3.14 og Ugress

DeletedUser

Guest
For min del er det veldig enkelt dette her:


1. Dere likte ikke at Kimmler farmet/angrep en av deres spillere - greit nok, ser den.

2. Dere valgt da og vise muskler ovenfor Kimmler og samlet dere som stamme (eller ihvertfall noen av dere) og gikk løs på han. Dere som angrep hadde vel da ca rundt regnet 6X så mange poeng som han dere angrep - noe som jo helt klart sørget for at dere fikk byen. Kudos til dere for at dere samarbeider og ikke tar imot noe dritt eller lar dere tråkke på.

3. Forventet dere virkelig at ikke vi skulle ta igjen og retaliere i etterkant?

4. Slik du prøver og fremstille det i tråden deres så er det nå slik som om HELE 3.14 er ute etter dere og bruker all vår tid på dette, det stemmer jo overhodet ikke...

5. Vi har ingen planer om og komme i noe større styrkeforhold enn det dere gjorde mot Kimmler - for regner med at om du kunne forsvare det styrkeforholdet med ære, regner jeg med du anser at 3.14 også kan gjøre det samme for og støtte et stammemedlem (uavhengig om du vil kalle han for et ex-stammemedlem) da han forlot stammen for og gjøre plass til noen andre som vi også kunne tenke oss og spille med :cool:


(1/2 Suicide Nuker)
 

DeletedUser

Guest
Jeg kommer med påstanden:
Tipper med ganske stor sikkerhet at 3-4 av topp-ti stammene har 3-4 allierte og et par Iaps også. Klart det blir morsomt da.

Og du svarer
Ganske langt unna ;)


for så å trykke enter og så skriver videre. Dette tar jeg som et tegn på at du i første linje svarer for allmennheten. Dersom du leser det du har skrevet en gang til vil du kanskje åpne opp øynene og innse det.

Ikke bland deg inn i noe du overhodet ikke har peil på, lett å se at du ikke spiller v8.

Jeg spiller på denne verdenen og vet utmerket godt hva som skjer her. Ikke utal deg om ting du ikke vet, Det får deg bare til å virke dum.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
For min del er det veldig enkelt dette her:
5. Vi har ingen planer om og komme i noe større styrkeforhold enn det dere gjorde mot Kimmler - for regner med at om du kunne forsvare det styrkeforholdet med ære, regner jeg med du anser at 3.14 også kan gjøre det samme for og støtte et stammemedlem (uavhengig om du vil kalle han for et ex-stammemedlem) da han forlot stammen for og gjøre plass til noen andre som vi også kunne tenke oss og spille med :cool:


(1/2 Suicide Nuker)

Det her blir for dumt. Jeg tok ut kimmler alene, og han hadde mer tropper enn meg så i vår kamp (der vi ville vise at kimmler ikke kan komme med provoserende uttalelser i sin personlige tekst, "er noe Ugress i området som må lukes" eller noe lignende, og farme våre stammemedlemmer) var styrkeforholdet temmelig balansert. Dere derimot har tatt igjen med 5-6 spillere som alene har 3-4x mer poeng enn hele stammen vår til sammen. Dét er et ubalansert styrkeforhold.
 

DeletedUser

Guest
Så se å voks raskere da, du har hatt like forutsetninger som alle andre her på v8.

Problemet er at hvis TW skal være et spille for mer enn 100 spillere så kan ikke TSFS og 3.14 gjør hva søren de vil mot forsvarsløse stammer. Hvis det er et mål at TW skal rekruttere flere spillere, så kommer ikke det målet til å bli nådd, når så snart som en har bygd opp en liten landsby så kommer det noen med 10 landsbyer som alle 3 ganger større og kverken din ene lille landsby. Sånne kriger som denne er ødeleggende for spillet og vil gjøre at mange spillere blir demotiverte og slutter med TW.

P.S. Jeg startet å spille TW for 3 eller 4 uker siden, så nei, jeg har ikke hatt like forutsetninger som alle andre på v8.
 
Sist redigert av en moderator:

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Problemet er at hvis TW skal være et spille for mer enn 100 spillere så kan ikke TSFS og 3.14 gjør hva f*** de vil mot forsvarsløse stammer. Hvis det er et mål at TW skal rekruttere flere spillere, så kommer ikke det målet til å bli nådd, når så snart som en har bygd opp en liten landsby så kommer det noen med 10 landsbyer som alle 3 ganger større og kverken din ene lille landsby. Sånne kriger som denne er ødeleggende for spillet og vil gjøre at mange spillere blir demotiverte og slutter med TW.

P.S. Jeg startet å spille TW for 3 eller 4 uker siden, så nei, jeg har ikke hatt like forutsetninger som alle andre på v8.

Spillet går faktisk ut på å krige, ikke hjelpe små udugelige whinebøtter på forum til å gjøre det bra ingame. Jeg kan jo ikke noe for at du ikke startet opp samtidig som meg. Jeg kan heller ikke noe for at du ikke farmer, skal jeg da sende deg ressurser først? La deg vokse til du er blitt større enn meg for så å ta deg? Jeg kan godt gjøre det lissom, men da får du se å stå på litt da vettu.
 

DeletedUser

Guest
Spillet går faktisk ut på å krige, ikke hjelpe små udugelige whinebøtter på forum til å gjøre det bra ingame. Jeg kan jo ikke noe for at du ikke startet opp samtidig som meg. Jeg kan heller ikke noe for at du ikke farmer, skal jeg da sende deg ressurser først? La deg vokse til du er blitt større enn meg for så å ta deg? Jeg kan godt gjøre det lissom, men da får du se å stå på litt da vettu.

Det her handler ikke om når jeg startet opp eller hvor lite du tror jeg farmer. Det her handler om at v8 kommer til å være noen få store spillere og masse noobs som ikke bidrar til verdenen på noe vis. Så derfor er jeg veldig nysgjerrig: hva skulle vi gjort i stedet? skulle vi bare sparket han som ble farmet, sånn som dere gjorde med kimmler, fordi han ikke var til nytte for oss på akkurat det tidspunket og bare latt dere herse med ham? Skulle vi bøyd oss i støvet og latt kimmler adle oss en etter en?

Martin Niemöllerfor skrev følgende:

Først tok de kommunistene
men jeg brydde meg ikke
jeg var ikke kommunist.
Deretter tok de fagforeningsfolkene
men jeg brydde meg ikke
for jeg var ikke fagforeningsmann.
Så tok de jødene
men jeg brydde meg ikke
for jeg var ikke jøde.
Til slutt tok de meg. Men da var det ingen igjen til å bry seg.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg kommer med påstanden:


Og du svarer



for så å trykke enter og så skriver videre. Dette tar jeg som et tegn på at du i første linje svarer for allmennheten. Dersom du leser det du har skrevet en gang til vil du kanskje åpne opp øynene og innse det.



Jeg spiller på denne verdenen og vet utmerket godt hva som skjer her. Ikke utal deg om ting du ikke vet, Det får deg bare til å virke dum.

Her ser vi jo at du i hvertfall ikke kan så mye om diplomatiet vårt i hvertfall, og om du spiller på denne verdenen tror jeg ikke det er mye håp for deg.
 

DeletedUser

Guest
Herregud da folkens :rolleyes: Det er relativt frusterende at de to største stammen har bli allierte, spesielt når de er så mye større enn de resterende stammene, men har det virkelig noe å si? Og det heter som flere av medlemmene i de mindre stammene har gjentatt opptil flere ganger, "tribalwars" ikke "tribalhugs", og det er jo veldig sant, og da får jo vi i de mindre stammene virkelig noe å bryne oss på - altså mye slåssing, siden vi har så mye større konkurrenter :) Høres perfekt ut for min del.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Det her handler ikke om når jeg startet opp eller hvor lite du tror jeg farmer. Det her handler om at v8 kommer til å være noen få store spillere og masse noobs som ikke bidrar til verdenen på noe vis. Så derfor er jeg veldig nysgjerrig: hva skulle vi gjort i stedet? skulle vi bare sparket han som ble farmet, sånn som dere gjorde med kimmler, fordi han ikke var til nytte for oss på akkurat det tidspunket og bare latt dere herse med ham? Skulle vi bøyd oss i støvet og latt kimmler adle oss en etter en?

Martin Niemöllerfor skrev følgende:

Først tok de kommunistene
men jeg brydde meg ikke
jeg var ikke kommunist.
Deretter tok de fagforeningsfolkene
men jeg brydde meg ikke
for jeg var ikke fagforeningsmann.
Så tok de jødene
men jeg brydde meg ikke
for jeg var ikke jøde.
Til slutt tok de meg. Men da var det ingen igjen til å bry seg.

Wow, så du vet at vi kicket Kimmler. fordi han ble farmet? Okey....
Skal vi la dere adle oss en etter en da bare? Svært lite du tenker over situasjonen her, vi skal tydeligvis oppføre oss helt annet enn dere fordi vi er større enn dere...
 

DeletedUser

Guest
Vi har da aldri sagt noe som helst om en krig mot dere. Dette var en krig mot kimmler, pga. måten han oppførte seg på. Han kom med fiendtlige uttalelser mot oss som stamme og siden dette ikke avr backet opp av dere i det hele tatt så anså vi det som en krig mellom Wiid og kimmler. Og i tillegg, bare for å vise at dette ikke var mot 3.14, men mot kimmler, så ville vi med glede gitt tilbake landsbyen til dere.
 

DeletedUser

Guest
Vi kicket da virkelig ikke Kimmler. bare så den er sagt...

Du vet like godt som meg at dere var flere om og angripe Kimmler, noe som vanskeliggjorde sniping for hans vedkommende, og igjen GODT jobbet der av dere ;) Men det burde jo ant dere uavhengig av hvor urettferdig dere syns det er at det da ville komme represalier... :cool:

Om du syns det er synd trist leit, så får det være så...

Jeg lykkedes heller ikke så bra på min første verden jeg spilte på, men tok med meg erfaringene mine fra den til neste. Samtidig brukte jeg faktisk litt tid på og sette meg inn i hvordan spillet fungerte, og leste guider både på .net og .no. Om du føler vi ved og være større og bedre dreper lysten din til og spille dette spillet når vi angriper deg/dere anbefaler jeg deg/dere og spille Tycoon's Monopol eller Sim City eller noe i den gaten der siden det da tydeligvis er bedre egnet :rolleyes:

Om ikke, gleder jeg meg til og spille mot dere en annen gang ;)
 

DeletedUser

Guest
At dere bare har spilt 3-4 uker skal dere få dra langt og lenger enn langt på landet med altså.... :rolleyes:

Ingen som kun har spilt det så kort tid, sniper 150 ms tog, sniper det andre toget og stacker så gjennomført som dere gjorde - så den lille sympatien jeg evt hadde fordi dere var nye - den eksisterer ikke lenger :D
 

DeletedUser

Guest
At dere bare har spilt 3-4 uker skal dere få dra langt og lenger enn langt på landet med altså.... :rolleyes:

Ingen som kun har spilt det så kort tid, sniper 150 ms tog, sniper det andre toget og stacker så gjennomført som dere gjorde - så den lille sympatien jeg evt hadde fordi dere var nye - den eksisterer ikke lenger :D

tar det som et kompliment i og med at jeg ikke har spilt noe mer enn 3-4 uker;) (selv om dere gjorde det enkelt ved å splitte toget over to sekunder)

Vil bare si at jeg føler meg rundlurt av stammeledelsen min i og med at vi ble lovt at kimmler var en flyktning, at dere ikke hadde tid eller ressurser til å angripe oss fordi dere var så opptatte med alle de andre krigene deres og at hvis dere angrep oss så skulle støtten komme farende med en gang. Jeg skjønner dere godt, tror jeg hadde reagert på samme måte selv. Hadde bare et bittelite håp om at noen andre skulle skjønne hvor store dere og TSFS er i forhold til resten av oss. Men jaja, får vel bare vente til neste verden starter opp. I mellomtiden får dere kose dere som ensomme majesteter også håper jeg vi møtes i en jevn krig en gang i framtiden:p
 

DeletedUser

Guest
Også vil jeg gjerne legge til at dette ikke er et opprør mot stammeledelsen. Men når jeg har blitt fortalt så mye tull, så nekter jeg å følge deres eksempel og virke som en eller annen sutrete noob som klager på at noen tar havn når noen i stammen deres (hvor vidt han var flyktning eller om dere ville beholde han eller legger jeg meg ikke opp i) blir angrepet.

Hadde jeg visst det skulle bli krig, og ingen andre skulle hjelpe oss, så hadde jeg plent nektet dem å angripe. Men selv nå, etter at jeg har blitt løyet til og lurt, så har jeg ikke tenkt til å forlate stammen, vil bare gjøre det klart.

Men før stammeledelsen sier enda mer til dere om hvordan vi aldri gir oss, så sier jeg det: Vi gir opp. Vi tapte. Dere vant. Punktum. Uansett hva stammeledelsen vår sier.
 

DeletedUser

Guest
tar det som et kompliment i og med at jeg ikke har spilt noe mer enn 3-4 uker;) (selv om dere gjorde det enkelt ved å splitte toget over to sekunder)

Vil bare si at jeg føler meg rundlurt av stammeledelsen min i og med at vi ble lovt at kimmler var en flyktning, at dere ikke hadde tid eller ressurser til å angripe oss fordi dere var så opptatte med alle de andre krigene deres og at hvis dere angrep oss så skulle støtten komme farende med en gang. Jeg skjønner dere godt, tror jeg hadde reagert på samme måte selv. Hadde bare et bittelite håp om at noen andre skulle skjønne hvor store dere og TSFS er i forhold til resten av oss. Men jaja, får vel bare vente til neste verden starter opp. I mellomtiden får dere kose dere som ensomme majesteter også håper jeg vi møtes i en jevn krig en gang i framtiden:p

Det ene toget forstod jeg var split-second tog ja, men det ene var jo ikke det - selv om dere snipet det og :cool:

Og angrepet fra meg stacket dere jo godt opp :( Ble dyrt forsøk for min del med den moralen jeg hadde :eek:
 

DeletedUser

Guest
At dere bare har spilt 3-4 uker skal dere få dra langt og lenger enn langt på landet med altså.... :rolleyes:

Ingen som kun har spilt det så kort tid, sniper 150 ms tog, sniper det andre toget og stacker så gjennomført som dere gjorde - så den lille sympatien jeg evt hadde fordi dere var nye - den eksisterer ikke lenger :D

Vel, vi har noen medlemmer som ikke har spilt dette spillet før :) Mens andre som har holdt på en god stund. Dassnissen snakket om seg selv, ingen andre. Føler vi har kjempet tappert nå... Men jeg må nok innse at slaget er nok tapt for denne gang...

Vi reiste oss i alle fall som en stamme, og valgte ikke å knegå dere i 3.14. Vel, det hadde sine konsekvenser, men alika vel håper jeg noen nå innser at vi må samle oss i kampen om vi i det minste skal ha en sjangse. Jeg trodde ærlig talt at dere hadde bedre ting å gjøre en å adle spillere på rimmen, og det var det jeg og resten av ledelsen prøvde å forklare medlemmer som dassnissen.

Vel, har vært morro. Fått til en godt koordinert offensiv oprasjon. Hadde joaki m sin vekkerklokke fungert, så vet jeg ikke hvor mye bedre det kan gjøres ^^ Timinga var bra, og medlemmene som ikke har spilt dette spillet lenge har lært masser. I tilegg så har vi fått kjenne på det at en overveldene stamme ærklærte krig, og som nå adler oss. Kan jo ikke nekte på at det ikke er mangel på skillz hos dere ^^, men jeg synes det er utrolig da at dere velger å bruke tiden deres på en fillestamme som oss, som dere vet at dere kommer til å knuse uansett. Jeg synes umoralsk oppførsel, og en feig måte å spille på.

Jeg vet ikke om dere kan ta selvkritikk (?), for det er folk som reagerer på den tribalhuggingen blant dere pro spillerene, og at dere da velger å dominere en verden på den måten...


MVH Cyber
 
Sist redigert av en moderator:

Holmorama

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Umoralsk og feig måte å spille på?
Skjønner ikke helt hva du mener...

Kimmler farmet noen hos dere. Alle farmer noen i dette spillet. Og dette ville ikke dere bare stå og se på, så dere gjorde noe med det. All honnør til dere for dette.

Problemet er vel at i vår moral lar ikke vi våre medlemmer bli adlet uten at det for konsekvenser. Byer er interessante å ha - om de ligger på rimmen eller er kjernen i en større krig vi har.

At dere formidler til stammen at vi ikke gidder ta oss bryet med dere fordi dere er så liten. Det er å gi stammen falsk trygghet basert på undervurdering av oss som stamme.

At vi har kicket Kimmler er feil. Han spiller i beste velgående i vår stamme. At profilen Kimmler er ute av stammen, ja det stemmer.

Om en av deres blir adlet av noen fra en stamme mindre enn dere. Blir det moralsk riktige å gjøre å se gjennom fingrene fordi de er mindre?

Vi kjemper sammen og backer hverandre der vi kan, uansett hvem som angriper og uansett hvilke grunn. Hvor er det umoralske i det?
 

DeletedUser

Guest
Her ser vi jo at du i hvertfall ikke kan så mye om diplomatiet vårt i hvertfall, og om du spiller på denne verdenen tror jeg ikke det er mye håp for deg.

Har jeg noen gang sagt at jeg kan diplomatiet deres? Skal du slutte å lage dine egne spørsmål som du svarer på, det gjør deg bare enda mer latterlig. Og jodda, lever i beste velgående på denne verdenen.

Vær så snill å hopp av den høye heste din. Blir idiotisk å kverulere med noen som svarer på alt annet enn det som blir bedt om. Kanskje du burde ta det "jeg spammer ikke :)" litt mer seriøst?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Har jeg noen gang sagt at jeg kan diplomatiet deres? Skal du slutte å lage dine egne spørsmål som du svarer på, det gjør deg bare enda mer latterlig. Og jodda, lever i beste velgående på denne verdenen.

Vær så snill å hopp av den høye heste din. Blir idiotisk å kverulere med noen som svarer på alt annet enn det som blir bedt om. Kanskje du burde ta det "jeg spammer ikke :)" litt mer seriøst?

Det er like greit å ikke diskutere med 10-åringer, dere forstår jo tydeligvis ingenting..
 
Topp