Tilbakemeldingstråd Vinterevent 2013 - spørsmål/kommentarer

DeletedUser

Guest
SYnes det høres litt merkelig ut å 'forby' å prate om en av innstillingene, ja.
 

DeletedUser

Guest
SYnes det høres litt merkelig ut å 'forby' å prate om en av innstillingene, ja.

Nå er det vel ikke akkurat det hun "forbyr". Det hun ber om å ikke gjøre er å fortsette å snakke om "hva og hvorfor bedrifter gjør som de gjør for å tjene penger", noe som er litt lengre enn innstillingene.
 
Sist redigert av en moderator:

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Dakapo er ei dame!

men tilbake til topic. Hva skal til for å stoppe evt. fremtidige events?
 

DeletedUser

Guest
Håper dere skjønner det at det ikke hjelper å klage på pp-funksjonene til dakapo, eller i det hele tatt. Det blir som å sutre til dommern om du er blitt feilaktig vist ut av banen, det hjelper abselutt ingenting. Dere må bare ta de som det er, og gjøre det beste ut av det.

on topic:syntes det er fint at dere gjør litt ut av jula og vinteren, kryddrer opp spillet litt!
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
PP er jo endel av eventen å det er jo det spillerne nå gir tilbakemelding på. Så dem holder seg jo 100% til trådens tema.

Nei, ikke når det går fra å si at "æsj, nei ikke nok en event der en kan bruke pp" til å diskutere frem og tilbake hvorfor Innogames har eventer med pp (og premiumfunksjoner). Da går det på pp generelt, og ikke selve eventen.

@redswan; jeg "forbyr" ingenting.. Om noen ønsker å prate generelt om bruk av pp og hvorfor Innogames bruker tid på å lage funksjoner til dette (som svarene i denne tråden begynte å bikke over på), så må det i en egen tråd da det ikke har noe konkret med vintereventen å gjøre.
 
Sist redigert:

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Dakapo skrev:
En kald vind blåser gjennom landet til TribalWars, og all snøen forvandler det kjente landskapet til et hvitt vintereventyr. Det er derimot ikke den eneste endringen.. handelsreisende fra et annet land har blitt sendt ut på oppdrag av sin konge for å samle sammen ressurser sånn at de kan gjenoppbygge sitt rike etter en katastofe som inntraff - disse handelsreisende vil sette opp leir i nærheten av dine landsbyer.

De fremmede gjestene har med seg stål, og er villige til bytte denne nye og dyrebare ressursen mot tømmer, leire og jern som de så desperat trenger. Vil du godta deres tilbud og ellers oppleve en fredfull handel.. eller kommer du til å prøve deg på en aggressiv vei hvor du vil forsøke å stjele de ressursene som de allerede har byttet til seg? Husk bare at disse lagrene er godt bevoktet! Valget er ditt.

Syns det burde være mere historie bak disse "eventene" en det er, er veldig primitvt skrevet og man forundrer mye på hva som er.

handelsreisende fra et annet land har blitt sendt ut på oppdrag av sin konge for å samle sammen ressurser sånn at de kan gjenoppbygge sitt rike etter en katastofe som inntraf

Hvor er forkalringen på hvordan katastrofen skjedde? Hvilken konge sendte dem ut? Hva het det såkalte riket til kongen? Når inntraff katastrofen, og hvorfor?

Vet det vil ta tid, men sett deg ned, eller ha noen andre til å sette seg ned og skrive en skikkelig historie om, som utfyller og ikke legger deg igjen med et spørsmålstegn. Vet det er få som gidder lese, men de som gjør det kan være litt små irritert siden det er mye som hinter til en god historie, men ingenting som viser til det.
 
Sist redigert:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vet det vil ta tid, men sett deg ned, eller ha noen andre til å sette seg ned og skrive en skikkelig historie om, som utfyller og ikke legger deg igjen med et spørsmålstegn. Vet det er få som gidder lese, men de som gjør det kan være litt små irritert siden det er mye som hinter til en god historie, men ingenting som viser til det.

Hehe, nei.. Det blir ikke å skje dessverre, men jeg kan ta ønske ditt om mer utfyllende forhistorie videre så kan de vurdere om det er noe de vil bruke tid på ved en annen event.
 

DeletedUser

Guest
Synes du har en litt feil tone/formulering her, Olve. Jeg er enig i meninga di, men ikke måten du ytrer den på.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Du kan lage en konkuranse om å skrive en historie, gi dem en liten backstory (som den du har her) og gi 200pp til de som skriver best (du kan la folk stemme på det og)
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Må si at på første intrykk(.net er den igang allerede) virker eventen mye mere balansert enn den var ifjord, Her har de virkelig forbedret mye! Dette liker jeg :)

1) Det er nå ikke mulig å RANE til seg Stål, man må sende ressurser til Handelsbyene, og man får det da tillbake i en ratio på 1:10, Dessuten har handelsbyene en maksimal lagringsplass som jeg tror varierer fra verden til verden.

2) Byene er MYE bedre beskyttet, som også er bra, i tilleg til at det ikke er balansert med ressurser i dem, men de bare lagrer det de får tillsendt(ville tro at det er overflod av leire)

3) Man kan ikke velge hvilken premie man skal ha(med untak av noen få), men man må spille "lykkehjul" for å få dem :)

Dette med Betaling for å Vinne kommer ikke inno til å fjerne tror jeg, så det er bare å akseptere det som en del av spillet, og heller fryde seg litt ekstra når man adler en spiller som har kjøpt pp i Dyre Dommer ;)
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Må si at på første intrykk(.net er den igang allerede) virker eventen mye mere balansert enn den var ifjord, Her har de virkelig forbedret mye! Dette liker jeg :)

1) Det er nå ikke mulig å RANE til seg Stål, man må sende ressurser til Handelsbyene, og man får det da tillbake i en ratio på 1:10, Dessuten har handelsbyene en maksimal lagringsplass som jeg tror varierer fra verden til verden.

2) Byene er MYE bedre beskyttet, som også er bra, i tilleg til at det ikke er balansert med ressurser i dem, men de bare lagrer det de får tillsendt(ville tro at det er overflod av leire)

3) Man kan ikke velge hvilken premie man skal ha(med untak av noen få), men man må spille "lykkehjul" for å få dem :)

Dette med Betaling for å Vinne kommer ikke inno til å fjerne tror jeg, så det er bare å akseptere det som en del av spillet, og heller fryde seg litt ekstra når man adler en spiller som har kjøpt pp i Dyre Dommer ;)

Lol, det du sier i punkt 1 har Dakapo annonsert for lenge siden.

Ang. beskyttelsen til byen så er nok det feil, da den verdenen du spiller på har spillere med noen 100k på seg. Du sammenlignet med verden 13, som da var knapt en måned gammel. Beskyttelsen av byene på v17 vil være ganske ubalansert siden mange ikke har 1k øks og 1k lk, mens andre allerede har 3k øks og 3k lk.

Punkt 3 er som punkt 2, allerede nevnt av Dakapo.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
For å legge til litt Fa Kua så varierer antall ressurser man kan sende til byene og troppene som står i de varierer etter det. Kan man sende 13 millioner ressurser til byen, er det mange tropper der ifh. til de som bare tar i mot 600.000 ress.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Okay, Da må jeg oversett det, var vertfall ikke nevnt på .net som var hvor jeg leste om eventen.

Men det stemmer fortsatt at den er mere balansert i år enn den var for ett år siden(Verdner i oppstartfasen er jo litt problematisk mtp at troppeforskjellen på de større spillerne er så ekstremt stor, og det er mange innaktive som må inn i denn formelen de bruker på å regne ut troppene i HandelsBySaken)
 
Sist redigert:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Øverste premie in-game er 10% av varehusets ressurser, mens det i annonseringen står 30% - hvilken er korrekt? Ikke si at jeg har bygd varehus til 66% dårligere nytte her!
 

DeletedUser

Guest
af8f93cf4f669ca6335256280ef6a44a.png


er 50% om man bruker nok stål/pp :)
 
Topp