Fred på .no i forbindelse med tragedien i Oslo

Mener du det burde være 1 døgn fred på .no i forbindelse med hendelsen i Oslo/Utøya?

  • Ja

    Stemmer: 153 74,3%
  • Nei

    Stemmer: 53 25,7%

  • Totalt antall stemmer
    206
Status
Stengt for ytterligere svar.

eirikn

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Syykt og syykt planlakt kan finne oppskrifter på nette med kunsjødsel bomber og osv. f.eks ikke jør dette hjemme programet som gik på nrk1

1 inbrud på en gård du har de du trenger. og 1 enkelperson jor. er sin syykt dumt med de som har sjed men vi kan ikke jøre noe med de.

Han hadde faktisk nylig kjøpt en gård 2 mil unna her jeg bor, det sto på nyhetene at han kjøpte 6 kg tonn kunstgjødsel på plantasjen, og han er egentlig smart som klarer og planlegge det, men han er en helt for jævlig tragisk mann som gjorde det fordi han er sur på politikken fordi at de vil ta inn muslimer elns, men han har brukt 2 år på planen, han lagde noe på 1500-1600 sider, så det er godt gjennomtenkt, men som sagt, han er veldig tragisk som gjør det, dette er en av de største massakrene gjort av 1 person, og fred kan vel ikke skade så mye, IRL er mye viktigere enn et spill.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Nettopp derfor vi ikke ser at folk kjemper for en fred hvis de er så opptatt av dette, hadde det vært viktig nok for dem hadde de brukt all sin tid på hendelsen og ikke brukt energi på dette her, men da er de nok bare spillavhgenige...
 

Vegre1

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Ja.....

Jeg synes det en en god ide og ha frem men ikke alt for lenge. Så jeg sier ja.....
 

DeletedUser

Guest
Freden skulle kommet i går, så her håper eg teamet bruker fornuften og dropper dette. Det er for seint nå.

En annen ting er at KUN aktive spillere bør få stemme, så denne undersøkelsen burde foregått IG. Hvorfor skal andre en oss som spiller bestemme om vi skal stoppe et døgn ?
 

AnneEnge

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Må si jeg syns det er helt på sin plass at alt står stille en stund nå !!!! Er vanelig folkeskikk å ta hensyn å Ha respekt for di avdøde å deres pårørende i en sånn stund . Til dere som er imot dette , Tenk om det hadde vært en av deres EGNE ??????
 

Mcevele

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
For fred, men lenger tid til V2 stenges!

Jeg er for fred, men siden Arica ikke får adlet noe da, betyr det litt. Jeg vil derfor at V2 varer til vi har 100% spiløereide byer :)


-Ole
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Må si jeg syns det er helt på sin plass at alt står stille en stund nå !!!! Er vanelig folkeskikk å ta hensyn å Ha respekt for di avdøde å deres pårørende i en sånn stund . Til dere som er imot dette , Tenk om det hadde vært en av deres EGNE ??????

Kan jeg spørre hvordan du vet at det ikke er en av våres egne?
 

DeletedUser

Guest
helt for at man kan stenge tw nen dager.

jeg skal ikke nevne navn, men jammen er det et par super egoister her. at man i det hele tatt tenker på tw fremfor det som er skjedd. uff
 

DeletedUser

Guest
Blir de 1 dags fred så skal jeg ha pk pga de. i tilleg ressuser så jeg mister på farminga mi.
 

DeletedUser

Guest
Noen her inne som har misforstått hva å "vise respekt er". Det å vise respekt handler ikke om å stoppe livene sine, men å vise at man bryr seg ved å tenne et lys, legge ned en blomst, eller ha et minutts stillhet.
Uansett hva resultatet blir må jeg si at ledelsen har taklet dette utrolig dårlig. Du stemmer ikke over om du har lyst å vise respekt eller ikke. Som dere ser så skaper ikke det samhold, men blir til enda en tråd hvor folk ikke klarer å holde seg for od til personkarakteristikker. Når 33 % har sagt nei, så blir det bare kjipt for de å ha denne markeringen. Jeg er sikker på at hver og en av de 54 som har stemt nei også er sjokkert, i sorg og har like vanskelig for å forstå dette, men hvis det nå blir markering MOT deres vilje vil de føle seg skyldige og følelsesløse. Samme skjer dersom det IKKE blir markering. Må si det provoserer meg at det skal "Stemmes" om vi skal vise omtanke eller ikke. Gå å legg ned noen blomster ved den lokale kirken din. Dere som tror det er så respektløst å spille TW mens andre sørger burde faktisk ikke vært her.
Poenget med en markering som dette er at folk skal få tenke seg litt om. Kjenne på sorgen littegrann. Men det er altså en grunn til at det heter "1 minutts stillhet" og ikke "1 døgns stillhet" Folk blir gale av å gå rundt i 24 timer i stillhet...
 

eirikn

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Nettopp derfor vi ikke ser at folk kjemper for en fred hvis de er så opptatt av dette, hadde det vært viktig nok for dem hadde de brukt all sin tid på hendelsen og ikke brukt energi på dette her, men da er de nok bare spillavhgenige...

Ah, så aldri på det på den måten, du har min støtte her, angrer på at jeg stemte "Ja", men jeg er ikke så keen på å angripe spillere uansett nå da :p

På den videoen hans var det bildet av stammebilde til IB btw :(*
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Når man snakker om fred her så regner jeg man mener at man ville ha fred fordi mange var savnet og det var uvisshet om sine venner lever eller ikke, nå 38 timer etter er det vell 4 personer som er savnet og en fred må da være meningsløs nå?

Tror dessverre det er mer enn 4 personer savnet.
25 er tallet jeg sist hørte...
Det er ikke meningsløst. Det er fortsatt en symbolsk verdi i det.. Selv om det i så fall kommer alt for, alt for sent...
 

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Nå skal jeg legge frem mitt syn, som garantert blir upopulært.....
Synes freden skal vare 1 uke, på grunn av at de som faktisk er rammet skal få tid til å samle seg.
Det tar ikke mange dagene etter man har mistet noen før man går inn i en "Robot"-rolle og lever hverdagen videre...
Kanskje kommer man ikke over sorgen på så kort tid, det er sant. Men freden burde komme, helst i går...
Og helst mye lengre..
 

DeletedUser

Guest
Ble ganske så overrasket når jeg så responsen på denne tråden. For det første var det mer enn jeg ønsket å lese gjennom, for det andre så er jeg veldig overrasket over mangelen på respekt.

Jeg må også si at jeg mener det er veldig rart at teamet ikke laget fred eller stoppet serverne med en gang. Enkelte ting mener jeg at man ikke trenger undersøkelse til. Sunn fornuft holder lenge. Håper teamet kan ta dette til etterretning og får laget fred/stopper server umiddelbart når slike ting skjer.
 

DeletedUser

Guest
Jeg ble også overrasket over antallet som stemte nei. Av respekt for de som faktisk har mistet sine kjære, venner, bekjente eller i det hele tatt vet om noen som ble revet vekk synes jeg dere kan la det være fred i et døgn! Noen jeg kjenner er savnet, vis litt respekt!!
 

DeletedUser

Guest
Windsy, er bare å gi opp. Noen ser ikke poengene, eller så vil de ikke se de
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp