Tribal wars - "Real life" variant

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Kort forhistorie: Jeg spilte Tribal wars ganske intenst våren 2008 og hevdet meg bra i Verden 1. Men... jeg måtte dessverre, av ulike grunner, gi meg da sommeren kom. Må vel si at jeg forelsket meg i spillet. Diplomatiet, stammekonseptet osv osv.

Det er jo slik at enkelte ”gamere” klarer å kombinere real life (RL) og spilling bedre enn andre. Noen ”spillavhengige” dropper ut av skolen, nedprioritere omtrent alt annet, går opp 25 kg osv. Mens andre klarer greit å kombinere RL med spilling, og får gode resultater på de fleste områder. Jeg synes likevel det er trist at flere habile spillere jeg har snakket med har sluttet fordi Tribal wars er for tidkrevende. Tribal wars er et spill går 24/7 og som kan ta flere år(!!) å gjøre ferdig (kommer litt an på speedsetting så klart).

Gode spillere har ofte et høyt ambisjonsnivå i det de gjør, og jeg synes vel at det blir litt synd dersom det er slik at hovedegenskapen til vinneren/e i Tribal wars er tålmodighet… Nå må det vel likevel understrekes at tålmodighet er en utrolig viktig egenskap i krig. Det finnes mange eksempler på dette i verdenshistorien (eks. slaget ved Farsalos i 48 f.Kr. hvor Pompeius Magnus lett kunne ha sultet ut Julius Cæsars styrker istedet for å angripe)

Mine forslag til en ny variant av Tribal wars baserer seg på tre grunnpilarer, og disse er følgende:

1) Å gi alle(!?) muligheten til å spille Tribal wars på et høyeste mulig nivå.
2) At varianten blir avgjort på maks 10 mnd.
3) Minst mulig juks.

Jeg må understreke at forslagene jeg kommer med i utgangspunktet kun gjelder min ”Real life” variant. Legger meg ikke borti de eksisterende variantene av Tribal wars. Som du vil se, avviker mine forslag ganske mye fra innstillingene til speedverdener...

”Innstillinger” for ”Real life” varianten

a) Verdenen starter rundt 20.august og slutter 20.juni neste år (dvs unngår spilling på sommeren). Ved tidslutt kårens de ulike vinnerne; største spiller, største stamme, OD-vinner osv. En "vinnerallianse" bør også kåres.

b) Man må ta hensyn til spillergrunnlaget når man velger antall kontinenter. 16 kontinenter hadde vært mer enn nok for en norsk verden.

c) Skal ikke si så mye om speed settinger, men enhetenes hastighet må i alle fall være ca 50-70% raskere enn i den norske Verden 1. (ref. Verden 1 har Speed 1, og enhets hastighet 1) .

d) Angrep (inkluderer også angrep på gråbyer) kan kun skje mellom kl 1800 og 2200 på hverdager. I helgene, dvs lørdag og søndag, utvides tidsgrensene til kl 1000 og kl 2200. Se punkt e. og f. for nærmere forklaring.

e) Grensene for hvor langt unna man kan sende angrep ifra justeres slik at ingen angrep kan treffe målet senere enn kl 2230. Dvs forsvareren har muligheter til å kunne forsvare seg mot for eksempel adelstog. Iallefall slipper man de evige nattbonus diskusjonene ;) (se neste punkt som forklarer dette)

f) Både på hverdager og i helgene kan man gjøre styrkeforflytninger/støtte mellom byer (sine egne og andres) fram til kl 2300 (start kl 1800 hverdager/start kl 10.00 helg). Dvs at troppene må komme fram innen kl 2300. Dette for å gi forsvarer mulighet til å kontre evt adelstog.

g) Handel kan startes mellom kl 1800 og kl 2300, men kan ankomme på natten.

h) Diplomati og forumbruk kan skje døgnet rundt.

i) Kontositting kan kun skje i maks 16 dager (man tar jo en ferietur en gang i blant, men mer enn to uker er sjeldent, ikke sant?). Etter dette blir byene grå… (se også neste punkt.... blir ikke så lett å gi fra seg passordet da, ikke sant? ;))

j) Man skal ikke kunne spille flere på samme nettforbindelse/ip-adresse i samme verden. Trist for enkelte sikkert, men i alle fall jeg hater folk som jukser. Brødre og lignende må derfor spille i ulike verdener…

k) Man skal kunne sette byer i ”auto gullmynt-modus”. Slik at man slipper å kaste bort tid på å klikke masse byer manuelt for å lage gullmynter.

Det er sikkert detaljer i disse forslagene som kan justeres litt, men jeg fikk dem iallefall endelig ned på papiret.

Jeg vil etterhvert poste disse innspillene på det internasjonale forumet. Fant det hensiktsmessig å få synspunkter på ideene mine her på det norske forumet først. Noe som gir meg muligheter til å finpusse forslaget mitt.

Til slutt. Hadde det en slik ”Real-life” variant sett dagens lys i august 2009 ville jeg 100% sikkert tatt på meg hjelmen, salet hesten, og ridd ut til kamp igjen :)

(PS! Kun ett ønske folkens… før du kommenterer dette innlegget… les forslagene grundig… og har du dysleksi… få noen til å forklare dem til deg… ;))

-
 
Sist redigert av en moderator:

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Bra forslag. Men det som jeg bemerker mest er signaturen din :) Bra det er flere som husker good old duke her.



d) Angrep (inkluderer også angrep på gråbyer) kan kun skje mellom kl 1800 og 2200 på hverdager. I helgene, dvs lørdag og søndag, utvides tidsgrensene til kl 1000 og kl 2200. Se punkt e. og f. for nærmere forklaring.

e) Grensene for hvor langt unna man kan sende angrep ifra justeres slik at ingen angrep kan treffe målet senere enn kl 2230. Dvs forsvareren har muligheter til å kunne forsvare seg mot for eksempel adelstog. Iallefall slipper man de evige nattbonus diskusjonene


Dette syns jeg høres inmari kjedelig ut rett og slett.

Særlig forslaget om tidsbaserte verder likte jeg veldig godt. Evigvarende verdener er en uting.
 

DeletedUser

Guest
Støttes!!

TW kan bli, dessverre, for tidkrevende å holde seg i toppen hele tiden. Det skal ikke være sånn at man skal gå hos NAV og være hjemme hele dagen for å ha fordel(-er). Dette konseptet gjør at så og si alle kan være med og spille. Det gjør at det er en fair sjanse for at man kan hevde seg i toppen...

d) Angrep (inkluderer også angrep på gråbyer) kan kun skje mellom kl 1800 og 2200 på hverdager. I helgene, dvs lørdag og søndag, utvides tidsgrensene til kl 1000 og kl 2200. Se punkt e. og f. for nærmere forklaring.

Lengre tider her synes jeg. På lørdager er jeg oppe sent uansett;)
 

invincebul

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
hvis dette kommer, slutter jeg...

dette kommer jo til å være en helt annen verden enn de du sikkert spiller på til vanlig, så det har ingen innvirkning der.. ser ikke helt hvorfor du skulle slutte da :p blir nesten som å si at når v4 kommer, slutter jeg :eek:

genialt forslag ;) enig med andre her om at tidene kunne utvides litt, men ellers så det veldig bra ut.
 

legendselite

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
dette kommer jo til å være en helt annen verden enn de du sikkert spiller på til vanlig, så det har ingen innvirkning der.. ser ikke helt hvorfor du skulle slutte da :p blir nesten som å si at når v4 kommer, slutter jeg :eek:

genialt forslag ;) enig med andre her om at tidene kunne utvides litt, men ellers så det veldig bra ut.

støtter dette hvis det er på en ny verden.. men ikke de 3 som er nå^^
 

invincebul

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg må understreke at forslagene jeg kommer med i utgangspunktet kun gjelder min ”Real life” variant. Legger meg ikke borti de eksisterende variantene av Tribal wars. Som du vil se, avviker mine forslag ganske mye fra innstillingene til speedverdener...

om du leser første post, forstår du bedre hva tråden handler om :cool:
 

DeletedUser

Guest
Blir jo akkurat som en veldig treig speedverden i konseptet. Jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde spilt på denne serveren rett å slett fordi jeg liker å ta meg god tid når jeg spiller.
Men for all del, dette er en fin mellomting av Speed og vanlig TW.
 

DeletedUser

Guest
Joa, sikkert et bra forslag for nokken. men eg hadde nok ikkje spilt ein sånn verden.
 

DeletedUser

Guest
1) Å gi alle(!?) muligheten til å spille Tribal wars på et høyeste mulig nivå.
2) At varianten blir avgjort på maks 10 mnd.

Jeg må understreke at forslagene jeg kommer med i utgangspunktet kun gjelder min ”Real life” variant. Legger meg ikke borti de eksisterende variantene av Tribal wars. Som du vil se, avviker mine forslag ganske mye fra innstillingene til speedverdener...

”Innstillinger” for ”Real life” varianten

a) Verdenen starter rundt 20.august og slutter 20.juni neste år (dvs unngår spilling på sommeren). Ved tidslutt kårens de ulike vinnerne; største spiller, største stamme, OD-vinner osv. En "vinnerallianse" bør også kåres.

b) Man må ta hensyn til spillergrunnlaget når man velger antall kontinenter. 16 kontinenter hadde vært mer enn nok for en norsk verden.

c) Skal ikke si så mye om speed settinger, men enhetenes hastighet må i alle fall være ca 50-70% raskere enn i den norske Verden 1. (ref. Verden 1 har Speed 1, og enhets hastighet 1) .

d) Angrep (inkluderer også angrep på gråbyer) kan kun skje mellom kl 1800 og 2200 på hverdager. I helgene, dvs lørdag og søndag, utvides tidsgrensene til kl 1000 og kl 2200. Se punkt e. og f. for nærmere forklaring.

e) Grensene for hvor langt unna man kan sende angrep ifra justeres slik at ingen angrep kan treffe målet senere enn kl 2230. Dvs forsvareren har muligheter til å kunne forsvare seg mot for eksempel adelstog. Iallefall slipper man de evige nattbonus diskusjonene ;)

f) Både på hverdager og i helgene kan man gjøre styrkeforflytninger/støtte mellom byer (sine egne og andres) fram til kl 2300 (start kl 1800 hverdager/start kl 10.00 helg). Dvs at troppene må komme fram innen kl 2300. Dette for å gi forsvarer mulighet til å kontre evt adelstog.

g) Handel kan startes mellom kl 1800 og kl 2300, men kan ankomme på natten.

h) Diplomati og forumbruk kan skje døgnet rundt.

i) Kontositting kan kun skje i maks 16 dager (man tar jo en ferietur en gang i blant, men mer enn to uker er sjeldent, ikke sant?). Etter dette blir byene grå… (se også neste punkt.... blir ikke så lett å gi fra seg passordet da, ikke sant? ;))

j) Man skal ikke kunne spille flere på samme nettforbindelse/ip-adresse i samme verden. Trist for enkelte sikkert, men i alle fall jeg hater folk som jukser. Brødre og lignende må derfor spille i ulike verdener…

k) Man skal kunne sette byer i ”auto gullmynt-modus”. Slik at man slipper å kaste bort tid på å klikke masse byer manuelt for å lage gullmynter.

Det er sikkert detaljer i disse forslagene som kan justeres litt, men jeg fikk dem iallefall endelig ned på papiret.

Jeg vil etterhvert poste disse innspillene på det internasjonale forumet. Fant det hensiktsmessig å få synspunkter på ideene mine her på det norske forumet først. Noe som gir meg muligheter til å finpusse forslaget mitt.

Til slutt. Hadde det en slik ”Real-life” variant sett dagens lys i august 2009 ville jeg 100% sikkert tatt på meg hjelmen, salet hesten, og ridd ut til kamp igjen :)

(PS! Kun ett ønske folkens… før du kommenterer dette innlegget… les forslagene grundig… og har du dysleksi… få noen til å forklare dem til deg… ;))

-

Hei Dagger. Hyggelig å se at du fortsatt lever!

Jeg syntes dette er et veldig interessant forslag, og kunne kanskje vært realistisk å gjennomført.

La meg først si hva jeg syntes om de innstillingene dine, eller noen om dem. De jeg ikke sier noe om syntes jeg virker fornuftige.

c) Speed 2 eller kanskje litt raskere ville jeg forslå, og kanskje enhetsfart på 1. Dette vil gjøre at enhetene beveger seg dobbelt så raskt som på V1, V2 og V3.

d) Hell no! Jeg skjønner hvor du vil hen med disse innstillingene, men IMNSHO vil det være en alt for kort tidsperiode til å gjennomføre skikkelige angrep, og vil begrense hvor effektive større operasjoner vil være. Hva med en permanent nattbonus?

e) Se d), men en viss tidsgrense med adelstog kan være greit. Omtrent som det er på V1 nå kanskje, med 58 timer og 20 minutter. Det er vel omtrent akkurat 100 felt med en adelsmann, altså et kontinent.

f) Uenig, det vil igjen begrense mulighetene til å forsvare seg på en mest mulig effektiv måte.

k) Det er en funksjon med premium som gjør at man kan lagre alle gullmynter i alle byer på... 4 trykk?

Ellers tror jeg nok at jeg kunne tenkt meg å spillt en slik verden. En fordel, slik jeg ser det, ville vært at det kunne gjort det mer interessant å gamble litt. Man vet at man mister alt man har bygd opp etter 8 mnd uansett, og blir ikke så feige... eh... "forsiktige".

Forresten noen som vet hva de "Classic Worlds" på TW.net går ut på, og om det er noe lignende av dette?
 

DeletedUser

Guest
Me like, men ikke på alle verdener, kan ha 2-3 verdener som er sånn
 

DeletedUser

Guest
Godt forslag, er nok mange som hadde hoppet på en slik variant for å slippe alt stresset :p
 

DeletedUser

Guest
Forresten noen som vet hva de "Classic Worlds" på TW.net går ut på, og om det er noe lignende av dette?

Classic (som har skiftet navn til High Performance for å få mer trykk på at de vil ha leetpro spillere (selv om f.eks runde 2 var stappfull av nabber) fremfor bare old skool settings) er sånn cirka 3 måneder lange runder som man MÅ betale for å komme inn på og for å bli værende på. Bittesmå halvraske verdener med gode spillere på for å gjøre det enkelt.

Die Staemme har akkurat samme shiten bare at det der enda heter Classic + at de har nattbonus der TROR jeg. (ang. det siste).

Ang. forslaget så synes jeg det høres skikkelig kuli ut, og hadde vært helt konge. En ting jeg er litt negativ til er det den begrensede støtten pga at sniping og defansiv koordinering kan bli litt vanskelig sånn + taktikker som å angripe slik at man tar byen tilbake rett etter at man har mistet byen og lignende.
 

DeletedUser

Guest
Me like, men ikke på alle verdener, kan ha 2-3 verdener som er sånn ^^
 
Reaksjonspoeng
1
18-23 var litt vel drøyt. Jeg ville sagt 15-24. LITT aktivitet må jo kreves, selv om det skal være mindre enn vanligvis. Det med internettforbindelsen var bare tull da, hva hvis noen andre som spiller tw er på besøk hos noen? Blir de tatt for multi selv om de ikke har hatt noen innvirkning på hverandre og ligger 5 kontinenter unna?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp