Fred på .no i forbindelse med tragedien i Oslo

Mener du det burde være 1 døgn fred på .no i forbindelse med hendelsen i Oslo/Utøya?

  • Ja

    Stemmer: 153 74,3%
  • Nei

    Stemmer: 53 25,7%

  • Totalt antall stemmer
    206
Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Ok alle stopp og krangle om man skal ha fred eller ikke, undersøkelsen tyder sterkt på at det kommer til og bli fred, 152 for og 54 mot!! skjerp dere, la oss heller konsentrere på og minnes de sårede og drepte i oslo og på utøya!
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Skal vi se.

NFF har avlyst hele serierunden.
I kampen mellom Köln og Arsenal var det et minutts stillhet - For publikummet og spillerne. Susann Pettersen spiller med et stort sørgebånd. Helsingborg & Mamlö hadde også et minutts stillhet, så hvorfor ikke innføre noe fred her ?

Og ja, det er flere arrangementer som er avlyst / mulighet for å bli avlyst, som f.eks Norway Cup.
 

DeletedUser

Guest
Jeg forstår de som føler at en dag eller flere med fred er en fin markering og en måte å vise vår respekt og medfølelse for de som er rammet direkte eller indirekte av det som har skjedd.

Det jeg ikke forstår er hvordan noen kan tro de kan definere andres sorgprosess og reaksjonsmønster. Det kan hende at den daglige rutinen man har på TW er det eneste som holder en stakkar sammen når hele livet faller i grus rundt vedkommende. Det siste man trenger da er å lese om hvor "lite berørt" man er fordi man sitter og spiller tw istedet for å..... ja hva mener dere er den "riktige" måten å reagere på? Det finnes like mange former for krisemestring som det finnes mennesker. Det er også noe herlig hyklersk over poster som helt klart sier "du får ingen respekt fra meg fordi du er en idiot, men du må vise litt respekt!"

Og så må jeg si meg enig med Spiralis: om det skulle vært en fred så burde den ha kommet med det samme, uten undersøkelser eller diskusjon. Selvfølgelig vil det være delte meninger om et slikt tema og folk vil avreagere på de måtene de kan, blant annet ved å være mer aggressive enn vanlig i diskusjoner som omtaler et sårt tema. Freden burde - etter min mening - ha vært i går om det først skulle være én dag med fred, eller den burde blitt satt igang i natt istedetfor denne undersøkelsen.
 

DeletedUser

Guest
Så du er avhengig av en fred på tw for å kunne vise respekt?
Spillavhengig? :rolleyes:

Ja, tilbringer mer eller mindre hele livet mitt på gutterommet. Har en fantastisk mamma som smører mat til meg og kommer ned med det til meg. Fikk pappa til å installere toalett på rommet slik at jeg slipper å miste datamaskinen av syne. Dusjen derimot fikk jeg ikke på rommet, så må vente med dusjing til det kommer fred. For det meste ved 17. mai eller julefreden, så ja.... en fred er meget kjærkomment hos meg :)

Som du ser så er det enkelte som trenger freden sterkt for å kunne komme f.eks til kirka til minnestund...
 

DeletedUser

Guest
Bra det ble et døgns fred.
Det som ikke er bra er at den kom ALT for sent! Er de som bestemmer slikt virkelig så veike og handlingslammede at de ikke klarer å ta en slik avgjørelse selv før det har gått to døgn?
De som virkelig trenger denne freden er ikke pålogget uansett, så hva poenget med en langdryg meningsmåling var skjønner jeg ikke.
 

DeletedUser

Guest
Fred på .no

Først av alt vil jeg uttrykke min medfølelse til alle som på en eller annen måte er berørt av det som har skjedd i Oslo og på Utøya.

Jasså trengte teamet 1 døgn fri nå eller. Denne freden har ingenting med respekt for det som har skjedd å gjøre! Dette er jo bare det evneveike og udugelige teamet på .no som gir etter for press fra enkelte spillere som sliter under angrep eller noe i en eller annen verden.

Hadde det vært noe tak i dem så hadde de bare stanset all aktivitet f. eks i går morges og sendt ut ei melding om hva som var årsaken. Men neida her skal vi ha en poll slik at ingen i teamet blir sett på som "den stygge" og har alt sitt på det tørre.

En ting er i hvert fall helt sikkert at dersom det ikke blir noen forandring i dette så er den verden jeg spiller nå den siste jeg deltar i etter flere års spilling. Spillet er godt og artig, men blir dessverre i mange tilfeller ødelagt av et meget udugelig team som ikke kan ta noen avgjørelser på egen hånd.
 

DeletedUser

Guest
Til Dere som kjenner noen som er berørt, uansett hvor nært eller fjernt - Ta vare på disse, dette vil ta lang tid å bearbeide. Meget lang tid. Og til oss alle, vær forsiktig med å komme med bastante utspill om tingene som har skjedd eller sleivete kommentarer - det er ikke bra.

Jeg skjønte tidlig fredags kveld at dette kom til å bli meget ille - men til og med meg med min bakgrunn var ikke forberedt på at det ble så ille, selv om jeg bor ved Tyrifjorden, men "heldigvis" litt unna Utøya.

Freden er nå iverksatt og Dere kan bruke minst ett døgn på å reflektere over hvor ille dette som har skjedd er. Og som historiene til dem involverte kommer frem blir det ille for mange.

Mvh
Tazen
"Ikke spre hat, spre kunnskap, samhold og forståelse"
 

DeletedUser

Guest
Besøk
Dine tropper besøkte Bonuslandsby(***|***)K44.

Av respekt for de pårørende etter helgens hendelser, vendte troppene tilbake uten å ha gjennomført angrepet.



....
Altså.. gråbyer?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Kan jeg spørre hvorfor det gis fordeler til noen typer av spillet da man kan støtte hverandre? Det opplyses jo om at det er mulig å gjøre det slik at man ikke kan sende troppene ut av landsbyen, hvorfor er ikke det aktivert?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp