre? På tide at denne diskusjonen blir dratt inn i V14 seksjonen der den hører hjemme? Get on topic.

Kanskje du skal rette den kritikken der den hører hjemme? Jeg svarer kun på det du hevder er et spørsmål som ikke hører hjemme på spørsmålsforumet. Mao. er det ikke meg den kritikken skal rettes mot, men spørsmålsstiller.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det kommer en avstemning når en stamme klarer å få 70% dominanse.

Tilbake til tema, er det slik at EN stamme må ha 70% dominanse eller er det slik som Torquemada (som selv spiller på v14) sier her? (2 allierte stammer)

Syns det er litt merkelig at en som selv spiller på verden skal avgjøre vinner kritteriene.

Mvh PO
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Så du overtalte/brukte din stilling til å tilpasse vinnerkritteriene på den verdenen du spiller selv, slik at det passer bedre for deg?

På V1 måtte vi merge til en stamme for å få til det samme, magiske hvordan ting forandrer seg når det er innad.

Tilbake til tema, er det slik at EN stamme må ha 70% dominanse eller er det slik som Torquemada (som selv spiller på v14) sier her? (2 allierte stammer)

Syns det er litt merkelig at en som selv spiller på verden skal avgjøre vinner kritteriene.

Mvh PO


Nei, det er jeg som har satt vinnerkravene - Torquemada har bare vært den som tilfeldigvis formidlet det jeg har bestemt. Vi ønsker ikke å tvinge stammer som har vært allierte lenge til å krige mot hverandre (med mindre vinnerkravet er satt fra før av). V14 hadde ikke vinnerkrav fra start av, noe som betyr at to stammer kan om de absolutt vil være allierte hele veien ut (eller slå seg sammen som er mest ønskelig, dersom mulig).

Likevel er det viktig å presisere at det fortsatt er kun èn stamme som vinner, èn stamme som kommer på Hall of Fame og èn stamme som får premiumpoeng når verden er avsluttet.


Jeg husker ikke så fryktelig mye rundt hva som skjedde med V1 for å være helt ærlig, men jeg kan ikke huske at jeg har fått noen spørsmål om dette var en mulighet fra noen stammer på V1. Jeg kan selvfølgelig ta feil.
 
Sist redigert:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Nei, det er jeg som har satt vinnerkravene - Torquemada har bare vært den som tilfeldigvis formidlet det jeg har bestemt. Vi ønsker ikke å tvinge stammer som har vært allierte lenge til å krige mot hverandre (med mindre vinnerkravet er satt fra før av). V14 hadde ikke vinnerkrav fra start av, noe som betyr at to stammer kan om de absolutt vil være allierte hele veien ut (eller slå seg sammen som er mest ønskelig, dersom mulig).

Likevel er det viktig å presisere at det fortsatt er kun èn stamme som vinner, èn stamme som kommer på Hall of Fame og èn stamme som får premiumpoeng når verden er avsluttet.


Jeg husker ikke så fryktelig mye rundt hva som skjedde med V1 for å være helt ærlig, men jeg kan ikke huske at jeg har fått noen spørsmål om dette var en mulighet fra noen stammer på V1. Jeg kan selvfølgelig ta feil.


Du skrev her at det ble avstemning om vinnerkriteriene når en stamme har 70% dominanse?? En kjapp samtale med Tom og dette blir endret til å gjelde allianser??

Er vel uheldig at det ble Tom selv som formidlet dette på en verden han selv spiller?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Du skrev her at det ble avstemning om vinnerkriteriene når en stamme har 70% dominanse?? En kjapp samtale med Tom og dette blir endret til å gjelde allianser??

Er vel uheldig at det ble Tom selv som formidlet dette på en verden han selv spiller?

Ja? Det er fortsatt snakk i 70% dominanse, men i stedet for å ta utgangspunkt i størrelsen på èn stamme så blir det i dette tilfelle to. Når jeg skrev at størrelsen på en stamme er nødt til å være på 70% dominanse før vinnerkravet blir satt, så var jeg uviten til hvordan diplomatiet på verden så ut. Det er ikke ting jeg akkurat setter meg inn i. Når det er sagt så var det ikke Torquemada som først gjorde meg oppmerksom på alliansen mellom to av stammene - han bekreftet det bare når jeg spurte om det faktisk stemte og spurte meg hvordan det ville bli om de ønsket å vinne sammen. Hannes såkalte "innblanding" i hvordan jeg valgte å sette grensen for undersøkelse på vinnerkrav er heller ikke-eksisterende.

Jeg ser ikke helt problemet med at Torquemada formidlet dette. Selv om han spiller på V14 så er han likevel i teamet, og svarte bare videre på det jeg allerede hadde svart på aller først i tråden (og litt utenfor trådens tema). Å reagere på det blir litt storm i vannglass føler jeg, men nå er det du som går litt off topic her så da antar jeg at tråden nok en gang er besvart og at det derfor ikke vil være nødvendig å diskutere dette mer. I så fall, send meg en PM!
 
Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp