Tilbakemeldingstråd Vinterevent 2013 - spørsmål/kommentarer

DeletedUser

Guest
ikke bare v17, de andre er nok på trynet de også, men det har inno lagt opp til selv.
 

DeletedUser

Guest
I hate to say I told you so. Men dette med eventene har jeg som kjent, vært imot fra dag 1.
Er ikke imot ideen å gjøre noe annerledes, men det har ALLTID vært skjevt fordelt. Denne gangen tok Inno jaggu kaka med at fordelene ikke kom iform av høy aktivitet, men dem som vil bruke mest. Håper dem som fant på dette er stolt av segselv. Eller kanskje h*n får provisjon? Det er faktisk den eneste grunnen jeg ser for at dette makkverket kom til live.

Få bort moralen på v16, så jeg kan vinne der og bli ferdig med dette tullet av et spill.
 

DeletedUser

Guest
5152053995327f4b574425b4e5d077b3.png


Dette er en påminnelse til innogames. Neste gang dette regelbruddet skjer så sender jeg ticket

(giggle)
 

DeletedUser

Guest
Med slik monopolvirksomhet, skulle man tro det var den Norske Staten som drev dette spillet ifra Tyskland.
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Du kan lage en konkuranse om å skrive en historie, gi dem en liten backstory (som den du har her) og gi 200pp til de som skriver best (du kan la folk stemme på det og)

Håper du er klar for å lese den 500 sider lange romanen jeg skal skrive om denne vintereventen (nerd)
 

DeletedUser

Guest
Trist at jeg nå kommer til å huske dette når jeg tenker tilbake på min tid med tw. Ødela litt av avslutningen. Takk til idiotene i Innogames som har gitt inn for pengepresset. Vi ser det i dagens spill også. Mikrotransksjoner for å hjelpe de som har råd til å avansere raskere i spillet. Det ødelegger spillet for 95% og gjør at folk slutter.

Hvorfor ikke bare gjøre slike eventer enkle med noen få utfordringer som alle har råd til og tid til. Premier de som tar seg tid til å utføre ting. Ikke premier de som er idioter nok til å betale for mer poeng.

Den videoen Innogames lagde om selskapet viste en dedikasjon for å lage et godt spill der de ville gjøre det beste for spillerne. Nå har de ødelagt mye av gleden. De snakker fint og høyt om Tribalwars 2, men etter det de viser nå, har jeg ikke hørt en eneste sjel snakke positivt om det. Kommer selv til å styre unna og håpe at folk ikke fortsetter å betale for en slik utvikling. Hvis dere gjør det, vil de bare fortsette med det. De vil bare tenke at "hey, her er det visst idioter som ønsker å bruke penger på ubetydelige ting. La oss fortsette og sette en pris på alt. Ressurser, mer gårdsplass og mer tropper. Vi må passe på å sette en tidsgrense på alt, slik at de må fortsette å kjøpe ting."

Og systemet der man betaler ressurser for stål er håpløst upraktisk på de større verdenene. Ingen gidder å bruke timesvis på å bare få én premie og ikke være sikker på hva man får engang. Man må jo gamble på at man får det man ønsker seg. Det du kan kjøpe uten å gamble er jo crap i forhold. Tilnærmet ubrukelig.

Da jeg startet med dette spillet handlet det om FERDIGHETER og KUNNSKAP. Nå hadler det om hvor stor lommeboken din er og automatiserte prosesser. Kunne like gjerne vært en BOT som spilte spillet. Prisen på premium i måneden er veldig rimelig, men de utvikler stadig nye premiumfunksjoner som er dyre og gjør at fordelen blir større og større. Ikke alle har råd til det og dermed er det bare de som har råd til det som vinner. Veldig enkelt, idiotisk, urettferdig og utaktisk. Rett og slett dårlig planlegging og gjennomføring.

Dette er et spill jeg har elsket å spille og lagt maange timer i. Synd at de har klart å ødelegge et slikt fantastisk gøy spill. Tyne oss for mer og mer penger. Ja, det blir lagt mer innsats og flere funksjoner i spillet. Grafikken blir penere og det er mer å gjøre. Men prisen blir bare høyere og høyere. Ikke bare pengemessig, men forskjellene blant spillerne blir enorm!

Jaja, kunne skrevet mye mer.. men dette var min lille rant. Har irritert meg i hele dag over denne idiotiske eventen og fått meg til å stille spørsmål om alt ved TW. Takk for det Innogames.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Er helt enig med Magic Dude på dette temaet. Jeg fatter ikke hva Innogames driver med nå, greit nok at de vil tjene mer penger, men når det nå ødelegger såpass mye for spillerene, og da spesielt de i den yngre garde som spillet egentlig er siktet inn for, så kan man jo stille spørsmålet hva de egentlig vinner på dette. En kort boost med penger? Definitivt, en veldig god plan på kort sikt. Hva med lang sikt? Nei, vent, jeg tror ikke Innogames har hørt om akkurat den delen før, for her ser de like langt som jeg gjør frem til PC-skjermen. De ødelegger for seg selv, for sine kunder, og ruinerer store deler av spillet/de serverene som i dag er oppe & man kan bruke PP på denne eventen.


Hva er det Innogames har gjort med spillet sitt? Jeg husker tilbake da jeg startet på TW. Her på .no hadde vi ikke engang massrek script før folk hadde vesentlig store poengsummer, ja, man måtte faktisk gjøre det meste selv uten andre hjelpemidler enn premiumkonto, som forøvrig bare ga deg bedre oversikt /m grupper og litt diverse. Når man faktisk måtte legge ned en jobb i og både utforske spillet, kjempe seg til topps der det er nødvendig med mye arbeid, og lære seg ting som i dag er "automatisk" via en PP funksjon, så var spillet, i mine øyner, mye mer underholdende. Man kunne ikke halvere, benytte scripts i like stor grad eller kjøpe seg til topps. Spillet var tilpasset for både små og store uavhengig av lommebokstørrelsen, der det bare kostet noen kr i mnden på og holde PK gående. Det var en utrolig morsom tid med veldig mange gode minner. Det var på denne tiden Inno fikk med seg nye spillere til det en gang så fantastiske spillet Tribalwars.

Suksess, stigende medlemstall og fornøyde kunder. De fikk hva de betalte for - et veldig godt spill. De siste årene har Innogames ødelagt, ikke bare for seg selv, men kundene sine og selve spillet sitt. Alle PP funksjonene og at de skal "leie" oss gjennom hvordan TW funker ødelegger (alt) av opplevelsen. Så og si alle ønsker og være med i toppen, men når "toppen" blir satt ut fra størrelsen på lommeboken til personene bak kontoene, så er det noe riv ruskendes galt. Jeg husker V1, V2 og til dels V3, og hvor tett det var med 16-20k spillere på en verden. Forskjellen fra rank 1 til 100 var mindre enn hva den er fra 1-10 i dag. Det handler ikke om ferdigheter, hvor lenge man har spilt eller hvor god premade man er i lenger, alt er avhengig av folk som har en stor lommebok. Dette er ikke et spill lenger, det er en drop-in hvor man kaster penger ned i et sort hull og får igjen nada.

Bare for og ramse opp noen få problemstillinger nå på sparket:

* PP funksjoner.

Jeg er generelt i mot PP funksjoner. Så klart, Innogames må da få tjene penger på produktet sitt, men at det går såpass hardt ut over både spill og kunder er over alle vidder. Ting som gir direkte in-game fordeler ved hjelp av PP i form av ressurser, halvering eller redusert byggetid/produksjonstid er funksjoner Innogames burde ta avstand fra. Jeg mener også at det burde bli begrenset med scripts, da det gjør spillet FOR LETT. Om man har noe som gjør alt, hva er det da man sitter igjen med? Jo mer man gjør, til mer blir man knyttet til sin konto og spillet.


* Events

Events er en veldig omdiskutert funksjon. Selv så mener jeg at events kan ha en positiv effekt så sant det er gjennomtenkt(!), testet og tilpasset før den blir sluppet ut live. Man burde ikke ha muligheten til å kjøpe in-game fordeler på events med PP, som foreksempel ressurser. Det er helt bak mål, og ødelegger veldig mye på spesielt de yngste serverene. Events burde bare vært tilgjengelig via arbeid man la ned in-game, samt at det burde bli tilpasset til hver konto ut fra poengsummen(innenfor rimelighetens grenser).

Events har potensial, men måten Inno har benyttet dette i årene oppover er bare helt bak mål. Her straffer de nok en gang spillere som ikke har en stor nok lommebok. Dette blir bare feil, noe Innogames burde sett når de drøftet hvilken event de skulle lage til i år/fjor.

* Adventure

Jeg husker tilbake in the good old days at man måtte utforske ting, og gjøre ting manuelt. Både farming, rekruttering av tropper, renaming av byer, bygging av byer, gruppering av byer, utforsking av enheter, sending på marked, farme inn/produsere ress, ingen halvering av byggetidene, ingen flagg eller annet dilldall for raskere produksjon av enheter m.m.. De fleste scripts var også ulovlige, så det meste måtte man gjøre på egen hand. Noen sier kanskje "uff, så tungvindt", men nei, jeg synes det er mye bedre enn hvordan dagens situasjon er. Man blir mye mer knyttet når man legger ned mer arbeid i spillet, der man ikke kan kjøpe seg til topps. Spillet har mistet den verdien, det er ikke noe mer en ny spiller trenger og utforske, finne ut av eller gjøre på egen hand lenger, både in-game guide, PP funksjoner m.m sørger for at ting skal gå så "smooth" som bare det.


* Tilbakemeldinger fra utviklerene

Spillerene her på .no har lagt frem mange gode forslag, tips og forbedringer til spillet. Mange har også kritisert utviklerene for ting som har blitt gjort/intergrert, og enkelte ting har også blitt implementert i spillet. Alikevel sitter vi her, uten tilbakemeldinger. Ikke et "takk", "ja", "nei" eller noe som helst. Jeg synes det er dårlig. Nok en gang så viser Innogames hvor lite de bryr seg om dere, OM OSS, som spillere. Jeg synes det er trist at Innogames, som tidligere sto så støtt med mange spillere, nå er i fullstendig kolaps på grunn av sin egen udugelighet og arroganse.


* Botting

Med alle funksjonene som nå er i spillet, hva er egentlig forskjellen på en bot og det man kan kjøpe seg til in-game? Jeg kan ta et raskt eksempel på et annet spill som er orientert rundt grinding som også koster i mnden, World of Warcraft. På "WoW" så benyttet jeg bot den siste perioden før jeg nå bestemte meg og slutte i håp om at produsentene skal høre på spillerene sine, og fikse det folk definerer som "broken game". Problemet der er for mange abilities til absolutt alt, at spillet leier deg gjennom hva som man mye heller ville utforsket og funnet ut av alene, og at man kan kjøpe seg opp i både peng og annet diverse. Derfor bestemte jeg meg for at om jeg nå benyttet bot på WoW, så kan jeg jo ta igjen resten uten og sløse med hverken tid eller IRL peng. Jeg gjorde det, jeg fikk både peng og det andre jeg ville ha, men hva satt jeg igjen med? Mest sannsyneligvis like lite som hva de som benyttet peng gjorde, nada. Ingen opplevelse. Spillet mistet meningen.

TW er også et grind-basert spill, og selv med bot beskyttelsen oppe, så tror jeg at det er mange som pr dags dato benytter det for og komme seg "opp og frem". Dette resulterer i at folk, både vanlige spillere og de som benytter bot/program, til slutt gir seg da det ikke lenger er noen opplevelse/verdi i og holde det gående lenger.


______________________________________________________________________________________

Sånn helt oppsumert, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Det er bare trist og se på at det spillet, som en gang hadde et enormt potensial, går til grunne på grunn av utviklerene sine handlinger.
 

DeletedUser

Guest
Ang de nye oppdateringene til eventen, så er skaden allerede gjort. I og med at ingen lenger har mulighet til å utnytte systemet, så har de som allerede har brukt det, kommet langt. Ingen har nå mulighet til å ta de igjen. Fordelen har vært så stor at maktbalansen er totalt forskjøvet og ødelagt på de verdenene der PP har vært innblandet.

Det er ikke bare .no som er påvirket. Alle tribalwars servere som har hatt PP som betaling for eventen, har opplevd det samme. De rike hjelper de rike. Surprise surprise. Får finne andre ting å bruke penger og tid på.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Håper at disse tilbakemeldingene vil bli videresendt til Innogames. Det fortjener enhver spiller av dette spill..
 
Sist redigert:

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Håper at disse tilbakemeldingene vil bli videresendt til Innogames. Det fortjener enhver spiller av dette spill..

Jeg var kritisk til tilbakemelding, eller at spillerne skulle kunne kreve tilbakemedling på forslag og forbedringer vi skriver på forumet. I denne saken synes jeg det er en plikt av Innogames å komme med en skikkelig tilbakemelding i form av unnskyldning for å ha snudd flere(?) verdener på hodet.
 

DeletedUser

Guest
Syntes det er veldig interessant å se på statistikken på spesielt V17. Folk har hoppet fra rundt 3k til 20k poeng på nesten bare én dag. De som ikke har betalt for poeng, kommer til å ligge milevis bak. The damage is done.

Men men. Godt jeg slipper å tenke på dette noe mer.
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Utrolig bra skrevet Kenneth!

clap-clap-clap-eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3-2241.gif


Stemmer på en prikk det du sier! Kunne vi ikke bare sendt det du skrev der rett til Innogames og gitt dem det med teskje så det virkelig trenger inn hvor mye de har rotet opp med spillet sitt.
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Syns plasteret hjalp endel. De fire spinnen fikk meg på fote igjen. Nå mangler jeg bare.. 1250% til førsteplassen på v17! Ikke langt igjen.
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Syns plasteret hjalp endel. De fire spinnen fikk meg på fote igjen. Nå mangler jeg bare.. 1250% til førsteplassen på v17! Ikke langt igjen.

Så har jo dere gått lk + spyd, noe som hemmet veksten deres da dere ikke kunne ha clearet noen uten å miste verdifulle farmeenheter. Så at det bare er dinna crappy eventen kan du holde deg for god for.
 
Topp