Akdm-24/7 mot topp 5?

DeletedUser

Guest
Sutring? Hvordan kan du si at vi sutrer?
Greia er at KA/NA henvendte seg til alle toppstammene på likt. Planen (ser det ut som) var å kaste seg ned for den første stammen som valgte å si "ja" og gjøre dem andre til fiender.

Det vil jeg si er passe feigt, topp 1,3,4,5 mot 2 og 8?
Skulle vi latt poengene/byene snakke er det latterlig å si "det er spennende med krig!".

Men heldigvis er det ikke det som teller mest, det ser vi også på hvem som har starter BETYDELIG best! (kyss)
 

DeletedUser

Guest
2 og 8?
Stammekrigslista er visst ikke enig med deg, her står det hvertfall at vi kriger mot 2, 8, 9, 11, 14 på topp 20.
Med hjelp av litt matte har jeg også regnet ut dette her:

Deres allianse: 1, 8 mill poeng 461 landsbyer
Vår allianse: 2, 4 mill poeng 479 landsbyer

Altså har vi ca 600 000 poeng mer enn dere totalt, men det burde da ikke være en så stor hindring om man har litt erfaring og gode ferdigheter?
Vi har også ca like mange byer, men vi kan ikke noe for at byene våre er så sykt freshe og OP? :flau:
De kan sammenlignes med feriesteder som ofte blir besøkt, den eneste forskjellen er at det ikke er tur/retur :)
 

DeletedUser

Guest
wuuuups!

Sant det, blir ingen tur/retur, det ender opp med av vi "kjøper feriestedene" deres :)
 

DeletedUser

Guest
Sutring? Hvordan kan du si at vi sutrer?
Greia er at KA/NA henvendte seg til alle toppstammene på likt. Planen (ser det ut som) var å kaste seg ned for den første stammen som valgte å si "ja" og gjøre dem andre til fiender.

Det vil jeg si er passe feigt, topp 1,3,4,5 mot 2 og 8?
Skulle vi latt poengene/byene snakke er det latterlig å si "det er spennende med krig!".

Men heldigvis er det ikke det som teller mest, det ser vi også på hvem som har starter BETYDELIG best! (kyss)

Er ganske naturlig i et diplomati at man henvender seg til flere stammer for å se hvor det er best grunnlag for et samarbeide. Hvis ikke dere har skjønt såpass når det gjelder diplomati så vil jeg si at dere sliter på den fronten. Er faktisk slik det fungerer i det virkelig liv. Man henveder seg til flere parter for å se hvor samarbeids grunnlaget er best. Dette skjer daglig i dagens samfunn. Å er naturlig å gjøre i spillet også.
 

DeletedUser

Guest
Huff.. du får mene det du vil :)
Jeg står enda for det jeg sa.
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Vi henvendte oss til de stammene vi kunne tenke å samarbeide med. Iom at det allerede var bestemt at S-A-T og KA/NA skulle bli ally måtte vi vurdere allianser som kunne komme til fordel for oss og vår fremtidige allierte, samt ikke hindre for S-A-T i å utvikle seg.
Vi henvendte oss til AKDM og 24/7 hvor AKDM avslo. 24/7 fikk vi en dialog med men avslo, samt at det ble mye ugreie toner på skype. Men der virket ledelsen noe uening, så vi skulle ha en ny dialog. Iom at dere var ally med hverandre så ble det etter atter diskusjoner konkludert med at dette var en "trio" som ikke ville overleve. Samt at vi ikke hadde behov for å få både AKDM og UnB på kjøpet.

Virker kanskje urettferdig/feigt eller hva dere har behov for å kalle det, men dette var et valg KA/NA tok sammen med ledelsen i S-A-T.

Som jeg har påpekt til ledelsen i S-A-T er det viktig for meg å ha allierte man kan stole på, og etter diplomatiet på v2 og v5 begynte alarmen å ringe allerede da 24/7 begynte å snakke om oppløsing av AKDM og rekruttere de beste spillerne derfra. Så det var da vi begynte å snakke med S-A-T og høre om de kunne komme på en stamme som var verdt å fri til og dermed kom temaet BB4H. Men før vi fikk rukket å hive oss rundt hadde vi fått tilsendt krigserklæring fra dem. Men jeg og molo snakket om dette og fant frem til løsninger som passet begge veldig bra.

Men opp i alt dette her så synes jeg det er rart at dere henger oss for å snakke med flere stammer i grunn. Uten dialog hadde det ikke vært lett for oss å se hvilke fremtidsplaner andre stammer har, og hvordan kan vi da vite om vi vil fungere som et team?
Hvordan dere har klart å bli ally med AKDM og UnB uten å snakke om fremtidsplaner er for meg et ubesvart spørsmål.
 

DeletedUser

Guest
Hehe, ja vet du hva?
Jeg er VELDIG interessert i deres fremtidsplaner! Hva dere i "trekløveren" kommer til å gjøre OM vi skulle ende opp med å tape krigen?
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Vi henvendte oss til AKDM og 24/7 hvor AKDM avslo. 24/7 fikk vi en dialog med men avslo, samt at det ble mye ugreie toner på skype. Men der virket ledelsen noe uening, så vi skulle ha en ny dialog. Iom at dere var ally med hverandre så ble det etter atter diskusjoner konkludert med at dette var en "trio" som ikke ville overleve. Samt at vi ikke hadde behov for å få både AKDM og UnB på kjøpet.

Virker kanskje urettferdig/feigt eller hva dere har behov for å kalle det, men dette var et valg KA/NA tok sammen med ledelsen i S-A-T.

Men opp i alt dette her så synes jeg det er rart at dere henger oss for å snakke med flere stammer i grunn. Uten dialog hadde det ikke vært lett for oss å se hvilke fremtidsplaner andre stammer har, og hvordan kan vi da vite om vi vil fungere som et team?
Hvordan dere har klart å bli ally med AKDM og UnB uten å snakke om fremtidsplaner er for meg et ubesvart spørsmål.

Jaja, ser man det ja....
Legg alle kortene på bordet, før du prøver å sette oss i et dårlig lys da...

AKDM fikk angrep og fakes sendt fra KA/NA, når dere tok kontakt med oss.
Selv etter dere hadde sendt PM til oss,ang et samarbeid, ble det fortsatt angrepet og sendt fakes fra KA/NA-spillere.
Jeg begrunnet også at vi ikke på dette tidspunktet var interessert i et samarbeid, sålenge det var sendt angrep mens forhandlingene skulle pågå.

Det er vel ganske normalt å avblåse angrep på en evt partner, mens det pågår forhandlinger så tidlig i spillet?

Samtidig vet vi at det var inngått andre avtaler, og ikke minst tanker om å fjerne oss som første stamme, etter et evt sammarbeid mot 24/7 og UNB.
Hva gir det oss av valg?

Jeg har snakket med flere av KA/NA`s spillere før denne PM kom fra ledelsen, og dem vet at jeg var interessert i et sammarbeid med tiden.
Men dette var tydeligvis ikke godt nok for dere..... (kyss)
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Hehe, nå snakket vi om diplomatiske relasjoner - så langt som allianse kom vi ikke, da måtte vi kommet lenger i samtalen. Nå skal det sies at vi hadde en kort snakk med dere, og m.t.p. at dere avslo så ble ikke dere tatt med i bildet mer enn 5 minutter.

Når man også tenker på K54 så virker du, og resten av gjengen på forumet, på barnehagenivå innen taktikk - og at dere mener dette er for å redde våres eget skinn understreker dette. 24/7 ga allerede fra starten signaler om en krig mot oss, de hadde fått dere (AKDM) tøflende etter seg. Da oppsto en gyllen mulighet for oss å forme en allianse med to stammer, med masse rom å adle i - og dette vil da gagne alle tre på sikt (noe deres allianse ikke vil gjøre).

I tillegg har vi tidlig hatt diskusjoner om at vi ønsket et samarbeid med S-A-T, og BB4H har vist kompetansen sin for oss i større grad enn dere og 24/7 har gjort. (Som også er et resultat av en merge i de to største stammene i K54, litt morsomt at folk slenger ut "feigt" o.l.).

LES HER:
Aias den 29.05. klokken 23:16
Okei, jeg sitter på skype til 02.00, så håper jeg du får anledning da. Det får bli mellom oss, men jeg får fikset allianse med dere på et sekund hvis dere er interessert. Men vi tar det på skype.

Hvem var det som sendte denne PM`n?
Snakker dere ikke om en evt allianse?
Hvorfor prøver du å disse oss ned, når det er dere som har sendt forespørsel om en ALLIANSE med AKDM?

Jeg håper deres nåværende allierte nå ser hvordan dere vrir på deres egne standpunkt, og hvor seriøs dere har prøvd å være i deres valg av allierte ;)

Jeg videresender gjerne deler av denne PM`n, om noen er interessert i rene fakta i denne saken.

Les videre:
Aias den 29.05. klokken 23:43
Hvem fikk dere incs fra da? Fordi det kom opp på forumet at noen i stammen hadde planer om det, men da fikk de beskjed om å slutte angrepene - deretter er det ikke like mye man får gjort når man har 70 medlemmer i stammen. Men får jeg vite hvem som har gjort det så kan jeg si litt mer om status kanskje.

Men dere har m.a.o. ingen planer om allianse med oss?

Her trygles det fortsatt om en allianse ;)

Lykke til videre :)
Jeg gleder meg til fortsettelsen ;)
 

DeletedUser

Guest
Her trygles det fortsatt om en allianse ;)

Trygles er å ta litt i synes jeg... Det var nok mer som et gjentatt spørsmål som han så seg nødt til å stille for å få alle kortene på bordet siden dere ikke ga han et ordentlig og tydelig svar.
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Amstaff den 29.05. klokken 23:41
Vi har avslått deres forespørsel, på grunnlag av flere incs, mens dere prøvde å få til en avtale.
Ser ikke det som seriøst....

Dette var svaret som kom, FØR den mld....

Samtidig kan jeg også komme med at X O C O X hadde spurt oss dagen i forveien, hvor vi også hadde avslått....
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Trygles er å ta litt i synes jeg... Det var nok mer som et gjentatt spørsmål som han så seg nødt til å stille for å få alle kortene på bordet siden dere ikke ga han et ordentlig og tydelig svar.

Det var litt å ta i synes du? Det er fortsatt fakta!
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Jaja, ser man det ja....
Legg alle kortene på bordet, før du prøver å sette oss i et dårlig lys da...

AKDM fikk angrep og fakes sendt fra KA/NA, når dere tok kontakt med oss.
Selv etter dere hadde sendt PM til oss,ang et samarbeid, ble det fortsatt angrepet og sendt fakes fra KA/NA-spillere.
Jeg begrunnet også at vi ikke på dette tidspunktet var interessert i et samarbeid, sålenge det var sendt angrep mens forhandlingene skulle pågå.

Det er vel ganske normalt å avblåse angrep på en evt partner, mens det pågår forhandlinger så tidlig i spillet?

Samtidig vet vi at det var inngått andre avtaler, og ikke minst tanker om å fjerne oss som første stamme, etter et evt sammarbeid mot 24/7 og UNB.
Hva gir det oss av valg?

Jeg har snakket med flere av KA/NA`s spillere før denne PM kom fra ledelsen, og dem vet at jeg var interessert i et sammarbeid med tiden.
Men dette var tydeligvis ikke godt nok for dere..... (kyss)

For det første har ikke de andre spillerne våres noe med diplomatiet å gjøre. De kan komme med ønsker og utdype hva dem ønsker å utrette med den alliansen og IAP'en.
For hva angrepene angår har jeg vanskeligheter for å tro at ledelsen som var de eneste som visste om våres forhandlinger om å samarbeide angrep dere, så angrep fra andre spillerne vil nok være naturlig da for dem var dere helt vanlige røde byer.

Det enste jeg fikk var en avhandling fra deg, hvor vi konkluderte at dette var bortkastet tid.
I tillegg så fikk vi intrykk av 24/7 om at de beste spillerne skulle merge med 24/7 allikevel. På sikt ville da 24/7 være mer en mer aktuell kandidat. (kyss)
Men jo mer vi snakket med 24/7 jo mer virket det som vi ble ueninge om flere og flere punkter. I tillegg snakket jeg med S-A-T som satt seg noe på bakbeina når vi fortalte våres idé om en trio.
 

DeletedUser

Guest
Ammy, for det første så ville diplomatiske forbindelser muligens gå til allianse, på det tidspunktet så ville det være en mulighet for allianse - men vi måtte vite hvor dere sto. Når du i tillegg nekter å gi et klart svar på noe som helst, så repeterer jeg meg selv. I tillegg ble dette tatt opp siden jeg anså meg som en god venn av deg, og at vi muligens kunne komme frem til noe sammen - dette ser jeg nå var en stor feiltakelse av meg.

Pluss at det viste seg at noen i ledelsen (noen dager før jeg gikk inn i ledelsen) skal ha forespurt om diplomatiske forbindelser, og det ble avslått fra dere. M.t.p. at dette var nytt for meg - som jeg har nevnt for deg utallige ganger i ettertid - så ser jeg på dette som useriøst.


Cleo disset ikke AKDM, hun skrev bare at dere avslo våres forespørsel, er du sår?
Nå skal det sies at 24/7 anga dere som et hovedmål hvis vi skulle inn i allianse, og deretter nevnte at deres beste spillere ville merge inn til dere med tiden - så fremtiden var såpass usikker med 24/7 at jeg er glad de forhandlingene døde ut.


Nå er det også sånn at noen har fått for seg at vår trekløver er feigt, og dårlig taktisk.
- For dere som mener det er feigt, gå på K54 sin rangering - deretter tenk dere godt om. Ingen i vår allianse dro frem det kortet først, og det sier vel sitt m.t.p. hvem som er den egentlige store stygge ulven her - og hvem som ikke er moden nok.
- Det taktiske har det tydeligvis ikke gått opp for dem hvilke stammer som har godt med adlingsrom for seg, og dermed kan leve som allierte veldig lenge - det har jeg liten tro for våres fiender. I tillegg til visse kommentarer når vi diskuterte med 24/7 - så vil det nok skje en backstabbing her med tiden, men dette vet nok begge partene selv.
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Hehe, ja vet du hva?
Jeg er VELDIG interessert i deres fremtidsplaner! Hva dere i "trekløveren" kommer til å gjøre OM vi skulle ende opp med å tape krigen?

Når alt kommer til alt, så vil det kun være en stamme som kåres som vinner av v11. Som jeg har sagt både til ekans og molo, kan jeg nesten med sikkerhet påstå at dette ikke vil være KA/NA. Nå som sommeren nærmer seg vil flere spillere falle fra, dette gjelder hele v11 og TW generelt. Så når vi kommer litt ut på høste er det lettere å se hvem som står igjen, og hva man står igjen med :)
Siden KA/NA skal lære opp nye spillere vil kvaliteten på hver enkelt spiller variere veldig i starten, da vi med viten og vilje har rekruttert mange nye og uerfarne spillere. Men vi ser jo utviklingen på dem som ønsker å lære og de som ikke ønsker å lære har fått såpass stor forskjell på nivåer at sommeren og høsten vil nok avgjøre hvem som vil overleve på sikt og ikke.

Men det blir en spennende tid fremover og se.
 

DeletedUser

Guest
I tillegg til visse kommentarer når vi diskuterte med 24/7 - så vil det nok skje en backstabbing her med tiden, men dette vet nok begge partene selv.

heh, du burde heller tenke på backstabbingen som kan skje innenfor deres "trekløver" :mehe:
 

DeletedUser

Guest
Nå ble det mye krangling :)

Men uansett så er det ganske enkelt, det har blitt slik det har blitt noe som ikke er noen sin feil. Hva som skjer videre det ser vi jo.

Det er ingen vits i og krangle om hvordan det er. Det er slik det er og slik blir det, personlig liker jeg og ha en god tone med fienden, dette sv mange grunner.

Det og klage over andres allianser er også unødvendig, men må være låv og spørre spørsmål som egentlig var meningen med denne posten :)

Sondre, vi startet ikke bra når vi snakket sammen, jeg må beklage min oppførsel og min usaklige tone. Beklager.



Nå fortsetter vi med spørsmål uten noen angriping av hverandre.

Mvh
Mads
 

born to kill

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
11
Gratulerer, dere startet en krig midt på natta som dere hadde planlagt helt siden 2004 f.kr og fikk tatt et par byer, skal jeg printe ut et diplom til dere? :p

Jeg må faktisk påpeke at jeg startet planleggingen når KA/NA avsluttet de diplomatiske samtalene, altså fredag kveld. Natt til søndag angrep vi, er ikke alle som trenger en evighet på å planlegge ;)
 
Topp