Besvart Ang. Speed

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Hei!

Er ang. Speed. Var vel so at det var snakk om det for lenge sidan, og at det ikkje blei noko av Speed på .No.Com. Men er det ein sjanse for at ein kan gjere eit nytt forsøk på å få ein speed til .No.Com? Og kva var begrunnelsen på at vi ikkje fekk forrige gong?

Alltids kjekt med speed på .Se. Men hadde foretrukket ein her på .No.com ;)
 
Sist redigert av en moderator:

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Tror ikke d er sånn du tenker d, men mener du at det burde vere en sirkel av vem som hadde speed?

Altså sverige en gang, Danmark en gang og Norge en gang. Å slik gikk d i sirkel. Slik at alle skandinaviske landene fikk ha speed av og til.



Uansett: Støttes :)
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
For meg virker det som det har blitt ganske lite aktivitet på TW. Kunne vore ein fin måte og få opp aktiviteten?
 

DeletedUser

Guest
Det har vel litt med antallet spillere på .no å gjøre. Så vidt jeg veit har ikke det antallet steget noe særlig i det siste ( kanskje heller tvert om ), og da er det med andre ord neppe noen sjanse for at det blir speed.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Vi hadde en speed som ble kalt for "Norske invasjonen" på .se, dette var da for å se på mulighetene for en norsk speedserver.
Dessverre så har det seg slik at vi på .no ikke kjøpte nok premium til at innogames følte for å investere i en speedserver her.
 

DeletedUser

Guest
Skal vi ha speed på .no må det vere garantert 100 stk som joiner hver speed, og selv på kvallikken var vi ikke mer enn 50-60 stk... noe som er alt for lite.
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Nå er det jo bare 100deltakere per speed så skjønner ikke helt problemet :d
Til inno er det en litt dårlig unnskyldning da jeg er hanske sikker på at det er fler en 100aktive såilllere på .no
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Vi hadde en speed som ble kalt for "Norske invasjonen" på .se, dette var da for å se på mulighetene for en norsk speedserver.
Dessverre så har det seg slik at vi på .no ikke kjøpte nok premium til at innogames følte for å investere i en speedserver her.


Nårdet er 1000 medlemsgrense er det jo ikke rart at man ikkke trenger premium? Burd heller være en runde for bare norske folk med 100i grense(friinngang) da ser du det bedre
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Skal vi ha speed på .no må det vere garantert 100 stk som joiner hver speed, og selv på kvallikken var vi ikke mer enn 50-60 stk... noe som er alt for lite.

Kan ikke regne bare nordmenn. Speed trekker spillere world over! Feks. Frankrike har et fåtall av de gode .fr spillerne som er opprinnelig franske. MANGE av de som spiller speed er fra andre land.

Hadde det vært en god moderator gruppe for speed som også hadde jobba for å fått .no sin egen ladder hadde det nok fint blitt mange pr. runde, og med ladder, mange betalende :)
Fikk en god beskrivelse av hvorfor det ikke ble speed på .no av Kristure for en stund siden. Ser ikke helt problemet med at teamet kan gjøre litt bedre etterforskning hvorfor vi ikke får det, for etter hva jeg har forstått er det pga. ingen/få i teamet kjenner systemet godt nok til å selv vite nøyaktig hvorfor vi ikke får det :confused:
 

DeletedUser

Guest
Fikk du ikke "en god beskrivelse av hvorfor det ikke ble speed på .no av Kristure for en stund siden"?

Da trenger vel ikke teamet gjøre bedre etterforskning på det da?
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Synes i grunn det er ganske dumt å skrike etter speed når HP serverne virker å ha så liten interesse som de har :p
 

thomz97

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Hvis du hadde fått inn et samarbeid med http://fr.twtotal.net/ladder/international_speed.php så kanskje det hadde blitt opp til 110 spillere på hver speed? Der kan du se at det er mange speed`s der. Men det hadde ikke spillt noen rolle hvis det var sånn det er med .se viss de bare har mindre runder ikke bare sånne 12t ovs.. Hadde vert greit å få inn det da. Eller ha en .no.com som har småspeeds, der dere samarbeider med .se, .dk og .de for å legge ut på forum eller http://fr.twtotal.net/ladder/international_speed.php :D
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Fikk du ikke "en god beskrivelse av hvorfor det ikke ble speed på .no av Kristure for en stund siden"?

Da trenger vel ikke teamet gjøre bedre etterforskning på det da?

Jeg kan være trygg å stå her å påstå at mange andre ønsker den samme informasjonen. Dessuten mente Kristure at grunnen til at de ikke sier noe offentlig er pga. mangel på informasjon om hvordan systemet til Innogames fungerer. Jeg mener å tro at denne informasjonen ikke bør være umulig å få tak i for bla. CoM.

Teorien Kristure kom med er sansyneligvis den teorien som stemmer mest med virkeligheten, men selv ikke han vet for mye ang. dette. Jeg ønsker gjerne at det kan bli sjekket opp så alle kan få et svar ;)

Hvis du hadde fått inn et samarbeid med http://fr.twtotal.net/ladder/international_speed.php så kanskje det hadde blitt opp til 110 spillere på hver speed? Der kan du se at det er mange speed`s der. Men det hadde ikke spillt noen rolle hvis det var sånn det er med .se viss de bare har mindre runder ikke bare sånne 12t ovs.. Hadde vert greit å få inn det da. Eller ha en .no.com som har småspeeds, der dere samarbeider med .se, .dk og .de for å legge ut på forum eller http://fr.twtotal.net/ladder/international_speed.php :D

Jeg er også optimistisk til at Twtotal ville trukket spillere!
Syns også at det er litt merkelig at denne er "besvart", da det bare er andre spillere sine forskjellige teorier som har kommet frem og ikke et konkret svar.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Som det allerede har blitt nevnt, så er interessen for HP ikke akkurat overveldende. I tillegg har det vel kanskje blitt nevnt tidligere at vi ikke har nok spillere som er interessert i speed til at det skal være lønnsomt. Det å ha en speedserver er ikke en enkel jobb! Det er ikke bare å slenge ut noen innstillinger og åpne verden.

Det krever mer eller mindre konstant overvåking, nye runder skal legges opp og planlegges, det skal være noen tilgjengelig på support, sysadmins hos Innogames som skal sørge for at ingenting galt skjer med serveren osv osv.

Per dags dato har vi ingen i teamet som har kapasitet nok til å faktisk ha ansvaret for speed.


.se sliter med å ha nok spillere på sine runder. Hvorfor skulle vi, som er langt mindre enn dem klare oss bedre? Det er speedspillere der også, men det er ikke nok når det ikke er så mange.



Svaret vi fikk fra Innogames den gangen var at Innogames ikke så at det kom til å bli noe suksess med en speed hos oss. Som nevnt tidligere så sliter .se selv med å få nok spillere til at det skal være ordentlig verdt det, og det var også argumentet jeg fikk mot. Vi er mindre enn .se!

Vi fikk HP istedet, men interessen har ikke vært helt tilstede for det heller dessverre.
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
At ikke teamet har tid og kapasitet til å kjøre speedrunder respekterer jeg. Muligheten kunne isåfall vært å gjort som mange andre servere, ha egne moderatorer til speed rundene.

Hvis du hadde fått inn et samarbeid med http://fr.twtotal.net/ladder/international_speed.php så kanskje det hadde blitt opp til 110 spillere på hver speed? Der kan du se at det er mange speed`s der. Men det hadde ikke spillt noen rolle hvis det var sånn det er med .se viss de bare har mindre runder ikke bare sånne 12t ovs.. Hadde vert greit å få inn det da. Eller ha en .no.com som har småspeeds, der dere samarbeider med .se, .dk og .de for å legge ut på forum eller http://fr.twtotal.net/ladder/international_speed.php :D

Når det gjelder .se er det nok flere grunner. En av dem er at dem ikke har en ladder, og jeg tror om dem hadde fått sitt domene på den listen ville det være større internasjonal iver for å faktisk spille mye, og ikke minst seriøst på .se. Dette er en potensiell mulighet for at vi kunne trukket flere spillere enn .se.

Når det gjelder argumentasjonen med at vi fikk en HP har jeg samme mening som TrAnxZ har skrevet tidligere:
Nå skal det sies at forskjellen på en speed og en classic verden er veldig stor.

At .se er en større server tror jeg er mye grunnet speed. Pga. dem sin speedserver blir verdenen sett på som en mye større verden International, og det trekker endel spillere, tom. til vanlige verdner.
Men jeg fikk dermed bekreftet min hypotese om at det er moderatorene sin tid til å moderere speedserverene som hindrer dem i å kjempe kampen fullt ut, for jeg mener å tro at med en ivrig og aktivt team som virkelig ønsket dette kunne det blitt realisert. Stemmer?

Nå er ikke meningen min her og nå å være sur og grinete. Jeg syns det er fantastisk at du, som første fra teamet noensinne, offentliggjør endel av problemstillingene som faktisk var problemene for at vi ikke fikk, og sannsynligvis ikke får. Tidligere har det kommet ut forskjellige usikre teorier som har vært vanskelig å forholde seg til.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
At ikke teamet har tid og kapasitet til å kjøre speedrunder respekterer jeg. Muligheten kunne isåfall vært å gjort som mange andre servere, ha egne moderatorer til speed rundene.

Ja, helt klart og det hadde nok vært sånn vi evt skulle gjort det.. men igjen så handler det om tid. Det går ikke an å komme inn som et helt nytt medlem i teamet og skal ha ansvaret for speed - det er dessverre ikke så lett. Man må være veldig godt kjent med verktøyene, noe som betyr at en som allerede er spilladmin hadde vært nødt til å ta på seg jobben innen den andre hadde fått nok opplæring til å kunne takle det alene evt. Da er vi igjen tilbake på dette med kapasitet og tid! Jeg sier ikke at vi ikke hadde fått det til å funke på et vis om vi hadde fått speed, men det hadde nok blitt tungt.

Når det kommer til dette med ladder som du nevner så har du nok helt sikkert rett. Jeg vet ikke helt hvordan det der fungerer, men den virker jo genial.


Men jeg fikk dermed bekreftet min hypotese om at det er moderatorene sin tid til å moderere speedserverene som hindrer dem i å kjempe kampen fullt ut, for jeg mener å tro at med en ivrig og aktivt team som virkelig ønsket dette kunne det blitt realisert. Stemmer?

Både ja og nei. Når det først ble spurt etter en speedserver fra dere så var vi ganske ivrige etter å få fikset det, men etterhvert som vi fikk beskjed om hva om krevde av jobbing og inntekt av det så ble det litt verre. Vi fortsatte å spørre Innogames om det selvfølgelig, og det var da vi fikk den speedrunden hos .se for å sjekke. Utfallet der var at Innogames ikke så at det kom til å bli lønnsomt hos oss. Jeg kan si hva som helst annet om det der, men i bunn og grunn må dem tjene penger på en speedserver for å holde den gående.
 
Topp