[AS]

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Men hvem sin "skyld" er det at Elite har fått lov til å styre V2 da? Jo, alle de stammene som faktisk har latt denne stammen få vokse til uendelige dimensjoner basert på både erfaring, tropper og byer.

På den andre siden tror jeg at V2 trenger en slik krig. Ingen er tjent med at en stamme styrer alt og alle til enhver tid :)

Ja, det er jo åpenbart alle andre stammer sin skyld.. Men ser ut som om det blir en forandring på akkurat dette nå. Jeg håper iallefall det.

Ja, en slik krig er absolutt nødvendig for denne serveren.
 

DeletedUser

Guest
Akuratt nå ser det ikke ut at der kommer til å bli en storkrig her..
Kun de vanlige stammene som prøver å få andre med på laget sitt.
 

DeletedUser

Guest
Akuratt nå ser det ikke ut at der kommer til å bli en storkrig her..
Kun de vanlige stammene som prøver å få andre med på laget sitt.

Nei, men det er lov til å håpe.. Jeg har selv sett mails hvor Elite forsøker å få stammer på sitt parti, så det er ikke utelukkende AriCa som forsøker å få skaffe seg allierte.

Spørsmålet blir vel aller helst hvilken stamme som har det største kontaktnettet, og hvilken måte de bruker for å få stammer og spillere på lag. Blir det Elites tvang og trusler eller AriCas forsøkt på å revolusjonere verden 2 basert på respekt og toleranse for den stammen som blir med?
 

DeletedUser

Guest
Iap står for Ikke angrepspakt, men kan også tolkes som ikke aggresjonpakt
 

andersmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Shanks82 skrev:
Spørsmålet blir vel aller helst hvilken stamme som har det største kontaktnettet, og hvilken måte de bruker for å få stammer og spillere på lag. Blir det Elites tvang og trusler eller AriCas forsøkt på å revolusjonere verden 2 basert på respekt og toleranse for den stammen som blir med?

Unnskyld at jeg spør, men har Elite tvunget noen til å gå på deres lag? Har vel ikke oppdaga forandringer på diplomatiliste på evigheter(visste jo hvem de var allierte med lenge før jeg ble med)

Det virker som om du passivt prøver å få folk imot oss, ved å si at vi er store og stygge
 

DeletedUser

Guest
Unnskyld at jeg spør, men har Elite tvunget noen til å gå på deres lag? Har vel ikke oppdaga forandringer på diplomatiliste på evigheter(visste jo hvem de var allierte med lenge før jeg ble med)

Det virker som om du passivt prøver å få folk imot oss, ved å si at vi er store og stygge

Hehe, nei så enkelt er det ikke.. Jeg sier bare at Elite ber andre stammer hjelpe dem, og så nevner jeg måten de gjør dette på. Nå blir vel jeg beskyldt for å være en sytpeis, men jeg har fått tilbakemelding og har lest slike henvendelser. Det er fakta.

Vanligvis gir mindre stammer etter for presset fra Elite og deres trusler. Men jeg både håper og tror at de tørr stå i mot truslene i tiden som kommer.

Face it, Elite har gjennom sine erobringer skaffet seg mange fiender, og hvis samtlige av de undertrykte stammene nekter å underkaste seg, så vil det få fatale følger for Elite sitt rike. Selv Romerriket falt til slutt...

Uansett så gjør dette verden 2 spennende igjen:) Og det er bra for alle sider av denne verdenen.

Derfor håper jeg spillerne i verden 2 tenker...
It's better dying on your feet, than living on your knees.
 

DeletedUser

Guest
Du snakker på en måte slik at du selv tror du får alle som leser med på ditt lag, med å si at dere skal revolusjonere V2, og at Elite styrer med jernhånd og slikt.. De fleste vet hva du prøver på Shanks, så tror nok ikke det funker denne gangen heller ;)
 

DeletedUser

Guest
Du snakker på en måte slik at du selv tror du får alle som leser med på ditt lag, med å si at dere skal revolusjonere V2, og at Elite styrer med jernhånd og slikt.. De fleste vet hva du prøver på Shanks, så tror nok ikke det funker denne gangen heller ;)

Ja, jeg prøver jo ikke skjule det heller. Sant som du sier, dette er et forsøk på å få andre stammer til å joine oss i krigen mot dere (Elite). Det er en ærlig sak.

Muligens vil ikke dette hjelpe. Men det får så være. Da får AriCa kjempe denne krigen alene. Jeg sier simpelthen at muligheten for andre er her. Og de mulighetene er her nå.

Dere i Elite er ikke uovervinnelige. På ingen måte whatsoever. Deres første bølge mot Arcon viser at dere ikke er noe spesielt bedre enn oss andre. Ja, dere har noen gode spillere, men dere har også noen som ikke imponerer. Det er også gode spillere som har overtatt kontoene deres, men det er samtidig en kjensgjerningen at deres glød og engasjement aldri vil bli like god som de kontoene som fremdeles har sine rettmessige eiere.

Hvis flere stammer tar en helomvending, vil Elite måtte slåss på flere fronter. Og selv om dere er størst, har dere ikke ressurser til å kjempe mot vest, mot øst, mot nord og mot sør.

Men nå blir dette litt off topic.
 

DeletedUser

Guest
Ja, jeg prøver jo ikke skjule det heller. Sant som du sier, dette er et forsøk på å få andre stammer til å joine oss i krigen mot dere (Elite). Det er en ærlig sak.

Muligens vil ikke dette hjelpe. Men det får så være. Da får AriCa kjempe denne krigen alene. Jeg sier simpelthen at muligheten for andre er her. Og de mulighetene er her nå.
Kjempe alene ja,... Det er derfor deres aliansekart er på størrelse med Telefonkatalogen da eller? Dere er på ingen måte alene. Og hadde dere vært så flinke på egenhånd hadde dere ikke måtte få stacking av byer fra andre stammer. Sist jeg sjekka har ikke Elite fått langtidsstøtte fra noen. Kan aldri huske jeg har forespurt det en gang. Så vi utnytter ingen på en slik måte. Vi danner heller ikke understammer, slik jeg har sett AriCa gjør nå. Kan hende stammen det gjelder bare er blitt lurt, men de virket nå riktig så seriøse når de snakket om det innad.

AriCas forsøk på å svartmale elite blir patetisk når den eneste grunnen til at forsøkene forekommer er at de ønsker førsteplassen selv. Og det uten å fortjene den på noen måte. AriCa har ikke på langtnær en OD som tilsier at de har kjempe for noe i sitt liv. Det eneste de har gjort til nå er å aliere seg med alle de kan finne og be dem støtte fronten deres. Hva får disse andre stammene egentlig igjen for å støtte dere? Kan umulig være stort med støtte dere sender rundt selv, så det eneste de får er fiender de ikke hadde i utgangspunktet og splittelse innadd fordi, tro det eller ei, det finnes folk som liker Elite.

Dere i Elite er ikke uovervinnelige. På ingen måte whatsoever. Deres første bølge mot Arcon viser at dere ikke er noe spesielt bedre enn oss andre. Ja, dere har noen gode spillere, men dere har også noen som ikke imponerer. Det er også gode spillere som har overtatt kontoene deres, men det er samtidig en kjensgjerningen at deres glød og engasjement aldri vil bli like god som de kontoene som fremdeles har sine rettmessige eiere.
Uovervinnelige er vel ingen. Ikke AriCa heller. Når det gjelder skifte av konto-eiere, har dere selv uttalt at dere har fått inn en masse folk på kontoer, så vil tro du kaster stein i glasshus her. Og når det gjelder folk som tar over kontoer hos oss er det for det meste BOL-spillere fra V1, eller folk som tidligere var i ELite og savnet stammen, som dermed allerede kjenner mange i Elite. Derfor har de nok mer lyst til å krige enn de opprinnelige som allerede hadde kjempet i over 7 mnd på samme kontoen uten noen nevneverdig motstand.

Hvis flere stammer tar en helomvending, vil Elite måtte slåss på flere fronter. Og selv om dere er størst, har dere ikke ressurser til å kjempe mot vest, mot øst, mot nord og mot sør.

Men nå blir dette litt off topic.
Rettelse, Elite sloss allerede på flere fronter. Tror vi alltid har gjort det.

Når det gjelder opplegget med [AS], som dette topicet egentlig handlet om, kan jeg kun si at de sliter med interne stridigheter akkurat nå. Det var to spillere som støttet AriCa og derfor skaffet problemer for resten som ikke ville støtte AriCa. Jeg sendte beskjed til lederen der om at vi kom til å angripe spillerne vi tok å sende støtte for å tvinge dem til å holde støtten tilbake. Han hadde ingen grunner å komme med for at vi ikke skulle gjøre det.

Så ang. verdens-'frelser', AriCa. Man kan jo spørre seg om det er fint og flott å støtte en stamme som AriCa når det betyr at ens egen stamme risikerer oppløsning og splittelse pga det? :rolleyes:
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Shanks da, dere har aldri stått alene og dere kommer aldri til å gjøre det heller :p Hadde dere stått alene hadde det vært en enorm sjans for at dere ikke hadde levd nå..
 

DeletedUser

Guest
Shanks82 goes bold

Kjempe alene ja,... Det er derfor deres aliansekart er på størrelse med Telefonkatalogen da eller? Dere er på ingen måte alene. Og hadde dere vært så flinke på egenhånd hadde dere ikke måtte få stacking av byer fra andre stammer. Sist jeg sjekka har ikke Elite fått langtidsstøtte fra noen. Kan aldri huske jeg har forespurt det en gang. Så vi utnytter ingen på en slik måte. Vi danner heller ikke understammer, slik jeg har sett AriCa gjør nå. Kan hende stammen det gjelder bare er blitt lurt, men de virket nå riktig så seriøse når de snakket om det innad.

Hvis du følger med deres egen statistikk så er det vel tydelig at det er AriCa som i hovedsak står for deres falne byer. Jeg VET at majoriteten av stammene i verden 2 er lei Elites dominans, men man kan ikke bare sitte på sidelinjen å vente på at andre skal ta i ett tak... Derfor maner jeg til kamp.

Når det gjelder stacking, så er du på dypt vann. Ja, noen få medlemmer av [AS] har sendt oss litt støtte. Har du noe formening om hvor mye eller? Hvor mye har dere sett, og hvor mye tror dere vi får? Det dere tror trenger ikke nødvendigvis samsvare med realiteten.. Men ja, jeg skjemmes ikke over å be våre allierte om støtte. Det vil vi trenge i tiden som kommer. Det er jo en del av det å være i en allianse eller? Hadde det vært en IAP hadde det muligens vært en annen sak. For slik jeg oppfatter Elite, så forventer dere at også IAP's skal sende dere støtte. Og med dette, så liker jeg lite at du antyder at Elite ikke får langtidsstøtte fra stammer dere er allierte med. Støtte fra deres sympatisører får dere..

Når det gjelder understamme.. Så tror jeg det er OliCo du sikter til.. Hehe. De er ikke vår understamme, og det er ikke snakk om noe lureri fra vår side iallefall.


AriCas forsøk på å svartmale elite blir patetisk når den eneste grunnen til at forsøkene forekommer er at de ønsker førsteplassen selv. Og det uten å fortjene den på noen måte. AriCa har ikke på langtnær en OD som tilsier at de har kjempe for noe i sitt liv. Det eneste de har gjort til nå er å aliere seg med alle de kan finne og be dem støtte fronten deres. Det er dere som gjør det i deres kamp om førsteplassen. Hva får disse andre stammene egentlig igjen for å støtte dere? Kan umulig være stort med støtte dere sender rundt selv, så det eneste de får er fiender de ikke hadde i utgangspunktet og splittelse innadd fordi, tro det eller ei, det finnes folk som liker Elite.

Jeg er av den oppfatning av at den stammen som leder, fortjener det. Så enkelt ser jeg det faktisk. Ja, dere ligger på topp nå, og det er fullt fortjent. Men det har sin pris, og ja, dere har ikke alltid vært like vennlige mot alle andre stammer. Og kanskje må dere betale for dette nå. Tiden vil vise, men det er åpenbart at dere kjenner presset..

Angående vår OD så er den akseptabel i fht tiden vi har hatt i AriCa. Synd du ikke kan gi oss kreditt for dette. Hvis du på noen måte tror vi får støtte fra våre allierte, så tar du heavy feil. Dette virker å være ønsketenkning fra din side, da vi faktisk står på egne ben fremdeles. At du hinter til massiv støttesending til oss, viser bare din arrogante holdning, nettopp den holdningen som kommer til å felle dere. Du og dere i Elite vil aldri anerkjenne oss som en verdig motstander. Men jeg tror at du ikke bør undervurdere hverken oss eller noen av de andre mindre stammene her i verden 2... Og ja, det finnes sikkert mange som liker Elite, mange som ikke har så mye valg, og etterhvert vokser det frem motstandere. Ikke fordi at dere er spesielt jævlige, for dette er et krigsspill. Men fordi at dere ligger på topp, og mange begynner etterhvert å skjønne viktigheten ved å kjempe mot overmakten.


Uovervinnelige er vel ingen. Ikke AriCa heller. Når det gjelder skifte av konto-eiere, har dere selv uttalt at dere har fått inn en masse folk på kontoer, så vil tro du kaster stein i glasshus her. Og når det gjelder folk som tar over kontoer hos oss er det for det meste BOL-spillere fra V1, eller folk som tidligere var i ELite og savnet stammen, som dermed allerede kjenner mange i Elite. Derfor har de nok mer lyst til å krige enn de opprinnelige som allerede hadde kjempet i over 7 mnd på samme kontoen uten noen nevneverdig motstand.

AriCa er på ingen måte uovervinnelig. Vi har svakheter, selv om dere ikke ha funnet dem enda, så eksisterer de. Og ja, vi har måttet erstatte brukere selv. Jeg sier bare at de nye sjelden vil gjøre samme jobb som de orginale. Men det problemet har vi selv. Ja, og det er sant som du sier, av og til vil det være sunt med nye eiere. Altså omvendt.

Men jeg tror verden 2's oppfatning av dere er litt feil. Her vil jeg vise til deres bølger over K55 de siste dagene. Vi står fremdeles støtt, og per dags dato ta vi flere byer av dere, enn dere tar av oss. Så jeg vil bare poengtere at det er mulig å slå dere. For det er det;-)


Rettelse, Elite sloss allerede på flere fronter. Tror vi alltid har gjort det.

Ja, men det er ikke slik som i K55. Der er det krig, der har dere en front. Andre steder er muligens ikke trykket like høyt. Det håper jeg forandres.

Når det gjelder opplegget med [AS], som dette topicet egentlig handlet om, kan jeg kun si at de sliter med interne stridigheter akkurat nå. Det var to spillere som støttet AriCa og derfor skaffet problemer for resten som ikke ville støtte AriCa. Jeg sendte beskjed til lederen der om at vi kom til å angripe spillerne vi tok å sende støtte for å tvinge dem til å holde støtten tilbake. Han hadde ingen grunner å komme med for at vi ikke skulle gjøre det.

Oi, ja her sier du 2 spillere.. Kanskje du vil trekke tilbake dine tidligere påstander. Jeg vil atter en gang understreke at det er AriCas tropper som dreper deres.

Så nå kommer dere til å angripe spesifikke mål i [AS]? Vil dette si at dere fremdeles har en IAP? Interessant å lese hvordan dere dikterer reglene som gjelder. Leserne av dette forumet skjønner nok hva jeg mener når jeg sier hvordan dere opererer. Det er en del av gamet. Ja. Dette er et krigsspill. Ja. Jeg snakker ikke for spillerne i verden 2. Heller ikke for stammene. Jeg snakker ikke engang på vegne av AriCa. Men JEG tror at noen bøtter begynner å renne over.. Det er iallefall det jeg håper. Og det er vel lov til å håpe?


Så ang. verdens-'frelser', AriCa. Man kan jo spørre seg om det er fint og flott å støtte en stamme som AriCa når det betyr at ens egen stamme risikerer oppløsning og splittelse pga det? :rolleyes:

Hehe, vi er ingen verdensfrelser. Vi er bare en hardtarbeidende stamme, som tar sjansen på å stå i mot Elite. Selv om prisen muligens blir tilintetgjørelse, så er det en risk vi er villige til å ta. Vær glad vi forsøker, om ikke annet får dere noe å gjøre;-)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
[AS] bryter IAP'en med dere fordi de sender støtte til AriCa, men Elite skal liksom angripe [AS] på grunn av dette. Da er det jo stikk motsatt, og Elite som bryter denne IAP'en.
 

DeletedUser

Guest
Herregud, dere to asså ^^
Vi blir NØDT til å angripe disse spillerene, slik at de ikke sender støtte til fienden våres. En leder i AS har selv sagt at de handler kun for seg selv, og da må de ta konsekvensene selv også, uten at stammene behøver å gå til krig av den grunn.
 

DeletedUser

Guest
Prøver en ny vri..
Forestill deg at du er med i en stamme, og naboen din (som stammen har IAP-med), sender støtte til din fiende, og du mister mye tropper pga dette.
Hva gjør du? Jo, det enkleste er å angripe han.
Man kunne jo også prøvd og sendt melding til lederen av stammen (som vi alt har gjort).

Dette blir jo nesten som å stacke gråbyer midt i IAP-land, og påstå IAP-en ikke brytes :p
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp