Nytt lavmål

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Hmm, husker i starten av denne verdenen... Nå snakker jeg om veldig lenge siden, på begynnelsen av BB4H sin tid. Husker at Dragonlogs kontaktet meg og presenterte seg selv som ungen til en erfaren tw-spiller som nylig hadde startet med tw. Denne fyren var villig til å lære og stilte meg flere spørsmål som jeg alltid prøvde å svare på så godt som mulig i håp om at jeg hjalp en vennlig sjel med å forstå dette nettspillet. Vi fant godtonen raskt og jeg fant til og med ut at denne erfarne faren var en god venn av meg ifra v10. Når jeg kontaktet faren så stemte dette og han bekreftet at ungen hans var dragonlogs.

Etterhvert ble det mindre og mindre kontakt med denne spilleren og derfor hadde han funnet sin plass på v11 regnet jeg med og trengte ikke lengre min hjelp. (Selv om han hadde spurt om IAP mellom stammene våre gjentatte ganger til tross for den lange avstanden)

Når jeg leste dette så må jeg ærlig innrømme at jeg fikk meg et stort sjokk, jeg kunne aldri i verden tenkt meg at den vennlige nybegynneren som jeg hjalp i starten kunne oppføre seg slik, spesielt fordi han fikk både nukes og adelstog mot seg på den tiden som han bare behandlet på en rolig måte ved å forsvare byene sine. Jeg håper virkelig at denne brukeren ble gitt bort til denne såkalte Thecleaner/the punisher, ellers må jeg si at jeg er rimelig lei meg og skuffet. Har sett denne punisheren på forumet gjentatte ganger og har alltid lurt på hvorfor det virker som om det er så mange som misliker han, nå har jeg fått svaret mitt.

Når jeg begynte å lese denne samtalen mellom grimlock og dragonlogs så mente jeg at det var en smule komisk i starten. Dragonlogs oppførte seg som om han var en eller annen president IRL og at grim nå hadde begynt å angripe landet hans. Men senere når jeg leste at han begynte å stalke denne uskyldige unge jenta og sendte henne trusler om å finne henne IRL over Facebook fordi hun hadde sendt noen angrep på han i et nettspill så fikk jeg kun en tanke oppi huet mitt: For et patetisk menneske. Jeg har nylig sluttet å spille her på v11, men jeg får faktisk lyst til å starte igjen kun for å sende et par tusen angrep på denne arrogante og ekle mannen.

Folk sier at han burde utestenges av v11 og tw osv. Etter min mening så er dette en sak som er så drøy at den burde politiandmeldes, for her blir det faktisk sendt trusler om å finne en liten jente IRL som er en forbrytelse på mange måter og står i strid med flere av de norske lovene om trygghet og retten til å forholde seg anonym over nettet.

Jeg vil nå kontakte faren til denne spilleren som jeg fortsatt har god kontakt med på v10 og spørre om han vet noe om hva som har skjedd.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Dragonlogs trekker seg fra V11 har pratet med han.

Dette er uakseptabelt spilling på alle nivå, håper alle lærer noe av dette å behandler alle likt i verden 11. :)



Simen
 

DeletedUser

Guest
Sikre kilder sier at saken vil bli politianmeldt.
Pluss at det sies at kontoen har ikke blitt gitt bort, og at det er en eldre mann som har skrevet til jenta på fb.
 

DeletedUser

Guest
Hoff, at ikke folk kan skjønne at dette bare er et spill og kose seg med det...Men istedenfor skal oppføre seg slik som dette.
 

DeletedUser

Guest
Dette er litt sykt.............. Alt dette startet med at han bare ble angrepet på nettspillet her?? Huff, tragisk
 

DeletedUser

Guest
Hadde en lingnede situasjon på mitt gamle spill, og han som truet viste ikke da hva han truet, det var en proffisjonell hacker, så pcen hans var ikke brukenes etterpå, bare et hint til folk som truer.

Dette er da litt over det jeg så, vil anbefale staff og sette seg ned og ta en god prat med han og se hva dere kommer frem til, en mellom lang utestengelse hadde vært en god ting, denne stakkars jenta har jo sikkert bitt livredd, ting som dette kan også politianmeldes, jeg har ikke sett hele samtalen men slik jeg ser det nå kan dette være straffbart for denne mannen.

Truing på nett, på mindreårige, er veldig alvårlige saker. Og bør sås hardt ned på!

Mads.
 

Ekans

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Anmeld de til POLETIET , får å sjekke om dem bryr seg. Går vel under trusler sååå.
 

DeletedUser

Guest
Folk sier at han burde utestenges av v11 og tw osv. Etter min mening så er dette en sak som er så drøy at den burde politiandmeldes, for her blir det faktisk sendt trusler om å finne en liten jente IRL som er en forbrytelse på mange måter og står i strid med flere av de norske lovene om trygghet og retten til å forholde seg anonym over nettet.

Bra sagt.. Helt enig!
 

DeletedUser

Guest
(...)Når jeg begynte å lese denne samtalen mellom grimlock og dragonlogs så mente jeg at det var en smule komisk(...)

Bare for å gjøre det klart så spiller jeg ikke selv på V11. Men jeg kjenner eieren av kontoen, og la dette ut for henne.

Jeg vil nå kontakte faren til denne spilleren som jeg fortsatt har god kontakt med på v10 og spørre om han vet noe om hva som har skjedd.

Hvis det vil hjelpe så har jeg facebook profilen til TheCleaner, som meldingene ble sendt fra, og vil kunne oppgi den til deg dersom det er ønskelig - på PM, ikke her på forumet. Så vidt jeg forsto det har han også påstått at han spiller med sønnen sin, uten at jeg skal si det med 100 % sikkerhet.

Truing på nett, på mindreårige, er veldig alvårlige saker. Og bør sås hardt ned på!

Ung, ikke mindreårig.
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Jeg vil nå kontakte faren til denne spilleren som jeg fortsatt har god kontakt med på v10 og spørre om han vet noe om hva som har skjedd.

TC er vel en voksen mann og det var vel han som da skrev meldingene på facebook om jeg har lest riktig. Så å snakke med faren hans er vel lite hjelp i?
 

DeletedUser

Guest
kjenner jeg rett er dette martin/bjella for han andre som spillte på the-cleaner var 32, ellers har han noe problemer i real life :)

Feil. Da han sendte de truende facebook meldingene fra sin egen facebook konto er navnet ikke i tvil. Alderen stemmer også overens med hva han tidligere har nevnt. Hans kallenavn på facebook er også "thecleaner" pluss et tall, bare sånn for sikkerhets skyld. Han er nå 45 år gammel.
 

DeletedUser

Guest
Hvis det vil hjelpe så har jeg facebook profilen til TheCleaner, som meldingene ble sendt fra, og vil kunne oppgi den til deg dersom det er ønskelig - på PM, ikke her på forumet. Så vidt jeg forsto det har han også påstått at han spiller med sønnen sin, uten at jeg skal si det med 100 % sikkerhet.

Har fått oppklart et par ting eller to nå.... Det starta med at bare ungen spilte på denne kontoen kun ved litt hjelp noen ganger av faren sin som da er TC. Senere utviklet det seg til at de blir duals og alt mulig. Her har ikke TC bare ødelagt for seg selv, men også for ungen sin som i teorien ikke har gjort noe galt. Men jeg trenger ikke facebookprofilen til TC, har 0 interesse i å plutselig kontakte en fyr som jeg misliker sterkt. Hvis ikke så har jeg allerede tilgang til å få både facebookprofil, skype og annet av slik informasjon.

Det viste seg faktisk at TC tidligere var dual på en konto på v10... Den faren jeg sa jeg skulle kontakte på v10 i håp om å løse dette viste seg å være TC selv, så 0 good i det. Nå er han ikke dual på den kontoen som jeg kontaktet fordi eieren "kicket" han og bytta pass. Men kan røpe at denne kontoen som TC var på var en konto som idag også er blant v10's beste. Nick osv kan vi ta på PM, da jeg ikke øsnker å gå ut med navnet her siden eieren allerede har fått inn haugevis av spørsmål fra undrende folk som meg.

TC er vel en voksen mann og det var vel han som da skrev meldingene på facebook om jeg har lest riktig. Så å snakke med faren hans er vel lite hjelp i?

TC viste seg å være faren....
 

white tiger

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
44
da må han ha ett synsykt problem i dette ekte livet for og prøve og få respekt i tw verdenene (rofl)
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Dette er fortsatt ikke noe nytt med TC. Han er like gal og paranoid i RL, og skulle man si noe feil til han , f.eks si noe om barten(wasntme) ja da blir det huskestue.

Men det er bare trist at grensene til TC er fullstendig borte når han velger ut sine mål.
 

nikko1312

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
uakseptabelt

For det første en tåpelig og tverrs gjennom lattlig oppførsel, helt uakseptabelt.. belønnes med noen nukes med en gang han der :)
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Det å oppsøke folk IRL er ikke greit med mindre den oppsøkte ønsker dette, allikevel må jeg si at jeg fint klarer å snakke med ham. Synd at det måtte gå slik, peace.
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Tja, har kjendt TC siden v1 og har ganske ofte vært i stamme med han. Vi har hatt vore diskusjoner, men ikke mer enn det. TC har alltid hat en utradisjonell spillestil og vært en torn i øyet på andre. Men jeg må erkjenne at dette går langt over, hva som ka kalles anstendig oppførsel. TC har tidligere vært ute i hard sjø og slengt med leppa, men dette.........skam deg TC
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Sånn oppførsel hører ingen steds hjemme. Folk vurderer å gi seg helt med tw hvis ikke sånt får konsekvenser.

Jeg har selv opplevd å få tilsendt skypesamtaler der fyren sammenlikner meg med Breivik o.l. Det er ikke av samme alvorlighetsgrad som dette, men det sier en del om fyren. Få hele fyren bort fra dette spillet, han er ikke ønsket.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp